Sitä ei varmaan pysty arvaamaan, missä vaiheessa Anneli (l:n kanssa, keskenään olivat puhuneet epäilyksestä - tyttökin sanoi kun sai asiasta varmasti tietää, mä arvasin!) alkoi epäillä että Seppo ei ole ihan sitä mitä he olivat olettaneet, että voisi olla 'poliisi' tai 'joku'.. Mutta kun Anneli siinä lehtijutussa sanoi:"Sitten hän lähti yllättäen kavereittensa kanssa mökille ja soitti pohdiskellen, jospa minulla on tullut blackout surmayönä", niin minä ainakin saan tästä kuvan, että se on ollut Anneli, joka on sanonut, että jossain vaiheessa oli ihan blackout.Veristi kirjoitti:Juu, kiitos taas Taralle. Unohtui välillä, mihin tätä tietoa tarvitsinkaan. Ideanani oli vain pohtia sitä, miten Annelin 'tunnustuskuulustelujen' tunnustus-peruutusvaiheiden vaihtelu kenties olisi saattanut kulkea ja olisiko tähän selitystä löydettävissä ihan sieltä peiteseposta saakka. Vai oliko kaikki tähänkin liittyvä taas vain Annelin kertomusta?
Periaatteessahan poliisin täytyy siis olla selvillä siitä, mitä seppo oli tarkalleen ottaen Annelin kanssa jutellut aiheesta. Onko siis niin, että poliisi lähti jo tässä vaiheessa ennen kuulusteluja väärille jäljille tämän Anneli-seppo -keskustelun pohjalta? Ei kai ollut järkevää ajatella, että Anneli olisi oikeasti edes sepolle uskoutunut ja kertonut tälle 'totuuden'? Kumpi alunperin ensin toi blackoutin esille? Jos asia lähti sepon aloitteesta, eikä se ollut epäeettistä ja ammattitaidotonta? Vai joko Anneli epäili seppoa jo tuossa vaiheessa ja syötti tälle - tapansa mukaan - itselleen edullisen tarinan?
Kun en asiasta yksityiskohtaisemmin tiedä, en voi siitä mitään päätelmääkään tehdä.
Ja niin Seppo palasi lopun hetkellä siihen samaan, johonkin mihin joku 'urkkimisyritys' oli tyssännyt. Voi kuules ny kultaseni, ku täst on kyl iha turha puhuu, siis ei viitittäs täst, ku mul oli ihan blackout siin sillo. Mä siis e muist mittää. Mut kuule, ku mul o uuni lämpimänä, siis pullia.. Mitäs jos juotas kahvet. Laitettas pienet rommit siihe sitte kans..
Luulisi, että kellä tahansa on sen verran tuntosarvia, että jokin ele vihjaa/paljastaa, että nyt ei ole kaikki kohdallaan.. huh se taas haluaa puhua siitä, tuolleen tikuttaa silmätki, luuleeks se mää hälle kertosi? hoh?..(tiedostamaton vastahakoinen ensireaktio?..heh.. no joo). Koukun aavistaa? Jos ei aina, niin ainakin silloin, kun on huono omatunto, kun varomattomuudesta seuraisi kenties 'täystuho'.
Annelilla nyt ainakin sarvet tykytti, näin uskon, koska olihan hänellä tunnollaan aika paljon - liian iso juttu että siitä voisi paljastaa mitään. Jos pikkusormen kynnen verran olisi teosta paljastanut, se olisi Sepolle riittänyt, hän olisi kiskaissut koko käden, ison kalan. Se oli 'ei mitään tai kaikki'??
Voipa olla että on ollut molemmin puolin sellaista ajattelua, että tietääköhän se että mä tiedän, että se epäilee mua, huomaakohan se että mä tiedän mitä se ei tiedä, ajatteleekohan se samalla tavalla kuin mä: ku tietäs! Mutta suoraan eivät voineet kysyä kumpikaan. Ootkos muuten huijari koko äijä? Ootkos muuten murhaaja koko muija?
Peite-seposta on sen verran hajanaisia tiedonmurusia, että minulla ainakaan ei ole mitään selvää kuvaa, mitä siitä loppujen lopuksi jäi käteen, siis poliisille. Jollain tapaa se kokonaisuutena kuitenkin katsottiin positiiviseksi, ei fiaskoksi. Eihän poliisi voinut paljastaa mitä kaikkea se oli saanut tietoonsa, ei juuri mitään. Myönteinen silti, vaikka sitä isoa kalaa ei Seppo keinoillaan rysäänsä saanut.
Annelille tottakai ankara pettymys ja loukkaus..sisuuntumisen paikka?? No mulle olis itelle ainakin.. mitähän mahtaisin keksiäkään..
PS: en ymmärrä pätkääkään mitä Sirpa selostaa peitepoliisin etsimisestä.. X( sielllä etp:ssä on jotain epämääräistä siitä kun oli epäilty, että minfossa olisi ollut keskustelijana joku/vai 'jokuja' joka näytti kuin tietävän jotain mitä ei pitäisi kenenkään muun kuin Annelin tietää.. Miks ihmeessä se peitepoliisi olisi monfossa seikkaillut?? ihan pihalla.
tossa jotain..joku 'katosi' outoon aikaan, mutta palasikin sitten. Tuskinpa oli se kenestä S vähän kyllä nyt jankuttaa..en tajua.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... kkoon.html
Hassu juttu..ja taas katosi yks tyyppi, 12.9.2012! En sano kuka! shhhh..!