Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)
Se mikä minua henkilökohtaisesti tässä hämmentää on se, kuinka kärkevästi ihmiset ovat karkottamassa omista joukoistaan sellaiset ihmiset, jotka jotenkin koetaan poikkeavina. Ja samalla väittävät olevansa kiinnostuneita erinäisistä rikoksista, niiden tekijöistä ja uhreista. Ymmärrän toki, ettei omaan elämään haluta sisällyttää senlaatuisia ilmiöitä kuten teeskentely, sooloilu ja itseihailu, mutta mielestäni on syytä pitää erillään ihminen ja hänen tekonsa. Joskus taisinkin heittää tähän ketjuun - tuolloin tosin Sirpalle osoitettuna - yhden jostain lukemistani motoista: kaikki mitä havaitsemme toisissamme, on meissä itsessämme. Niin, ja tämä pätee luonnollisesti itseenikin.
Se, mikä tässä nähdäkseni kuitenkin on olennaista, on se, miten toisiamme kohtelemme. Vain omaa käytöstään ja suhtautumistaan muuttamalla voi saada aikaan muutoksen toisessa. Toki on tapauksia, joissa parasta on vain lähteä tilanteesta ja jättää toinen omilleen. Minfo on kuitenkin yhteinen foorumi ja kukin meistä on täällä omista syistään. Minua ei kenenkään esiintyminen täällä ole häirinnyt ja itse voin valita sen mitä luen. Pyrin näkemään kunkin kirjoituksissa vain sen sisällön. Vain Annelin kertomuksia tarkastelen toisista lähtökohdista.
Sitäpaitsi, olen alkanut epäilemään sitä, olenko minä sittenkään tuo post-veristin ihailema Suuri Esikuva V. Tarkkaan analysoituna voidaan tulla myös johtopäätelmään, jonka mukaan tuolla V:llä tarkoitetaankin Valhallaa, ei minua. Kaikkihan on mahdollista.
Se, mikä tässä nähdäkseni kuitenkin on olennaista, on se, miten toisiamme kohtelemme. Vain omaa käytöstään ja suhtautumistaan muuttamalla voi saada aikaan muutoksen toisessa. Toki on tapauksia, joissa parasta on vain lähteä tilanteesta ja jättää toinen omilleen. Minfo on kuitenkin yhteinen foorumi ja kukin meistä on täällä omista syistään. Minua ei kenenkään esiintyminen täällä ole häirinnyt ja itse voin valita sen mitä luen. Pyrin näkemään kunkin kirjoituksissa vain sen sisällön. Vain Annelin kertomuksia tarkastelen toisista lähtökohdista.
Sitäpaitsi, olen alkanut epäilemään sitä, olenko minä sittenkään tuo post-veristin ihailema Suuri Esikuva V. Tarkkaan analysoituna voidaan tulla myös johtopäätelmään, jonka mukaan tuolla V:llä tarkoitetaankin Valhallaa, ei minua. Kaikkihan on mahdollista.
Eikös veristi tuo postkaimasi ole se joka halveeraa muita. Hän tulee ruokapöytään ja koska on erilainen niin pieree syödessään. Ja muiden tulisi hyväksyä erilaisuus ja nauttia ateriasta erilaisuudesta huolimatta. Veristi hyvä. Tuo erilaisuuden hyväksynnän peräänkuulutus tässä yhteydessä on kuin ruokapöydän viereisen tuolin teinin kapinaa joka selvästikin on nuhasta nenä tukkoisena vain ihastunut pierun ääneen kapinaa symboloivana eikä muutenkaan ole kiinnostunut koko ateriasta.
-
Lähtöruutu
- Neuvoja-Jack
Veristi, ei me olla täällä minfossa muuttamassa toisia. "Se, mitä havaitsemme toisissamme, on meissä itsessämme." No ei kyllä ole. Erojen ja rajojen säilyttäminen on ihan terveellistä. Tuossa vieressäni olevassa tyypissä (puolisoni) on paljon sellaisia ominaisuuksia, joita minulla ei ole, esim. sukupuoli. Ja sama toisin päin. Eikä koskaan tule olemaan. Jokainen ihminen varmaan kaipaa huomiota ja ihailua, mutta joskus yritys voi mennä niin pahasti metsään, että saattaa löytää itsensä keskeltä risuja, havuja ja multaa naaman täydeltä.Veristi kirjoitti: - - - yhden jostain lukemistani motoista: kaikki mitä havaitsemme toisissamme, on meissä itsessämme. Niin, ja tämä pätee luonnollisesti itseenikin.
- - -
Vain omaa käytöstään ja suhtautumistaan muuttamalla voi saada aikaan muutoksen toisessa.
- - -
Ymmärrät varmaan, Valhalla, että yllä kuvaamassasi tilanteessa siihen muutosta haluavien osapuolten tehtävänä on lujasti mutta vakaasti pyrkiä ohjaamaan pahennusta aiheuttavan osapuolen käytöstä. Sitä kutsutaan lastenkasvatukseksi.
Lähtöruudulle:
Tarkoitukseni ei ollut päätyä tässä illan päätteeksi miksikään kasvatusohjeitten jakelijaksi, mutta siihen nähtävästi päädyin. Ymmärtänet, että ajoin takaa hieman abstraktimpia toisissamme havaitsemiamme ominaisuuksia kuin sukupuolen. Tosin senkin havaitseminen itse asiassa kertoo jo paljon itsestämme, kuten varmaan huomannet... Suosittelen siis itsereflektiota itse kullekin. Syy, miksi tuossa mototin, piilee siinä, että oman näkemykseni mukaan täällä juuri äsken nimenomaan esitettiin toivomuksia siihen suuntaan, että joku toinen olisi toisenlainen eikä aiheuttaisi tällä palstalla häiriötä. Täällä siis tehtiin havaintoja 'häiriöstä', mikä on siis jotain negatiiviseksi luonnehdittavaa ja siten otaksuttavasti muutosta kaipaavaa. Siihen osoitin tuon kommenttini. Mitään positiiviseksi havaitsemaamme taas tuskin tarvitsee muuttaa.
Analyysin tarvetta minulla ei ole. Ketä kiinnostaa, voi kääntyä muiden tahojen puoleen.
Tarkoitukseni ei ollut päätyä tässä illan päätteeksi miksikään kasvatusohjeitten jakelijaksi, mutta siihen nähtävästi päädyin. Ymmärtänet, että ajoin takaa hieman abstraktimpia toisissamme havaitsemiamme ominaisuuksia kuin sukupuolen. Tosin senkin havaitseminen itse asiassa kertoo jo paljon itsestämme, kuten varmaan huomannet... Suosittelen siis itsereflektiota itse kullekin. Syy, miksi tuossa mototin, piilee siinä, että oman näkemykseni mukaan täällä juuri äsken nimenomaan esitettiin toivomuksia siihen suuntaan, että joku toinen olisi toisenlainen eikä aiheuttaisi tällä palstalla häiriötä. Täällä siis tehtiin havaintoja 'häiriöstä', mikä on siis jotain negatiiviseksi luonnehdittavaa ja siten otaksuttavasti muutosta kaipaavaa. Siihen osoitin tuon kommenttini. Mitään positiiviseksi havaitsemaamme taas tuskin tarvitsee muuttaa.
Analyysin tarvetta minulla ei ole. Ketä kiinnostaa, voi kääntyä muiden tahojen puoleen.
Mutta kun on aivan selvää, että tuo pierijä ei istu ruokapöydässä syödäkseen vaan seuratakseen muiden reaktiota hajuun/ääneen/epäsovinnaisuuteen ja tätä kautta korostaen itseään.
Hän siis käyttää muita ja ruokapöytää hyväkseen ja vielä luulee, että saamansa huomio on jokin positiivinen suure.
Hän siis käyttää muita ja ruokapöytää hyväkseen ja vielä luulee, että saamansa huomio on jokin positiivinen suure.
No nyt on maailmankirjat sekaisin, antiporukka ottaa mittaa toisistaan...
Olen ollut siinä uskossa että tää sakki on niin hitsautunut yhteen ettei sitä mikään erota.
Mutta särmää näkyy löytyvän puolesta ja vastaan.
Veristille on ihan pakko nyt 'kumartaa' siitä syystä että hän uskaltaa pitää näkemyksistään kiinni, kuten myös tuolla 'Sirpa'-osiossa. Hyvä näin, tälläistä ainakin tm arvostaa.
Mutta kyllä Tarallekin tässä suhteessa pitää pieni plussa ojentaa, hän on tyypiltään myös sellainen ettei kauhiasti kumartele (ehkä silloin kun joutuu ahdinkoon ja tarvitsee apua muilta samoin ajattelevilta).
Entä sitten vanhoista Valhalla?, jotkut saattavat miettiä mitä hänestä ajattelen.
No kerrotaan: Valhalla on aina ollut sellainen että hän haluaa Kalifiksi kalifin paikalle, keinoja kaihtamatta. Hänelle ei myöskään tuota ongelmia puhua kannattajilleen puutaheinää. Pää asia vain se, että perässähiihtäjiä löytyy.
Olen ollut siinä uskossa että tää sakki on niin hitsautunut yhteen ettei sitä mikään erota.
Mutta särmää näkyy löytyvän puolesta ja vastaan.
Veristille on ihan pakko nyt 'kumartaa' siitä syystä että hän uskaltaa pitää näkemyksistään kiinni, kuten myös tuolla 'Sirpa'-osiossa. Hyvä näin, tälläistä ainakin tm arvostaa.
Mutta kyllä Tarallekin tässä suhteessa pitää pieni plussa ojentaa, hän on tyypiltään myös sellainen ettei kauhiasti kumartele (ehkä silloin kun joutuu ahdinkoon ja tarvitsee apua muilta samoin ajattelevilta).
Entä sitten vanhoista Valhalla?, jotkut saattavat miettiä mitä hänestä ajattelen.
No kerrotaan: Valhalla on aina ollut sellainen että hän haluaa Kalifiksi kalifin paikalle, keinoja kaihtamatta. Hänelle ei myöskään tuota ongelmia puhua kannattajilleen puutaheinää. Pää asia vain se, että perässähiihtäjiä löytyy.
Hmmm, voi harmi. Turre ei tykkää Valhallasta. Kuinka mun nyt käy?
Valhalla kirjoitti:Hmmm, voi harmi. Turre ei tykkää Valhallasta. Kuinka mun nyt käy?
Ehkä pääset Kalifiksi.
no huomaan kyllä, että olosuhteiden pakottamana olet luopunut paikastasi. Mutta kaikki eivät pyri joksikin. Minulla menee hyvin näin.turumurre kirjoitti:Valhalla kirjoitti:Hmmm, voi harmi. Turre ei tykkää Valhallasta. Kuinka mun nyt käy?
Ehkä pääset Kalifiksi.
Mutta jos nuoleskelet tuohon malliin ja lähestyt mainitsemaasi antiporukkaa niin mistä tietää vaikka saisit asemasi takaisin. Onnea lähestymiselle. Muutat vain kantaasi ja sanojasi tähän asti - se ei ole edes niin vaikeaa kuin jo toteuttama valehtelusi.
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Kapakkatappelu! Sekaan!
Olettekos te nyt ihan tosissanne (aikuisiksi olettamani ihmiset), etta kukaan ihan oikiast valittais siita mita muut ihmiset/mahdolliset lukijat heidan nikeistaan ajattelevat? Etta esim. Valhalla motivoituisi perassahiihtajista? Hah.
Jos taalla kaytettaisiin omia nimia, tilanne olisi monessa suhteessa eri. Kasvot on itsekullekin oikeassa elamassa tarkeita. Mutta kun esim. US:n univelkaiset ajatusharhat haviavat kuin sen paivallisvieraan kaasutuotos Saharaan--who cares kunnioittaako porukat? Tai varsinkaan ovatko samaa mielta? Parempi kun eivat ole: muutenhan koko keskustelu tyssahtaa alkuunsa. Mielipide on muutenkin vain mielipide -- ei mikaan pyha lehma. Kaikkien mielipiteet eivat tosiaankaan ole samanarvoisia eika niita sellaisena pida kunnioittaa. Itse esim. luotan putkimiehen mielipiteeseen vuotavasta vessasta enemman kuin kirurgian tohtorin lausumaan samasta asiasta.
Muuten ma henkilokohtaisesti pysyisin mieluummin Telluksella yleensa ja Ulvilassa viela erikseen kun Jukka Lahden surmasta puhutaan, enka yhtaan tykkaa siita, etta samaan soppaan heitetaan kaikki mahdollinen iltapululooppiaineisto Maddyn katoamisesta Suomen EU-vastuisiin. Onhan tuolla naita Aihe on vapaa-ketjujakin, joissa voi ihan vapaasti pohtia muiden samanmielisten kanssa onko kukaan itse asiassa olemassa vai vain jonkun mielikuvituksen tuotetta.
Pysytaan siis mieluummin asiassa (kunhan uutta purtavaa taas loytyy) ja annetaan asioiden tapella.
Olettekos te nyt ihan tosissanne (aikuisiksi olettamani ihmiset), etta kukaan ihan oikiast valittais siita mita muut ihmiset/mahdolliset lukijat heidan nikeistaan ajattelevat? Etta esim. Valhalla motivoituisi perassahiihtajista? Hah.
Jos taalla kaytettaisiin omia nimia, tilanne olisi monessa suhteessa eri. Kasvot on itsekullekin oikeassa elamassa tarkeita. Mutta kun esim. US:n univelkaiset ajatusharhat haviavat kuin sen paivallisvieraan kaasutuotos Saharaan--who cares kunnioittaako porukat? Tai varsinkaan ovatko samaa mielta? Parempi kun eivat ole: muutenhan koko keskustelu tyssahtaa alkuunsa. Mielipide on muutenkin vain mielipide -- ei mikaan pyha lehma. Kaikkien mielipiteet eivat tosiaankaan ole samanarvoisia eika niita sellaisena pida kunnioittaa. Itse esim. luotan putkimiehen mielipiteeseen vuotavasta vessasta enemman kuin kirurgian tohtorin lausumaan samasta asiasta.
Muuten ma henkilokohtaisesti pysyisin mieluummin Telluksella yleensa ja Ulvilassa viela erikseen kun Jukka Lahden surmasta puhutaan, enka yhtaan tykkaa siita, etta samaan soppaan heitetaan kaikki mahdollinen iltapululooppiaineisto Maddyn katoamisesta Suomen EU-vastuisiin. Onhan tuolla naita Aihe on vapaa-ketjujakin, joissa voi ihan vapaasti pohtia muiden samanmielisten kanssa onko kukaan itse asiassa olemassa vai vain jonkun mielikuvituksen tuotetta.
Pysytaan siis mieluummin asiassa (kunhan uutta purtavaa taas loytyy) ja annetaan asioiden tapella.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=475368#p475368 , josta ote:
Intissä anottiin hsl-lomaa (henkilökohtainen syyloma). Onko Anneli anonut sellaista?
Vai onko kyseessä Turren tunnonvaivat kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä? Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö = LSH..
jaturumurre kirjoitti:Auerhan sanoo seuraavasti haastattelussaan, hsl-esitutkinnan päätyttyä
Eli nyt pitäisi tietää mikä on tuo hsl?turumurre kirjoitti:Mitään konkreettista syyttäjillä ei siis ole tässä hsl-jutun haarassa.
Intissä anottiin hsl-lomaa (henkilökohtainen syyloma). Onko Anneli anonut sellaista?
Vai onko kyseessä Turren tunnonvaivat kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä? Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö = LSH..
..saapa nähä..
Kapakkatappelu - no sinne minäkin.
US
Uutisista poimittua:
US
Teillä on aivan uskomattomat mielikuvitusvisiot kaikesta mahdollisesta Aueriin liittyvästä - aina leivontareseptejä myöten ja toisien kirjoittajien nikkejä sun muita. Siis onko joku olemassa vai ei?...pysyisin mieluummin Telluksella yleensa ja Ulvilassa viela erikseen kun Jukka Lahden surmasta puhutaan, enka yhtaan tykkaa siita, etta samaan soppaan heitetaan kaikki mahdollinen iltapululooppiaineisto Maddyn katoamisesta Suomen EU-vastuisiin... Onhan tuolla naita Aihe on vapaa-ketjujakin, joissa voi ihan vapaasti pohtia muiden samanmielisten kanssa onko kukaan itse asiassa olemassa vai vain jonkun mielikuvituksen tuotetta.
Uutisista poimittua:
Aueria syytetään törkeästä raiskauksesta, avunannosta raiskaukseen, neljästä törkeästä lapsen hyväksikäytöstä ja kolmesta törkeästä pahoinpitelystä.
Teot ovat tapahtuneet vuosina 2004-2009 Raisiossa, Ulvilassa ja Turussa.
Tämä uutinen oli havaintoni mukaan vain Satakunnan Kansassa.Epäillyn rikoksen eli turvallisuussalaisuuden paljastamisen uskotaan tapahtuneen toukokuussa 2004. Tämän ohella on tutkittu kahta epäiltyä törkeää petosta, joiden osalta tekoaika ajoittuu vuoden 2004 syyskuun ja vuoden 2009 kesäkuun välille.
Tämän jälkeen kadonneiden lasten järjestön johtaja tappaa itsensä, ja hänen hallustaan löydetään LSH-kuvia liittyen poliitikkoihin. Tässä tapauksessa on siis todistettavasti olemassa kuvatodiste - en ainakaan ole kuullut korkeiden poliisijohtajien kiistävän tässä tapauksessa, ettei olisi.Entinen kansainvälisen poliisijärjestön Interpolin johtaja ja Etelä-Afrikan poliisikomentaja Jackie Selebi on tuomittu 15 vuodeksi vankeuteen korruptiosta. Selebi johti Interpolia vuosina 2004–2008.
Juu, ja nämä kaikki ovat todistetusti olemassa.Western Cape police on Friday opened an inquest into the death of Missing Children South Africa founder Pieter Boshoff. They believe Boshoff committed suicide by jumping from his 4th floor flat in Bloubergstrand.
Alethes doksa meta logu
-
post-veristi
- Susikoski
^Näin on, Sirpa. Vaan arvatkaapa tosissaan, oonko mä olemassa vai onko jonkun aivot vaan lomilla? Arvaatteko? No, kyllä tosissaan nyt muakin höpsöttää, kun ihmiset täällä yrittää arvailla, onko mulle muodostunut semmonen etukäteiskuva yhdestä V:stä vai hiihtelenkö kenties toisen V:n perässä. Juu-u, täytyypä todellakin harjoittaa itsereflektiota. Ja muistaa olla itsekriittinen, joo-o joo-o. Sinäminä, kahvireko, hekoheko. Tosissaan.
Toistan vielä kerran: Ulvila-keississä minua kiinnostaa todellakin vain mysteerin paljastaminen. Pitääkö tämäkin vielä ta-va-ta? Pitääkö tosissaan??
Toistan vielä kerran: Ulvila-keississä minua kiinnostaa todellakin vain mysteerin paljastaminen. Pitääkö tämäkin vielä ta-va-ta? Pitääkö tosissaan??
Example - Lying To Yourself
-
jokuvaan
post-veristi kirjoitti: - - -
Hyvä post-veristi,
Pitää. Ei se silti vakuuta. Luulen, että sinua ei niinkään kiinnosta mysteerin paljastaminen, vaan anonyyminä esiintymisen helppous, tietojesi ja taitojesi esittely
En ymmärrä, mitä haet hassunhauskalla kirjoitustavallasi. (En tosin ymmärrä paljoa muutakaan
Vapputerveisin,
jokuvaan