Kotkan sisarussurmat

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

mipa74 kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, onko kyseessä ihan perisuomalainen perhe. Jotenkin sopisi kuvioon myös "kunniamurha", jos tyttäret ovatkin sopeutuneet liikaa länsimaiseen kulttuuriin?
Suomalaiset nimet kaikilla kyseisen osoitteen ok-talossa asuvilla. Sukunimeä myöten.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Veli on alustavissa kuulusteluissa myöntänyt surman. Poliisin mukaan miehellä ei ole aiempaa rikollista taustaa ja alkoholilla ja huumeilla ei epäillä olleen osuutta tapahtuneeseen. Joten näillä perusteilla kuulemani huhu tapahtumaan johtaneista syistä oli väärä..
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

jaaha...siis taasko yksi " kun ne alkoi mulle aukomaan päätään"-tapaus? eli pojalla vaan sitten niksahti?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kertoo:

Veli myönsi surman

Siskojensa surmista epäilty isoveli on myöntänyt teon alustavissa puhutteluissa, kertoo poliisi.
Poliisi on pidättänyt siskojen isoveljen. Hän on opiskelija ja syntynyt vuonna 1986. Poliisi on tänään jättänyt pidätetystä vangitsemisvaatimuksen Kotkan käräjäoikeuteen.
Poliisin mukaan epäillyllä ei ole rikollista menneisyyttä. Häntä ei ole vielä kuulusteltu.
Poliisi ei kerro, onko huumeilla tai alkoholilla osuutta asiaan.
Uhrien vanhemmat tietävät tapahtuneesta. Koko viisihenkinen perhe asui yhdessä.
Alueen kouluissa on seurakunnan työntekijöitä antamassa kriisiapua.
Agathon
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Agathon »

kahvitar kirjoitti:Voisiko syynä olla joku insesti tai muu vastaava? Jos tytöt ovat päättäneet kertoa vanhemmille ja veli sitten tappanut? Tai joku muu asia, jonka veli halusi tyttöjen salaavan.
Tämä vain omia mietteitäni.
Aivan sama kävi mielessä, mutta odotellaan.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Agathon kirjoitti:
kahvitar kirjoitti:Voisiko syynä olla joku insesti tai muu vastaava? Jos tytöt ovat päättäneet kertoa vanhemmille ja veli sitten tappanut? Tai joku muu asia, jonka veli halusi tyttöjen salaavan.
Tämä vain omia mietteitäni.
Aivan sama kävi mielessä, mutta odotellaan.

Äsh, ei sen tartte olla mitään noin raflaavaa. Tuon ikäisten kesken on normaalia, että on riitoja. Sanotaanko nyt vaikka, että tytöt viime aikoina "leiriintyneet" keskenään veljeään vastaan, joka valmiiksi masentunut, jos ei ole päässyt opiskelemaan haluamaansa paikkaan. Tai tyttöystävä on jättänyt. Sitten tulee yksi tavallista isompi riita, missä pojalle vidduillaan tyyliin "mitä sä täällä enää asut, aikuinen" tai "ihan oikein että se xxxxx jätti sut..." ja pojalla napsahtaa päässä...
Agathon
Harjunpää

Totta. Omassa mielessä vaan heti rullasi ed mainittu kuvio.Mikä lie siihen syynä, en tiedä.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Syytä tähän järkyttävään juttuun en ala arvailemaan, mutta viimeisin päivitys Ilta-Sanomissa kertoi, että isoveli on nyt vangittu.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007101 ... 6_uu.shtml

Kaiken kaikkiaan taas kamala tapaus. Mitkä asiat tähän villitsee,tietokonepelitkö,joissa ihminen on tavallaan kuolematon. Nekö johtavat yhä nuoremmilla väkivalta tekoihin,ettei järki sano,että kun tappaa,ei se siitä enää oikeasti nouse. :roll:

Joku syy pitää olla,en muista että näitä olis ollut silloin kun itse olin alle 20 v.
Mitenkä tuntuu että nämä teot vain lisääntyvät. :shock:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Agathon
Harjunpää

Ei nyt tietokonepelejä aleta syyllistämään. Just itseasiassa tänään kelasin sitä samaa, että oikeestaan koko ajan tulee tälläsiä "isompia juttuja" kun "ei niin kovin kauaa sitten" näitä tuli todella harvoin. Syytä tähän ilmiöön en tiedä.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007101 ... 6_uu.shtml

Kaiken kaikkiaan taas kamala tapaus. Mitkä asiat tähän villitsee,tietokonepelitkö,joissa ihminen on tavallaan kuolematon. Nekö johtavat yhä nuoremmilla väkivalta tekoihin,ettei järki sano,että kun tappaa,ei se siitä enää oikeasti nouse. :roll:

Joku syy pitää olla,en muista että näitä olis ollut silloin kun itse olin alle 20 v.
Mitenkä tuntuu että nämä teot vain lisääntyvät. :shock:
Minkä ikäinen olet? Eikö silloin tosiaan 21vuotiaat tappaneet ihmisiä? Tuo tietokonepeliväite on nyt täysin järjetön, voin toki. perustella paremminkin jos sitä välttämättä halutaan.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

En tiedä joku tässä on pakko olla. Vejeni pelasi aikoinaan tietokonepelejä vuorokausi tolkulla. Itse säikähdin kun pelissä taustalta kuului kokoajan "kill him",veljeni ei ollut tätä edes huomannut.Mitä alintajunta saa meissä aikaan,ei sitä tiedä.Jotkut ihmiset ovat herkempiä. Olin 20 noin 15 vuotta sitten ja ei silloin ollut näitä,ei tai sitten multa on mennyt muisti 8)
Totuus on tarua ihmeellisempää
Agathon
Harjunpää

Onhan näistä tietokonepeli hommista tehty tutkimuksia pilvin pimein ja yleensä ne ovat mun käs kääntyneet siihen malliin, että niiitä ei voi syyttää. Toki tapauksia on, jossa selkeästi ne vaikuttavat, mutta yleensä kyllä (väkivaltavideot, pelit ym.) vaikuttavat vain siinä tapauksessa, että näille "altistunut" on jo etukäteen henkisesti sairas. Toisaalta kun tuntuu, että näitä on huomattavasti enemmän (siis isoja juttuja, joissa esim .kuolee monta kerrallaan), niin osasyy siihen on myös varmaankin se, että media kertoo niistä vapaammin (ja ehkäpä "herkuttelee" niillä) ja siksi tuntuu, että näitä on "koko ajan". En tiedä.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Olen Patrician kanssa samaa ikäluokkaa, enkä itsekään muista että omassa nuoruudessa, 80 ja 90 -lukujen vaihteessa, olisi tällaisia tapauksia ollut. Tietysti se voi johtua siitä, että siihen aikaan oli mielessä muut jutut ja voi olla, ettei niitä edes uutisoitu näin näkyvästi kuin nykyään. Mene ja tiedä, istu ja pala..
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Siis oikeesti, 80-90-luvuilla ei 21veet tappaneet ihmisiä? Huh. Epäilen kyllä, että nyt mennään metsään.

Tytöt; Etsikääpä te tutkimuksia joissa todetaan että videopelit aiheuttaa todellista väkivaltaa niin minä etsin tutkimuksia jotka sanoo, että videopelit ei edistä oikeaa väkivaltaa sen enempää kuin hippa ja vertaillaan vaikka sunnuntaina tuloksia :)

En kyllä oikeasti ole ikinä kuullut VARMAA tietoa murhasta jonka olisi PELKÄSTÄÄN tietokonepeli(t) aiheuttanut, ilman että murhaajalla oli muita mielenterveysongelmia ennestään, onko sellaista edes?

Ja itsekkin olen jonkun 15vuotta pelaillu pelejä, Wolfesteinin natsien tappamisesta CounterStriken terroristien tappamiseen eikä ole kertaakaan tullut mieleen tappaa ketään oikeasti.
Vastaa Viestiin