Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Teleksi: Hyvä teoria! 8)

Yks juttu mua ihmetyttää edelleen, eli ne koiran haistamat jäljet sinne supermarketille/rantaan/mihinlie (pois asunnolta kuitenkin). Jos koira haistaa jälkiä sinnepäin, niin eikö se muka haistaisi pihapiirissä voimakkaammin jostain kellarista/varastosta tulevan hajun? Mun on aika vaikea uskoa että joku asunnon alla oleva kellari (onko kaikenlisäks työntekijöiden käytössä?) olisi ollut samana iltana kätköpaikka...
Koirat haistaa omasta mielestäni erittäin hyvin, ja etenkin hommaan koulutetut koirat! Pitäisi olla ainakin tosi hyvät suojavaatteet (vaihdettaisiinkin ainakin kertaalleen) ja joku täysin ilmatiivis pussi mihin laittaa ruumiin (ja ruumis ei koskisi pussin ulkopuolta laisinkaan) että ei jäisi hajujälkiä.

Mun mielipide, luotan 99% tuohon koulutettuun nelijalkaiseen virkavaltaan. Eri asia on sitten onko kaksijalkainen ottanut niiden merkkejä huomioon. :lol:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

juu, tosiaan hyvää mietintää :D

Toisaalta kuitenkin epäilyttää että voisivatko vanhemmat lähteä tälläiseen mukaan eli joku toinen on tappanut heidän lapsensa ja he lähtisivät leikkiin mukaan piilottamalla tämän ruumiin?vanhemmathan tässä tapauksessa tekevät itsestään kanssarikollisia vasta kun alkavat suunnittelemaan ruumiin piilotusta. He olisivat tosiaan voineet sanoa että eivät olleet tietoisia että o'brien on huumannut heidän lapsiaan ja ehkä vielä koko loman ajan? Vanhempia olisi voitu syyttää vain luottamuksesta ystäviinsä?

Varsinkin kun hotellin hlökunta on sitä mieltä että tanner ei poistunut illan aikana pöydästä, samaa sanoi se joku illan visailuisäntä joka oli heidän pöydässään istunut. gerry ja wilkins eivät myöskään nähneet tanneria. tannerin olisi pitänyt huoneistoon mennä takaoven kautta koska etuovi oli lukittuna niin että sitä ei olisi edes sisäpuolelta saanut auki ilman avaimia. silloin hänen olisi pitänyt ohittaa hyvin läheltä gerry ja wilkins. miksi tämä kalmon haju löytyy vain katen vaatteista, raamatusta, cuddle catista?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight

tre_1982 kirjoitti:Teleksi: Hyvä teoria! 8)

Yks juttu mua ihmetyttää edelleen, eli ne koiran haistamat jäljet sinne supermarketille/rantaan/mihinlie (pois asunnolta kuitenkin). Jos koira haistaa jälkiä sinnepäin, niin eikö se muka haistaisi pihapiirissä voimakkaammin jostain kellarista/varastosta tulevan hajun? Mun on aika vaikea uskoa että joku asunnon alla oleva kellari (onko kaikenlisäks työntekijöiden käytössä?) olisi ollut samana iltana kätköpaikka...
Koirat haistaa omasta mielestäni erittäin hyvin, ja etenkin hommaan koulutetut koirat! Pitäisi olla ainakin tosi hyvät suojavaatteet (vaihdettaisiinkin ainakin kertaalleen) ja joku täysin ilmatiivis pussi mihin laittaa ruumiin (ja ruumis ei koskisi pussin ulkopuolta laisinkaan) että ei jäisi hajujälkiä.

Mun mielipide, luotan 99% tuohon koulutettuun nelijalkaiseen virkavaltaan. Eri asia on sitten onko kaksijalkainen ottanut niiden merkkejä huomioon. :lol:
minäkin luotan koiriin yhtä vahvasti ja luulen vaan että nää kaksijalkaiset eivät ole huomioineet sitä takapihaa koska siellä perhe on kulkenut koko päivän jokatapauksessa ja tuo takapuoli on hotellin puolelta vartioitua aluetta. vanhemmat sanoivat että ikkuna oli väkivalloin avattu ulkoapäin (mikä paljastui mahdottomaksi) ja luulen että siksi eivät myöskään ottaneet tuota huoneiston takapihaa huomioon. no olihan sieltä portailta löytynyt jotain verta :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

debbie kirjoitti:Palaan vielä koko loman alkuasetelmaan. Siis mikä perheloma tuollainen on, että lapset laitetaan koko päiväksi johonkin lastenkerhoon ja illaksi ja yöksi yksinään sänkyyn itkemään??

Ymmärrän hyvin, erittäin hyvin, että 39-vuotias uranainen väsyy ja uupuu kolmevuotiaan ja kaksivuotiaiden kaksosten kanssa. Jos pariskunta kaipasi omaa aikaa, olisi lapset voinut jättää kotiin jonkun luotettavan tahon hoitoon.

Nyt lapset tuntuivat vain olevan vanhempien tiellä ja vanhemmat lomailivat kuin lapsia ei olisi ollutkaan. Ainakin tällainen kuva tuosta välittyy.

Äidin väsymystä ja ehkä tottumattomuutta pienen lapsen maailmaan kuvannee sekin, että äiti mielsi tyttärensä "ylivilkkaaksi". Madeleinea tuntikausia hoitaneet hotellin nannyt puolestaan pitiävät häntä hieman ujona tyttönä, joka piti saduista (eli jaksoi siis keskittyä kuuntelemiseen, ei ole ylivilkkaan lapsen piirre).

Omituista väkeä tämä tapas-jengi. En haluaisi tuollaisia ihmisiä lomalla hotellinaapureikseni.
Tiedän monia, monia perheitä joissa lapset ovat jonkinlainen "statussymboli". Meillä on lapsiakin nyt, olemme täydellinen perhe (=vanhemmat itse siis täydellisiä)!

Tai että lapset nyt vaan "sattuvat olemaan siinä" kun niitä tuli tehtyä, kun sillain on tapana.

Esimerkkinä vaikka yksi tietämäni perhe: isä ryypiskelee, pettää, ryypiskelee myös hoitaessaan alle 3v lapsia (!), reissaa ties missä ym. Äiti tekee yövuoroja ja viikonloppuja rankassa työssä jne... Asuvat järven rannalla, oikein pelottaa että koska käy joku vahinko... :?

Maddy vaikuttaa kuvissa tosi iloiselta lapselta. Jos "Nannyt" olivat sitä mieltä että lapsi on rauhallinen, niin olisiko vika sitten seurassa? Eli vanhemmat saavat lapsista pahat puolet esiin, käsittelemällä väärällä tavalla tuon ikäistä. Pitää olla tietoinen siitä mitä kaikkea alle 4v lapsi ymmärtää, ja miten sellaiselle pitää puhua että saa asiansa perille, ja lapsen tottelemaan. Jos tekee virheitä, niin lapsi vaan turhautuu kun ei yksinkertaisesti tiedä mitä äiti/isä/hoitaja haluaa hänestä, eikä sitten tottelekaan.

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Tuo kalmanhajuasia. Onhan se varmasti faktaa, eikä vain lehtien löpinöitä ja arvailua siitä mitä on löydetty, muuten miettimiset sen suhteen on aika turhia, jos on vain spekulointia. Ja se auto, jolla ruumis olisi siirretty - siis omalla autolla viikkoja myöhemmin - eikö olisi ollut järkevää yrittää päästä eroon autosta mahdollisimman nopeasti siirron jälkeen.
Teleksin teoria on hyvä, koska se on "äkkinäinen", Ciceron teoriassa on vanhempien suunnitelmallisuutta ja kylmäverisyyttä viettää tytön kuoleman jälkeen lavastukseksi tällainen rattoisa ilta ystävien kanssa ja sitten leikkiä hysteeristä - näin kylmäveriseen toimintaan on vaikea uskoa.
cicero
Michael Knight

kalmanhaju on faktaa eikä lehtien spekulaatiota.

No mä yritän koota oman palapelini lähinnä todennäköisyyksillä sekä niillä pienillä murusilla joita meille on tapauksesta annettu. Minä kyllä pitäisin tuota teleksin tarjoamaa vaihtoehtoa vielä kylmäverisempänä vanhempien kohdalta: eli lähtisivät putsaamaan jälkiä jotta ystävälle ei kävisi köpelösti oman tyttären hinnalla. Katselisivat siinä sitten loppuillan ja elämän kun nämä ystävät hoivaavat omia lapsiaan...JA peittelisivät oman lapsensa kuolemaa näiden hyväksi? Se jos joku on kieroutunutta :shock:

vai onko minulla jäänyt joku pointti huomaamatta?

enkä usko että vanhempien ilta on ollut leppoisa ja rattoisa vaan päinvastoin, tuollaisessa juhlintatilanteessa se saattaa muilta seurueen jäseniltä jäädä huomaamattakin. Voihan sitä viiniä lipittää raskaan päivän jälkeen niin että meinaa lasi hajota ja olla vähän "kireä".

Lisäksi haluaisisn tietää miten tanner on mennyt asuntoon näidn kahden wilkinsin ja gerryn huomaamatta?
Sirpa

Aivan, aivan Cicero, olet oikeassa ja luulisi, että nyt jo olisi juttu revennyt käsiin, mutta tuolloin, tapahtuma-aikana Teleksin teoria lähti juuri siitä, että ei ollut aikaa ajatella, eikä harkita asiaa. Nyt pidemmällä aikavälillä asia ehkä toinen. Mutta miten saatte tuon järjettömän autoasian sopimaan näihin kuvioihin? (Siitähän nämä kaikki kalmanhajuasiatkin ovat lähteneet liikkeelle, jos oikein olen ymmärtänyt - melkein 4 kk myöhemmin kuin oli itse tapahtuma.)
Entäpä niin älytön ajatus, että auto oli todella lavastettu kuin sillä olisi kuljetettu ruumista tietämättä, että se olikin vuokrattu viikkoja myöhemmin kuin tyttö kuoli. Tuo autoasia lienee faktaa, koska poliisit näyttävästi hyökkäsivät sen kimppuun puolessa välissä elokuutta, mutta MIKSI? Onko kenelläkään tietoa tästä asiasta. Antoiko joku vihjeen jostakin asiasta poliisille?
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Loka 12, 2007 1:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cicero
Michael Knight

ja siis mun mielestä teleksin juttu on tosi hyvä. Siinä vaan aukkona taitaa olla tuo tannerin osuus? korjatkaa jo soon väärässä...

tässä on näitä aikoja jotka mä olen aikaa myöten pistänyt ylös tuolta illalta

klo 16. kate lähtee lasten kanssa leikkipaikalta huoneistolle. gerry on koko iltapäivän pelaillut tennistä , pelannut myös katen kanssa sillä aikaa kun lapset ovat olleet leikkipaikassa.

klo 18. kate sanoo laittaneensa lapset nukkumaan. Gerry on edelleen tenniskentillä (tiedettävästi kuulemma hulluna tennikseen)

sitten tulee musta aukko. eli milloin gerry on palannut huoneistoon sillä pariskunt aon ilmoittanut viettäneensä puoli tuntia yhteistä aikaa gerryn palattua tenniskentältä ja tapas-baariin on siis lähdetty 20.30. Tämä merkitsisi sitä että gerry on tullut huoneistolle vasta n. 20.00

klo 20.30. pariskunta saapuu tapas-baariin.

klo 21.05 gerry lähtee katsomaan lapsia ja tapaa wilkinsin. Wilkinsin lausunnon mukaan he juttelivat 15min ja gerry oli tulossa silloin huoneistosta. Kumpikaan ei nähnyt tanneria.

kukaan ei osaa tarkoin sanoa milloin kate on mennyt katsomaan lapsia mutta joku on arvioinut että hän oli pöydästä poissa 10-20min.

o'brianin poissaoloa en oo jostain syystä merkinnyt ylös ainoastaan että on ollut puoli tuntia poissa pöydästä

nämä on sellaisia jotka oon pistänyt ylös kun ne on olleet alkuperäisiä aikoja sekä niille on löytynyt jotain takaustakin että ovat olleet noin. olen jättänyt kaikki ne ajat pois jotka on kiistanalaisia eli joku muu paikalla ollut muistaa eri tavalla...(hlökunta, muut asiakkaat, illan visailuisäntä, wilkins)
Viimeksi muokannut cicero, Pe Loka 12, 2007 1:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

[Minä kyllä pitäisin tuota teleksin tarjoamaa vaihtoehtoa vielä kylmäverisempänä vanhempien kohdalta: eli lähtisivät putsaamaan jälkiä jotta ystävälle ei kävisi köpelösti oman tyttären hinnalla.
Eikun siis mun oletus on se, että ovat "yhtä syyllisiä". Esim. lääke on toisen pariskunnan ja toinen antoi fyysisesti lääkkeen. Siis kummatkin joutuisivat edesvastuuseen, mutta

O'B&T näkökulmasta heidän suurin murheensa on heidän oma elämänsä, se minkälaisia vaikeuksia asian paljastumisesta voi heille olla; lastensuojelullisesti, ammatillisesti, juridisesti jne. Eli heillä on tavallaan suurempi syy pelastaa oma nahkansa.

Kun taas McCannien suurin huoli on heidän tyttärensä, joka on kuollut, Heidän näkökulmastaan lastensuojelulliset, ammatilliset ja juridiset seuraukset ovat luultavasti toisarvoisia ainakin heti kuoleman tapahduttua. Eli he olisivat valmiimpia uhraamaan itsensä Maddyn puolesta. Toistan, ainakin H-hetkellä. Sitten kun aikaa menee, niin sitten tytär on joka tapauksessa kuollut ja sitten oma nahka saattaa nousta suurempaan

Joten voisi olla järkeenkäypää, että O'B & T olivat aluksi vetureita tässä, ja synnyttivät ja toteuttivat aluksi peittelysuunnitelman ja McCannit vain roikkuivat siinä mukana. Sitten kun aikaa kuluu, niin sitten McCannien oma nahka nousee arvoon ja he ylläpitävät peittelyä.
Sirpa

Nämä tappojutut menee hankaliksi juuri siksi, koska jos olisi kyse kylmäverisestä harkinnasta niin tuo autovirhe tuntuisi hullulta mokailulta, ja toisaalta jos olisi kyse vahinkokuolemasta, niin olisi jonkun luullut jo revenneen asian salailusta tähän mennessä.

Nukkumiset, nukuttamiset, lääkkeet, huumeet, näytteet ja niiden tulokset on pitkälti kuitenkin spekulointia kuten kaikki illan tapahtumatkin. Miksi Portugalin poliisissa vaihdellaan tuhkatiheään tutkinnanjohtajaa, miksi eroamisia? Kuka tietää totuutta mitä poliisilaitoksen seinien sisällä on tapahtunut tai tapahtuu.
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Sirpa kirjoitti:Nämä tappojutut menee hankaliksi juuri siksi, koska jos olisi kyse kylmäverisestä harkinnasta niin tuo autovirhe tuntuisi hullulta mokailulta, ja toisaalta jos olisi kyse vahinkokuolemasta, niin olisi jonkun luullut jo revenneen asian salailusta tähän mennessä.
Muunmuassa siksi uskonkin vain yhteen syylliseen, joka ei ole muille asiaa paljastanut. Hän on voinut kuitenkin edesauttaa toisia antamaan sopivia lausuntoja. Kun kaikki tietävät olevansa syyttömiä, eivätkä sitä voi uskoa siitä yhdestäkään, on näennäinen puolustussalaliitto valmis.
* Älä ruoki trollia! *
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Aivan, aivan Cicero, olet oikeassa ja luulisi, että nyt jo olisi juttu revennyt käsiin, mutta tuolloin, tapahtuma-aikana Teleksin teoria lähti juuri siitä, että ei ollut aikaa ajatella, eikä harkita asiaa. Nyt pidemmällä aikavälillä asia ehkä toinen. Mutta miten saatte tuon järjettömän autoasian sopimaan näihin kuvioihin? (Siitähän nämä kaikki kalmanhajuasiatkin ovat lähteneet liikkeelle, jos oikein olen ymmärtänyt - melkein 4 kk myöhemmin kuin oli itse tapahtuma.)
Entäpä niin älytön ajatus, että auto oli todella lavastettu kuin sillä olisi kuljetettu ruumista tietämättä, että se olikin vuokrattu viikkoja myöhemmin kuin tyttö kuoli. Tuo autoasia lienee faktaa, koska poliisit näyttävästi hyökkäsivät sen kimppuun puolessa välissä elokuutta, mutta MIKSI? Onko kenelläkään tietoa tästä asiasta. Antoiko joku vihjeen jostakin asiasta poliisille?
poliisi on tarkistanut ketä kyseistä autoa on aiemmin kuljettanut. Itse ajattelisin että vaikka ruumista ei autolla olisi kuljetettu mutta ehkä vaatteita jotka on olleet maddyn päällä kuollessa tai jotain pyyhettä, lakanaa, ne ovat olleet piilotettuna vaikka siihen alakerran kellariin ja sitten autolla kuljetettu pois myöhemmin. näissä "vaatteissahan" on voinut olla irtoutuneita hiuksia tai muita jäänteitä kuolleesta ja ehkä ne "vaate/kangaskappaleet" on sitten viety johonkin hävitettäväksi.

(o'brienin olisi oikeudessa aika hankala todistaa että mccannit ovat olleet tietoisia siitä että hän on huumannut heidän lapsensa)...
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

(o'brienin olisi oikeudessa aika hankala todistaa että mccannit ovat olleet tietoisia siitä että hän on huumannut heidän lapsensa)...
Ei välttämättä. Jos Tanner/O'Brian, McCannit ja Oldfieldit ovat vieneet kaikki lapset samaan huoneeseen, niin silloin luultavasti Oldfieldienkin lapset on huumattu yhteistyössä Oldfieldien kanssa. Eli silloin Oldfieldit tietävät totuuden huumaamisesta ja voivat siten todistaa mitä tapahtui.
cicero
Michael Knight

Timppa kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Nämä tappojutut menee hankaliksi juuri siksi, koska jos olisi kyse kylmäverisestä harkinnasta niin tuo autovirhe tuntuisi hullulta mokailulta, ja toisaalta jos olisi kyse vahinkokuolemasta, niin olisi jonkun luullut jo revenneen asian salailusta tähän mennessä.
Muunmuassa siksi uskonkin vain yhteen syylliseen, joka ei ole muille asiaa paljastanut. Hän on voinut kuitenkin edesauttaa toisia antamaan sopivia lausuntoja. Kun kaikki tietävät olevansa syyttömiä, eivätkä sitä voi uskoa siitä yhdestäkään, on näennäinen puolustussalaliitto valmis.

Timppa, olen kanssasi ehdottoman samaa mieltä asiasta!!! yksi taitava manipulaattori jolla on ollut aikaa hoitaa nää hommat oli sitten tahallinen tai vahinko kyseessä. Mun ykkössuosikki on karmeita raivareita saava kate! joka ulkopuolisille pystyy näyttelemään pikku perheenäitiä....(ilkeää :oops: ) samoin miehelleen.

spekulaatiota eli missään ei ole ollut virallisesti että kate saa raivareita vain epävirallisesti, kuulemma hajotti kaikenlaista siinä vaiheessa kun kuuli että heitä epäillään niin sieltä heidän villastaan...(mies lukee mulle säännöllisesti muita kuin enkunkieleisiä lehtiä ja löytää tälläisiä juttuja) ja sitten sen hotellin muut asukkathan oli nähneet kun kate oli saanut jotain raivokohtauksia aikaisemmin lapsilleen kun gerry ei ollut paikalla, samoinse yläkerran täti oli maininnut asiasta...mutta nääkin on spekulointia toistaiseksi...
Sirpa

Aivan, Timppa, olen samaa mieltä. Cicero: Miksi poliisit ryntäsivät tämän auton kimppuun vasta ja juuri elokuun puolessa välissä, mistä seurasi Katea kohdannut lokakampanja. Miksi tämän kampanjan seurauksena tutkinnanjohtaja erosi/erotettiin? KUKA antoi autosta vihjeen ja MIKSI?
Lukittu