Asian uskottavuutta ei lisää "alibi monelta taholta". Päin vastoin, silloinhan alkaa ihmetyttää, miksi niitä alibeja on haluttu esittää niin monta...Hessu52 kirjoitti:P.P:n kantti, ei olisi riittänyt murhiin, tai jos niihin olisikin, niin ajan kanssa tunnustus olisi taatusti tullut, mutta kun ei ole tullut ja hän muistaa tekemisensä ja olinpaikkansa murhan aikaan ja hänelle löytyy vieläpä alibi monelta eri taholta, niin siinä se.
Irmelin sulhanen
Muista lähdekritiikki!
IB:n syntymän aikoihin A on todennäköisesti ollut keskitysleirin vartijana kaukana Suomesta, siis vuonna 1944. Ei siis ole todennäköinen isä.
Mistä lienee Hessu 52 saanut materiaalia siitä, missä PP on liikkunut 5.6.1960 aamuyöllä. Minä en ole nähnyt missään. Vai onko Hessun käsitys pelkän oletuksen ja uskon varassa? Vaikka nyt en pitäisikään häntä todennäköisenä tekijänä, niin asian tutkimisen kannalta sellaiset tiedot tietysti kiinnostaisivat.
Mistä lienee Hessu 52 saanut materiaalia siitä, missä PP on liikkunut 5.6.1960 aamuyöllä. Minä en ole nähnyt missään. Vai onko Hessun käsitys pelkän oletuksen ja uskon varassa? Vaikka nyt en pitäisikään häntä todennäköisenä tekijänä, niin asian tutkimisen kannalta sellaiset tiedot tietysti kiinnostaisivat.
Kun ensin Sariola kerrot millä keinoin P.P. olisi liikkunut yöllä kännispäiten.
Sinisellä Popedalla, Ifalla, vai Rättisitikalla?
Kuka on ollut kuskina.
Viimeinen bussi on ajellu Morbyhyn jossain 23.00 tietämissä, jolloin Oittaalle pyrkivä olisi joutunut jäämään Bemskin kahvituvalla pois ja jatkaa siitä sitten jalkaisin Oittaalle.
Varmaan siinä viimeisessä bussissa on tullut muitakin Oittaalle meneviä, sillä olihan helluntai ja heilasteluilta.
Varmasti vieraasta lärvistä olisi poliisille kerrottu ja jos joku olisi tunnistanut Irmelin poikakaveriksi, niin aivan 100 varmasti.
Sen, että hiekkakuopalla on illalla ollut joku auto, niin on todettu Veston työmaalla asioineeksi henkilöksi, joten sekin homma ei sovi, kuten ei sekään, että P.P olisi lauantai-iltapäivänä, tai illalla käynyt katsomassa porukan leiripaikan, sillä armeija piti siitä huolen, ettei lauantaisin lomille lähdetty kuin tasan klo 16.00.
Siihen aikaan Riksusta himaan ja jos kävi Björklundilla, niin kello oli jo melkoisesti, sitten viinaa päähän ja etsimään leiriä, ei sovi, EI SITTEN MILLÄÄN.
Nuo jutut, että hänellä olisi ollut joku juoppokuskina ja joka olisi odotellut, tai jopa sitten autellut tappotöissä, ovat sellaista mielikuvitusta, johon en minä tosissani lähde joten, lopetan asialla spekuloinnin P.P:n kohdalla tähän.
Kuka on ollut kuskina.
Viimeinen bussi on ajellu Morbyhyn jossain 23.00 tietämissä, jolloin Oittaalle pyrkivä olisi joutunut jäämään Bemskin kahvituvalla pois ja jatkaa siitä sitten jalkaisin Oittaalle.
Varmaan siinä viimeisessä bussissa on tullut muitakin Oittaalle meneviä, sillä olihan helluntai ja heilasteluilta.
Varmasti vieraasta lärvistä olisi poliisille kerrottu ja jos joku olisi tunnistanut Irmelin poikakaveriksi, niin aivan 100 varmasti.
Sen, että hiekkakuopalla on illalla ollut joku auto, niin on todettu Veston työmaalla asioineeksi henkilöksi, joten sekin homma ei sovi, kuten ei sekään, että P.P olisi lauantai-iltapäivänä, tai illalla käynyt katsomassa porukan leiripaikan, sillä armeija piti siitä huolen, ettei lauantaisin lomille lähdetty kuin tasan klo 16.00.
Siihen aikaan Riksusta himaan ja jos kävi Björklundilla, niin kello oli jo melkoisesti, sitten viinaa päähän ja etsimään leiriä, ei sovi, EI SITTEN MILLÄÄN.
Nuo jutut, että hänellä olisi ollut joku juoppokuskina ja joka olisi odotellut, tai jopa sitten autellut tappotöissä, ovat sellaista mielikuvitusta, johon en minä tosissani lähde joten, lopetan asialla spekuloinnin P.P:n kohdalla tähän.
Jossain spekuleerauksissa se oli, että auto joka hiekkakuopalla oli olisi ollut Veston työmaalla asioineen henkilön auto.
En muista olisiko siinä ollut mitään puhetta sepästä, mutta näinpä se kuitenkin meni.
En nyt minäkään voi jumalauta kaikkia asioita väärin muistaa.
Minä sentään vielä muistan jotain, toista se on eräitten kohdalla, joilla on iskenyt dementia jo varhaisnuorena.
En muista olisiko siinä ollut mitään puhetta sepästä, mutta näinpä se kuitenkin meni.
En nyt minäkään voi jumalauta kaikkia asioita väärin muistaa.
Minä sentään vielä muistan jotain, toista se on eräitten kohdalla, joilla on iskenyt dementia jo varhaisnuorena.
Jos pojilla on kolmeen mieheen ollut pullo viinaa ja siihen lisukkeeksi muutama pullo pilsneriä, niin sellaisen istunnon jälkeen on hyvin moni vielä ajanut autoa usein hyvälläkin menestyksellä. Tämän seurueen humalan syvyydestä ei ole todisteita. Huhupuheet eivät riitä. Siis kuskina on voinut olla veljeksistä toinen. Tämä on siis vain teoriaa. Kaikki mahdollisuudet kuvaamaani tapahtumien kulkuun ovat olemassa, ellei ole muita tarkkoja tietoja käytettävissä.Hessu52 kirjoitti:Kun ensin Sariola kerrot millä keinoin P.P. olisi liikkunut yöllä kännispäiten.
Kuka on ollut kuskina.
*Bodomin mysteerion mukaan Aurasaari niminen mies on seurueineen käynyt uimassa ja heidän IFA autonsa ollut hiekkakuopalla klo 20.45-21.45 .
*Vähän ennen klo 21 on seppä Bembölestä tuionut putken osia rakennustyömaalle. Melko varmasti autolla.
*Noin klo 21 on hiekkakuopassa havaittu harmaa POBEDA ja sieltä on poistunut tätä harmaata Pobedaa ennen sininen POPEDA.
Joten autoja on hiekkakuopalla ollut.
Näiden tietojen valossa on mahdollista, että jompi kumpi POPEDA on ollut juuri PP:n kaverien, eli J:n veljesten. Riittää, että yksi veljes on siellä niemessä käynyt vaikkapa uimassa, ja havainnut telttailijat, ja hän on voinut jopa nähdä ja tuntea IB:n omin silmin. Sekin on mahdollista. Tietoja näistä on niin vähän saatavilla.
*Vähän ennen klo 21 on seppä Bembölestä tuionut putken osia rakennustyömaalle. Melko varmasti autolla.
*Noin klo 21 on hiekkakuopassa havaittu harmaa POBEDA ja sieltä on poistunut tätä harmaata Pobedaa ennen sininen POPEDA.
Joten autoja on hiekkakuopalla ollut.
Näiden tietojen valossa on mahdollista, että jompi kumpi POPEDA on ollut juuri PP:n kaverien, eli J:n veljesten. Riittää, että yksi veljes on siellä niemessä käynyt vaikkapa uimassa, ja havainnut telttailijat, ja hän on voinut jopa nähdä ja tuntea IB:n omin silmin. Sekin on mahdollista. Tietoja näistä on niin vähän saatavilla.
Ei tässä ole mitään mieltä vääristellä ja valehdella asioita ja olen varmaan tutustunut asiaan yhtä lailla, kuin arvon viivakin, mikä onkin aivan osaava nimimerkki tuollaiselle kirjoittajalle.
Sinulla on mielestäni vain yksi mielessäsi, vakuutella jostain syystä Gussea syyttömäksi ja sitten juuri tuolla tavoin sotkeutua keskusteluihin, väittämällä toisia valehtelijoiksi.
Kyllä kait saan olla murhista mitä mieltä tahansa, ja sen kiivaamin eräs teoria on pinttynyt päähäni, mitä enemmän kaltaisesi kirjoittajat sotkeutuvat asioihin aukomalla päätään.
No jos tuli väärään osioon niin sori, mutta pakko oli viivan heittämään herjaan vastata.
Sinulla on mielestäni vain yksi mielessäsi, vakuutella jostain syystä Gussea syyttömäksi ja sitten juuri tuolla tavoin sotkeutua keskusteluihin, väittämällä toisia valehtelijoiksi.
Kyllä kait saan olla murhista mitä mieltä tahansa, ja sen kiivaamin eräs teoria on pinttynyt päähäni, mitä enemmän kaltaisesi kirjoittajat sotkeutuvat asioihin aukomalla päätään.
No jos tuli väärään osioon niin sori, mutta pakko oli viivan heittämään herjaan vastata.
Minä en ole nähnyt sellaista mainintaa, että putkia tuoneen sepän auto olisi ollut hiekkakuopalla. Voi päätellä, että putkentuoja ajaa autollaan työmaalle asti, eikä jää hiekkakuopalle. Se on hyvin todennäköistä. Sen mukaan hiekkakuopalla olisi nähty silloin klo 21:n kieppeillä jopa 3 muuta autoa, joista kaksi oli ollut popedaa ja yksi ifa. Kyllä minäkin luulen, että Hessu 52 muistaa väärin, mutta ei se tietysti mahdotonta ole, että joku olisi tehnyt tuollaisen väärän olettamuksen, joka ei pidä paikkaansa, ja Hessu 52 olisi uskonut sitä. Bodomin mysteerio lienee luotettavin lähde.Hessu52 kirjoitti:Jossain spekuleerauksissa se oli, että auto joka hiekkakuopalla oli olisi ollut Veston työmaalla asioineen henkilön auto.
.
No miksi sitten teet niin? Vie kenties kauankin, etsijästä riippuen, hakea jutuilleen vastinetta, mutta mielestäni se on sen arvoista. Nytkin suunnilleen kaikki aktiiviset ketjut sisältävät Sinun version huhusta/tiedosta, joten olet epäilemättä onnistunut viemään satunnaista keskustelijaa harhaan (tahallisella?)vääristelyllä.Hessu52 kirjoitti:Ei tässä ole mitään mieltä vääristellä ja valehdella asioita
Suosittelen tutustumaan vielä lisääkin, koska kirjoituksissa, missä viittaan materiaaliin, on myös usein (tahallisia?) vääristelyitä tai väärinymmärryksiä. Osaat keskustella asiallisestikin, en minä sillä sano. Mikä nimimerkistäni tekee sellaisen että halua hyökätä sitä vastaan? Loppuiko sulla vain argumentit, kuten usein ja haluat kiinnittää keskustelun huomion toisaalle?Hessu52 kirjoitti:olen varmaan tutustunut asiaan yhtä lailla, kuin arvon viivakin, mikä onkin aivan osaava nimimerkki tuollaiselle kirjoittajalle.
Ahaa, tämä oli tätä tuttua taktiikkaa, kuten ajattelinkin. Vika onkin minussa, koska olen väärällä puolella? Mistä edes tiedät millä puolella olen? Mitä sillä on edes väliä? En väittänyt Sinua valehtelijaksi. Alkoi vain epäilyttää, että sotket joka ketjun vääristelyillä tahallasi.Hessu52 kirjoitti:Sinulla on mielestäni vain yksi mielessäsi, vakuutella jostain syystä Gussea syyttömäksi ja sitten juuri tuolla tavoin sotkeutua keskusteluihin, väittämällä toisia valehtelijoiksi.
Saa olla mitä mieltä tahansa, mutta Sinä haluat kuitenkin lopettaa (väkisin?) omalla panoksellasi keskustelut, jotka koskevat esimerkiksi onnettomuusteoriaa tai Irmelin poikaystävää? Tässäpä heti kaksi ketjua joissa haluat lopettaa keskustelun alkuunsa ja vielä kaupanpäälle vääristellä ympärillä pyöriviä juttuja. Vähän niinkuin syy-yhteys?Hessu52 kirjoitti:Kyllä kait saan olla murhista mitä mieltä tahansa, ja sen kiivaamin eräs teoria on pinttynyt päähäni, mitä enemmän kaltaisesi kirjoittajat sotkeutuvat asioihin aukomalla päätään.
Niin, herja joka ei ollut edes herja. Ainoastaan toteamus tai kysymys mikä tuli mieleen.Hessu52 kirjoitti:No jos tuli väärään osioon niin sori, mutta pakko oli viivan heittämään herjaan vastata.
Pitäsköhän tässä sanoa aiheeseenkin jotain, vaikka Hessu haluaakin lopettaa tämän keskustelun "naurettavana"? No, totuushan on se, että joku on Bodomin murhat tehnyt. Irmelin poikaystävällä olisi ollut motiivi, tiedon seurueen olinpaikasta olisi saanut selville helpostikin, alibin vahvuus on kiinni sen tulkitsijasta. Tämän tekijän, niinkuin monen muunkin ulkopuolisen, vastaan puhuu se ettei havaintoja ole tuolta seudulta. Hyvä kuitenkin että aiheesta keskustellaan, tämänkin linjan varrella saattaa olla kuitenkin vihjeitä ratkaisuun.
Minulla ei ole näistä veljeksistä tietoja, mutta muistelen kyllä lukeneeni, että heidän autonsa oli juuri POPEDA. Sitäkin muistelen, että joku on maininnut, että juuri nuo veljekset ovat antaneet alibin PP:lle. Tämä on muistin varaista tietoa ja siinäkin tapauksessa voi olla muitakin alibin antajia - en vain tiedä.epäilys kirjoitti:Aijjai nostan taas PP:n framilleIhan vaan laiskuuttani kysäsen että oliko se alibi siis veljeksiltä ja oliko näillä sitten se Pobeda autona? Missäs ne vellokset muuten asuivat?
Juuri siksi olen toivonut keskustelua myös tästä linjasta. Jos henkilö on syytön, hän voi olla rauhallisella mielellä. Tämä on vain teoreettista tarkastelua, niinkuin muittenkin kohdalla. Mielestäni on hyvä, että tämäkin linja käydään läpi, niinkuin muutkin. Tässä on kysymyksessä kuitenkin henkilö, jolle perinteisessä mielessä tuon rikoksen tekeminen ikäänkuin luonnollisimmin kuuluisi. Hänellä olisi motiivi.
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Kyllä Sariolan kirjoitukseen:Kirjoitin jo tuolla toiseen kohtaan,että hänellä(P.P) oli kaikki mitä tällaiseen tarvitaan,motiivi:mustasukkaisuus,hän tiesi mihin retkeilijät olivat menneet eli Bodomille ja hänen alibinsa perustuu ryyppykaverien kertomaan. Hänen on täytynyt jokatapauksessa tuntea melkomoista vihaa saadessaan aikamoiset "rukkaset". Jos heillä on todellakin ollut vielä tuo Popeda ja näitä oli nähty kaksinkappailein seudulla niin mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Joskus olen miettinyt sitäkin,oliko Irmelillä kenties vielä enemmänkin näitä sulhaskandidaatteja.
Joskus olen miettinyt sitäkin,oliko Irmelillä kenties vielä enemmänkin näitä sulhaskandidaatteja.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Kun skoone vastoin kaikkea rikostutkinnan sääntöjä sanoo useampien alibien heikentävän P.P:n uskottavuutta, ei voi kuin ihmetellä.
Kyllä se niin on, että mitä useampi henkilö todistaa sinun olleen kaukana murhapaikalta, niin sitä uskottavammalta se kuulostaa.
Skoone haukkasi taas syötin väärällä tavalla, kun menin onneton kirjoittamaan, että P.P:llä oli alibi monelta taholta, kun piti kirjoittaa henkilöltä.
Eipä silti, ei se tahosanakaan huonolta kuulosta, skoone haluaa vain ymmärtää väärin.
Kyllä se niin on, että mitä useampi henkilö todistaa sinun olleen kaukana murhapaikalta, niin sitä uskottavammalta se kuulostaa.
Skoone haukkasi taas syötin väärällä tavalla, kun menin onneton kirjoittamaan, että P.P:llä oli alibi monelta taholta, kun piti kirjoittaa henkilöltä.
Eipä silti, ei se tahosanakaan huonolta kuulosta, skoone haluaa vain ymmärtää väärin.