Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Teleksi kirjoitti: 21:00 kieppeillä Gerry käy tarkastamassa lapset, mutta ei huomaa mitään erityistä, koska tekee tarkastuksen ylimalkaisesti. Menee ehkä vain pation ovelle ja kuuntelee siitä. Sitten hän juttelee Wilkinsin kanssa. Seuraavaksi tarkastusvuorossa on 21.15 Jane Tanner, joka tarkastaa lapset perusteellisemmin ja huomaa, että Maddy ei ole kunnossa. Jane tajuaa pian, että jos Maddy on kuollut, niin syy kääntyy helposti hänen miehensä kontolle, joka on annostellut koko porukan lapsille lääkkeet. Sitä hän ei anna tapahtua.

Jane keksii, että tämä täytyy lavastaa kaappaukseksi. Hän keksii, että pitää lavastaa murto ja piilottaa ruumis. Hän kertoo miehelleen tämän tarinan ja O'Brian on samaa mieltä - heidän on pelastettava oma nahkansa. Tekosyyn nojalla O'Brian poistuu paikalta ja Tanner jää vahtiin Tapas-porukkaan. Hän on hieman stressaantuneen ja huolestuneen oloinen, mutta muu porukka ajattelee sen johtuvan oman lapsen siarastumisesta. Tällä välin O'Brian suorittaa likaisen työn. Kantaa tytön rannalle ja etsii sieltä sellaisen paikan, että tyttö ei ihan heti löydy, mutta tarkoituksena on, että tyttö löytyy muutaman päivän viiveellä (että saadaan lapsi haudattua asianmukaisin menoin). Silloin huumausaine voidaan laittaa kaappaajan piikkiin.
Hirmuisen hyvä teoria,tukeutuu alkuperäiseen teoriaani pariskunnan o´brian ja tanner syyllisyydestä vain sillä erotuksella,että itse en usko heidän kertoneen Katelle lainkaan. :roll:

Toisaalta epäilin itsekin vanhempien myöhäistä kävelyä,että olisivat käyneet katsomassa mahdollista ruumista,mutta olisivatko uskaltaneet jos paikka kuhisi poliiseja,eikös tyttöä etsitty aamuun asti :roll:
Totuus on tarua ihmeellisempää
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Sirpa kirjoitti:Aivan, Timppa, olen samaa mieltä. Cicero: Miksi poliisit ryntäsivät tämän auton kimppuun vasta ja juuri elokuun puolessa välissä, mistä seurasi Katea kohdannut lokakampanja. Miksi tämän kampanjan seurauksena tutkinnanjohtaja erosi/erotettiin? KUKA antoi autosta vihjeen ja MIKSI?
Kukaan ei antanut autosta vihjettä vaan se tutkittiin samalla kuin kaikki muukin eli löytö oli ihan sattumaa. Koirat tuotiin englannista alunperin tarkistamaan hotellihuoneistoa ja muratin asuntoa sekä autoa. No yllätys olikin varmasti melkoinen kun muratin asunnosta ei löytynyt mitään samoin autosta eikä mccannien huoneistosta löydetty yhtään jälkeä muratista tai hänen olostaan siellä mutta sitten koirat kiinnostuivatkin katen vaatteista nimenomaan niistä katoamisiltana päälläolleista, cuddle catista sekä raamatusta ja uuden vuokratun auton takakontista.

Portugalin poliisista on annettu ymmärtää että tutkinnanjohtajaa ei erotettu siksi että hän olisi tehnyt työnsä huonosti vaan häntä kohtaan lehdistö alkoi pitämään hirvittävää lokakampanjaa ja sitäpaitsi hän on maddyn katoamisesta asti tehnyt hommia jutun parissa ilman YHTÄÄN vapaapäivää. Luultavasti jossain vaiheessa hermot menee ja tulee julkisesti sanottua sellaista mitä normaalisti ei tulisi mieleen. Sitäpaitsi uusi tutkinnanjohtaja ensi töikseen kehui edeltäjäänsä että tämä on hyvä tutkija ja tehnyt erinomaista työtä. Samaan syssyyn mainitsi myö settä tutkintalinja jatkuu samana eli mccannit ovat edelleen "pääepäiltyjä" ex-tutkinnanjohtaja on ns. hermolomalla.

mua kiinnostaa hirveästi se, että aika moni epäilee tanneria vaikka periatteessa hänellä ei ole ollut mahdollisuuksiakaan tehdä koko tekoa...just niistä syistä että hänellä ei ole ollut amhdollisuutta päästä huoneistoon sisälle jonkun muun näkemättä tai huomaamatta että hän on poissa baarista...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Cicero: Eipä Kate näemmä kovin hyvin pysty näyttelemään, ja vaikuttaa aika huonolta manipulaattoriltakin - tekstistäsi päätellen. :D
Eikö sinusta tunnu hassulta kalmakoirien paikalle tulo vasta neljän kuukauden kuluttua, jos se kuuluu normaaliin tutkimusrutiiniin ja tapaus oli näinkin vakava.
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Loka 12, 2007 1:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Cicero: Eipä Kate näemmä kovin hyvin pysty näyttelemään, ja vaikuttaa aika huonolta manipulaattoriltakin - tekstistäsi päätellen. :D
hehee! Mua ei voi huijata... :lol: -jospa pystynkin hyvin eläytymään hänen paikalleen.... :mrgreen:

nuo koirat eivät kuulu mihinkään rutiinitutkimuksiin ja niitä muistaaksen i tarjottiin engglannista käsin käytettäväksi kosk atutkimukset junnasivat paikallaan ja mun käsittääkseni ne tuli ensisijaisesti paikalle muratin takia eli haluttiin selvyyttä siitä että onko maddysta jälkiä hänen talossaan tai autossa. tottakai samalla tutkitaan sitten kaikki muukin, mutta ei siis mikään rutiinitutkimus

(ilman koiria mccannit vois huokaista helpotuksesta)
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa

Tekstini meni edelliselle sivulle toisen viestin jatkoksi, joten lisään sen vielä tähän: Cicero, eikö sinusta tunnu hassulta kalmankoirien paikalle tulo vasta liki 4 kk tapahtuneen jälkeen tutkimaan taloja ja autoa, jos se kuuluu normaaliin tutkimusrutiiniin?
Olitkin näemmä huomannut viestini :D . Ja nyt sitten viestitellään ristiin, heh.
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Loka 12, 2007 2:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Tekstini meni edelliselle sivulle toisen viestin jatkoksi, joten lisään sen vielä tähän: Cicero, eikö sinusta tunnu hassulta kalmankoirien paikalle tulo vasta liki 4 kk tapahtuneen jälkeen tutkimaan taloja ja autoa, jos se kuuluu normaaliin tutkimusrutiiniin?

vastasinkin tuohon jo...
Sirpa

Hyvä, oletetaan näin, mutta jos he olivat kuljettaneet kuollutta tyttöä (kuolemasta useita viikkoja) kyseisellä autolla, niin miksi he eivät pyrkineet siitä nopeasti eroon ennen kuin kalmankoirat tulevat ja he joutuvat tällaiseen pinteeseen? Mikä pointti voisi Katella olla siinä, että kantaisi nyt koko ajan lapsen kalmanhajuista unilelua mukanaan? Eikö se olisi aika sairasta ja vihjailevaa? Sanoisin, että erittäin huonoa manipulointia! :wink:
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Hyvä, oletetaan näin, mutta jos he olivat kuljettaneet kuollutta tyttö (kuolmasta useita viikkoja) kyseisellä autolla, niin miksi he eivät pyrkineet siitä nopeasti eroon ennen kuin kalmankoirat tulevat, ja he joutuvat tällaiseen pinteeseen?
kai he olettivat että autoa ei tutkita ja heille ei ole sen paremmin etukäteen kerrottu koirien tulosta. en usko että autoa olisi erikseen lähdetty edes tutkimaan jos katen vaatteista ja muusta ei olisi löydetty sitä hajua. brittipoliisi tosin lähti avustamaan jo aikaisemmin tässä jutussa ja he epäilivät mccanneja heti alusta asti joten voi olla että poliisilla oli jo aiemmin kerättynä jotain todisteita jotka antoivat viitteitä varsinkin katen osallisuudesta asiaan ja siksi lähtivät tutkimaan myös autoa.

poliisihan on sanonut että he ovat varmoja siitä että maddy on kuollut ja miten hän on kuollut mutta kuka ruumiin on vienyt ja minne sitä he eivät tiedä.

mielenkiintoista oli eilen portugalilaislehden vastaus mccannien uhkailuun oikeuteen vetämisestä.Lehdestä sanottiin vain että se on okei heille, heidän lähteensä on 100% vuorenvarmasti totuudenmukainen lähde...tulee ihan dejavu-tunne siitä kun mccannit uhkasivat samaisen lehden haastaa oikeuteen siitä että nämä väittivät poliisin epäilevän pariskuntaa...no lehti oli oikeassa. mccannit ovatkin nyt ilmoittaneet että jos heistä tuntuu siltä niin haastavat näitä lehtiä oikeuteen sitten kun eivät ole enää epäiltyjä...
Sirpa

Nyt olen toivoton, mutta kun en muista poliisin antaneen mitään tiedotusta mistään kalmanhajuista, tai oikein mistään muistakaan näytteistä kuin DNA:n täsmäämisestä 88 prosenttisesti. VAIN lehdissä on lukenut spekulaatiota. Jos nyt olen väärässä, mikä on täysin mahdollista, niin oikaisetko asian jollakin linkillä, kiitos!
Eikös nämä jutut liittyne niihin "poliisilähteitä lähellä" oleviin vuotoihin, joissa annettiin lokakampanjan aikana "tietoja" portugalilaislehdille. Miten ne pystyisi tulkitsemaan silloin faktoiksi? Tai sitten olen täysin väärässä tässä(kin) asiassa. (Täytyy kyllä myöntää, että lokakampanja on onnistunut täydellisesti johtaa jäljet sitten minkälaiseen sylttytehtaaseen tahansa.)
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Nyt olen toivoton, mutta kun en muista poliisin antaneen mitään tiedotusta mistään kalmanhajuista, tai oikein mistään muistakaan näytteistä kuin DNA:n täsmäämisestä 88 prosenttisesti. VAIN lehdissä on lukenut spekulaatiota. Jos nyt olen väärässä, mikä on täysin mahdollista, niin oikaisetko asian jollakin linkillä, kiitos!
Eikös nämä jutut liittyne niihin "poliisilähteitä lähellä" oleviin vuotoihin, joissa annettiin lokakampanjan aikana "tietoja" portugalilaislehdille. Miten ne pystyisi tulkitsemaan silloin faktoiksi? Tai sitten olen täysin väärässä tässä(kin) asiassa.
täällä on montakin linkkiä tuohon kalman-haju asiaan eli sulta on jotenkin mennyt jutut ohi silmien ja korvien ja ollaan jo kuultu katen versiokin siitä mistä kalmanhaju on hänen vaatteisiinsa tullut (töistä tietysti, samoin cuddle cat on ollut töissä hänellä mukana :wink:

Mä en ole huomannut mitään loka-kampanjaa mccannej akohtaan muuten kuin heidän itsensä sanomisina, jos lehdet spekuloivat tiedoilla joita h epystyvät nyppäsemään sieltä sun täältä niin ei se tee vielä "loka-kampanjaa" yhtä lailla voi sanoa että lokakampanja on ollut julmaa poliisia kohtaan...
Sirpa

No, tarkoitin tuota mistä edellä kerroit sinulle tulleen dejavu-tunteen, kait ainakin McCannit kokivat sen lokakampanjana, koska olivat silloin jo haastamassa portugalilaislehteä oikeuteen. Kyllä, kyllä uskon lehtien paljonkin kirjoitelleen kalmanhajuista, poliisia lähellä olevien lähteiden sanoista, Katen sanoista ja hänen kaikkien ystäviensä sanoista, mutta en muista poliisin antaneen asiasta mitään tietoa - ja tätä kysyin, jos johonkin sellaiseen tietäisit linkin - minulle eivät nämä pelkät lehtien kirjoittamat mediakohujutut, joita he tekevät myyntimielessä, riitä ihan faktaksi.
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:No, tarkoitin tuota mistä edellä kerroit sinulle tulleen dejavu-tunteen, kait ainakin McCannit kokivat sen lokakampanjana, koska olivat silloin jo haastamassa portugalilaislehteä oikeuteen. Kyllä, kyllä uskon lehtien paljonkin kirjoitelleen kalmanhajuista, poliisia lähellä olevien lähteiden sanoista, Katen sanoista ja hänen kaikkien ystäviensä sanoista, mutta en muista poliisin antaneen asiasta mitään tietoa - ja tätä kysyin, jos johonkin sellaiseen tietäisit linkin - minulle eivät nämä pelkät lehtien kirjoittamat mediakohujutut, joita he tekevät myyntimielessä ihan riitä faktaksi.
kävin tätä ketjua läpi ja huomasin että olet ennenkin kirjoitellut ja pyytänyt linkkiä samaiseen aiheeseen eli olisiko muisti nyt hieman pettänyt? minäkin olen antanut sinulle linkin sellaiseen juttuun missä kate selvittää miksi hänen vaatteisiinsa on tullut sitä kalman hajua. Meinaatko muuten että kate ihan vaan tälläisiä selvittelee vaikka ei oikeita todisteita olisi?
Sirpa

Sanopa muuta! Luulen, että jokin siinä minun mielessäni klikkaa, kun asiaan aina palaan muistamatta, että siihen olisi todella joku tällainen faktalinkkikin olemassa, sano muuta. Joku ei kait vain sovi - siis joku palanen tässä palapelissa ja minun aivoissani ja autoasiassa kohdalleen. Näin asian täytyy olla.... Ehkä syynä on se, että näinkin varmasti lapsensa taposta todistettu äiti kulkee edelleenkin vapaana. Ainakin se viittaa siihen, että joku muukin (poliisi) epäilee, että ehkä hän ei sitä tehnytkään. Mene ja tiedä.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Hirmuisen hyvä teoria,tukeutuu alkuperäiseen teoriaani pariskunnan o´brian ja tanner syyllisyydestä vain sillä erotuksella,että itse en usko heidän kertoneen Katelle lainkaan. :roll:
Niin minäkin sanoisin, jos koirat eivät olisi haistaneet ruumista Katen vaatteista. Jos teoriaan täytyy sovittaa se, että Kate on jossain vaiheessa pitänyt ruumista sylissään, niin silloin on pakko uskoa se, että Kate tiesi.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Mikä pointti voisi Katella olla siinä, että kantaisi nyt koko ajan lapsen kalmanhajuista unilelua mukanaan?
Eihän se haise ihmisen nenään ja jotenkin se voi sitten olla kuitenkin Katen viimeinen linkki tyttäreensä. Joten on aika ymmärrettävää, että hän sitä kantoi mukanaan.
Lukittu