Pikkulapset löysivät pääkallon Kaarinasta

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
MEG
Jessica Fletcher

Re: Pikkulapset löysivät pääkallon Kaarinasta

Viesti Kirjoittaja MEG »

Taustalla vaikuttaa olevan maatila rakennus. Painautuma osoittanee, että kallo on ollut talven lumen painon alla. Ilmestynyt paikalle joskus syksyllä, koska ei aiemmin havaittu.
SidoMinut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Ghostface Killah kirjoitti:Ihme ettei tuota kalloa ole löydetty aikaisemmin, tasamaata, 'puut' muutaman vuoden vanhoja ja melkein näkynyt lähitalon ikkunasta :D
Mikä tekee siitä niin ihmeellisen asian? Kuinka usein itse kuljet tonttisi rajat läpi? Kuinka usein menet vain kävelemään keskelle rämeikköä? Puhumattakaan että tuijottaisit maahan ja etsisit sieltä mahdollisia luita?
(mun täytyy kyllä myöntää, että lenkkeillessäni täällä maalla, katse harhautuu useinkin ojan pohjille ja metsän reunoille)...
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Ghostface Killah
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Ghostface Killah »

SidoMinut kirjoitti:
Ghostface Killah kirjoitti:Ihme ettei tuota kalloa ole löydetty aikaisemmin, tasamaata, 'puut' muutaman vuoden vanhoja ja melkein näkynyt lähitalon ikkunasta :D
Mikä tekee siitä niin ihmeellisen asian? Kuinka usein itse kuljet tonttisi rajat läpi? Kuinka usein menet vain kävelemään keskelle rämeikköä? Puhumattakaan että tuijottaisit maahan ja etsisit sieltä mahdollisia luita?
Sijainti tekee siitä ihmeellisen asian ja se miksei tytöt ole aikaisemmin kiinnittäneet huomiota valkoiseen 'palloon'.

Tarkastin tilukset viimeksi yhdeksän tuntia sitten :lol: Aika usein jos menen takapihan kautta isompaan metsään, joudun kävelemään rämeikön läpi. Pitääkin alkaa katselemaan maastoa sillä silmällä, jos vaikka Järvenpään sarjamurhaajan uhrin jäännöksiä löytyisi jostain...
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

SidoMinut kirjoitti:
(mun täytyy kyllä myöntää, että lenkkeillessäni täällä maalla, katse harhautuu useinkin ojan pohjille ja metsän reunoille)...

Kyllä se siinä mielessä varsin ihmeelliseltä vaikuttaa, koska tuskinpa nuo lapset ihan ensimmäistä kertaa tuolla paikassa ovat käyneet ketunkoloja etsimässä. Lapsethan ovat vieläpä aika tarkkasilmäisiä huomaamaan ja varsinkin jos ovat jotain etsimässä, katselevat tarkoin ympärilleen ja havainnoivat.

En ehkä niinkään epäile, että kallon olisi joku ihminen tuonut sinne hiljattain, vaan, että jostain syystä se on paljastunut maan alta tai ryteiköstä muuten, tai tosiaan jokin isompi eläin sen kuljettanut lähitienoilta. Aikuisen ihmisen pää painaa kuitenkin noin 4,5-5 kiloa, vrt. metsäjänis 2–5,5 kiloa, rusakko 2,5–7 kiloa. Siispä vähintäänkin ketun kokoinen eläin on täytynyt olla asialla, mutta epäilen kyllä että pelkän luisen, painavan kallon, jossa ei ole ole tarttumapaikkaa, raahaaminen taitaa olla sillekin liian haasteellista.
Tilda
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tilda »

TS: Poliisi uskoo ratkaisseensa Kaarinan pääkallon arvoituksen

Torstai 10.5.2012 klo 05.21

Kaarinan Piikkiöstä löytyi viime perjantaina tuntemattoman henkilön pääkallo.
TAUSTA

TS: Pikkulapset löysivät pääkallon Kaarinassa

Poliisi käy läpi kadonneita ihmisiä

Poliisi uskoo kallon kuuluneen todennäköisesti iäkkäälle miehelle, joka katosi Kaarinassa seitsemän vuotta sitten, kirjoittaa Turun Sanomat.

- Meillä on vahva epäily siitä, että kallo liittyy aiempaan tapaukseen. Vuonna 2005 kallon löytöpaikan läheltä löytyi pahasti tuhoutunut vainaja, jolta puuttui ruumiinosia, kertoo tutkinnanjohtaja Veli-Matti Soikkeli Varsinais-Suomen poliisista, Turun Sanomille.

Katoamisesta ei aikanaan kerrottu julkisuuteen, koska miehen omaiset toivoivat tätä eikä rikosta epäilty.
Asiasta uutisoi ensimmäisenä Turun Sanomat

IL
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No just. Hyvähampainen vanhempi mies. Spekulaatiot meni vähän pieleen, mutta saihan vähän säpinää aikaiseksi...
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tiina kirjoitti:^No just. Hyvähampainen vanhempi mies. Spekulaatiot meni vähän pieleen, mutta saihan vähän säpinää aikaiseksi...
No ainakin osa oli melko oikeassa: poliisi on kuin onkin jo löytänyt muun ruumiin (tai osan siitä)!

Ainoa vaan, että jo 7 vuotta sitten.. :mrgreen:

Voi, minä kun olin jo ihan varma, että nyt selviää edes JOKU katoamistapaus!
Antsah
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Antsah »

Olikin nyt sitten iäkkään miehen pääkallo??

Harmillista tavallaan, että mikään pitkään pimeänä ollut tapaus ei ratkennutkaan.

Se ainakin ilmeisesti sattui oikeaan, että eläimet tuota kalloa on kuljetelleet.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

No jopas :shock:
Toisaalta harmi, olisin suonut, että joku näistä kadoksiin jääneistä nuorista olisi ollut kyseessä ja näin omaisten kannaltakin joku episodi olisi saatu päätökseen. Ilmankos poliisitkin noin lunkisti suhtautuivat kalloon, kun jo alunperin olettivat sen kuuluvan ko. miehelle. Sinäänsä ei ole mahdotonta, että vanhallakin miehellä on hyvät hampaat, omalla papallanikin kuollessaan 75-vuotiaana, oli lähes kaikki hampaat ehjänä suussa, vain yksi hammas oli sota-aikaan vedetty pois.

OT:Laskuvirhehän mulle kävi tuossa aiemmassa viestissä kun vertailin ihmisen pään ja esim. jäniksen painoja, lähinnä mikä eläin jaksaa kantaa kallon, se nimittäin, että pään painoa lisää tietenkin aivot ja muu pehmytkudos, vaikkakin aivot painavat vain 2% henkilön painosta
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

:lol: Missäs nyt ne jotka olivat varmoja että on Ristikankare.Kivaa oli tietysti spekuloida, nyt nolottaa lukea noita. Itse en uskonut ensihuuman jälkeen että on joku noista "pääepäillyistä".
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

häirikkö kirjoitti::lol: Missäs nyt ne jotka olivat varmoja että on Ristikankare.Kivaa oli tietysti spekuloida, nyt nolottaa lukea noita. Itse en uskonut ensihuuman jälkeen että on joku noista "pääepäillyistä".
Joo, ja nyt kaikki spekulointi loppukoon tähän paikkaan Murhainfossa. Sovitaanhan niin. Ettei tule noloja jälkihäpeitä. :mrgreen:
Totuus
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Iäkäs mies! Saamari, mitä huijausta. :lol:

Ei saanut kumpikaan tiimi nyt pisteitä tästä. :D

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

V.V.82
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

Pöh olipa tylsä juonenkäänne :cry: Mä jo kuvittelin että joku mysteerinen katoamistapaus olis selvinny. :)
Spekultantti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

No niin ratkesi rauhanomaisesti tämäkin tapaus. Rauha vainajalle ja omaisille.

Missä lienevät sitten kadonneet tytöt; spekulaatiot jatkuvat varmaan toisaalla.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

No eipä kummakaan kun poliisi ei hötkyillyt tutkimusten kanssa eikä rynnänyt paikan päälle eristämään aluetta :lol: tunnenpa itsekin oloni hieman noloksi. Kuinkahan paljon tälläisiä tapauksia meillä on ollut joissa henkilö on löytynyt mutta omaiset eivät ole halunneet tietoa julkisuuteen? Esimerkiksi Johanna Hautamäki, onko hän enää missään kadonneiden virallisella listalla kun siitä oli joskus epäselvyyttä? Poliisin oli kai pakko julkaista epäilynsä, kun spekulointi alkoi olla jo niin pahasti julkisuudessa. Valitettavaa, jos esim. Ristikankareen perheessä alettiin jo toivoa ratkaisua. Hmmmmm. Täytyy myöntää, olen hieman pettynyt, ettei tästä tullut nyt mitään isoa juttua. Toisaalta onneksi kuitenkin aika olellinen osa tästä jo osittain löydetystä henkilöstä nyt löytyi. Nyt kuitenkin olen aikan isona :?: :nä sen suhteen, että miten on mahdollista että mies on ollut palasina ympäriinsä, mutta rikosta ei ole epäilty? WHAAAT?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Vastaa Viestiin