HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

ulkosuomalainen kirjoitti:Naakalle: huvinsa kullakin. Tassa lauantai-aamun viimeinen rutistus.

Nauha:
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?

Mun alkuperainen vaite. Huom sanatarkka lainaus tyton repliikeista, jotka olen kasittanyt kutsuhuudoiksi:
ulkosuomalainen kirjoitti
4. Anneli palaa puhelimen vahan alle minuutin paasta, vasta sen jalkeen kun tytto on jo monta kertaa huudellut hanta takaisin (aiti tuu! nyt sielt puhutaan taas!)

Naakan alkuperainen vastaus johon puutuin:
Kuolemannaakka kirjoitti
(eikä se tyttö nyt ihan suoranaisesti sitä AA:ta puhelimeen huudellut :lol: Häkelle vastasi, että äiti on paikalla, kun Häke kysyi, onko siellä aikuisia)
Sori etta ilmeisesti tulkitsin sun yllaolevan vaitteen vaarin.
Jotainhan on pakko aina vängätä, vaikka kaikki ovat lukeneet ko. pätkän moneen kertaan. Mutta saat anteeksi, että tulkitsit väärin tekstini ja Häke-litteroinnin.

Tyttö ei siis MONEEN KERTAAN HUUTELE äitiään takaisin puhelimeen, kuten kirjoitit. Se oli palstalla tyypillistä liioittelua.

Häke kysyy, onko joku paikalla, tyttö vastaa, että äiti. Häke kysyy, voisko äiti tulla puhelimeen ja tyttö pyytää, että äiti tuu, nyt siellä puhutaan taas (katso sekunnit, välissä ei ole taukoa, välissä vain kuuluu kolahdus, jonka voisi kuvitella kuuluvan puhelimen laskemisesta alas, koska tuskinpa tyttö luuri korvalla "huuteli"). Anneli kysyy häkeltä Onko joku tulossa jo pari sekuntia tämän jälkeen ja Häke vastaa (minkä taaskin jätit pois), että juu, me ollaan apua lähetetty. AA ei ole kuin muutaman sekunnin päässä puhelimesta.

Toki voit ihan vapaasti sen tulkita ihan miten vaan muullakin tavoin, mutta aika vaikea tuota on uskottavasti venytellä miksikään "Anneli ei tule puhelimeen, ennenkuin tyttö on häntä huudellut moneen kertaan, koska Anneli luuttuaa lattiaa takkahuoneessa" -skenaarioksi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Vastattu lautamiehissa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
ChiefGillespie
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ChiefGillespie »

Kuolemannaakka kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Naakalle:

Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.

Nakemyseroa on totisesti jos Äiti tuu ei ole kutsu aidille tulla puhelimeen. Ja tuo Nyt siel puhutaa taas sille jatkoa

Alunperin vaitit, ettei tytto kutsunut aitia ollenkaan:
Kuolemannaakka kirjoitti

(eikä se tyttö nyt ihan suoranaisesti sitä AA:ta puhelimeen huudellut :lol: Häkelle vastasi, että äiti on paikalla, kun Häke kysyi, onko siellä aikuisia)
Väitin, ettei tyttö huutanut useaan kertaan äitiään, kuten sinä väitit. Huudella = huutaa useaan kertaan, toistuvasti. Nauroin (itsekseni) sille mielikuvalle, että tyttö huhuilisi jossain hukassa olevaa äitiään, ja ihan hyväntahtoista naurua se oli. Mielestäni siis hieman liioittelit siinä kun kerroit "useaan kertaan kutsumisesta" jonain todisteena AA:n synneistä.

Kun ei siellä nauhalla oikein tämmöinen käy ilmi. Mielestäni tyttö pyytää äitiä puhelimeen, ja äiti tulee niin nopeasti, ettei hän mitenkään voi olla jossain toisella puolella taloa tai ties missä hänen nyt sitten piti ollakin. Toki varmuuden saisi vain kun sen nauhan kuuntelisi.
Eikös ainakin osa tuosta HÄKE-nauhasta ollut kuunneltavissa jossain vaiheessa? Muistelen kuunnelleeni sen joskus aikoinaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Hake-nauhaa ei ole mun Minfossa-oloaikana kertonut kuulleensa kuin pari-kolme karaja- tai hovioikeuden istunnossa paikalla ollutta. Koskaan en ole nahnyt mitaan linkkia kuultavaan versioon.

Naakka tuolla toisessa ketjussa muisteli myos nauhaa kuunnelleensa ainakin Annelin juoksun osalta:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... ow#p476812
Onko sulla alpo ne äänitallenteet jossain? Nehän oli täällä palstalla joskus kun niitä ihmeteltiin (en tiedä mistä ne oli saatu, olitko itse tehnyt noista taajuus"kartoista"?). Kuuntelin sen juoksun vaikka kuinka monta kertaa. Mutta oliko se pelkkä rekojuoksu sitten, sitä en muista, vai oliko se aitokin äänenä, niinkuin kuvittelen?
Siihenkaan ei loytynyt linkkia mutta konsensus oli ilmeisesti, etta kyseessa oli vain jonkun omatekema kotireko.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Kuolemannaakka

ulkosuomalainen kirjoitti:Hake-nauhaa ei ole mun Minfossa-oloaikana kertonut kuulleensa kuin pari-kolme karaja- tai hovioikeuden istunnossa paikalla ollutta. Koskaan en ole nahnyt mitaan linkkia kuultavaan versioon.

Naakka tuolla toisessa ketjussa muisteli myos nauhaa kuunnelleensa ainakin Annelin juoksun osalta:
Onko sulla alpo ne äänitallenteet jossain? Nehän oli täällä palstalla joskus kun niitä ihmeteltiin (en tiedä mistä ne oli saatu, olitko itse tehnyt noista taajuus"kartoista"?). Kuuntelin sen juoksun vaikka kuinka monta kertaa. Mutta oliko se pelkkä rekojuoksu sitten, sitä en muista, vai oliko se aitokin äänenä, niinkuin kuvittelen?
Siihenkaan ei loytynyt linkkia mutta konsensus oli ilmeisesti, etta kyseessa oli vain jonkun omatekema kotireko.
ihmettelen, miksei alpo kommentoi asiaa, kun "minulla on mielikuva", että ne äänitiedostot oli alpon tekemiä tai laittamia, tai ainakin hän niitä kommentoi. Ei ne mitään alkuperäisiä olleet, enkä sellaista väittänytkään, vaan niistä taajuuskäppyröistä tehtyjä, ja ihan juoksulta kyllä kuulostivat. Molemmat oli alekkain postattu yhteen viestiin linkkeinä, ja niistä puhuttiin about kaksi sivua. Nyt ei kukaan enää muista=))

Voisivat olla vaikka syksyltä 2010.

Mutta häke-nauhan on kuullut oikeudessa vain pari-kolme minfolaista, ja mahdollisesti sisotalo myöhemmin jossain legendaarisessa arkistossa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Piti jo aiemmin kertoa. Lähdin etsimään sitä alpon tekemää juoksurekoa ja löysinkin, mutta linkki ei avautunut enää. En ottanut sivunumeroa talteen, mutta löytyi etsi-toiminnolla. Kahlasin alpon viestit läpi ilman hakusanaa. Kuuntelin aikanaan itsekin sen monen monta kertaa läpi puhki.

alpolla saattaisi olla se omissa tiedostoissa tallella. alpo holisti, laitappa klopsutukset uudelleen jakoon!
ChiefGillespie
Susikoski

Kuolemannaakka kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Hake-nauhaa ei ole mun Minfossa-oloaikana kertonut kuulleensa kuin pari-kolme karaja- tai hovioikeuden istunnossa paikalla ollutta. Koskaan en ole nahnyt mitaan linkkia kuultavaan versioon.

ihmettelen, miksei alpo kommentoi asiaa, kun "minulla on mielikuva", että ne äänitiedostot oli alpon tekemiä tai laittamia, tai ainakin hän niitä kommentoi. Ei ne mitään alkuperäisiä olleet, enkä sellaista väittänytkään, vaan niistä taajuuskäppyröistä tehtyjä, ja ihan juoksulta kyllä kuulostivat. Molemmat oli alekkain postattu yhteen viestiin linkkeinä, ja niistä puhuttiin about kaksi sivua. Nyt ei kukaan enää muista=))

Voisivat olla vaikka syksyltä 2010.

Mutta häke-nauhan on kuullut oikeudessa vain pari-kolme minfolaista, ja mahdollisesti sisotalo myöhemmin jossain legendaarisessa arkistossa.
Minä kyllä muistan kellanneeni sitä äänitettä edes takaisin. En kuolemaksenikaan muista, että mistä sen sain. Täytyy varmaan etsiä toiselta koneelta tai tältä uudelta joitain jälkiä. Veikkaisin, että joku toimittaja oli sen nauhoittanut (pääsivätkö he käräjäoikeuden istuntoon?). Ja jos vielä pitäisi tarkemmin veikata, niin Satakunnan kansa saattaisi olla oikea lähde. Satakunnan kansahan seurasi hyvin tiiviisti tapahtumia tuolloin. Mites muuten on niiden Annelin kuulusteluvideoiden laita. Esim. sellaista muistan katselleeni, jossa poliisi haastattelee Annelia sairaalassa päivän tai kaksi hänen miehensä surman jälkeen. Kun poliisi kysyy, mitä tästä eteenpäin, Anneli vastaa, että "Me unohdetaan tää juttu ja muutetaan varmaan Turkuun". Tai jotenkin näin se meni.

Niin ja 2010 huhtikuussa ilmeisesti oli tuo käräjäoikeuden istunto, jossa toimittajat ovat ensi kerran voineet nauhan kuulla. Mikäli Satakunnan toimittajien toiminta on verannollinen Satakunnan poliisin toimintaan, niin veikkaisin että vahingossa tms. ovat aikoinaan julkaisseet pätkän ja minä satuin olemaan valppaana. Tosiaankin tietsaa olen vaihtanut välillä, mutta vanha kone on edelleen tallessa. Pitää vähän koluta sitä.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä kyllä kehtaan väittää, että 100% varmuudella tuo nauha ei ole ollut julkisuudessa edes osittain.
Julkisuudessa on voinut olla poliisin rekonauhat, mutta ei alkuperäinen häke-tallenne. Mutta noiden rekojenkin julkisuutta epäilen.
Ainakaan minun korviin/silmiin ei ole osunut ja jonkin verran olen tätä seurannut.
Nuotio & Äreät Tiput
complex
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja complex »

Kumma juttu mutta muistelisin itsekin kuunnelleen nauhan jonkun lehden linkistä. Veikkaisin iltalehteä. Ilmoittakaa jos se jostain vielä löytyisi.
ChiefGillespie
Susikoski

MissHolmes kirjoitti:Minä kyllä kehtaan väittää, että 100% varmuudella tuo nauha ei ole ollut julkisuudessa edes osittain.
Julkisuudessa on voinut olla poliisin rekonauhat, mutta ei alkuperäinen häke-tallenne. Mutta noiden rekojenkin julkisuutta epäilen.
Ainakaan minun korviin/silmiin ei ole osunut ja jonkin verran olen tätä seurannut.
Olen varmaankin tulossa hulluksi, mikäli vain kuvittelen kuunnelleeni hätäkeskustallennetta. Ainakin kuuntelin jonkun äänitteen, joka käsittääkseni oli hätäkeskustallenne. En tiedä minkälaisia rekonstruaatioita on tehty, mutta kyllä se minusta aidolta kuulosti. Luulisi nyt, että joku muukin kuin minä olisi sen kuullut.
ChiefGillespie
Susikoski

complex kirjoitti:Kumma juttu mutta muistelisin itsekin kuunnelleen nauhan jonkun lehden linkistä. Veikkaisin iltalehteä. Ilmoittakaa jos se jostain vielä löytyisi.
Jep. Ja muistatkos sinä miltä se kuulosti? Ei mielestäni ollut mitenkään erikoinen tai dramaattinen. Melkein M/S Estonian radioliikennettä käsittelevät nauhat ovat dramaattisempia kuunneltavia.
Kuolemannaakka

pikasso kirjoitti:Piti jo aiemmin kertoa. Lähdin etsimään sitä alpon tekemää juoksurekoa ja löysinkin, mutta linkki ei avautunut enää. En ottanut sivunumeroa talteen, mutta löytyi etsi-toiminnolla. Kahlasin alpon viestit läpi ilman hakusanaa. Kuuntelin aikanaan itsekin sen monen monta kertaa läpi puhki.

alpolla saattaisi olla se omissa tiedostoissa tallella. alpo holisti, laitappa klopsutukset uudelleen jakoon!
Noniin.... eipä se huono muistini pettänyt onneksi tällä kerralla. Varmaan siellä on valhallat ja US:t kommentoimassakin, mutta ovat vaan unohtaneet=)
Mutta alpo ei taida minun toiveisiini vaivautua mitään sanomaan, taikka sitten siellä on taas se "eri alpo", joka ei noista äänitiedoistoista tiedä mitään :wink:

Ja olisit vaan pikasso jo aiemmin asiasta rohkeasti sanonut, kun täällä on varmaan kymmenen viestiä jo laitettu, missä kaikki sanovat, että omiani muistelen. No ei vaan, US sanoo, että ei ole ALKUPERÄISIÄ juoksuja ollut missään. TÄSTÄ on kyse!
www.shorturl.at/agoNS

Kuolemannaakka

ChiefGillespie kirjoitti:
complex kirjoitti:Kumma juttu mutta muistelisin itsekin kuunnelleen nauhan jonkun lehden linkistä. Veikkaisin iltalehteä. Ilmoittakaa jos se jostain vielä löytyisi.
Jep. Ja muistatkos sinä miltä se kuulosti? Ei mielestäni ollut mitenkään erikoinen tai dramaattinen. Melkein M/S Estonian radioliikennettä käsittelevät nauhat ovat dramaattisempia kuunneltavia.
Miten tuo nauhoite ei olisi päätynyt tänne palstalle, kun täällä on väännetty pelkästä häke-nauhasta varmaan tuhat sivua? Jotenkin oudolta tuntuu... mutta jos jo kaksi sen on kuullut, niin kaivakaa nyt ihmeessä esiin.
Minä olen kuullut kaksi arviointia nauhasta, eikä ne kovin rauhallisena sitä pitäneet... Oisko se teidän kuulema sitten ollut joku semmoinen, mistä on esim kaikki muut äänet kuin Anneli poistettu? Eihän nyt mitään Jukan kuolinhuutoja voi Iltalehdessä kaikelle kansalle levitellä.

Ettei vaan ois kuitenkin joku muu häke-nauha... esim se Björkqvistin tapaus tms.
www.shorturl.at/agoNS

Kuolemannaakka

ChiefGillespie kirjoitti:
Sekin on muuten aika kumma juttu, että te olette molemmat liittyneet palstalle samana päivänä vajaan kahden tunnin välein.

complex
Alokas

ChiefGillespie
Alokas
www.shorturl.at/agoNS

Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Nauhan on voinut kuulla vain oikeussalissa. Muistaakseni ( hämärästi ) silloinkin ( hovissa ) yleisö kuuli sen ovien läpi käytävällä kun oli siksi aikaa suljettu istunnosta.
Vastaa Viestiin