Sirpa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Veristi
Christopher Lorenzo

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Sirpa, kuule, olen pohtinut noita prosenttilukuja, joihin tuntuu yhtenään törmäävän. Valkamahan on Ulvila-jutun yhteydessä maininnut, että uuden tiedon osuus olisi noin kymmenen prosentin luokkaa. Toisaalla olen lukenut, että nettiriippuvaisten aivot kutistuisivat juuri tuon samaisen kymmenen prosentin verran, hieman jopa enemmän. Kun näitä lukuja ynnäilee yhteen ja pyörittelee päässään, huomaa pian, että tulokseksi tulee sata prosenttia tai nolla, laskutavasta riippuen tai roikkuen. Ei kai tässä vaan, Sirpa, voisi olla mukana jotain lukusymboliikkaa tai numeromagiaa? Sopisi jotenkin kuvioon, eikö totta? Kenen pillin mukaan tässä oikein tanssitaan? (Kuiskaa se, Sirpa, korvaani...)
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Älkääs nyt! Sirpa pohtii ja miettii kaikenlaista*. Ja sanon tämän kaikella kunnioituksella hänen persoonaansa ja neurologis-psyykkistä rakennettaan kohtaan. Yritän ymmärtää häntä tällä rajallisella käsityskyvylläni; antaa hänelle mahdollisuuden purkaa sisimpänsä sokkeloista vyöryäviä vyyhtejä. Hän ei (ehkä) voi sille mitään... - tai sitten ´Sirpa´ nostaa tästä ´hengennostatuksesta´ kuukausipalkkaa.(?) :mrgreen:

Kuva

Psst. Sirpa, kaikki tiet eivät johda Itävaltaan, vaan Sveitsiin. Tässä pari linkkiä tutkailtavaksi:
http://www.ipsgeneva.com/angl/angl1.html
http://www.ipsgeneva.com/angl/apresent.html
http://www.ired.org/modules/infodoc/cac ... hesis..pdf

Lisää tietoa – tai ´tietoa´, joka lisää tuskaa-aa-aa. Tuska syntyy lähinnä siitä, että nämä tekstit ovat täysin mielenvikaisia ja siitä, että näillä psykedeelisillä ajatuksilla voi kuitenkin - ihan oikeasti - olla kannatusta kansainvälisen politiikan, talouselämän, tieteellisen tutkimuksen, median ja koulutusjärjestöjen huipulla:
http://www.reach.net/~star1/index.htm
http://www.bibliotecapleyades.net/bb/barton.htm

Sirpa, googlaa kuvahaulla myös Denverin lentokentän seinämaalauksia (Denver Airport + murals/statues/freemasonry/nwo jne.). Ko. lentokenttä rakennettiin turhaan (- sillä entinen lentokenttä oli täysin toimiva) ja sen alla väitetään olevan laajoja, salaisia käytävärakennelmia, jotka kätkevät sisäänsä biologisia tutkimuskeskuksia ynnä muuta mielenkiintoista. Niitä ei todellakaan tarvitse etsiä vääristävällä 3D-suurennuslasilla, kuten 9/11:n ´savusaatanoita´. Huom! Lentokentän sponsoreiden (vapaamuurarit) suuri harppiveistos tököttää keskeisellä paikalla lentokentän aulassa, samoin Anubis-patsas ja muut jännät pystit ja maalaukset. Vain Baphomet puuttuu. Se saatettiin havaita Tähtisentiellä 1.12.2006.

Muista googlata myös kaikki ko. sivustoilla näkyvät termit sekä järjestö- ym. maininnat! Siinä on sinulle askaretta pitkäksi aikaa.
Kuva
NWO: New World Order ( – Now Very Organized)

*Ei savua ilman tulta.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Loikipa sinä sarvipäinen jankkaaja jonnekin muualle - ja jätä tämä huone edes rauhaan - teitä on nyt kohtuuttoman paljon liikkeellä niin minfomaailmassa kuin oikeassakin.

Sattuneesta syystä.

Olen ymmärtänyt riittävän hyvin ihmisenluvun merkityksen, joten aivan turhaa yrittää vedota alhaisiin tunteisiin - mutta hyvästä esimerkistä tämä käy.

Raamatussa sitä taidetaan kutsua kiusaajan toiminnaksi, jos oikein muistan.

Sinäkö pidit näitä raamattuesitelmiä ja puolustit uskontoa tuolla Ulvila-puolella?
Alethes doksa meta logu
jokuvaan

^Pyrin kyllä noilla linkeillä osoittamaan, että niin käsittämätöntä kuin niiden pääästä löytyvä tavara onkin, niin materiaali on valitettavan aitoa ja ´totta´. Esim. IPS on täysin toimiva; olemassaoleva instituutti - ja Denverin lentokenttä on yksi pakanakulttien keskittymä. Löytämäni materiaali on syvästi kristinuskon vastaista. Uskoni on se, jota aiemmissa posteissani olen yrittänyt kuvailla. Se, jossa Jeesus Kristus on ainoa ihmiseksi tullut Jumala.

NWO:n ´valontuojat´ houkuttelevat maallistuneita nykyihmisiä mitä moninaisimmin ´keksein´, jotka vetoavat ihmisen synnynnäiseen mystiikan kaipuuseen, hiljentymisentarpeeseen ja älyyn. Jonkun mielestä kristinusko vetoaa tietysti aivan samoihin piirteisiin. No, uskokoon kukin vapaasti, mitä tahtoo. Se viimeinen lause: ´Ei savua ilman tulta´ oli tarkoitettu kehaisuksi sinulle ja laajoille salaliittojenpaljastussurakoillesi, jotka menevät välillä ohi ja yli hilseen ja yksittäisten topicien. Et ole lannistunut kovastakaan kritiikistä, joka ehkä jatkuu ajoittain minunkin osaltani - jos näen siihen tarvetta.

Osoittamasi kritiikin- ja banniensieto on kunnioitettavaa, mutta ahkera minfo-viestien tehtailusi herättää välillä epäilyjä aika voimallisesta nettiaddiktiosta, joka ei ole leikin asia. Osaatko varmasti nauttia elämästä ´siellä oikeassa maailmassa´? Toivon niin. Itse saisin välittömästi lähtöpassit minfosta, jos kuuntelisin tarkemmin perhettäni. Istun täällä sillä tekosyyllä, että kivaa on - ja homma loppuu viimeistään syksyllä. Omat ´piereskelyni´, vai miten sinä niitä kirjoituksiani nyt aiemmin kuvasitkaan, ovat tällaista turhautuneen kotirouvan (vastavalmistuneen opiskelijan, jonka jatko-opinnot alkavat syksyllä) ajankulua :) .

Anteeksi häiriö ´sinun ketjussasi´.
Sirpa

Sinä osoitat teoillasi minkälainen ihminen olet vaikka kuinka yrittäisit puhua linkkiesi kautta enkelten kielillä, ja mitä enemmän tarvitset linkkejä ja sanoja oikeuttaaksesi pahat teot itsellesi, sitä varmemmin alat kuulostaa vain kilisevältä kulkuselta tai helisevältä vaskelta - kuten vanha sanonta sanoo: tyhjät kattilat eniten kolisevat.
Alethes doksa meta logu
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Älä nyt Sirpa ole "ilkeä" jokuvaalle - juurihan hän kertoi opintojensakin olevan vielä pahasti kesken... Kunhan hän saa ne loppusuoralle , niin voi olla sisäinen tarve "kolisemiseen" vähenee.
jokuvaan

Sirpa kirjoitti:...osoitat teoillasi minkälainen ihminen olet

Niin osoitat.

Judge Dredd´kö se siellä tuomaroi?
Kuva
Saisko popcornia kans?
Viimeksi muokannut jokuvaan, Ma Touko 14, 2012 9:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

No, no, hieman yhteisymmärrystä, love & peace. Kaivelin minäkin Sirpan tavoin kirjasen esille, sain pölyt henkeeni ja kädet harmaiksi. Tällaisen kohdan löysin, kun silmät ummessa laitoin sormen summittaiselle sivulle ja jakeelle (12:21): Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". - Ja miten tämä sitten selitetään? No, sitähän minä en taaskaan tiedä, mutta Sirpa kyllä tietää tämänkin. Sirpa on ääni korvissani.
Sirpa

Enhän minä ole raamatun asiantuntija, vielä vähemmän jonkun ideologian selittäjä, mutta sen minä ymmärrän, että ne uskovat, jotka sanovat Jeesuksen kuolleen ristillä heidän syntiensä puolesta - mistä jokuvaan edellä puhuu - sanovat tuon teon rakkauden teoksi. Ja vastaavasti ilman rakkautta taas saman kristityn puhe muuttu pelkäksi tiukujen kilinäksi ja vaskikellojen läpätykseksi tuon heidän kirjansa mukaan. Onko kiusaajan roolissa toimiminen rakkauden teko?

Kiinnitin edellä huomioni juuri tähän kristityn ristiriitaan.

Ihmisenluku 666 tulee aina esille, kun joku alhaisesta motiivista provosoi toista - vrt. tuon saman kirjan kiusaajan toiminta - ja vastaavasti ihmisen provosoituessa alhaisten tunteittensa kautta/vaikutuksesta.

Jotta pysytään siinä "saanut voiton pedon luvusta", ei kuulu toimia kiusaaja roolissa, mutta ei myöskään provosoitua.

Kyseessä oli erinomaisen hyvä esimerkki, ja lukekaa nyt uudelleen vastaukseni.

Ette oikein taida ymmärtää tätä ideaa, mistä Einstein sanoi, että kahden pisteen lyhyin välimatka ei ole jana, vaan kaari, ja toinen hänen filosofinen sanontansa tähän liittyen oli, että totuus ei löydy ääripäistä, vaan kaaren puolivälistä.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Täsmennän nyt tätä ideaa vielä muutamalla sanalla. Se miksi se käytiin tuossa edellä "uskonnon kielellä" johtui siitä, että vastapuoli lähti liikkeelle uskonnon näkökannasta - löytyy hänen tekstistään. Toisaalta taas aivan samasta asiasta voidaan puhua psykologisin termein tai filosofisin. Uskonnon, psykologian ja filosofian eroaminenhan on tapahtunut tavallaan keinotekoisesti myöhemmin, ns. aikojen alusta ne olivat ihan täysin sama "asia", ja jotta jokin asia voisi olla lähelläkään totuutta ideana, on sen toimittava kaikissa näissä osa-alueissa teoriatasolla.

Tosin tässä sen siirsin oivallisen - jokuvaan - antaman esimerkin kautta ihan käytännön puhe/toimintatasolle.

Filosofisessa mielessä kutsuisin tätä nyt Einsteinin etsimän kenttäteorioiden yhtenevyyden ideaksi ja Einsteinimaiseksi luonnonlaiksi, joka pitäisi löytyä myös sieltä fysiikan puolelta.

Ja nyt on muistettava tuo atominytimen voima, jota ei tunneta, ja joka on sattumanvarainen - tutkijan mielipiteestä riippuen sillä on joko merkitys tai vain se hänen mielestään on sattumaa - ja Einsteinin sanat, että hän ei usko, että Jumala heittää noppaa tarkoittavat siis, että hän ei uskonut sattumaan, vaan tarkoitukseen, mutta toisaalta hän kiisti olevansa uskovainen perinteisessä mielessä - myönsi kyllä olevansa maailman uskovaisin ihminen, mutta ilman uskontoa, jonka omastakin puolestani allekirjoitin.

Tämä siis on nyt tätä Einsteinin filosofiaa, ja tätä hänen manitsemaansa "kokolailla uutta uskontoa".
Alethes doksa meta logu
jokuvaan

Sirpa kirjoitti:- - -
Uskonnon, psykologian ja filosofian eroaminenhan on tapahtunut tavallaan keinotekoisesti myöhemmin, ns. aikojen alusta ne olivat ihan täysin sama "asia".
- - -
Olen eri mieltä. Minulla on erilainen käsitys; eri uskonto. Eihän siitä voi kiistellä. Uskonkilvoitteluuni kuuluu rukoileminen ja pyrkimys hyvään. En onnistu aina käyttäytymään hyvin; olemaan hyvä. Kuka onnistuisi? Uskon, että jokainen ihminen on hyvän ja pahan ristitulessa ja -vaikutuksessa. Ilmaisin myös, etten ole aina vakuuttunut oman uskoni syvyydestä. Tekoni osoittavat, etten ole järin harras kristitty. Nytkin ´toi tyyppi´ odottaa minua tuossa syyttävän näköisenä, mutta täällä minä vain pyrin tekemään itsestäni tärkeää. Tunnistan pahoja puolia itsessäni - ja pyrin olemaan vahvistamatta niitä. (Lopetan siis kohta).

Pidän kuitenkin yhtenä hyvänä askeleena sitä, että myöntää oman paskamaisuutensa ja rukoilee Jumalaa auttamaan oikeiden valintojen tekemisessä. Elämänkatsomuksesi on omasi, et ehkä halua turvautua Jumalaan tai jumaliin, mutta välillä toivoisi, että pystyisit edes myontämään olevasi oikea ´kiusaajien äiti´ täällä minfossa! Jos nyt satut olemaan patologinen narsisti, et tosin kykene sellaista tuntemaan. Aika hyökkäävä ja itseriittoinen on tyylisi kuitenkin näin tavallisen minfolaisen silmin. Se on käsitys, jonka sinun tekosi ovat saaneet aikaan. Ja siihen käsitykseen minulla on oikeus. Kutsuit minua ´pahan kätyriksi´; pedon luvulla ratsastavaksi kiusaajaksi tai jotain sinne päin. Se satutti. Ilmaisusi oli suhteellisen rankka; rankempi kuin minun ilmaisemani käsitys sinusta.

Käsityksesi itsestäsi ´uskonnottomana tosiuskovaisena´ edustaa sekularistista ihmiskäsitystä (secular humanism), jos oikein tulkitsin. Todennäköisesti en. Toiset ihmiset porskuttavat menemään laittamatta rikkaa ristiin filosofisten tai uskonnollisten pohdintojen eteen - ja voivat varsin hyvin ja ovat milloin hyviä, milloin pahoja. Jokainen taaplaa tyylillään. Ei ole minun asiani tuomaroida. Ei sinunkaan, mielestäni.
Sirpa

OK, jos sinä olet uskovainen, mutta miksi sinä et sitten toimi Jeesuksen opetuksen mukaan? Itselläni ei myöskään ole uskontoa vastaan mitään, mutta henk.koht. koen olevani vastuussa teoistani, ja pidän Einsteinin ohella Jeesusta maailman viisainpana ihmisenä - tässä tapauksessa kutsun häntä ihmiseksi - koska ihmiseksi hän syntyi.

Mutta tämä: miksi et toimi hänen opetuksen mukaan sitten?
Eihän siitä voi kiistellä. Uskonkilvoitteluuni kuuluu rukoileminen ja pyrkimys hyvään.
Mitä hyvää on tuossa suorittamassasi Anneli Auerin kivittämisessä tuolla Ulvila-osiossa? Rukoiletko iltarukouksessasi hänelle tuomiota - jonka joku sanoi - en muista, että olitko sinä - sen olevan jo lupaavan lähellä.

Itselleni teidän toimintanne, tekonne Jeesuksen sanoja ajatellen on täysin käsittämätöntä, ja tuo sama toiminta tuli tuossa edellä esimerkkinä esille, ja vaikka sinä nyt todella jälleen puhut uskostasi enkelien kielillä, niin toimintasi ei osoita minkäänlaisia inhimmillisä rakkauden piirteitä tuolla Ulvila-osiossa, tämän mukaan pidän puheitasi lähinnä uskonnon herjaamisena.

HYVÄ LUOJA, mitä on olla "hyvä" - koko ajatus on hurskastelua!

Jassoo, vai oikein kiusaajien äiti - tottavieköön, perhana se olenkin - kiusaan pieniä, omahyväisiä, paskamaisia, välinpitämättömiä ja mitättömiä koulussa ja työpaikoilla kiusaavia luusereita, ja juuri nyt mrrr olen sinun sarvissasi kiinni.

Ai niin, ja aivan erityisesti kiusaan hurskastelevia uskovaisia, jotka eivät itse elä tai toimi Jeesuksen sanojen mukaan, mutta katsovat kyllä oikeudekseen käydä lätkimässä muita raamatulla päähän tai ryhtyvät tässä mainitussa tilanteessa jakelemaan enkelinkielisiä puolustuspuheita syntisyyksistään, tarkoituksella pyrkiä olemaan hyviä.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Siitä nyt et varsinkaan voi olla erimieltä, että uskonto, filosofia ja psykologia ovat alunperin olleet yksi ja sama tiede, ja ne ovat myöhemmin eronneet, koska se sattuu olemaan historiallinen faktatotuus. Se siitä. Huomautan myös, että minun uskontooni ei kuulu, armo, joten turha kitistä, jos tänne lyö nokkansa, ja jos joku arvioi minun "kiusaavan", niin hän on arvioissaan aivan oikeassa - nimittäin tähän ketjuun kirjoittaminen tapahtuu täysin nimimerkin omalla vastuulla.

Mutta todellisuudessa palasin selvittämään tuota edellä olevaa "ihmisenlukua" sekä alhaisia tunteita, koska koko ajan tulee väärinkäsityksiä, että mitä se tarkoittaa.

Kyse on itsensä ja elämän hallinnasta - mitä enemmän ihminen on tunteidensa vietävissä, sitä huonommin hän hallitsee myöskin elämänsä, hänellä ei ole pitkämielisyyttä, kestävyyttä ja hänen päämäärän hahmottaminen on vaikeaa, kun sotkeutuu halujen verkkoon ja motiivien ristiriitaan, ja päämäärän eteen tekemä työ lipsuu. Hän helposti syyttä muita omista epäonnistumisistaan, ja koittaa tasapainotella oman egonsa kanssa nälvimällä vaikka naapurin uutta autoa (millähän rahalla se senkin hankki?), mutta ei tiedosta pohjalla olevaa kateudentunnettaan. Kaikista yleisin tähän toimintaan käytetty viaton muoto on juuri "nälviminen", jonka voi sitten tarvittaessa naamioida vaikka huumoriksi, jota toinen ei ymmärräkään. Tätä käytetään juuri paljon työpaikka- ja koulukiusaamisissa.

Jos ajattelemme pedon - jota kaikki kumartavat - markkinavoimiksi, jotka haluavat rahanahneuksissaan myydä tuotteitaan esim. mainonnan avulla, ja jotka ovat saaneet tosiuskovaiset ihmiset uskomaan, että ilman tuota samanlaista - tai mieluimmin vielä parempaa (todellisuudessa komeamman näköistä) autoa et ole yhtään mitään, niin eikö peto juuri käytä näitä ihmisen alhaisia tunteita hyväkseen; se myy kateudella, se käyttää kaunaa - jos ei ole koulussa merkkifarkut, niin joudut kiusatuksi - se vetoaa himoon, esimerkiksi pelihimo, ylensyömiseen: syö sata hampurilaista päivässä ja tule onnelliseksi jne.

Mutta ne jotka eivät kumarra petoa ovat saaneet voiton ihmisen/pedon luvusta (ei ole alhaisten tunteiden vietävissä), niin heihin ei pure propaganda eikä mainonta, eivätkä he provosoidu kun yllytetään milloin pakolaisten kimppuun milloin kenenkin, jotta totuus unohtuisi - heitä ei yhtään haittaa jos naapurilla on uusi auto, kirppikseltäkin ostetut vaatteet kelpaavat - vaikka eivät niin muotia olisikaan - ja nuukasti voi elää kokkaamalla itsekin, ja he opettavat tuota arvomaailmaa sitten myös lapsilleen.

Jos nyt maailma on rakentunut vuosikymmenien aikana näille alhaisille tunteille, niin mitä tapahtuu, kun markkinatalous heittää nurin? Ihmiset on nyt manipuloitu provosoitumaan kaikesta mahdollisesti - irti laskettuna ne täällä minfossakin listivät vertauskuvainnollisesti sanan voimalla toisiaan hengiltä päivät pitkät. Voitto pedonluvusta tarkoittaa myös henkistä selviämistä - ei kiusaa, mutta ei anna myöskään itseään kiusata, se on tervettä itsekkyyttä - ei mitään omahyväistä hurskastelua yrittää olla hyvä. Ei maailma mikään hyvä ole - se ei jätä jämääkään. Vääränlainen "hyvyys" on - anteeksi vain - uskovaisten ansa kiusata pienempiään, jos ei olisi, niin he edes yrittäisivät elää Jeesuksen sanojen mukaan.

Kovat ajat ovat edessä, eikä niistä selvitä provosoitumalla - kiusaajat jatkavat työtään täällä ja muualla, ja jokainen johon ne pääsevät kiinni nakertavat vastapuolen hermoromahdustilaan. Kuinka monta on kiusattu työpaikoilla sairaseläkkeelle asti? Ja kuka voittaa kiusaajan - kuka yrittää voittaa - kaikki vain pelkäävät, että jos itse joutuvat tuon pikku pedon hampaisiin.

Ja tässä nyt esimerkki tällaisesta pikkuviattomasta nälvimisestä tosiuskovaisen suusta tästä edeltä, ja totta kait meitä kaikkia naurattaa, vahingonilohan (alhainen tunne) on maailman paras ilo, heh.
jokuvaan kirjoitti:

Älkääs nyt! Sirpa pohtii ja miettii kaikenlaista*. Ja sanon tämän kaikella kunnioituksella hänen persoonaansa ja neurologis-psyykkistä rakennettaan kohtaan. Yritän ymmärtää häntä tällä rajallisella käsityskyvylläni; antaa hänelle mahdollisuuden purkaa sisimpänsä sokkeloista vyöryäviä vyyhtejä. Hän ei (ehkä) voi sille mitään... - tai sitten ´Sirpa´ nostaa tästä ´hengennostatuksesta´ kuukausipalkkaa.(?) :mrgreen:
Sirpa ei pelkää, sopii tulla tänne soittamaan suuta jokaisen halukkaan.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Touko 15, 2012 12:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

^ Hyvä että selitit tuon pedonluku teorian noin perinpohjaisesti - ymmärsin viimein ( hidas sytytys meikällä :oops: ) Uskovainen tätini sanoi montakymmentä vuotta sitten minulle : Se mihin kukin uskoo ei ole tärkeää, pääasia on se, että uskoo mailmassa olevan jotain tärkeämpää kuin oma itse
Sirpa

Hyvä juttu, jos pystyin sen nyt selvittämään, asia on aika vaikea, mutta koitin ottaa sitä nyt ihan konkreettiselta tasolta.

Sanoipa tätisi hyvin, koko totuuden.

Mutta juuri sitä - mitä me olemme, tulemme (synnymme) ja menemme (kuolemme), ei niin kovin tärkeää tuo olla itse itselleen jotakin, mutta se mitä me teemme muille ja lapsillemme, miten kasvatamme heidät, jotka vievät ihmisenä olemista eteenpäin - sillä on merkitystä, mutta miten teemme sen kunnolla, jos itse olemme koko ajan alhaisten tunteiden vietävissä?!

Eikä se nyt, perhana, vaan riitä, että yritän olla hyvä, koska se on jälleen vain sitä mikä minä olen - minulle äkkiä ja kaikki ja heti.

Ja ensimmäisenä nyt voitaisiin aloittaa vaikka maailman korjaaminen sillä, että uskovaisiksi itseään nimittävät ryhtyvät toimimaan Jeesuksen opetuksen mukaan.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Touko 15, 2012 12:53 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin