Ilmiselvä psykopaatti ilmeettömine naamareineenjokuvaan kirjoitti:Julius koulutus- ja konsultointifirman sivustolla häiritsee Jukka S. Lahti -henkilöesittelysivun ylälaidassa, INFO-sanan vieressä oleva pikkuanimaatio. Mitä Lahden oli tarkoitus kuvan liikkeellä viestittää? Asiantuntevuuttaanko?
Jukka Sakari Lahti (1955-2006)
Re: Jukka S. Lahti
Jotenkin on hassu tuo anumaatio kyllä, olisiko erään tunnetun kotisivusuunnittelijan idea, kun kummitukselta näyttää. Kenenkähän käsialaa?

Nuo kaksi pikkuista profiilikuvaa vaihtuvat n puolen sekunnin välein.
Olisi kiva tietää miten tuollaisia animaatioita tehdään! - Sain idean..
no, jos nyt ei kuitenkaan laiteta tänne kaikkia päähänpälkähdyksiä.

Nuo kaksi pikkuista profiilikuvaa vaihtuvat n puolen sekunnin välein.
Olisi kiva tietää miten tuollaisia animaatioita tehdään! - Sain idean..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
OT: Tara, jos ei Photoshopit tai Paint Shop Prot taivu, gif-animaation voi tehdä näppärästi netissä esimerkiksi täällä.
Mileva kirjoitti:OT: Tara, jos ei Photoshopit tai Paint Shop Prot taivu, gif-animaation voi tehdä näppärästi netissä esimerkiksi täällä.
Jukka Lahti on minusta jollain lailla Busten Keatonin näköinen, Buster nuorempana ja ilman teatterimeikkiä. Jotenkin karismaattisen näköinen. Tämä ehkä johtuu vain minun harittavasta taiteellisesta katseestani,
Ei Anneli varmaan 'konsulttiin' ihastunutkaan vaan ehkä noihin Jukan kasvoihin ja profiiliin? Vaikea sanoa, mahdoton, kunhan spekuloin.
Välttelen chattaamista parhaani mukaan - mutta kiitos vinkistä, Mileva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tänään, kun viisi vuotta on kulunut Jukka Lahden murhasta, mainitaan hänestä Iltalehden Ulvilan surma-koosteessa seuraavaa:
Jukka S. Lahti oli tarmokas mies
Ulvilalainen Jukka S. Lahti oli sosiaalipsykologi, kehittämispäällikkö ja kysytty luennoitsija.
Tuttavien mukaan 51-vuotiaana kuollut Lahti oli tarmokas mies, joka "osallistui kaikkeen, mitä eteen tuli". Lahti otti aktiivisesti kantaa asioihin. Yrittäjätuttavan mukaan hän oli positiivinen ihminen ja hyvin pidetty. Lahti ehti toimia yksityisyrittäjänä ja kierrellä ulkomailla sekä töihin että vapaa-aikaan liittyen. Hänellä oli paljon ystäviä ja laajat ihmissuhdeverkot.
Lahden perheeseen kuului neljä lasta, jotka olivat surmahetkellä 9-, 7-, 4- ja 2-vuotiaita.
Kuparituotteita jalostavassa Luvatassa Lahti työskenteli henkilöstön kehittämispäällikkönä. Lahden työnkuvaan kuului järjestää sopeuttamiskoulutuksia ja muilla keinoin auttaa työttömäksi jääviä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120 ... 4_uu.shtml
Jukka S. Lahti oli tarmokas mies
Ulvilalainen Jukka S. Lahti oli sosiaalipsykologi, kehittämispäällikkö ja kysytty luennoitsija.
Tuttavien mukaan 51-vuotiaana kuollut Lahti oli tarmokas mies, joka "osallistui kaikkeen, mitä eteen tuli". Lahti otti aktiivisesti kantaa asioihin. Yrittäjätuttavan mukaan hän oli positiivinen ihminen ja hyvin pidetty. Lahti ehti toimia yksityisyrittäjänä ja kierrellä ulkomailla sekä töihin että vapaa-aikaan liittyen. Hänellä oli paljon ystäviä ja laajat ihmissuhdeverkot.
Lahden perheeseen kuului neljä lasta, jotka olivat surmahetkellä 9-, 7-, 4- ja 2-vuotiaita.
Kuparituotteita jalostavassa Luvatassa Lahti työskenteli henkilöstön kehittämispäällikkönä. Lahden työnkuvaan kuului järjestää sopeuttamiskoulutuksia ja muilla keinoin auttaa työttömäksi jääviä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120 ... 4_uu.shtml
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Kun täällä on uhrille ihan oma ketju, niin laitetaanpa tähän mietintää Jukan ja hänen sukulaistensa suhteesta uskontoon, osin kyökkipsykologiahengessä. Uskonto-teema kun on tullut vähän pinnalle jutussa lähiaikoina.
Tavallaan aika vähän mietitty näitä "paholaisen poika"-juttuja ja silmille sylkemisiä ja toisaalta Jukan havaittua jyrkkää uskonnonvastaisuutta (lahjakirjasta suuttuminen ja lapsen uskonnollisesta laulusta ärtyminen). Minusta tämä viittaa siihen, että Jukalla oli jotenkin läheinen ja kipeä suhde uskontoon. Voisiko olla niin, että Jukan sukulaiset olivat jonkun sortin lahkolaisia (helluntailaisia?) ja tämä oli tehnyt välit huonoksi?
Jos nyt ajatellaan, että Jukka siis sai sukulaiseltaan (kuka se nyt oli, en ehdi tähän tarkistaa) helluntailaisten kirjan, jossa siis kovasti toivotellaan toisen tekevän parannusta. Jukka oli tästä suuttunut niin paljon, että oli sanonut perheelleen, että nyt lähdetään ja häipynyt saman tien vieraisilta. Aika kova reaktio minusta (ja kertoo kyllä Jukan luonteesta senkin, ettei hän ihan tossun alla ollut, ja uskalsi mielipiteensä sanoa). Itse olen ei-uskonnollinen, mutta en minä suuttuisi, jos minulle joku tällaisen kirjan antaisi. Mitäpä se minua haittaisi? Olen useasti ottanut esim jehovantodistajien materiaalia vastaan, en minä heille suutu tai heitä hauku. Olen kyllä sitten sanonut, että olen nämä asiat miettinyt valmiiksi, enkä tule kantaani muuttamaan, että ei ehkä kannata tällä ovella käydä. Voisin ärtyä, jos he aina vaan tulisivat luokseni syyllistämään.
Eli se, että suuttuu tällaisesta asiasta tarkoittaa mielestäni sitä, että "käännytysyritys" ei ollut ensimmäinen eikä yllättävä, vaan Jukkaa oli samaisen tahon toimesta yritetty käännyttää ennenkin. Välit olivat siis valmiiksi huonot. Toinen tiesi, ettei toinen tykkää, mutta tuputti kirjaa silti. Ei kukaan suutu "hyvässä tarkoituksessa" annetusta lahjasta, vaikka se olisikin itselle sopimaton. Tai toki VOI suuttua, mutta tällainen ihminen on aika v-mäinen sitten varmaan muutenkin.
Samoin nuo jutut, että Jukkaa olivat jotkut uskovaiset tulleet sättimään. Mistä he tietävät Jukasta ja hänen kannastaan mitään, ellei mies ollut tuttu jo aikaisemmin? Onko Jukka ollut joskus uskonnollisessa toiminnassa mukana ja kääntänyt kelkkansa ja lähtenyt ovet paukkuen? Vai onko hän jossain kokouksessa julkisesti pilkannut yhteisöään ja saanut vihat päälleen? Oliko jossain tullut esiin vihjauksia esim homoseksuaalisuudesta, mikä myös on ollut yksi kevyt teema tämän jutun kohdalla?
Kun muistamme, kuinka AA ja Jukka tutustuivat, niin tämäkin oli aika "syntistä" ja varmasti olisi pahoittanut syvästi uskonnollisten mielen: olihan Jukka naimisissa, ja AA:kin avoliitossa. Lapsikin syntyi "isättömänä" ja erikoisen järjestelyn kautta AA:n avomies tunnusti toisen miehen lapsen! Pahaa syntiä tietyille liikkeille.
AA ei ole kirjoitustensa perusteella osoittautunut erityisen uskontokielteiseksi. Hyvin tapakristitty tyyli, mutta jossain lauseessa on mainittu joku "jos jumala suo" tms -fraasi, joita ei nyt ainakaan ateisti käyttäisi. Jukka ei varmasti olisi käyttänyt tällaista lausetta. Esiintyikö missään AA:n askartelu- tms vinkeissä uskonnollista kuvastoa, esim enkeleitä tai jotain itämaan tietäjiä? Vakaumuksellinen ateisti ei sellaisia ohjeita antaisi.
Mahdettiinkohan Jukan ja uskovaisten väliset konfliktit perata tarpeeksi tarkasti? Jos nyt joku käy yleisellä paikalla "kimppuun" paholaisen pojasta selittäen, eikö tällaisesta porukasta löytyisi tarpeeksi sekopäinen jopa murhaan, jos "tarve" vaatisi? Eikö tällainen yhteisö myöskin voisi suojella omiaan, ja tutkinta ei edistyisi??
Eikö myös erilaiset saatananpalvontahuhut sun muut saisi kaikupohjaa tällaisissa yhteisöissä? Toisaalta, pienemmät lapset ovat olleet AUERIN veljen hoidossa, eikä Jukan sukulaisten. Onkohan seudulla enemmänkin uskonnollista väkeä?
Tavallaan aika vähän mietitty näitä "paholaisen poika"-juttuja ja silmille sylkemisiä ja toisaalta Jukan havaittua jyrkkää uskonnonvastaisuutta (lahjakirjasta suuttuminen ja lapsen uskonnollisesta laulusta ärtyminen). Minusta tämä viittaa siihen, että Jukalla oli jotenkin läheinen ja kipeä suhde uskontoon. Voisiko olla niin, että Jukan sukulaiset olivat jonkun sortin lahkolaisia (helluntailaisia?) ja tämä oli tehnyt välit huonoksi?
Jos nyt ajatellaan, että Jukka siis sai sukulaiseltaan (kuka se nyt oli, en ehdi tähän tarkistaa) helluntailaisten kirjan, jossa siis kovasti toivotellaan toisen tekevän parannusta. Jukka oli tästä suuttunut niin paljon, että oli sanonut perheelleen, että nyt lähdetään ja häipynyt saman tien vieraisilta. Aika kova reaktio minusta (ja kertoo kyllä Jukan luonteesta senkin, ettei hän ihan tossun alla ollut, ja uskalsi mielipiteensä sanoa). Itse olen ei-uskonnollinen, mutta en minä suuttuisi, jos minulle joku tällaisen kirjan antaisi. Mitäpä se minua haittaisi? Olen useasti ottanut esim jehovantodistajien materiaalia vastaan, en minä heille suutu tai heitä hauku. Olen kyllä sitten sanonut, että olen nämä asiat miettinyt valmiiksi, enkä tule kantaani muuttamaan, että ei ehkä kannata tällä ovella käydä. Voisin ärtyä, jos he aina vaan tulisivat luokseni syyllistämään.
Eli se, että suuttuu tällaisesta asiasta tarkoittaa mielestäni sitä, että "käännytysyritys" ei ollut ensimmäinen eikä yllättävä, vaan Jukkaa oli samaisen tahon toimesta yritetty käännyttää ennenkin. Välit olivat siis valmiiksi huonot. Toinen tiesi, ettei toinen tykkää, mutta tuputti kirjaa silti. Ei kukaan suutu "hyvässä tarkoituksessa" annetusta lahjasta, vaikka se olisikin itselle sopimaton. Tai toki VOI suuttua, mutta tällainen ihminen on aika v-mäinen sitten varmaan muutenkin.
Samoin nuo jutut, että Jukkaa olivat jotkut uskovaiset tulleet sättimään. Mistä he tietävät Jukasta ja hänen kannastaan mitään, ellei mies ollut tuttu jo aikaisemmin? Onko Jukka ollut joskus uskonnollisessa toiminnassa mukana ja kääntänyt kelkkansa ja lähtenyt ovet paukkuen? Vai onko hän jossain kokouksessa julkisesti pilkannut yhteisöään ja saanut vihat päälleen? Oliko jossain tullut esiin vihjauksia esim homoseksuaalisuudesta, mikä myös on ollut yksi kevyt teema tämän jutun kohdalla?
Kun muistamme, kuinka AA ja Jukka tutustuivat, niin tämäkin oli aika "syntistä" ja varmasti olisi pahoittanut syvästi uskonnollisten mielen: olihan Jukka naimisissa, ja AA:kin avoliitossa. Lapsikin syntyi "isättömänä" ja erikoisen järjestelyn kautta AA:n avomies tunnusti toisen miehen lapsen! Pahaa syntiä tietyille liikkeille.
AA ei ole kirjoitustensa perusteella osoittautunut erityisen uskontokielteiseksi. Hyvin tapakristitty tyyli, mutta jossain lauseessa on mainittu joku "jos jumala suo" tms -fraasi, joita ei nyt ainakaan ateisti käyttäisi. Jukka ei varmasti olisi käyttänyt tällaista lausetta. Esiintyikö missään AA:n askartelu- tms vinkeissä uskonnollista kuvastoa, esim enkeleitä tai jotain itämaan tietäjiä? Vakaumuksellinen ateisti ei sellaisia ohjeita antaisi.
Mahdettiinkohan Jukan ja uskovaisten väliset konfliktit perata tarpeeksi tarkasti? Jos nyt joku käy yleisellä paikalla "kimppuun" paholaisen pojasta selittäen, eikö tällaisesta porukasta löytyisi tarpeeksi sekopäinen jopa murhaan, jos "tarve" vaatisi? Eikö tällainen yhteisö myöskin voisi suojella omiaan, ja tutkinta ei edistyisi??
Eikö myös erilaiset saatananpalvontahuhut sun muut saisi kaikupohjaa tällaisissa yhteisöissä? Toisaalta, pienemmät lapset ovat olleet AUERIN veljen hoidossa, eikä Jukan sukulaisten. Onkohan seudulla enemmänkin uskonnollista väkeä?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Jukan sättiminen uskonnollisten henkilöiden toimesta on Annelin kertomaa samoin piru-jutut ja sylkemiset. Ne ovat lähteneet juttuina liikkumaan netissä ja muualla muiden ihmisten kertomina mutta kun kysyy lähdettä niin se on Anneli.
Minä itse en ole mitenkään erityisesti uskonnon vastainen mutta lähtisin kyllä vierailulta melko ripeästi jos tiettyjen ihmisten kohdalta olisi jo ennen tullut pienoista painostusta uskonnon asioita kohtaan ja sitten vielä annettaisiin joku kirjakin aiheesta lahjaksi. Omassa suvussani on helluntailaisuuteen kääntyneitä sekä miehen suvussa jehovan todistajiksi. Kummatkin sellaisia että tuputtavat kirjojaan ja ajatuksiaan niin kauan kunnes sanoo todella selvästi että ei kiitos en ole yhtään kiinnostunut. Sen jälkeen kyseiset henkilöt ovatkin sitten loukkaantuneita ja hymyilevät ilkeästi enemmän tietävinä kun satutaan samaan paikkaan. En siis yhtään ihmettele jos tuollaisen kirjan lahjaksi saaneena päättäisi että nyt on aika lähteä. Minulla on sellainen ajatus että Jukka ei välttämättä olisi Annelin veljeä halunnut lastensa huoltajiksi tai yhtään ketään Annelin puolelta. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tiettyjä kuvioita tämän perheen sisällä ja ihmettelen ettei poliisi aikanaan tehnyt tutkimuksia siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin.
Minä itse en ole mitenkään erityisesti uskonnon vastainen mutta lähtisin kyllä vierailulta melko ripeästi jos tiettyjen ihmisten kohdalta olisi jo ennen tullut pienoista painostusta uskonnon asioita kohtaan ja sitten vielä annettaisiin joku kirjakin aiheesta lahjaksi. Omassa suvussani on helluntailaisuuteen kääntyneitä sekä miehen suvussa jehovan todistajiksi. Kummatkin sellaisia että tuputtavat kirjojaan ja ajatuksiaan niin kauan kunnes sanoo todella selvästi että ei kiitos en ole yhtään kiinnostunut. Sen jälkeen kyseiset henkilöt ovatkin sitten loukkaantuneita ja hymyilevät ilkeästi enemmän tietävinä kun satutaan samaan paikkaan. En siis yhtään ihmettele jos tuollaisen kirjan lahjaksi saaneena päättäisi että nyt on aika lähteä. Minulla on sellainen ajatus että Jukka ei välttämättä olisi Annelin veljeä halunnut lastensa huoltajiksi tai yhtään ketään Annelin puolelta. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tiettyjä kuvioita tämän perheen sisällä ja ihmettelen ettei poliisi aikanaan tehnyt tutkimuksia siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin.
Se että Jukka ei uskonut kertoo vain että hän oli älykäs ja korkeasti koulutettu, älykkäät ja korkeasti koulutetut uskovat vähemmän mielikuvitusolentoihin.
Onkin mielenkiintoista että Jukka oli koulutukseltaan juuri sosiaalipsykologi, näkikö Jukka Annelin ikäänkuin "potilaana" .. jos nyt Annelilla siis on psykopaatin piirteitä.. eräänlainen Florence Nightingale efekti siis ? Sosiaalipsykologia toki tutkii kaiketikkin enemmän ryhmien vuorovaikutusta.
Entäpä kuinka paljon Jukan työ näkyi kotona, oliko kotona psykologian ammattikirjallisuutta joista Anneli pystyi opiskelemaan ja näin ollen manipuloimaan paremmin psykologjea/psykiatreja ?
Onkin mielenkiintoista että Jukka oli koulutukseltaan juuri sosiaalipsykologi, näkikö Jukka Annelin ikäänkuin "potilaana" .. jos nyt Annelilla siis on psykopaatin piirteitä.. eräänlainen Florence Nightingale efekti siis ? Sosiaalipsykologia toki tutkii kaiketikkin enemmän ryhmien vuorovaikutusta.
Entäpä kuinka paljon Jukan työ näkyi kotona, oliko kotona psykologian ammattikirjallisuutta joista Anneli pystyi opiskelemaan ja näin ollen manipuloimaan paremmin psykologjea/psykiatreja ?
"Luuranko kaapissa tuo iloa ja kauhua vuosiksi eteenpäin!" , Anneli Auer
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Jukan ja Annelin yhteiselo alkoi Annelin painostuksella. Jukkaa tuntevat ovat kertoneet että hän ei ollut mitenkään erityisen ihastunut ajatukseen alunperin mutta työpaikkaromanssista syntyi pieni tyttö ja Jukka jätti vaimons aja muutti Annelin kanssa yhteen. Eli hyvin heikoista kantimista ja painostuksella tämä perhe sai alkunsa. Jukalla ei ollut mahdollisuus tutustua etukäteen mitä Annelin mukana on tulossa. Voihans itä halutessaan romantisoida mutta ilman korulauseita alkuasetelma oli tämä.DrHouse kirjoitti:Se että Jukka ei uskonut kertoo vain että hän oli älykäs ja korkeasti koulutettu, älykkäät ja korkeasti koulutetut uskovat vähemmän mielikuvitusolentoihin.
-
Kuolemannaakka
Oliko se siis joku Annelin sukulainen, joka sen kirjan antoi? Ei Jukan? Ei nyt kai sentään se Auerin veli? Tämähän tarkoittaisi sitä, että koko saatananpalvontakohu on lähtenyt siitä osoitteesta.MollyMalone kirjoitti:Minä itse en ole mitenkään erityisesti uskonnon vastainen mutta lähtisin kyllä vierailulta melko ripeästi jos tiettyjen ihmisten kohdalta olisi jo ennen tullut pienoista painostusta uskonnon asioita kohtaan ja sitten vielä annettaisiin joku kirjakin aiheesta lahjaksi. Omassa suvussani on helluntailaisuuteen kääntyneitä sekä miehen suvussa jehovan todistajiksi. Kummatkin sellaisia että tuputtavat kirjojaan ja ajatuksiaan niin kauan kunnes sanoo todella selvästi että ei kiitos en ole yhtään kiinnostunut. Sen jälkeen kyseiset henkilöt ovatkin sitten loukkaantuneita ja hymyilevät ilkeästi enemmän tietävinä kun satutaan samaan paikkaan. En siis yhtään ihmettele jos tuollaisen kirjan lahjaksi saaneena päättäisi että nyt on aika lähteä. Minulla on sellainen ajatus että Jukka ei välttämättä olisi Annelin veljeä halunnut lastensa huoltajiksi tai yhtään ketään Annelin puolelta. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tiettyjä kuvioita tämän perheen sisällä ja ihmettelen ettei poliisi aikanaan tehnyt tutkimuksia siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin.
Millaisista oloista Auer tietääksesi oli kotoisin? En muista näistä kerrotun juuri mitään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
Kuolemannaakka
Joo, mutta älykkäät ja korkeastikoulutetut eivät tee uskonnosta mitään numeroa. Sellaisen, joita nämä asiat eivät kiinnosta, ei tarvitse mitenkään erityisesti osoittaa kaikille, että asiat eivät kiinnosta. Jos uskonnolla ei ole mitään tarttumapintaa ihmisen mielessä, ei sitä osaa sen kummemmin vihatakaan. Ne, jotka tulenpalavasti uskontoa vastustavat, ovat usein jonkun uskonnollisen "trauman" kokeneita, eli tulevat esim voimakkaasti uskonnollisesta perheestä tai koulun vaikutuspiiristä. Vastustus on aina reagointia koettuun uhkaan. Ehkä siihen, että joku on yrittänyt väkisin käännyttää johonkin suuntaan. Kantansa päättäneille (muut) uskonnot eivät ole mikään uhka, eikä niitä tarvitse erityisesti vastustaa. Itse vastustan vain periaatteen tasolla, mutten ala missään kirkoissa riehumaan.DrHouse kirjoitti:Se että Jukka ei uskonut kertoo vain että hän oli älykäs ja korkeasti koulutettu, älykkäät ja korkeasti koulutetut uskovat vähemmän mielikuvitusolentoihin.
Itse en ole rippikouluakaan käynyt, mutta ei tuota mitään vaikeuksia käydä vaikkapa jumalanpalveluksessa, ja olen kerran tänä vuonna käynytkin yhdessä julkiuskovaisen ystäväni kanssa. Ei se minulta mitään vie tai minuun vaikuta. Ei minun tarvitse ehdoin tahdoin alkaa mieltäni osoittamaan tällaisessa tilanteessa, niinkuin ei hänenkään tarvitse ehdoin tahdoin alkaa minua käännyttämään. Voi kunnioittaa toisen tapoja ja antaa ihmisen olla sellainen kuin on. Ei ole pakko loukata toista silloin, kun ei ole pakko.
Sitäpaitsi virsien laulaminen on ihan kivaa=)
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Ei niin. Koska asia on minua kiinnostanut ylenpalttisen paljon ja olen kotoisin samoilta suunnilta olen itse ottanut selvää asioista ja tarkistanut vielä. Minulla ei ole niitä mitenkään hinku täällä sen enempää availla mutta toivon että tutkijat ovat tutkimuksissaan ottaneet selvää siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin. Ei mitään järisyttävää mutta avaa Annelin minäkuvaa hieman paremmin.Kuolemannaakka kirjoitti:Oliko se siis joku Annelin sukulainen, joka sen kirjan antoi? Ei Jukan? Ei nyt kai sentään se Auerin veli? Tämähän tarkoittaisi sitä, että koko saatananpalvontakohu on lähtenyt siitä osoitteesta.MollyMalone kirjoitti:Minä itse en ole mitenkään erityisesti uskonnon vastainen mutta lähtisin kyllä vierailulta melko ripeästi jos tiettyjen ihmisten kohdalta olisi jo ennen tullut pienoista painostusta uskonnon asioita kohtaan ja sitten vielä annettaisiin joku kirjakin aiheesta lahjaksi. Omassa suvussani on helluntailaisuuteen kääntyneitä sekä miehen suvussa jehovan todistajiksi. Kummatkin sellaisia että tuputtavat kirjojaan ja ajatuksiaan niin kauan kunnes sanoo todella selvästi että ei kiitos en ole yhtään kiinnostunut. Sen jälkeen kyseiset henkilöt ovatkin sitten loukkaantuneita ja hymyilevät ilkeästi enemmän tietävinä kun satutaan samaan paikkaan. En siis yhtään ihmettele jos tuollaisen kirjan lahjaksi saaneena päättäisi että nyt on aika lähteä. Minulla on sellainen ajatus että Jukka ei välttämättä olisi Annelin veljeä halunnut lastensa huoltajiksi tai yhtään ketään Annelin puolelta. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tiettyjä kuvioita tämän perheen sisällä ja ihmettelen ettei poliisi aikanaan tehnyt tutkimuksia siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin.
Millaisista oloista Auer tietääksesi oli kotoisin? En muista näistä kerrotun juuri mitään.
Kirjan antoi Jukan velipuoli. Eikö tämä asia jo ole ollutkin täällä, joskus??MollyMalone kirjoitti:Ei niin. Koska asia on minua kiinnostanut ylenpalttisen paljon ja olen kotoisin samoilta suunnilta olen itse ottanut selvää asioista ja tarkistanut vielä. Minulla ei ole niitä mitenkään hinku täällä sen enempää availla mutta toivon että tutkijat ovat tutkimuksissaan ottaneet selvää siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin. Ei mitään järisyttävää mutta avaa Annelin minäkuvaa hieman paremmin.Kuolemannaakka kirjoitti:Oliko se siis joku Annelin sukulainen, joka sen kirjan antoi? Ei Jukan? Ei nyt kai sentään se Auerin veli? Tämähän tarkoittaisi sitä, että koko saatananpalvontakohu on lähtenyt siitä osoitteesta.MollyMalone kirjoitti:Minä itse en ole mitenkään erityisesti uskonnon vastainen mutta lähtisin kyllä vierailulta melko ripeästi jos tiettyjen ihmisten kohdalta olisi jo ennen tullut pienoista painostusta uskonnon asioita kohtaan ja sitten vielä annettaisiin joku kirjakin aiheesta lahjaksi. Omassa suvussani on helluntailaisuuteen kääntyneitä sekä miehen suvussa jehovan todistajiksi. Kummatkin sellaisia että tuputtavat kirjojaan ja ajatuksiaan niin kauan kunnes sanoo todella selvästi että ei kiitos en ole yhtään kiinnostunut. Sen jälkeen kyseiset henkilöt ovatkin sitten loukkaantuneita ja hymyilevät ilkeästi enemmän tietävinä kun satutaan samaan paikkaan. En siis yhtään ihmettele jos tuollaisen kirjan lahjaksi saaneena päättäisi että nyt on aika lähteä. Minulla on sellainen ajatus että Jukka ei välttämättä olisi Annelin veljeä halunnut lastensa huoltajiksi tai yhtään ketään Annelin puolelta. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tiettyjä kuvioita tämän perheen sisällä ja ihmettelen ettei poliisi aikanaan tehnyt tutkimuksia siitä millaisista oloista Anneli on kotoisin.
Velipuoli ei ollut läheinen Jukalle, ei ainakaan samalla tavalla kuin hänen sisarensa. Velipuoli sai v 1989 tietää, että hänellä ylipäätään on sisaruksia silloin, kun hänen Lahden sisarusten yhteinen isä kuoli. Pastori. Seurakunta?? Jos se kirja oli helluntailaisten kirja kuten joku sanoi eilen, niin tarkoittaako se että 'helluntailainen'?? ei välttämättä tietenkään. Minulla ei ole asiasta enempää tietoa.
Tiedän niin vähän etten spekuloi enempää, etp:ssä nuo tiedot jossain 311---niillä main... eteen päin tuosta..
89 hautajaisten jälkeen ovat tavanneet jouluisin Jukan sisaren luona, sekä ristiäisissä tms, n kerran tai vähintään kerran vuodessa.
-
Kuolemannaakka
No yleensä eri uskontosuuntaukset ovat aika tarkkoja siitä, että levittävät vain "omaa" kirjallisuuttaan. Helluntailaisten teokset eivät välttämättä ihan kirjakauppatavaraa ole muutenkaan. Luterilaisilla ei ole aina kovin hyvää käsitystä "hellareista".
Mutta siis: Jukan velipuoli oli syvästi uskonnollinen ja antoi kirjan, josta Jukka laakista suuttui ja poistui päivällisiltä. On tämä jotenkin erikoinen tilanne kuitenkin. Ei Jukan ja velipuolen välit ole voineet kovin hyvät olla ennen tätä tapaamistakaan. Ei nyt kukaan "normaalisti" tuolla tavalla reagoi, vaikka saisi Koraanin lahjaksi.
Mutta siis: Jukan velipuoli oli syvästi uskonnollinen ja antoi kirjan, josta Jukka laakista suuttui ja poistui päivällisiltä. On tämä jotenkin erikoinen tilanne kuitenkin. Ei Jukan ja velipuolen välit ole voineet kovin hyvät olla ennen tätä tapaamistakaan. Ei nyt kukaan "normaalisti" tuolla tavalla reagoi, vaikka saisi Koraanin lahjaksi.
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
Bullshit, olipa naurettava yleistysKuolemannaakka kirjoitti: Joo, mutta älykkäät ja korkeastikoulutetut eivät tee uskonnosta mitään numeroa. Sellaisen, joita nämä asiat eivät kiinnosta, ei tarvitse mitenkään erityisesti osoittaa kaikille, että asiat eivät kiinnosta. Jos uskonnolla ei ole mitään tarttumapintaa ihmisen mielessä, ei sitä osaa sen kummemmin vihatakaan. Ne, jotka tulenpalavasti uskontoa vastustavat, ovat usein jonkun uskonnollisen "trauman" kokeneita, eli tulevat esim voimakkaasti uskonnollisesta perheestä tai koulun vaikutuspiiristä. Vastustus on aina reagointia koettuun uhkaan. Ehkä siihen, että joku on yrittänyt väkisin käännyttää johonkin suuntaan. Kantansa päättäneille (muut) uskonnot eivät ole mikään uhka, eikä niitä tarvitse erityisesti vastustaa. Itse vastustan vain periaatteen tasolla, mutten ala missään kirkoissa riehumaan.
Itse en ole rippikouluakaan käynyt, mutta ei tuota mitään vaikeuksia käydä vaikkapa jumalanpalveluksessa, ja olen kerran tänä vuonna käynytkin yhdessä julkiuskovaisen ystäväni kanssa. Ei se minulta mitään vie tai minuun vaikuta. Ei minun tarvitse ehdoin tahdoin alkaa mieltäni osoittamaan tällaisessa tilanteessa, niinkuin ei hänenkään tarvitse ehdoin tahdoin alkaa minua käännyttämään. Voi kunnioittaa toisen tapoja ja antaa ihmisen olla sellainen kuin on. Ei ole pakko loukata toista silloin, kun ei ole pakko.
Sitäpaitsi virsien laulaminen on ihan kivaa=)
Jos joku sukulainen antaisi minulle uskonnollisen opuksen kyläilykäynnillä se olisi tasan tarkkaan viimeinen kerta kun kyseisen sukulaisen kanssa olen missään tekemisissä.
"Luuranko kaapissa tuo iloa ja kauhua vuosiksi eteenpäin!" , Anneli Auer