ulkosuomalainen kirjoitti:... -- mahdollista varmaan mutta itse veikkaan edelleen, etta syyttaja kyseenalaistaa tyton kertomat murhayon tapahtumat.
Tyton rehellisyys on ollut minfossa pyha asia jo pitkaan. Pienikin viittaus mahdollisuuteen, ettei tytto olisi ollut ihan rehellinen siita mita naki ja kuuli, on aina aiheuttanut minfossa kilometrivalituksia itketetyn lapsiparan mollaamisesta. Itse en ole viitsinyt krokotiilinkyyneleisiin toistuvasti hukkua, joten olen pitkaan puhunut vain valemuistoista tai sekavan tilanteen aiheuttamista vaarinkasityksista. Epailen, etta syyttaja menee nyt vahan pitemmalle.
Kovin on lievä ilmaisusi: "kyseenalaistaa tyton kertomat murhayon tapahtumat". Asia juuri noin kuten Mariacka tuolla edellä kertoo. Korutonta on ja lisään vielä että pohjatonta typeryyttä epäillä tuolloin n10 vuotista lasta osallisuudesta rikokseen, isänsä surmaan:
On Hovioikeuden perustelut A1:n kuulusteluiden kerronnasta. Useimmilla täällä on hänen kuulustelut luettavina vuosilta 2006-2009. Nyt on myös A2:n ensimmäiset kuulustelut vuodelta 2009 luettavana. Mikään noista ei anna viitteitä siihen että asiat olisivat niin kuin syyttäjät nyt valituslupahakemuksessaankin esittävät, vaan päinvastoin.
Poliisin ja syyttäjän mukaan ne viitteet ovat A2:n uusissa kuulusteluissa (v2011) kertomat asiat, muuta ei ole pohjana epäilylle.
Vastakkain ovat siis vanhimpien lasten kertomukset: Näistä A1, joka todistettavasti oli lapsista ainoana konkreettisesti paikalla ja näkemässä, on pysynyt johdonmukaisesti kertomissaan asioissa. Vastapuolella on A2:n uudet muuttuneet kertomukset kuulemistaan äänistä. A2 ei ole poistunut huoneestaan, vaan on kuunellut ääniä oven takaa. Tämä poistumattomuus käy selville myös näistä uusista tiedoista, selvityksessä tutkittiin äänien kuulumista oven taakse.