Vähän myöhässä, kohtahan ehkä tiedetään enemmän...
silentservice kirjoitti:No jokuhan tässä ketjussa jo ansiokkaasti mainitsikin, että kaikki mitä lesboparit tekevät yhdessä, ei todellakaan liity seksiin. Tästä on minullakin koemusta. Suhtaudun ihmisten seks.suuntaukseen neutraalisti.
Tässä tapauksessa on vaan aika vaikea muuta motiivia asialle kuvitella.
Minun on helpompaa kuvitella melkein mikä tahansa muu motiivi, vaikka kai jokin seksijuttukin
periaatteessa voisi olla mahdollinen. Mutta mieluummin vaikka
1) niin älyttömältä kuin insuliinilla rauhoittaminen kuulostaakin, pidän edelleen mahdollisena, että jokin hoitoalan ihmisten keskuudessa elävä kansanperinne sen tuntisi, vaikkei se mikään ivrallinen käytäntö olisi;
2) "täydellisen rikoksen" harjoittelu (joo, tosi täydellistä, ei ole osattu ottaa huomioon, että kuolinsyy selviää);
3) pariskunnan elo ei ollutkaan ihan auvoisaa, ja toinen (luultavasti nuorempi) hoitaja haluaa aiheuttaa toiselle hankaluuksia ja tuikkaa insuliinia sopivasti hollilla olleeseen asukkaaseen;
4) hoitaja/hoitajat toteuttavat joko asukkaan itsemurhatoivetta tai ehkä asukkaan omaisen ilmaisemaa toivetta päästä hänestä eroon.
Veikkaan itse kolmosta, jolloin
Tampereen Tyttö kirjoitti:Insuliinin pistämiseen juuri tähän nuoreen naiseen pitää mielestäni löytyä joku motiivi.
tämänkään motiivin ei tarvitsisi olla sen kummempi kuin että asukas oli kätevästi lähellä piikitettävissä esim. toisen hoitajan vessareissun aikana.
markja kirjoitti:Jos insuliinia on pistetty ja ihminen kuolee siihen, voi syynä olla vain ja ainoastaan joku näistä kolmesta vaihtoehdosta:
1) Vahinko: Insuliinihoitoista potilasta on vahingossa tuikattu väärällä annoksella ja tämä on menehtynyt.
2) Tarkoituksellinen tappaminen: Annettu insuliinia jotta kuolisi.
3) Idiotismi: Joku sairaanhoidosta ja insuliinista tietämätön hölmö tuikkaa insuliinia luullen sen olevan jotain muuta tai vaikutukseltaan jotain ihmeellistä.
Jos siis uhri ei ollut insuliinihoitoinen diabeetikko, vaihtoehto1 on poissuljettu. Koska epäillyt olivat terveydenhuollon ammattilaisia, vaihtoehto3 on poissuljettu. Jäljelle jää vain vaihtoehto2. Piste ja aamen.
En ihan noin varma uskaltaisi olla. Kolmoskohdan poissulkemista ihmettelen siksi, että onko nyt sitten ihan poissuljettua sekään, että piikittäjä oli joku muu kuin kumpikaan epäillyistä.
Se, mitä olen koko jutun aikana ihmetellyt, on, että niin kovasti vakuutellaan että opistolla ei ollut insuliinia. Kun diabetes on niinkin yleinen sairaus kuin Suomessa on, niin luulisi että edes jollakulla tuonkin kurssin osanottajista se on, ja siis mahdollisesti inskat mukana. Jos asukkaat ovat suht. vaikeasti vammaisia, niin kuka niiden pistämisen sitten hoitaa, jolleivät hoitajat? Miten asukkaiden mahdollinen lääkintätarve henkilökunnalle tiedotetaan, ja tietääkö joku johtaja välttämättä siitä kaikkea, mitä hoitajille esim. omaiset ovat siitä kertoneet?
Tähän mennessä olen pitänyt ihan mahdollisena, että opistolla on ihan rehellisesti ollut insuliinia, ja sitä on joko nämä hoitajat pistäneet väärään potilaaseen. Tai että pistäjä on joku muu. Mutta ei kai sitten, jos kyseessä varmasti on tappo jollei peräti murha?