Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)
Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)
No kyllä sitä sen verran saa selville tosta kuulustelusta että ei se Annukaan ylettynyt sieltä ovenraosta Jukkaa koskettamaan. Niihän hän kertoo. Miksi tätäki on pitäny rekoilla. Olisit lukeneet näitä kuulustelukertomuksia.
Ja tyttö kerto vasta sairaalassa huppumiehestä ku hehä ei ny sielä (paikanpääl)voinu enää niinku keskustel tästä asiasta. Ja tuli se poikaki siihe pyörimään.
Mat-Lockille.
Taitaa olla Annelin tekstiä ja laitettu tarkoituksella nettiin. Tämä on kuin shakkipeli.
Tutkijat tekevät siirron ja Anneli vastaa. Tutkijoilla on yksi taktiikka ja noudattavat sitä. Annelilla on monia suunniteltuja siirtoja ja aina vastapuoli on ymmällään että mitenkäs tässä nyt näin kävi.
Totuuden tietää vain Anneli 1 tai Anneli 2
Tai sitten on olemassa vain yksi tosi pirullinen Anneli.
Ja tyttö kerto vasta sairaalassa huppumiehestä ku hehä ei ny sielä (paikanpääl)voinu enää niinku keskustel tästä asiasta. Ja tuli se poikaki siihe pyörimään.
Mat-Lockille.
Taitaa olla Annelin tekstiä ja laitettu tarkoituksella nettiin. Tämä on kuin shakkipeli.
Tutkijat tekevät siirron ja Anneli vastaa. Tutkijoilla on yksi taktiikka ja noudattavat sitä. Annelilla on monia suunniteltuja siirtoja ja aina vastapuoli on ymmällään että mitenkäs tässä nyt näin kävi.
Totuuden tietää vain Anneli 1 tai Anneli 2
Tai sitten on olemassa vain yksi tosi pirullinen Anneli.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Kokeilin nyt uudestaan ja tuli tosiaan iso popup ja tuli kai silloin ekallakin kerralla, en vain kiinnittänyt huomiota.Tara kirjoitti:---Kun klikkasin tuon sivun auki ja vieritin alas sivua, näyttööni ilmaantui kookas popup---
No nyt mä sitten huitasin sitä popupia… ei kun siis suljin sen oikeasta yläkulmasta. Sen saa suljettua. Lisäksi avaa uuden välilehden mutta senkin saa suljettua. Virustarkistus joka päättyy kohta ei ole löytänyt koneeltani mitään outoa vaikka siis avasin sen linkin tänään.
En tiedä mitä Anneli huitaisi – ehkä jotain olematonta, joka vain sattui olemaan samassa kohdassa kuin Jukka ja siksi tuli verta käteen.
-
rantakoski
- Andy Sipowich NYPD
...lähti/lähdössä...
...huitasi...
...verta...
...kädessä...
Jos syyllinen, ja lavastettu, huitasi (puukotti) joko itseään, tai, huitasi (löi) aviomiestään. AA:n pistohaava oli tuore, toisin kuin JL:n haavat ja verenmenetys. AA:lta löytyi hihoista uhrin verta.
Jos syytön, huitoi varmaan ulkopuoliselle hei hei. Ensin kuitenkin kokeili pulssia. Ei tullut mieleen tekohengittää. Voimakkaasti oletti JL:n kuolleen, mutta millä perustein?
...huitasi...
...verta...
...kädessä...
Jos syyllinen, ja lavastettu, huitasi (puukotti) joko itseään, tai, huitasi (löi) aviomiestään. AA:n pistohaava oli tuore, toisin kuin JL:n haavat ja verenmenetys. AA:lta löytyi hihoista uhrin verta.
Jos syytön, huitoi varmaan ulkopuoliselle hei hei. Ensin kuitenkin kokeili pulssia. Ei tullut mieleen tekohengittää. Voimakkaasti oletti JL:n kuolleen, mutta millä perustein?
Minustakaan tytön kirjoitus ei vaikuta ihan 10-vuotiaan kirjoitukselta. Toisaalta, jos nyt olen mikään arvioimaan, niin pidän tyttöä älykkäänä.. Mitäpä tämä nyt sitten selittäisi, tietokoneitten ja virtuaalimaailmojen lapset, hieman toisenlaisia, kuin minun lapsuudessa - Huimaa kehitystä tapahtunut siitä 9-vuotiaan kuulustelusta, jos nyt johonkin voisi verrata.Mat-Lock kirjoitti:Sadusta tulee mieleen lähinnä se, että on aika kypsää ja laadukasta tekstiä 10-vuotiaalta. Missä määrin lienee tytön itsensä ja missä määrin äidin tuotos. Jokuvaan: miksi lainausfonttisi on mikroskooppisen pieni? Lainauksiasi on vaikea lukea 24:n tuuman näytöltä.
Entisinä aikoina me 10-vuotiaat luettiin ehkä Iiris rukkaa, Tirlittania, Seikkailujen saarta ja Taikurin hattua, Pekka Töpöhäntää ja Taika Jimiä, Aku Ankkaa, Peppi Pitkätossua...
Kertomusten käsitteet on lapsen tuottamiksi korkealentoisia, minkä jokuvaan jo selvittikin aika perusteellisesti.
PS: mä painan crtl +, ctrl + niin monta kertaa että pienimmänkin tekstin saa luettavan kokoiseksi..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mä oon sitä mieltä, että ilman muuta on tytön satuja molemmat. Pidän myös tyttöä älykkäänä ja lahjakkaana kirjoittajana. Hieno mielikuvitus.
Lukeepa sitten vertailun vuoksi Lumiukon joulusadun samalta kirjoittajalta.Pardon kirjoitti:Mä oon sitä mieltä, että ilman muuta on tytön satuja molemmat. Pidän myös tyttöä älykkäänä ja lahjakkaana kirjoittajana. Hieno mielikuvitus.
Vaikuttaa enemmän kymmenvuotiaan kirjoitukselta.
Jukka varmaankin oli jo makuulla kun sai viimeisen huitaisun - puhelun aikana astalosta, mutta myös puhelun jälkeen? Varmisti, ettei Jukka vain heräisi henkiin poliisien tultua, kävi huitasemassa? Talossahan oli tappaja.rantakoski kirjoitti:...lähti/lähdössä...
...huitasi...
...verta...
...kädessä...

A kuuli häkenauhalta siis tämän kohdan ainakin:
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
Myös tuo kohta asianomistajakuulusteluna on kummallinen. Kuunteli nauhaa, ja teki johtopäätöksen kuin tutkija ikään: 'Nauha todistaa että olen nähnyt Jukan makuulla'!
Anneli oli jo Tähtisentiellä tehnyt päätelmän Jukan pitkällään olosta jossain vaiheessa, ja sanoi sitten niin häkeen, koska ei oikein tiedä näkikö varmasti vai eikö nähnyt.
Missä muussakaan asennossa Jukka olisi voinut olla, kun jo lapsikin oli nähnyt Jukan jo vatsallaan (siis makuulla) lattialla?
Menikö Jukka takan katveeseen kun Anneli meni 'tonne'? Jatkoi sitten painia samaan aikaan kun Anneli juoksi kuistille miettimään mitä mää nyt teen (kun lapset on sisällä eikä mulla oo avaimiakaan..)
Mäiskintävaihetta ja painia Anneli ei kertomansa mukaan ole nähnyt, vain kuullut, ja tehnyt kuulemiensa äänien perusteella johtopäätöksen, että puukolla hakkasi tms. - Puukkoakaan ei Anneli ollut nähnyt, ei ainakaan muistanut varmasti. Ei edes sitä josta sai itse iskun.. mä tunsin et mua lyötiin rintaan, mä ajattelin et nyt on paha.../...muakin on hakattu, tulee näköjää vertaki..
Lapsi oli jo nähnyt Jukan lattialla (mahallaan, ennen puhelua, (tm:)huppari meni lapsen käynnin ajaksi takan syvennykseen...)
Mitä Anneli näki 59 sekunnin aikana? Kuistin ja katuvalot? Oletettavasti. Tuulikaapin, olohuoneen, hupparin kädet levällään.. Entä näkikö Jukkaa? JJ:lle Anneli sanoi, että Jukkaa mä en silloin katsonutkaan ...
JJ:lle Anneli oli selittänyt, että 'apua Jukka ei huutanut'. Mutta tuossa häkeliterointipätkässä, jonka Anneli siis kuuli, sanoo, että äsken Jukka huusi apua.. Ahaa, hän ei enää/ vielä? 'muistanut' sitä JJ:n kuulustelussa v 2006.
Anneli pohti JJ:lle mitä Jukalla mahtoi olla asiaa, kun huuteli siellä Annua..Ja että Jukka ehkä huusi häntä koska halusi tietää onko Anneli vielä hengissä, ja että Jukka ei varmaan olisi häntä voinut puolustaa, koska Jukka oli niin väsynytkin tultuaan niin myöhään kotiin ja kaiken lisäksi pienikokoinen JJ:n mies... se jalkakin vielä..(kursiivit eivät sanatarkkoja..). Mutta Jukka ei huutanut apua, oli sanonut JJ:lle.
Anneli piti JJ:ea pilkkanaan?? Ja kietoi JJ:n pikkusormensa ympärille lopullisesti näyttäessään JJ:lle toisen ketunnokan vieressä ollutta pistohaavaansa sekä pikkusia varpaitaan??
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
-
rantakoski
- Andy Sipowich NYPD
Jäätelöä pakkasesta ja Jukan tilejä tarkastamaan. Muutamia päiviä aikaisemmin joku oli tullut ikkunasta ja Anneli, maagisia voimia omaavana, sai hupparilta telepaattisen viestin että JL kuolee. Ja kun se oli selvää, eikä esim. ryöstö, humalaisen/piripään sekoilu tms., vaan harkittu murha, niin AA rauhallisesti meni soittamaan HÄKEen, lapsia ei vienyt turvaan, kävi kokeilemassa pulssia. Kai se kuollut on sitte? Mistä AA tiesi JL:n saavan surmansa? Pulssi. Jäätelöä. Tilit.
Ehkä lapsi oli nähnyt väärin, JL oli selällään. Tai sitten lapsen kirkaisu tuli nauhalta ja JL oli aiemmin mahallaan. Iskuja selkään ei kuitenkaan ollut? JL on varmaan ollut lattialla selällään siitä lähtien kun kengän jäljet ilmaantuneet.
Kävikö Anneli vai eikä käynyt? Kävi mutta ei käynyt mutta kävi mutta ei muista mutta muistaa että kävi?
Vuosi ja 11kk tuon puhelinkeskustelun jälkeen Veli otti yhteyttä poliisiin/syyttäjiin, kertoi havainnoistansa ja luovutti mm. pojan videoituja tapahtumakertomuksia viranomaisille.
Ehkä lapsi oli nähnyt väärin, JL oli selällään. Tai sitten lapsen kirkaisu tuli nauhalta ja JL oli aiemmin mahallaan. Iskuja selkään ei kuitenkaan ollut? JL on varmaan ollut lattialla selällään siitä lähtien kun kengän jäljet ilmaantuneet.
Kävikö Anneli vai eikä käynyt? Kävi mutta ei käynyt mutta kävi mutta ei muista mutta muistaa että kävi?
Tais tulla blackout kun ei muista kävikö vai eikö käynyt?ETP litteroitu kirjoitti:Puhelinkeskustelu 23.9.2009
Auer: Mä pääsin nyt kotiin ja kyl tää alkaa tosi pahalt näyttää.
Veli: Mut tota, se on ihan hyvä, et sait kumminkin sen asianajajan siihen, niin se helpottaa kumminkin sitä tilannetta aika paljo.
Auer: Mul on nyt niin sekava olo näist jutuista mitä tänään puhuvat, kun en mä oo viiteen yöhön nukkunukkaan, et seuraavaks mä täst sitten meen iltapesul ja otan unilääkkeen.
--- Auer: Mä tänään jo allekirjotin semmosen paperin, mis mä sanon, et enää voi olla täysin varma siitä, et mä en oo sitä tehny.
--- Auer: Kun mä menin sinne, niin mä sain ne mun muistikortit ja mitä mä sain jotain tavaraa sielt takasin, niin mä jo riemastuin, et enks mä enää ole epäilty. Niin ei ollukaan.
Veli: Mut toisaalta niinku, en mäkään ny mikään asiantuntija oo, mut periaattees jos niil näyttöö olis, niin kyl ne niinku olis jo vanginnu sut sillon.
Auer: Niin. Jos mä oikeesti oon tehnyt sen.
Veli: Niin.
Auer: Niin kyl mä sit niinku haluun kantaa vastuun siitä.
--- Auer: Semmosta on sattunu, ettei se tarvi mikään isokaan asia olla, niin ihmiset vaan joskus pimahtaa. Ja sit ne voi, voi menettää muistinsa.
Veli: Jos sä oisit menettänyt muistis, niin miten ihmees ne ei ois, kun ne tulee sinne paikan päälle, et ymmärräks sä. Miten ne, he ei ois voinu todeta sitä, et sit sä oisit sen tehny. Niinku sillon jo heti.
Vuosi ja 11kk tuon puhelinkeskustelun jälkeen Veli otti yhteyttä poliisiin/syyttäjiin, kertoi havainnoistansa ja luovutti mm. pojan videoituja tapahtumakertomuksia viranomaisille.
Täällä ollaan kuusi vuotta hiihdelty kahta latua. Kumpikaan latu ei johda mihinkään.
Tulee mieleen .. pyörin pyörin ympyröissäin irti pääse en...
Uusien lasien läpi katsovat huomaavat jutussa vanhan kaukopartiomiesten kikan eksyttää perässä hiihtäjät, siis takaa-ajajat siirtymällä pois ladulta ja jälkivarmistaja pyyhkii kevyesti kuusen havulla jäljet näkymättömiin.
Joskus takaa-ajopartiossakin on joku joka ottaa tämän mahdollisuuden huomioon ja jälkiä etsitään ladun sivusta ja avot sano ryssä kun v...n näk. Sieltähän kymmenen metrin päästä pusikon takaa lähtee selvä latu ja taas ollaan perässä.
Suurin virhe on aliarvioida vihaisen katkeran naisen kostoa. Ja jos tämä vielä sattuu olemaan ovela ja keskimääräistä älykkäämpi niin ei siinä tavalliset dekkarit pärjää, pitää olla vähintäänkin Kay Scarpettan luokkaa. Ai niin mutta hänhän onkin oikeuslääkäri, coroner, kuolemansyyntutkija.
Voisiko joku uskottavasti selittää koska ja miten sängyn patjassa oleva verijälki syntyi. Sopiiko tämä kumpaankaan esitettyyn teoriaan (huppumies kontra Anneli).
Uusien lasien läpi katsovat huomaavat jutussa vanhan kaukopartiomiesten kikan eksyttää perässä hiihtäjät, siis takaa-ajajat siirtymällä pois ladulta ja jälkivarmistaja pyyhkii kevyesti kuusen havulla jäljet näkymättömiin.
Joskus takaa-ajopartiossakin on joku joka ottaa tämän mahdollisuuden huomioon ja jälkiä etsitään ladun sivusta ja avot sano ryssä kun v...n näk. Sieltähän kymmenen metrin päästä pusikon takaa lähtee selvä latu ja taas ollaan perässä.
Suurin virhe on aliarvioida vihaisen katkeran naisen kostoa. Ja jos tämä vielä sattuu olemaan ovela ja keskimääräistä älykkäämpi niin ei siinä tavalliset dekkarit pärjää, pitää olla vähintäänkin Kay Scarpettan luokkaa. Ai niin mutta hänhän onkin oikeuslääkäri, coroner, kuolemansyyntutkija.
Voisiko joku uskottavasti selittää koska ja miten sängyn patjassa oleva verijälki syntyi. Sopiiko tämä kumpaankaan esitettyyn teoriaan (huppumies kontra Anneli).
Ei tarvitse kuin tietää mitkä tunnelmat perheessä oli ennen Jukan kuolemaa niin vastaus tippuu syliin. Ei mikään vaikea yhtälö. Suomalaiset pariskunnat tappelevat ja eroavat eniten rahan takia. Yleensä nimenomaan taloudellisten ristiriitojen takia. Lahti-Auerin perheessä oli taloudellisia ristiriitoja ja Anneli julkinen minä käsitteli niitä kotiäitien palkkaus-puheiden kautta: Kuinka aviomiehet eivät taloudellisesti halua antaa tukeaan perheenäideille niin on parempi perustaa kotiäitien laillinen oikeus palkkaan joka maksettaisiin verorahoista ja joka lapsesta saisi korotuksen perussummaan. Anneli joka oli mielestään niin tarkka rahan käytön kanssa paitsi hups, sen jälkeen kun Jukka kuoli. Ei tarvinnut enää nuukailla eikä nuukailtu.annijatta kirjoitti:Täällä ollaan kuusi vuotta hiihdelty kahta latua. Kumpikaan latu ei johda mihinkään.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
No niin sieltähän se motiivi alkaa hahmottua. Jukka halusi erota, halusiko jo ennen neljännen lapsen syntymää? Anneli joka isänsä mukaan oli samanlainen laiska kuin ennenkin, älykkäänä henkilönä tiesi, että vauvan syntymä antaa vain jonkun verran aikaa ennenkuin Jukka lähtee.
Mietti kuumeisesti miten pärjäisi ja kun huomasi että kaikista paras ratkaisu hänen kannaltaan olisi jos Jukka kuolisi, alkoi suunnitella miten se tapahtuisi.
Mistäs me tiedetään kuinka hyvin suunniteltu ja harjoiteltu koko homma oli.
Tiedä vaikka sekuntikellon kanssa ravasi sisällä ja laski askeleita.
Älykkäänä naisena kehitteli muutaman mahdollisen tarinan siitä miten kaikki meni. Hän otti myös huomioon senkin että joutuu itse epäilyksen alaiseksi ja kehitteli siihenkin selviytymismahdollisuuden.
Tarpeeksi uskomaton harry potter saatanpalvonta tausta. Eihän siihen usko Erkkikään. Neljän pienen lapsen äitinä satukirjoista löytyy ideoita ja mikä parasta lapset eläytyvät niihin totaalisesti, mutta poliisisedät osaavat erottaa tarun todellisuudesta ja tuomarit ne vasta nauraakin tällasille mielikuvitusjutuille.
Ja jos kovin huonosti kuitenkin kävisi niin julkasempa varalta pari satua tyttären nimissä niin voin väittää että sivupersoonahan sen teki.
Anneli 1 pullantuoksuinen Annumamma ei tiedä Anneli 2;en tekemisistä mitään.
Aina niin muistamaton ja ehkä, luullakseni, mielestäni oli ainakin varma yhdestä vastauksesta. Kuulustelijan kysymykseen: Onko mahdollista että kysessä on ollut sinun toinen persoona? Vastaus tulee kuin piipun hyllyltä:
Ei ole ollut.
Mietti kuumeisesti miten pärjäisi ja kun huomasi että kaikista paras ratkaisu hänen kannaltaan olisi jos Jukka kuolisi, alkoi suunnitella miten se tapahtuisi.
Älykkäänä naisena kehitteli muutaman mahdollisen tarinan siitä miten kaikki meni. Hän otti myös huomioon senkin että joutuu itse epäilyksen alaiseksi ja kehitteli siihenkin selviytymismahdollisuuden.
Tarpeeksi uskomaton harry potter saatanpalvonta tausta. Eihän siihen usko Erkkikään. Neljän pienen lapsen äitinä satukirjoista löytyy ideoita ja mikä parasta lapset eläytyvät niihin totaalisesti, mutta poliisisedät osaavat erottaa tarun todellisuudesta ja tuomarit ne vasta nauraakin tällasille mielikuvitusjutuille.
Ja jos kovin huonosti kuitenkin kävisi niin julkasempa varalta pari satua tyttären nimissä niin voin väittää että sivupersoonahan sen teki.
Aina niin muistamaton ja ehkä, luullakseni, mielestäni oli ainakin varma yhdestä vastauksesta. Kuulustelijan kysymykseen: Onko mahdollista että kysessä on ollut sinun toinen persoona? Vastaus tulee kuin piipun hyllyltä:
Ei ole ollut.
-
lukutoukka
- Javier Pena
Hienosti kehitetty juonen kulku ja todennäköisesti jotain perää onkin, koska arvelen avioerotilanteen olleen todellakin tapetilla. Uskon myös, että Annelia ei miellyttänyt tulotason putoaminen tai talosta luopuminen. Mutta hieman ounastelen, että ihan pelkästä rahasta tässä ei ollut kysymys. Lasten kummallisten tarinoiden suhteen esim. 'orjaleikeistä' vaikuttaa, että niillä on kuitenkin muutakin pohjaa kuin peitetarina murhalle.annijatta kirjoitti:No niin sieltähän se motiivi alkaa hahmottua. Jukka halusi erota, halusiko jo ennen neljännen lapsen syntymää? Anneli joka isänsä mukaan oli samanlainen laiska kuin ennenkin, älykkäänä henkilönä tiesi, että vauvan syntymä antaa vain jonkun verran aikaa ennenkuin Jukka lähtee.
Ei ole ollut.
Jos avioero oli Jukan mielessä ollut, niin sen taustalla voi olla huomiot, joita hän oli tehnyt perheensä tilasta ja äidin vastuusta tilanteeseen. Psykologi voi hoitaa monenlaisia tilanteita, mutta psykologi voi myös tunnistaa tilanteen, joka ei enää ole hoidettavissa esim. parisuhteessa.
Kun Annulla oli monta suunnitelmaa. Lähtökohta avioero: Jukka vie lapset. Annulta menee totaalisesti kaikki. Imago perhekerhossa: Miten pidät perhekerhoa jos ei ole perhettä, lapsilisät, kodinhoitotuet jne. Jospa työttömäksi ekonomiksi valmistautunut Annu realistisesti ajatteli että oli vaikea saada virkaa.
Huoltajuuskiista oli odotettavissa. Kuka siinä pisimmän korren veisi?? Mietippä sitä.
Älykkäänä naisena Anneli tiesi että pahoinpitely ja LHS syytöksille täytyy löytyä näyttöä nimenomaan Jukkaa vastaan. Miksi Annelilla on tarve kertoa Jukan ankarista kasvatusmenetelmisä rangaistuksineen. Piirusteltiinko ristejä ja aiheutettiin pikkuvammoja siinä tarkoituksessa että olisi konkreettisia todisteita Jukkaa vastaan. Lapset valmennettiin- peloteltiin puhumaan isäänsä vastaan.
Ehkä Anneli olisi toteuttanut syytöksensä kun lasten huoltajuudesta olisi vääjämättä tullut riita.
Suunnitelma meni pieleen kun "hullunkohtaus yllätti" tai hän hylkäsi ensimmäisen suunnitelmansa ja toteutti sen toisen.
Motiivina kuitenkin on joka tapauksessa RAHA. (Olikohan siellä Jukan mapeissa avioehtosopimus)
Huoltajuuskiista oli odotettavissa. Kuka siinä pisimmän korren veisi?? Mietippä sitä.
Älykkäänä naisena Anneli tiesi että pahoinpitely ja LHS syytöksille täytyy löytyä näyttöä nimenomaan Jukkaa vastaan. Miksi Annelilla on tarve kertoa Jukan ankarista kasvatusmenetelmisä rangaistuksineen. Piirusteltiinko ristejä ja aiheutettiin pikkuvammoja siinä tarkoituksessa että olisi konkreettisia todisteita Jukkaa vastaan. Lapset valmennettiin- peloteltiin puhumaan isäänsä vastaan.
Ehkä Anneli olisi toteuttanut syytöksensä kun lasten huoltajuudesta olisi vääjämättä tullut riita.
Suunnitelma meni pieleen kun "hullunkohtaus yllätti" tai hän hylkäsi ensimmäisen suunnitelmansa ja toteutti sen toisen.
Motiivina kuitenkin on joka tapauksessa RAHA. (Olikohan siellä Jukan mapeissa avioehtosopimus)
-
Lähtöruutu
- Neuvoja-Jack
Kyl se vaan on silleen, että lapsia on ollut tutkimassa sen verran pätevää porukkaa, että ovat kyenneet hahmottamaan kuinka AA puhuu palturia. Uskon, että osaavat myös kertoa KKO:llekin riittävän uskottavasti tutkimustensa tulokset niin, ettei järkevää epäilyä AA:n syyllisyydestä jää.
AA tuomitaan murhasta. Jos hän ymmärtää rahan päälle, hän voisi kirjoittaa vankilassa ollessaan kirjan aiheesta, kuinka kaikki oikein tapahtui. Ihan meidän kaikkien uteliaisuuden nimissä. Saattaisi netota siitä ihan kivasti. Ei hänellä ole enää mitään menetettävää.
Siivosin kevään kunniaksi kirjahyllyäni, ja löysin pienen pokkarin nimeltään Varo narsistia! Sen on kirjoittanut miesjuristi, joka oli ilmeisesti saanut tarpeekseen uskottavista, miellyttävistä miehistä, jotka sitten paljastuivatkin melkoisiksi sadisteiksi. Muistan, kuinka kirjaa lukiessani ajattelin, että entäs taitavat manipuloijanaiset, jotka ovat tekemisissä miespuolisten poliisien ja laki-ihmisten kanssa. Äideistä nyt puhumattakaan, hehän eivät voi mitenkään olla manipuloivia sadisteja.
Pieleen mennyt perhedynamiikka, taitava valehtelija, sössiviä poliiseja ja paljon sattumia. Kärpäsestä tuli härkänen. Ei sen kummempaa.
AA tuomitaan murhasta. Jos hän ymmärtää rahan päälle, hän voisi kirjoittaa vankilassa ollessaan kirjan aiheesta, kuinka kaikki oikein tapahtui. Ihan meidän kaikkien uteliaisuuden nimissä. Saattaisi netota siitä ihan kivasti. Ei hänellä ole enää mitään menetettävää.
Siivosin kevään kunniaksi kirjahyllyäni, ja löysin pienen pokkarin nimeltään Varo narsistia! Sen on kirjoittanut miesjuristi, joka oli ilmeisesti saanut tarpeekseen uskottavista, miellyttävistä miehistä, jotka sitten paljastuivatkin melkoisiksi sadisteiksi. Muistan, kuinka kirjaa lukiessani ajattelin, että entäs taitavat manipuloijanaiset, jotka ovat tekemisissä miespuolisten poliisien ja laki-ihmisten kanssa. Äideistä nyt puhumattakaan, hehän eivät voi mitenkään olla manipuloivia sadisteja.
Pieleen mennyt perhedynamiikka, taitava valehtelija, sössiviä poliiseja ja paljon sattumia. Kärpäsestä tuli härkänen. Ei sen kummempaa.
http://yle.fi/uutiset/auer-jutun_kaante ... si/6087205Lähtöruutu kirjoitti:Kyl se vaan on silleen, että lapsia on ollut tutkimassa sen verran pätevää porukkaa, että ovat kyenneet hahmottamaan kuinka AA puhuu palturia. Uskon, että osaavat myös kertoa KKO:llekin riittävän uskottavasti tutkimustensa tulokset niin, ettei järkevää epäilyä AA:n syyllisyydestä jää.
Auer-jutun käänteet olisivat liian hulluja dekkariksi.. sanoo rikoskirjailija
9.5.2012 Yle
Dekkaristi ja Ylen tv-uutisten uutispäällikkö Matti Rönkä kommentoi, että Anneli Auerin tapaus voisi olla liian outo toimiakseen fiktiivisenä tarinana. Dekkareissa jopa pahantekijän tulee olla jollain lailla samaistuttava henkilö. Myös tapahtumien tulisi olla ymmärrettävissä edes jollain tasolla...
- Tämä menee jonnekin sellaiselle alueelle, että on ihan mahdotonta ymmärtää sen logiikkaa. Eli draaman ja fiktion kannalta tämä ei ole ensikuulemalta kiinnostavaa. Tämä on jotenkin liian epäuskottavaa ja kummalista. Mikäli nämä väitteet pitävät paikkansa niin totuus on jälleen tarua ihmeellisempää, Rönkä toteaa.
Matti Rönkä kertoo, että dekkareissa ja tarinoissa on kiinnostavaa se, kun normaali elämä vinksahtaa. Ulvilan surmaan ja Anneli Aueriin liittyvissä käänteissä on kirjailijan mukaan kysymys jostain niin kummallisesta jota on jo vaikea hahmottaa todelliseen elämään.
- Dekkarissa pahantekijänkin logiikkaan pitäisi pystyä jotenkin samaistumaan. Tosielämässä tapahtuu joskus sellaisia asioita, jotka olisivat fiktiona epäuskottavia. Tämä tapaus tuntuu menevän jotenkin sellaiselle osastolle. Tekojen motiivit ovat niin vaikeasti ymmärrettäviä, kirjailija pohtii.
Mutta Murhalesken muistelmat, miksei...en tiedä kyllä haluaisinko mitään kovin intiimiä ja raakaa lukea, joo, en halua.
Miksei se tyttökin voisi kirjoittaa, omasta näkökulmastaan, tai poika...