Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Î MissH-varjo. Anneli sanoi jo JJ:lle 2.12.2006, että lääkärit olivat jo saaneet sen parannettua.

etp 828

Joo, eli haava oli jo ok..
(naputtelin tuohon vähän pidemmän pätkän 2.12.2006 kuulustelusta. Eräät seikat siinä näen nyt jotenkin uudessa valossa.

Maanantaiksi se turvatalo oli varattu, niin että silloin kai Anneli ja lapset sinne menivät...

JJ kysyi minkälainen se vamma oli rinnassa. Onko sitä leikattu..

AA: No se oli tota se näytti ensin ett sii on semmonen pieni haava vaan...//.. Se on tommonen, vaan pieni vaan tossa. Siin tuli verta..
.../...
AA: Ja siit tuli jonkunverran.. et se oli verinen se mun paita, hiuka tais valuaki siit, mut ei se niinko tuntunu, ainakaa siin tilantees oikee miltää. Must otettii sit röntgenkuvat tääl, et se oli kuiteki sit menny vähä tonne keuhkon puolelle, ja siel oli joku ilmakeuhko näky ni, ja mull oli sit laitettu joku putki täält, et saatii se parennettuu.

JJ: Miten syvälle se oli arviolta menny?

AA: Öö, sitä täytyy varmaa noilta lääkäreilt...

JJ: Joo, joo..

AA: Se oli kuiteski puhkassut sen.

JJ: Se oli aika, ko se oli fileerausveitsi, ni se menee helposti sitte..
JJ: Mites sulle, käyttikö hän sinuu paljon voimaa vai halusko hän vaan näyttää vaan sitä, että älä tule lähelle, mene pois tästä?

AA: Kyl hän niinko ihan suoraan mua kohti hakkas simmottit, et joku kysy et oliko se vahinko. Et kyl hä se kohdisti muhu ... (miettii) ...
sitä vaan sit et mikä mä olettasin, tai oletus et hän vaan halus mut pois siitä.

JJ: joo.

AA: Et en mää varmaan ollu se kohde.

L-niemi: Pystyks sä sää sanoo sitä, että tuliko se isku ni tuliko se ylhäältä, alhaalta, mist se tuli se puukko?

AA: Sitä mä en osaa sanoo, vaan totanoini mä niinko tajusin sen, et nyt tulee mua kohti. Oisko se ollut nii. Voi olla, jos mä seisoi siin sängyllä, et se tuli, koska hän oli mua paljo isompi, et se tuli niinko siit suunnillee samalt tasol sitte. Mä en oo varma oliks mä siin sängyl vai arkul vai ... luultavasti olin kuitenki, et mä en ollu lattial, mut en o varma siitä.

L-niemi: Joo.

AA: Ja sit mä pelästyi ja lähdi karkuu.

JJ: Miten sitten tästä eteenpäin, ajattelit, että mitä, mitä ajattelet elämästä tästä eteenpäin?(829, viimeinen sivu alkaa Tara..)

AA: No ens mä ajattelin, että käynpä täällä tikattavana, lapset odottaa siellä, ja mä menen kotiin, mut et täst järkevät ajatellen, et nii kauan ko tää tyyppi on vapaana, ni ei me varmaa uskalleta mennä sinne. Ja meil on nyt maanataiks, ni joku tämmönen turva-asunto tuolta F:sta.

JJ: Joo.

AA: Ja sit tota, lapset saa käydä nyt tän kuukauden loppuun asti tääl Vanhakylän koulussa, ja sit me muutetaan Turkuun ja täytyy siivota toi asunto ja laittaa myyntii, et ei me tänne sit jäädä, niinko Jukal ei o tääl enää töitä, ni meil ei o mittää syytä jäädä tänne, me mennää sinne mis meiä sukulaiset o, muutenki ni unohdetaa tää juttu sitte.

... ...

lihavointi siteerauksessa Tara
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Nopeasti AA oli pähkäillyt että Turkuun muutetaan ja muuta käytännön asioita. Vai oliko jo pidemmän ajan suunnitelma? Matkalaukutkin..

Jossain muistan varmaksi nähneeni päivämäärän 6.12. jolloin AA oli käynyt uudelleen talolla, joten ensimmäinen käynti sostyöntek. kanssa on varmasti ollut 4.12 tai 5.12.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tara -- kumpi tuon fileerausveitsirepliikin ylla sanoi aikoinaan?

JJ: Mites sulle, käyttikö hän sinuu paljon voimaa vai halusko hän vaan näyttää vaan sitä, että älä tule lähelle, mene pois tästä?

Mun mielesta siita aiemmiin puhuttiin Annelin sanomana?

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... v*#p363823

Mulla ei ole etp:ta mukana enka voi tarkistaa itse.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

En tiedä, mutta asioista ja yön tapahtumista on keskusteltu ennen videointia.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

ulkosuomalainen kirjoitti:Tara -- kumpi tuon fileerausveitsirepliikin ylla sanoi aikoinaan?

Mun mielesta siita aiemmiin puhuttiin Annelin sanomana?

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... v*#p363823

Mulla ei ole etp:ta mukana enka voi tarkistaa itse.
Joutsenlahti, hän nimesi veitsen fileerausveitseksi, etp 828. Sitä ennen oli ollut puhetta vain 'veistestä' ja 'puukosta' tässä ekassa kuulustelussa 2.12.2006.

818 (Annenli) ..iski mua veitsellä tähä..
820 (JJ) Oliko sillä veitsi kädessä?....A ei ole 100% varma näkikö veistä iskun saadessaan ..semmone niinko uhkaavasti se tuli..
823 (JJ)..Miten ajattelet, että se oli veitsi.. puhuit häkeen puukosta..
(A) Mä en enää muista tota... (miettii)...et näinkö mä se... en nähnyt ennenko siis lattialla....A ei ollut 100% varma näkikö veitsen..
(JJ) ..minkä kokonen tää veitsi oli..
(A).. siin lattialla, musta varsi..
(JJ):.. et teillä ei oo sellaista veistä.

Anneli kertoi että häneltä oli kysytty jo Tähtisentiellä oliko se heidän veitsi. Anneli oli käynyt katsomassa, mutta veitsitelineestä ei ollut puuttunut mitään, ja oli sanonut että tuolla on Jukan vanhoja veitsiä..

Sukulaisten kesken oli myös puhuttu surma-aseesta puhelimessa heti aamulla varhain kun Anneli oli soittanut veljelleen (vai vastasiko se vaimo siihen puhelimeen?) ja Jukan sisarelle (kenelle sisaruksista nyt ensiksi soittikaan). Sukulaiset ovat etp:ssä maininneet mm sanan 'leipäveitsi' ja 'kirves'. Ne on sellaisia jäsentymättömiä juttuja, että joku oli kertonut jollekin, että joku oli sanonut niin ja näin, epätäsmällisiä, tietenkin. (Nämä puheet on tietenkin 1.12.2006 eli murhasta oli kulunut vasta muutama tunti tai n puoli vuorkautta...)

Joku oli puhunut puhelimessa myös poliisin kanssa ja saanut tietää jotain, kertonut edelleen, ja tämä sitten kertoi kuulustelussa mitä oli kuullut jne... En nyt muista kuka kirveestä oli alunperin puhunut, että olisi kerrottu jo aamusella että Jukkaa olisi isketty kirveellä päähän.

Muuta 'veistipuheista': Joku sukulaisista oli 1.122006 sairaalavierailulla (keskusteluja koskeva muistelukuulustelu) muistanut, että Anneli olisi sanonut silloin, että hänestä veitsi oli näyttänyt vääntyneeltä...(etp:tä en taida ehtiä juuri nyt selata enempää).. mutta kun tässä kirjoitan, niin muistan, että yksi sukulaisista mainitsi Annelin kertoneen, että hän tunsi tunkeutujan hien hajun (JJ:lle taas Anneli sanoi, että ei tuntenut mitään hajuja, alkoholin tai mitään, kun JJ tätä kysyi..)
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Uuteen esitutkintaan poliisi rekosi niitä verisiä kengänjälkiä, ei vain sitä olohuoneen luiskejälkeä, ja päätteli etteivät ne olisi kävellen tehtyjä vaan käsillä kenkiä lattiaan painamalla. Missäs tähän oli linkki.. Enemmän uutisoitiin pulssinkokeilurekosta.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

annijatta kirjoitti:Minua vaivaa se kun täällä ei ole ketjua sille verijäljelle patjassa ja sängyllä makaamiselle. Siitä ei niin paljoa ole täällä keskusteltu....
Ehkä nämä jutut on multa jotenkin lipsahtaneet ohi mutta minun mielestäni avainasemassa olevia kysymyksiä.

On tätä täällä käsitelty, mutta kaikki vanhat postit on siirretty arkistoon. Tässä keskustelun pohjaksi eräs oma kirjoitukseni vuoden takaa:

*
Kuvan ainoa tarkoitus on herättää lukijoita ajattelemaan. Läikän koko suhteutettuna sängyn kokoon kertoo ettei yhteinäisen vereentyneen alueen koko (30x50cm) ole kovin kummonen.
Huomioitava kuvassa se asia, että läikkä kuvaa vain yhtenäisen vereentyneen alueen kokoa. Tarkka läikän paikka on vain arvio oikeasta.

Kuva

Ja tämä on todella oleellista tässä patjaan imeytyneen veren määrän arvioimisessa:
"Nykyaikaisten patjojen materiaali on tehty hylkivästä materiaalista"

Ja erittäinkin oleellista tässä patja-asiassa:
TUTKIMUKSET:
Patjasta ei ole tehty muita tutkimuksia (ainakaan esitutkintaan ei ole liitetty, sitä en tiedä onko JJ: aikaisia raportteja tästä). Patjaan imeytynyttä verta on arvioitu vain valokuvista, valokuvista jotka on otettu tuntien päästä surmasta.

Etp:ssä olevat, patjaa koskevat tutkimukset:
Olen tutustunut tapauksen todiste-aineistoon ja esitutkintamateriaaliin, sekä käynyt myös tapahtuma-asunnossa 26.11.2009 erinäisten rekonstruktioiden suorittamisen yhteydessä. Asunnon verijälkien ja Jukka S. Lahden yllä olleiden vaatteiden verijälkien analysointi perustuu tutkimusten alkuvaiheissa otettuihin valokuviin.
...
Tapahtuma-asunnon makuuhuoneen sängyn verijäljet
Sängyn lakanaan ja patjaan on imeytynyt runsaasti verta, joka on muodostanut laajan yhtenäisen vereentyneen alueen. Kyseinen alue on kooltaan noin 30 cm x 50 cm ja se sijaitsee sängyllä suurin piirtein lattialla olleen Jukka S. Landen vasemman jalan kohdalla.
...
Helsinki 17.12 2009
Mika Tauru
Rikosylikonstaapeli Helsingin poliisilaitos Väkivaltarikosyksikkö
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

No kuinka tämä veriläiskä tähän patjalle sitten tuli virallisen selvityksen mukaan. Todistajan lausunnoissa en ole huomannut kenenkään maininneen nähneesä uhrin sängyllä. Läiskän koko kyllä kertoo aikamoisesta verenvuodosta ja pernahan on tunnetusti yksi elin jossa verta on runsaasti. Uhrin on täytynyt maata aika keskellä sänkyä, siis omaa puoltaan. Myöskin ainakin 5 minuuttia läiskän kokoon nähden. Vertahan oli myös imeytynyt patjaan?! Vaiko?? Ilmeisesti vammasta on myöskin aiheutunut sisäistä verenvuotoa joka olisi aiheuttanut shokkitilan ja tajuttomuuden.
Kuinka uhri joutui löytöpaikkaansa?? Onko tästä selontekoa?
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
complex
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja complex »

Sopisiko nuo ruohosakset pistoksiin? Onko noista ollut aikaisemmin puhetta täällä?

Kuva
annijatta
Javier Pena

Paljon mahdollista. Annelihan mainitsi oma-aloitteisesti sakset kuulustelukertomuksissa 2009. Ne ovat kyllä omituisessa paikassa, mutta tähän ne olisikin voinut laittaa avaamatta ovea.
annijatta
Javier Pena

Tuolla jossakin ketjussa oli Taran postaama kuulustelukertomus A:n vielä ollessa sairaalassa. Siinä A tavoilleen uskollisena jotenkin tähän tyyliin kertoo että näki Jukan makaamassa ja tämä tappaja niinku oli siinä päällä ja hakkas vai oliko tämä mun mielikuva vai näinks mä sen oikeesti.
A tiesi että Sängyn verijäljet pitää myöskin selittää jotenkin vaan yllätys yllätys niistä ei sitten niin suurta numeroa tehtykkään, vai tehtiinkö???

Riitaa selittäessään 2009 kuulusteluissa tunnustuksessa A jossitteli että jJukka tuli kohti ja oliko ne nyt sakset vai mikkähän ne mahto olla kun oli kädessä.
Kokeili antaisko poliisi vihjettä että sitten osaisi asetella vastauksensa oikein.
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

annijatta kirjoitti:Paljon mahdollista. Annelihan mainitsi oma-aloitteisesti sakset kuulustelukertomuksissa 2009. Ne ovat kyllä omituisessa paikassa, mutta tähän ne olisikin voinut laittaa avaamatta ovea.
Niinpä muuten teki. :S Eli tässä listaan vielä yksi surmassa käytetty väline. Kun tuppaa näköjään olemaan niin, että Anneli noita vihjeitä päästelee aika ajoin ilmoille, niin ei kannata sivuuttaa yhtäkään. :P
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Siirsin ulkosuomalaisen viestin häke ketju 2:sta:
Kirjoittaja ulkosuomalainen päivämäärä 21 Touko 2012, 10:19
Näsäviisaana en malta olla kommentoimatta tuota Tuplan näsäviisastelua verijälkitutkijan kommenteista. Jos sängyllä on vain yksi yhtenäinen veriläntti, oletan ettei siita maailman paraskaan verijälkitutkija kyllä osaa varmaksi sanoa, kuinka se on tuotettu. Verijälkien pisarakoosta ja muodosta yms. seinilla ja lattialla yms. pystyy päättelemään lentosuuntaa ja iskun voimaa, mutta mita voit päätellä isosta läiskästä, jonka näet valokuvassa? Joku on vuotanut siinä hiljaa paikallaan ollen jonkun aikaa.

Avanneen lääkärin olisi tullut arvioida paljonko verta Jukka oli yleensä menettänyt, tai ainakin vuosivatko pernahaavat sisään, ulos vai molempia (paljonko vatsontelossa oli verta) ja miten vuodattavia Jukan muut haavat olivat.

Musta on ollut koko ajan kummallista, etta sängyllä olisi vain yksi veriläiskä kun miehellä oli oletettavasti enemman tai vahemman pinnallisia vertavuotavia haavoja lähes koko yläruumis täynnä. Silti toisen (sangylla olleen) pussilakanan veritahroista ei ole mitaan tietoa. Tyynyliinoista taisi loytya verta mutta esim. sangyn viereisilla seinilla ei ole kerrottu olleen mitaan roiskeita, veristen kasien haromajalkia yms. Lattialla olleessa pussilakanassakin taisi olla vain vähän verta. Tai sellaisen kuvan ainakin etp:sta saa.

Mutta eipa sellaisia ole myoskaan takassa tai kaapin seinassa pystypainikorkeudella. Lattiallahan se toisaalta Anneli koko ajan kertoi nahneensa hupun työstävän Jukkaa. Selkä sitten hupulla varmaan väsyi kumarassa tökkimisessä ja nosti sängylle hetkeksi kun itsekin huilasi. Ja sitten taas tempaisi lattialle armoniskuja varten.
Verestätkö muistiasi vähän. Kuka tai keitä ne olikaan, jotka lausuivat verenvuotamisajoista jotakin kuitenkin. Pläntin perusteella koitettiin kumota syytetyn kertomaa aikajanaa, vuotaminen on tapahtunut suhteellisen pitkän ajan kuluessa huusivat lehtien uutiset.

Pientä pistoa nykykäsityksen mukaan nuo saatananpalvojan aiheuttamat jostakin suunnasta tarkastellen ylösalaiset ristikuviot ja varsinaiseen kuvioon kuulumattomat lisäpistot eli "ekstrat". Päivitäs nyt päätäsi.

Ja vimmatusti niitä lakanoita sitten myöhemmin tutkittiin, spermajälkiä sieltä täältä etsittiin. Kun oli syytetty lausunut kanssakäymistä harjoitetun ja tähän syyttäjä oli päättänyt tarttua. Horjutetaan syytetyn todistusta löytymättömillä spermajäljillä. Ei ole kumeista kuullut? Muitakin selittäviä seikkoja löytyy. Ja tekniikoita. Asiasta hovissa Anneki Auer teki tiliä syyttäjälle, jota asia kovasti kiinnosti. Valehteletteko asiassa kyseli hän syytetyltä.

"Avanneen lääkärin olisi tullut arvioida paljonko verta Jukka oli yleensä menettänyt, tai ainakin vuosivatko pernahaavat sisään, ulos vai molempia (paljonko vatsontelossa oli verta) ja miten vuodattavia Jukan muut haavat olivat.", viestitti ulkosuomalainen.
- Mitäh? Eikö ole tuota mielestäsi siis tehnyt. Ulkosuomalainen täällä väittää avanneen lääkärin olevan ammattitaidoton ja syyllistyneen virkavirheeseen ja lääkärivalan pettämiseen ja aviorikokseen ja sodomiaan ja .... Ihan vaan siis viestiäsi tulkitsen a la Valehalla.

"Selkä sitten hupulla varmaan väsyi kumarassa tökkimisessä ja nosti sängylle hetkeksi kun itsekin huilasi. Ja sitten taas tempaisi lattialle armoniskuja varten.", viestitti ulkosuomalainen.
- Mitäh? Pystyit siis plänttiä tuijottamalla tapahtumakulun selvittämään.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Joo --lakanoita on voitu tutkia vimmatusti, mutta etp:ssa ei ollut pussilakanoiden verijaljista kuin hyvin vahan tietoa--lahinna niihin oli viitattu. Sita tarkeaa aluslakanaa ei ole mun kasittaakseni koskaan naytetty todisteena oikeuksissa niinkuin esim. Annelin T-paitaa. Jonkun etp labralausunnon mukaan lakana oli kadoksissa, ts. ei ollut tullut naytteiden mukana kuten piti. Patjan veresta ei ole mitaan tietoa -- ei ilmeisesti edes kuvaa. Tauru oli mun kasittaakseni nahnyt vain valokuvan lakanasta.

Avanneen laakarin lausunto ei ollut eika ole julkinen. En tieda mita tama on Jukan vammoista tai verenhukasta tarkkaan ottaen todistanut.

Verilaikasta avannut laakari taisi alunperin todistaa, etta uhrin on pitanyt maata paikoillaan vasemmalla kyljellaan pitkahkon ajan tms. ( en jaksa kaivaa). Mitaan tarkkaa minuuttimaaraa tama ei voinut antaa.

Re mun esittama tapahtumakulku: Missaan vaiheessa kummankaan -- Annelin tai lapsen-- todistuksien mukaan kumpikaan ei nahnyt Jukkaa hupun sisaantulon jalkeen sangylla tyostettavana. Jossain vaiheessa taman on kuitenkin taytynyt sankyyn vuotaa.

Jukka oli alussa pystyssa ja lopussa selallaan lattialla oven edessa. Tassa valissa on siis joutunut olemaan sangylla. Vai?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
huppuhiiri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

ulkosuomalainen kirjoitti: Re mun esittama tapahtumakulku: Missaan vaiheessa kummankaan -- Annelin tai lapsen-- todistuksien mukaan kumpikaan ei nahnyt Jukkaa hupun sisaantulon jalkeen sangylla tyostettavana. Jossain vaiheessa taman on kuitenkin taytynyt sankyyn vuotaa.

Jukka oli alussa pystyssa ja lopussa selallaan lattialla oven edessa. Tassa valissa on siis joutunut olemaan sangylla. Vai?
Viime aikoina esitettyjen teorioiden perusteella (joissa kaikki on mahdollista, edes Hitlerin osallisuus ja alienkytkökset eivät yllättäisi) AA on tietenkin lennossa pullottanut/purkittanut Jukan pernahaavasta valuvaa verta ja taiteillut sillä lakanaan siistin veripläntin. Tämähän selittää myös vereentyneet paidanhihat: on vähän roiskahtanut.

Jos lakana olisi vielä saatavilla ja nähtävissä, siitä varmaan voisi lukea jotain salakuvioita tai -viestejä, kenties siihen on jopa kirjoitettu väärinpäin jotain, esim. YN ELO UK. Sehän voi tarkoittaa vaikka että Yterin Neito elokuulta, originaalisti kotoisin United Kingdomista. Ehkä se on vinkki jostain??????????????

:lol:

(Siis ehdottomasti juuri noin kuin US kirjoitti, kertomukset, häkenauha ja verettömyys muualla puoltavat.)
Vastaa Viestiin