Vastaan kysymyksiisi nyt tässä ketjussa, kun ne tässä minulle esititkin: järjestys oli kylläkin se, että minä uskalsin (olipa kyllä juhlava sana!) olla eri mieltä sinun kanssasiHerloCCi Solmunen kirjoitti:Rouva piilopoliisille: osuiko joku pahaan paikkaan vai mistä lähti noin katkuinen kommentointi? Siitäkö että joku uskalsi olla vähän eri mieltä.
Toinen kysymys pahaan paikkaan osumisesta: kuten sanottua, minä olen useinkin ollut kersaini kanssa helisemässä kassajonossa ja vanhemmudessani olen sen verran vahva, että uskallan ihan julkisellakin paikalla kieltää, komentaa ja ojentaa lasta, uskallan jopa huokailla ja vääntää naamani tarvittaessa norsunvitulle ja olla muutenkin kamala, jos tilanne sitä vaatii.
Näistä ei kuitenkaan kannata tehdä johtopäätöksiä siitä, että kunhan lasteni kanssa pääsen neljän seinän sisälle, ryhtyy nyrkki heilumaan.
Ei ole yhtään ammattilaista, joka antaa lausunnon lapsen ja vanhemman vuorovaikutuksesta kassajonokäyttäytymisen perusteella.
Tietysti, jos asia kuten sanoit, TUNNET tuon äidin ja sinulla on pahat aavistukset, niin sinun asiasi olisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Ammattilaisena tietänet, että yksityshenkilö voi tehdä sen myös nimettömänä. Ammattilaisena osaisit varmasti myös antaa niin vakuuttavan lausunnon huonosta vuorovaikutustilanteesta, että sos. päivystys lähtisi varmasti oitis paikalle pillit vinkuen.