Hyvinkään ammuskelu 26.5.2012: 2 kuoli 7 loukkaantui
-
Rikospoliisi
- Scooby-Doo
Re: Hyvinkään keskustassa ammuskeltiin - ainakin yksi kuollut?
Mielestäni tässä vaihessa on turha lähteä arvuuttelemaan asiasta sen enempää, mutta tuntuu ainakin FB-profiilin perusteella, että tekijä on ollut yksinäinen, ehkä vähän omien latujensa kulkija. Motiivina ampumiselle voisi olla halu näyttää muillekkin, roolin tai huomion hakeminen. Usein juuri tälläiset hiljaiset yksilöt haluavat sisimmässään ns. eetteriin. Median hehkutus asiasta saattaa miehen koko valtakunnan tietoisuuteen; miehen tähtihetki kansakunnan suussa.
Mielestäni on täysin turhaa lähteä syyttämään Airsoftia tästä ampumistapauksesta. Softaajia on Suomen kokoisessa maassakin todella paljon. Ko. tapauksessa kyseessä on kuitenkin asehullu (?) mies ja hänen asehullu (?) kaveriporukkansa, jonka ihannoinnin välineenä Airsoft toimi.
Mielestäni on täysin turhaa lähteä syyttämään Airsoftia tästä ampumistapauksesta. Softaajia on Suomen kokoisessa maassakin todella paljon. Ko. tapauksessa kyseessä on kuitenkin asehullu (?) mies ja hänen asehullu (?) kaveriporukkansa, jonka ihannoinnin välineenä Airsoft toimi.
-
SuomenColumbo
- Martin Beck
Airsoftaajat tästä saavat myös osansa.

Siinä on yksi tekijän lähipaikkakuntalaisista tuttavista poseeraamassa airsoft kiväärin kanssa.
Asehulluiksi noita voisi myös sanoa, mutta ei voi kuitenkaan niputtaa kaikkia aisoftaajia samaan nippuun.

Siinä on yksi tekijän lähipaikkakuntalaisista tuttavista poseeraamassa airsoft kiväärin kanssa.
Asehulluiksi noita voisi myös sanoa, mutta ei voi kuitenkaan niputtaa kaikkia aisoftaajia samaan nippuun.
Mä en kutsuisi yksinäiseksi ihmistä, joka on viettänyt just iltaa kavereidensa kanssa ennen ampumaan lähtöään. Siis siinä mielessä yksinäiseksi kuin esimerkiksi Pekka-Eric Auvinen, jolla ei kai oikeasti ollut ketään kavereita. Väärinymmärretyksi voi toki kokea itsensä, mutta ei tuo ampuja nyt varsinaisesti syrjäytyneeltä ja muiden hyljeksimältäkään vaikuta.
Känkkäränkkäfiiliksistä on aika pitkä matka joukkomurhaan.Seea kirjoitti:Täytyy kyllä nyt sotkea tähän mielialalääkesoppaan omakin kauha, sillä itsellä on ihan henk.koht kokemusta siitä, kuinka ssri-lääkkeet voivat tehdä ihmisestä agressiivisen. Minulla kokeiltiin joskus aikoinaan moniakin lääkkeitä ja yksi niistä ihan oikeasti vaikutti niin, että minä, joka olen muuten varsin lempeä, pitkäpinnainen ja pidättyväinenkin yksilö, joka en ole koskaan pelannut sotapelejä tms, joka en ollut joutunut kokemaan sinänsä mitään vääryyksiä tai epänormaaleja pettymyksiä, muutuin erittäin äkkipikaiseksi ja sen suhteen holtittomaksi, ja silloin tuntui, että vihasin kaikkia ja kaikkea.
Armeijan keskeyttäminen sopii auktoriteettikammoisen valintoihin. Kuitenkin armeijan jättämisen (vai hylkäsikö armeija?) jälkeen ampuja valitsee armeijan suosiman maastopuvun. - Oliko tuo erillinen valinta ammuntaa varten vai oliko hän jo kaveriporukassa ollut samassa asussa?
FB on siitä mielenkiintoinen, että ystävät voivat usein lukea, mihin mennään illalla. Oliko ampuja lukenut pesis-"frendin" suunnitelmista? Lukiko aik. illalla vai katolla? - Uutisissa puhutaan, että "ampuja päivitti... kirjoitti", mutta lukemisesta ei mainita.
Miksihän ampuja ei ole pahoitellut pesisnuoren kuolemaa? Vaikka olisi tunteeton muuten, niin kai sitä jokainen pahoittelisi kuitenkin, jos oikeasti itse ampuisi vahingossa todellisen ystävänsä? Uskon, että jopa Breivik olisi ollut pahoillaan, jos olisi vahingossa ampunut tosiystävänsä kaiken lahtaamisen mukana.
FB on siitä mielenkiintoinen, että ystävät voivat usein lukea, mihin mennään illalla. Oliko ampuja lukenut pesis-"frendin" suunnitelmista? Lukiko aik. illalla vai katolla? - Uutisissa puhutaan, että "ampuja päivitti... kirjoitti", mutta lukemisesta ei mainita.
Miksihän ampuja ei ole pahoitellut pesisnuoren kuolemaa? Vaikka olisi tunteeton muuten, niin kai sitä jokainen pahoittelisi kuitenkin, jos oikeasti itse ampuisi vahingossa todellisen ystävänsä? Uskon, että jopa Breivik olisi ollut pahoillaan, jos olisi vahingossa ampunut tosiystävänsä kaiken lahtaamisen mukana.
-
SuomenColumbo
- Martin Beck
Tämä Eero keskeytti armeijan mielenterveydellisistä syistä kun pääkoppa ei kestänyt jatkuvaa armeijan hektistä ja stressaavaa ilmapiiriä. Taustalla oli tod. vielä serotoiinintakaisinestolääkitys sekoittamassa lisää psyykettä.
-
Marskalkka
- Sabrina Duncan
^ Minä luulin, että noiden lääkkeiden tarkoitus ei ole sekoittaa psyykettä. Yleensä se psyyke on varmaan ihan vähän sekaisin, jos tuollaista lääkettä suositellaan.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tulipa mieleeni, että oliko se pubi mistä ampuja poistui aikaisemmin illalla tuossa jossain lähellä? Ampumaetäisyydellä?
Jotenkin tuntuu, että tuolla aikaisemmin lähtemisellä ja ampumisella on yhteys. Ajoissa on lähdetty, jotta ehtii järjestää kaiken.
Mietin sitäkin, että oliko alun perin tarkoitus ampua kovilla lauantain 'sotaleikeissä' ja pyssy oli siksi metsässä ja jostain syystä suunnitelma muuttui. Onko armeijan keskeytyksestä kuittailtu kaveripiirissä ja syntyi tarve näyttää, että kyllähän mä hitto ampua osaan, ....kele!
Odottavan aika on pitkä ja ehkä siksi lähti jo yöllä kaupungille...
Jotenkin tuntuu, että tuolla aikaisemmin lähtemisellä ja ampumisella on yhteys. Ajoissa on lähdetty, jotta ehtii järjestää kaiken.
Mietin sitäkin, että oliko alun perin tarkoitus ampua kovilla lauantain 'sotaleikeissä' ja pyssy oli siksi metsässä ja jostain syystä suunnitelma muuttui. Onko armeijan keskeytyksestä kuittailtu kaveripiirissä ja syntyi tarve näyttää, että kyllähän mä hitto ampua osaan, ....kele!
Odottavan aika on pitkä ja ehkä siksi lähti jo yöllä kaupungille...
Nuotio & Äreät Tiput
-
SuomenColumbo
- Martin Beck
Jos kyseinen serotoiinintakaisinestolääke saa käyttäjissä aikaan voimakasta agressiivisuutta ja impulsiivisuutta niin onko se silloin hyvä ja terve lääke.Marskalkka kirjoitti:^ Minä luulin, että noiden lääkkeiden tarkoitus ei ole sekoittaa psyykettä. Yleensä se psyyke on varmaan ihan vähän sekaisin, jos tuollaista lääkettä suositellaan.
tuolla on maailmanlaajuinen SSRI-lääkkeidenkäytön kirjanpitorekisteri, jonne on raportoitu kaikki tapaukset kouluampumisia myöten. Joihin tapauksiin liittyy sama lääke:http://www.ssristories.com/index.php
Kappas Auvinen ja Saari löytyy myös tuolta listalta.
Tuosta listastahan näkee, että kyllä ne SSRI-lääkkeet saa paljon aikaan kun jengiä menehtyy jatkuvalla syötöllä ja lääketeollisuuden mafian takana olevat satanistit saavat sitä mitä tilasivat.
- Teresa Banks
- Sofia Karppi
SuomenColumbo kirjoitti:Tässä tapauksessa on kuitenkin kaikkein olennaisinta se, että mikä siellä napsahti oikein päätekijän pään sisällä, joka sai tämän kaiken hirveyden aikaan.
Tulee heti mieleen, että Auvinen ja Saari käyttivät myös mielenterveydellisistä syistä serotoiininestolääkitystä ja nämä kyseiset tuotteet toimivat voimakkaana tekijänä lähes kaikissa väkivaltaisiin tilanteisiin johtaneissa tilanteissa, joista pidetään ihan julkista kirjaa netissä:
http://ssristories.com/index.php
Pieni oikaisu: Saaren kohdalta en muista, mutta Auvinen nimenomaan oli lopettanut hänelle määrätyn masennuslääkityksen. Oli siis ollut ilman lääkitystä jo aikoja -> oireet pahenivat.
Näistä liikkuu näköjään väärää tietoa edelleenkin vaikka millä mitalla, ja pahimmillaan se johtaa lääkekielteisyyteen sellaisessa kohtaa, missä niitä lääkkeitä ihan oikeasti tarvittaisiin.
--
Edit: En vielä tsekannut, kuka tai mikä tuota yllä mainittua listaa ylläpitää, mutta joka tapauksessa sielläkin on näemmä virheellistä tietoa.
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
— A. W. Yrjänä
Minulle ei tämä ajatuksenriento nyt ihan aukea.SuomenColumbo kirjoitti:Jos kyseinen serotoiinintakaisinestolääke saa käyttäjissä aikaan voimakasta agressiivisuutta ja impulsiivisuutta niin onko se silloin hyvä ja terve lääke.Marskalkka kirjoitti:^ Minä luulin, että noiden lääkkeiden tarkoitus ei ole sekoittaa psyykettä. Yleensä se psyyke on varmaan ihan vähän sekaisin, jos tuollaista lääkettä suositellaan.
tuolla on maailmanlaajuinen SSRI-lääkkeidenkäytön kirjanpitorekisteri, jonne on raportoitu kaikki tapaukset kouluampumisia myöten. Joihin tapauksiin liittyy sama lääke:http://www.ssristories.com/index.php
Tuosta listastahan näkee, että kyllä ne SSRI-lääkkeet saa paljon aikaan kun jengiä menehtyy jatkuvalla syötöllä ja lääketeollisuuden mafian takana olevat satanistit saavat sitä mitä tilasivat.
-
Porin
Satakunnan Kansassa on juttua ulvilalaisesta Jesse Jokelasta. Hän pelaa Tahkossa ja oli mukana illanvietossa. Hänen mukaansa yksi Tahkon pelaaaja sai luodin olkapäähän ja toinen sai seinästä kimmonneen luodin kasvoihin. Plus se kuollut.
Viimeksi muokannut Porin, Su Touko 27, 2012 1:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Teresa Banks
- Sofia Karppi
Ja vähän OT, mutta kun koulusurmista ja muista nuorten tekemistä joukkomurhista on puhetta, niin tässä pari teosta, joissa aika hyvin taustoja ja analyysiä näistä meillä ja muualla:
Särkelä, Jussi: Koulumurhat
http://wsoy.fi/yk/products/show/78121
Peter Langman (Suom. Mika Tiirinen): Kouluampujat. Miksi nuori tappaa?
http://www.tiede.fi/kirjat/72/kouluampu ... ri_tappaa_
Näitä on paljon muitakin tietty, mutta nämä kaksi tulivat mieleeni ihan ensiksi niistä, joita olen itse lukenut.
Särkelä, Jussi: Koulumurhat
http://wsoy.fi/yk/products/show/78121
Peter Langman (Suom. Mika Tiirinen): Kouluampujat. Miksi nuori tappaa?
http://www.tiede.fi/kirjat/72/kouluampu ... ri_tappaa_
Näitä on paljon muitakin tietty, mutta nämä kaksi tulivat mieleeni ihan ensiksi niistä, joita olen itse lukenut.
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
— A. W. Yrjänä
-
SuomenColumbo
- Martin Beck
No nää ajatuksenhallintajutut nyt eivät olekaan mikään iltapäivälehtiaihe: http://www.youtube.com/watch?v=6nucsSUTpnYMilana kirjoitti:Minulle ei tämä ajatuksenriento nyt ihan aukea.SuomenColumbo kirjoitti:Jos kyseinen serotoiinintakaisinestolääke saa käyttäjissä aikaan voimakasta agressiivisuutta ja impulsiivisuutta niin onko se silloin hyvä ja terve lääke.Marskalkka kirjoitti:^ Minä luulin, että noiden lääkkeiden tarkoitus ei ole sekoittaa psyykettä. Yleensä se psyyke on varmaan ihan vähän sekaisin, jos tuollaista lääkettä suositellaan.
Ja tuon runkkarin profiilia ei näköjää saa jaettua fb:ssä. Katoaa minuutissa, vaikka aluks näkyy.