HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
minnali
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja minnali »

Mutta miksi Jukka S. Lahti "piti" surmata juuri tuona yönä? Mitä surmatun allakassa oli sellaista, mistä surmaaja tai surman teettäjä ei pitänyt tai missä/mistä hänet tultaisiin nolaamaan tai "tuhoamaan" julkisesti?[/quote]

Koska silloin oli 112.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

minnali kirjoitti: Koska silloin oli 112.
Nyt mulle ei auennut tuo 112. Surmapäivä oli 2.12. Mitä tarkoitat. minnal?
Muista lähdekritiikki!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Jos mä olisin Ulvilan tapausta tutkiva poliisi, niin tutkisin uhrin tietokoneet kunnolla. Hänellä ilmeisesti oli tosi kattava sähköinen kontaktiverkko.
Muista lähdekritiikki!
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

skoone kirjoitti:
Surmapäivä oli perjantai 1.12.2006, hyvä Minnali. Olisiko esikuvana 9/11? Pitääkö vielä rautalangasta vääntää, että menee miehenkin logiikkaan: 112 on Suomen hätänumero ja 9/11 Amerikan. Ks. kalenteri: http://almanakka.helsinki.fi/2006/joulukuu.html

Duunihuumori-linkki on siirtynyt Lahden puolison firman ylläpitämälle sivustolle, samoin perhetiedot ovat poistuneet ja linkki vie tuolle Perhekerho-sivustolle.
Viimeksi muokannut Primavera, Su Loka 14, 2007 9:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Primavera kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Surmapäivä oli perjantai 1.12.2006, hyvä Minnali. Ks. kalenteri: http://almanakka.helsinki.fi/2006/joulukuu.html

Duunihuumori linkki on siirtynyt Lahden puolison firman ylläpitämälle sivustolle, ei sen mystisempää.
Niin on siirtynyt, mutta kirjoitin, että kun avasin ko sivun "vanhasta paikasta" sivu ei siirtynytkään sinne perhekerhoon, vaan mun koneelle aukesi suomenkielinen venäläisten ja virolaisten vaimojen (ja myös miesten) hakusivu.
Muista lähdekritiikki!
Primavera
Jane Marple

skoone kirjoitti:mun koneelle aukesi suomenkielinen venäläisten ja virolaisten vaimojen (ja myös miesten) hakusivu.
Samoin minulla aukesi em. sivu. Mitä tästä voisimme sitten päätellä? Oliko sinulla jokin ajatus?

Kopioimalla urlin ja laittamalla sen suoraan selaimen osoitekenttään, menee erilaiselle sivustolle, josta on linkki Perhekerhoon. Duunihuumorista löytyi myös yksi vitsi, joka liittyy tuohon 112:teen ja meihin iki-ihaniin blondeihin:
Blondi onnettomuuspaikalla:
- Apua, onnettomuus! Mä meen soittaan 112:teen. Mikä on sen numero?
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

hävyttömän huono blondi-vitsi sinänsä...

luulisi että poliisi on jo tarkistanut sp-liikenteen ja muutenkin kyseisen herran computerin kun alunperinhän ajatus oli että työhön liittyisi tämä murhaaja...

ulvilaa jokseenkin tuntien sanoisin että siellä on todella hiljaista tuohon aikaan yöstä eli jos joku pitää meteliä niin kyllä se melkein naapuriin kuuluu että sikäli sellainen ajankohta jolloin saa naapureiden huomion helpolla...murhaajan on siis pitänyt luottaa siihen että meteliä ei synny niin paljon että naapurit tulevat ulos pällistelemään tapahtumia...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
skoone
Ainesta Watsoniksi

cicero kirjoitti:hävyttömän huono blondi-vitsi sinänsä...

luulisi että poliisi on jo tarkistanut sp-liikenteen ja muutenkin kyseisen herran computerin kun alunperinhän ajatus oli että työhön liittyisi tämä murhaaja...

ulvilaa jokseenkin tuntien sanoisin että siellä on todella hiljaista tuohon aikaan yöstä eli jos joku pitää meteliä niin kyllä se melkein naapuriin kuuluu että sikäli sellainen ajankohta jolloin saa naapureiden huomion helpolla...murhaajan on siis pitänyt luottaa siihen että meteliä ei synny niin paljon että naapurit tulevat ulos pällistelemään tapahtumia...
Kun tunnet Ulvilaa hyvähkösti, niin onko siellä paljon Venäjältä ja Virosta "tuotettuja" vaimoja? Ja tiedätkö, minkämaalainen oli Lahden eka vaimo? Ja kuvista päätellen vanhin lapsikin muistuttaa enemmän äitiään kuin Lahtea (eräässä 2002 Raisiossa tehdyssä lehtijutussa kerrottiin, että muuttavat siksikin Ulvilaan, että iskä ehtii olla kolmannen lapsen kanssa myös vauvaikäisenä (ja vuonna 2006 otetussa kuvassa on neljä lasta ja nuorin on jotain 4 tai 5).

Minua ihmetytti se, että semminen vaimonvälityssivu aukesi Juliuksen sivulta. Ajattelin, että oli jotain sivubisnistä. Ei kai kukaan tyytymätön asiakas olisi suuttunut?
Muista lähdekritiikki!
cicero
Michael Knight

Tätä uhri aen tunne enkä tiedä en sen paremmin hänen vaimoaan tai perhettään...

Mun käsittääkseni ulvila ei ole mitenkään sen pahemmin virolaisnaisten kansoittama :roll: Ulvila on sellainen pieni paikka missä yleensä naapurit jokseenkin tuntee ja tietää toisensa, jos ei muuten niin lasten kautta. Ulvilalla on aika hyvä maine asuinpaikkana ja pääosin noille omakotitaloalueille muuttaa sellaisat suhtkoht hyvätuloista sakkia jotka pitää huolen omista asioistaan. en siis tarkoita mitään rikkaita...

Porista osaisin kertoa paremmin, siellä on jonkunverran tietyissä piireissä noita virolaisvaimoja useampikin. Tiedän aika monta, miehet on jos jollakin tavalla tekemisissä rakennusalan kanssa mutta mun on aika vaikea sanoa mitään tästä ilman että menen hlökohtaisuuksiin. voihan olla että tää lahti on vaikka töiden kautta tutustunut tähän porukkaan, heistä osalla on just näitä kaikenmoisia bisneksiä viroon päin. (heidän porukkaansa kun joku pääsee sisälle niin aika pian on virolaisrouva käsipuolessa toisn vanhoilla staroilla on ihan suomivaimo nuoruudesta asti sama) Poliisi on iät ja ajat yrittänyt selvittää asioita siinä onnistumatta(ainakin parikymmentä vuotta kohta)joten jos tämä juttu jotenkin liittyy tuohon ryhmään niin aika heikolta näyttää jutun ratkaisu. Nää hemmot olisivat voineet vaikka jollkin alkoholistille vipata vuoden viinat eikä vuokraa tartte maksaa kämpästä palkkiona tälläisestä lahtauksesta...voisin hyvin kuvitella...toisaalta se tarkoittais sitä että porukka on raaistunut ja otteet koventuneet pelkistä pahoinpitelyistä...

pori niinkuin ulvila ovat sellaisia paikkoja joihin on vaikea päästä sisälle eli saada ystäviä. jos sulla (miehenä) on tarpeeksi rahaa ja hyvä paikka firmassa niin kontaktit voi auetakin näihin piireihin. voihan tästä alkaa spekuloimaan mutta en tiedä lahden pomoista tai niistä ihmisistä joiden kanssa on tehnyt hommia mitään joten siltä pohjalta on vaikee spekuloida. mutta jos joku haluaa omien tietojensa kanssa lähteä tähän leikkiin spekuloimaan niin saatan siihen itsekin ottaa osaa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Primavera
Jane Marple

cicero kirjoitti: jos sulla (miehenä) on tarpeeksi rahaa ja hyvä paikka firmassa niin kontaktit voi auetakin näihin piireihin. voihan tästä alkaa spekuloimaan mutta en tiedä lahden pomoista tai niistä ihmisistä joiden kanssa on tehnyt hommia mitään joten siltä pohjalta on vaikee spekuloida.
Samalla alueella asuu muitakin Luvatan pomoja, koko firman johtaja vain muutaman talon päässä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Primavera kirjoitti:
cicero kirjoitti: jos sulla (miehenä) on tarpeeksi rahaa ja hyvä paikka firmassa niin kontaktit voi auetakin näihin piireihin. voihan tästä alkaa spekuloimaan mutta en tiedä lahden pomoista tai niistä ihmisistä joiden kanssa on tehnyt hommia mitään joten siltä pohjalta on vaikee spekuloida.
Samalla alueella asuu muitakin Luvatan pomoja, koko firman johtaja vain muutaman talon päässä.
Siltä asuinalueelta on suora tie Nakkilaan, jossa muutamia vuosia sitten paljastui paha huumejuttu. Samoin tiedän Nakkilassa asuvan useammankin virolais/venäläisnaisen. Olipa paikkakunnalla muinoin jopa pieni "ilotalo"...
Muista lähdekritiikki!
cicero
Michael Knight

täytyypä miettiä hiukkasen että kuka tuntee kenet :wink:

mulle tulee lähinnä mieleen että lahti on voinut tutustua firman kokkareilla noihin tyyppeihin joista kerroin aiemmin, kutsuja on voinut sadella kaikenlaisiin kekkereihin joissa "oikeita ihmisiä" voi tavata tuon firman kautta.

toisaalta tuon firman työntekijätkin on niin kirjavaa sakkia että on sieltä jollain tavallisella jäppiäisellä voinut pinna katketakin..

vaikea uskoa että huumeilla on mitään tekemistä asian kanssa, luulisin että siinä tapauksessa poliisi tietäis sitten jo enemmän. eikö kukaan tiedä mitä sieltä nauhalta kuluu, puhuuko murhaaja mitään?tuollapäin murteen kuulee todella helposti ihan parista lyhyestä sanastakin tosin paikalliset ei sitä itse kuule mutta muut sitäkin paremmin...harmi kun en oo aiemmin seurannut juttua niin tiiviisti...

sain sen käsityksen että vaimo on turusta kotoisin?
skoone
Ainesta Watsoniksi

cicero kirjoitti:sain sen käsityksen että vaimo on turusta kotoisin?
niin tää kakkosvaimo varmaan onkin turkulaisia, saattaisipa olla kytköksiä jopa ruotsinkielisiin turkulaisiin
Muista lähdekritiikki!
cicero
Michael Knight

naapurit ovat kertoneet että nainen oli ihan "tavallinen turkulaisrouva" josta voi päätellä että on suomenkielinen, oishan se ollut eksoottisempaa jos olis "ruotsinkielinen hienopieru" ollut sikäläiseen tapaan sanottuna...(tästä varmaan joku saa ahdistuskohtauksia..." (tosin kaikki turusta tai helsingistä tulleet on täynnä itteään :lol: ) kuullut itse livenä monta kertaa...
skoone
Ainesta Watsoniksi

cicero kirjoitti:naapurit ovat kertoneet että nainen oli ihan "tavallinen turkulaisrouva" josta voi päätellä että on suomenkielinen, oishan se ollut eksoottisempaa jos olis "ruotsinkielinen hienopieru" ollut sikäläiseen tapaan sanottuna...(tästä varmaan joku saa ahdistuskohtauksia..." (tosin kaikki turusta tai helsingistä tulleet on täynnä itteään :lol: ) kuullut itse livenä monta kertaa...
asia voi olla niinkin, että ulvilalaiset naapurit eivät voi tietää esim. sitä, jos kyseessä on täysin kaksikielinen (ruotsi/suomi) henkilö. Yksikilelinen naapuri voi täten pitää rouvaa täysin "tavallisena turkulaisrouvana". Satun tuntemaan tällaisia kaksikielisiä henkilöitä paljon...myös turkulaisrouvia :lol: Asialla ei liene mitään merkitystä, kunhan mainitsin tuon asian, joka tuli mieleeni eräästä seikasta (jota en halua tänne nettiin laittaa).
Muista lähdekritiikki!
Lukittu