Taran postista:Tara kirjoitti:Löysin vanhan postini, jossa on siteeraus siitä kohdasta etp:tä 2009, jossa tyttö itse mainitsee kiven. Kivestä ei keskustella enää myöhemmissä kuulusteluissa sen enempää kuin tuossa näkyy. Harmi. Minusta tyttö on voinut kuulla tuon jutun 'siirtyneestä kivestä - niinku varotuksesk' vain äidiltään, jälkeen päin. Tyttö on tuskin itse tehnyt tuollaista salapoliisin työtä ennen surmaa..tyttö on ollut äidin hoteissa 2006-2009. Nythän me tiedetään aika varmasti että Anneli oli ohjeistanut lapsia..Konsta Apeli kirjoitti:^^
Pardon´illa on tuossa yllä joka rivi painavaa asiaa. Noinhan sen pitää mennä jos tosiaan aattelee ettei Anneli ollut mistään varma, ennenkuin sai näiltä hutkijoilta tukea äkkiä keksittyyn huppisteoriaan.
Us:lla myös hyvä tuo kivijuttu. Sehän on aikalailla kääntämättä koko pihakivi. En ainakaan tämän vuoden aikana, mitä olen Minfoa seurannut ole siihen kiveen vielä päätäni iskenyt. (he he)
tässä ote mun vanhasta postista, maaliskuu 2011:
Tara:------------------------------------------------------refer->K: Onko jokin tietty asia, mitä lapsi ei halua kertoa?
K: Jos jostain asiasta ei halua muistaa mitään niin poliisista se kuulostaa epäilyttävältä. L on sanonut
tilakuuntelussa äidille, ettei paljastanut tarkkaan sellaisia pikkuseikkoja.
K: Se on se salaisuus mää niinko vänkään.
K: Eli poliisille on syntynyt käsitys tilakuuntelun kautta, että lapsi ei ole kertonut kaikkia niin.. kaikkea mitä hän tietää.(<--osittain referaattia nuo puhuttajien kysymykset)
siteerausta etp 2009 syksy:
L: No en mää tiä esimerkiks mitä te sanoitte niistä verisist jalanjäljist tai siit jutust mä en tie mä en ollu siit sanonu mitään koska mä en tarkkaan muista mä en kai mä sit kai sielt sit oli niitä sit siel tota en mä tiä joskus aikaisemmin se oli ehkä meidän terassil joku kivi siirtyny johonki kohtaa mä en tiä mut en mää siitäkää en mä tiä mist se oli mä ajattelin et ei se oo mikää ... en ei varmaan ollu en mää En mää tiä sit no yhes kohtaa tai en mää tiedä, äiti sanoi myöhemminku mää en ollu ku mää olin niin pelästyny niin äiti sano sen jälkeen ku mä olin eka haastattelu sillon vuonna 2006 ollu tai en mä muista oliks se 2007 ihan sama mut nii sit äiti sano et se oli huussu et juoskaa ulos koska äiti oli pelänny jos se murhaaja tekee meille jotain mut mää en ollu kuullu tiä mää en ollu kai kuullu sitä mää en sit tiä en mää muista mitää muut pikku seikkoi.
K: Yy Tota Mikä se kivijuttu oli kivi siirty
L: Siis en mä tiiä no mää ajattelin ehkä se käyny siirtämäs sitä kivee vaikka varotukseks tai jotai mä en tiiä. Se oli aika painava se kivi se oli terassill
K: tota jos mä viel mietin sitä et että et M(toinen puhuttelijoista) pohtii sitä että sää olisit sanonut äidille että oot sanonut äidille että et mää en paljastanut kaikkia yksityiskohtia niin tota sii tulee sellanen olo tunne että salaista tai ei kerrota tai paljastettais jotakin mikä olis niinkun mistä olis teille haittaa tai äidille niin tuleeks semmosia yksityiskohtii mielee
L: Ei mää kerroi kaiken ainakin semmosen tärkeet pikkuseikat on vaan semmosii
PS:Löysin toisenkin postin jossa tuo sama siteeraus on myös, siellä on etp-numerot! 654-655
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 99#p356099
tuossa vanhasa postissa on myös alussa lainaus Annelin kivipuheista, ne laattakivet kukkaruukun alla, jotka mainitsi JJ:lle 2.12.2006, et ootteks käyny katsomassa onks ne paikoillaa (veijari!!
Terassikiviasiaan, AA:n sanomisiin ja lapsen sanomisiin, nopea analyysi on että sitä irtonaista terassikiveä on saatettu käyttää ikkunan rikkomisessa, tai sitten AA ohjaa JJ:n huomiota vain muualla, koska tässä kokeilee kepillä jäätä: "...kattelin sitä, ni eiks se ollu, koko se ikkuna tullu sieltä kuitenki sisälle", eli kyselee miltä jäljet/lavastus vaikuttavat?A: Ei siel sit. Meil oli, tota noini, siin mul oli siin kukkaruukkussa semmone, siin oli kaksi semmosta niinko pihalaattakiveä tai semmost, ei niit o käytetty, oliks ne siin paikalla?
JJ: Sitä en osaa ihan tarkkaan sanoa, tekniikka o varmasti sitten sitä.
A: Ko sehä oli kuitenkin sitte ni, sitä mä en siinä huomannu, mut siin ennen ko me lähdettii, ja mä kattelin sitä, ni eiks se ollu, koko se ikkuna tullu sieltä kuitenki sisälle. 823
Lapsi taasen varmaan kuullut AA:lta että AA kertonut siitä terassikivestä poliisille, tai lapsi lukenut papereista jossain vaiheessa, ja sitten kun kysytään tilakuuntelun perusteella mitä on sellaista mitä tietävät muttei kerro, lapsi muistaa pihakiven ja vetoaa siihen yksityiskohtana jotenkin hölmistyen.
No enpä tiedä. Kuhan nopeasti analysoin. En ole tuota irtonaista terassikiveä liiemmin miettinyt.