Rajatiedon mysteeriot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
karra
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja karra »

no niin,nythän konsta on saanut laitettua oikein faninsa kuvankin mukaan viesteihinsä :wink:

Niins, siitä oli kyllä juttua ,että sukkulan lähtö viivästyi jonkin verran iss avaruusasemalta,koska jokin tuntematon esine(en tiedä kuinka suuri)oli kyljessä kii,tai ainaskin hyvin lähellä.......muuta en tiä.....tietääkö joku muu mahdollisesti?
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Patela, siis mikä oli Piikkiön miehen ovien liikuttelun luonnollinen selitys? Ilmanpaine? 5 metrin päästä? Luonnollisesti luonnollista?!

Kyllä maailmankaikkeudessa muuallakin on lähimmäisenrakkautta, joillekin jopa itsestään selvyys ja kehityksen mittari. Meitä autetaan monelta tasolta, jos vain olemme valmiita apua pyytämään. Pelkkä pyyntö riittää, uskonnoissa sitä kutsutaan rukoukseksi...

Se että ufot ym. olisivat viestejä tulevaisuudesta, on aina mielenkiintoinen teoria. Koko ajan olemus on mysteerio, johon liittyvät monet paranormaalit ilmiöt, kuten ennalta tietäminen ja vapaan tahdon olemassaolo. Mm. kaukonäkökokeiden (remote viewing / tohtorit Puthoff ja Targ) yhteydessä ennaltatietäminen eli rekognitio on todistettu kontrolloiduissa olosuhteissa.

Helpoin ja ehkä hedelmällisin tapa tutustua ajan mysteerioon on siirtyä elämään NYT - menneiden murehtimisen ja tulevaisuuden suunnittelun sijasta. Vain nyt me voimme todella elää, tehdä valintoja, kohdata ihmisiä, nauttia elämästä. Kokeilkaapa - koette elämänne mahtavimman paranormaalin ilmiön...

Pohdinta siitä, voisivatko tulevaisuudesta palaajat muuttaa tämän hetken olosuhteita, ja jopa pelastaa ihmiskunnan uhkaavalta tuholta, on varsin mielenkiintoista. Tätä on havainnollistettu ehkä kiehtovimmalla tavalla Steven Spielbergin ja Zemeckisin "Paluu tulevaisuudesta" -elokuvissa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Ennaltatietäminen = prekognitio (oli p tippunut aikamatkailun vauhdissa pois...)

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

sqeeze kirjoitti:
konsta kirjoitti:
EuroJR kirjoitti: Äärimmäisen epätodennäköistä. Kaikista vaihtoehdoista kenties vähiten todennäköisin. Tästä on tuossa Fermin Paradoksin-osiossa lisää.

.
Toki epätodennäköistä, mutta ei sen epätodennäköisempää, kuin se, että jokin toinen elävä planeetta olisi muita edellä, eli siis myös meitä edellä kehityksessä.
Kyllä sen itse asiassa voi ajatella hyvin todennäköiseksi. Siitä nyt tuskin kannaattaa edes keskustella, että maa olisi ainoa elämää yllä pitävä planeetta. Kun voidaan hyvin arviovioida elämää ylläpitämään kykeneviä planeettoja olevan miljardeja. Kun maa kuitenkin on aika "nuori" planeetta ja sillä on universumin mittakaavassa suhteellisen lyhyessä elinkaaressa on saavutettu meidän kehitystaso. Siinä mielessä tuntuu tyhmältä ajatella, että täysin samoissa olosuhteissa(mitkä todennäköisesti löytyvät miljoonistakin planeetoista). Ei miljoonien jopa satojen miljoonien vuosien etumatka saisi aikaiseksi kehittyneempää elämää.
Ehkä pitäisi sulkea tämä biologinen ulottuvuus ulkopuolelle, ehkä elämää voi olla ilman ruumistakin. Siis ajatus, tunne jne olisivatkin vain lähinnä fysikaalisia tai jossain määrin kemiallisia ilmiöitä. Ehkä tällaista "elämää" on jossain muualla? Ehkä siellä mitä uskonnolliset ihmiset kutsuvat "taivaaksi"?
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Eihän nykykäsityksen mukaan voi matkustaa ajassa. Kaikkihan tapahtuu kai samaan aikaan mutta vie aikaa että ne tapahtumat havaitaan jossain muualla, vai?

Ja miten sen aivojen sähköilyn ja kemialliset reaktiot voitaisiin havaita ilman laitteita, jotka on upotettu syvälle aivoihin? Eli telepatia ilman hirveitä masiinoita olisi myös mahdotonta, vai?

Ja eihän tulevaisuuteen voi oikeasti nähdä. Voi arvailla ja laskeskella todennäköisyyksiä, mutta arvailu on vain sitä itseään eikä mitään tapahtumaa voida ennalta laskea oikein varmaan koskaan kun niin paljon kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Aavistelen, että jos menen meedion luo, "hyvänkin" tykö, ja sanon että isäni kuoli ja haluan keskustella hänen kanssaan, kuulen isältäni viestejä vaikka hän ei olekaan kuollut. Sama juttu, jos menen ennustajan luo ja haluan kuulla tulevaisuuteni, teen heti toisin kuin mitä kuulin.

Jos käyn salaa yöllä vetelemässä puimurilla pitkin peltoja hienoja kuvioita kavereitten kanssa eikä jäädä kiinni, niin moni uskoo heti sen olleen avaruusörkkien tekosia tutkimatta asiaa, ja vaikka tutkisivatkin, myöntäisivät sen örkkien tekosiksi jos kukaan ei sano että mehän se tehtiin. Samoin voisin keksiä vakuuttavan ja huolellisesti suunnitellun tarinan UFOsta ja senkin moni uskoisi suoralta kädeltä.

Eli luulen että parapsykologit ja heidän kumppaninsa ovat herkkäuskoisempia kuin tavan tallaajat ja siksi tarinoitakin löytyy roppakaupalla.
I am an African!
sqeeze
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Pakko yhtyä Herkkiksen näkemykseen, että nykykäsityksen mukaan on monta asiaa jotka ovat mahdottomia. Mutta ei mitään tälläistä voida silti suoraan kumotakkaan koska ei ymmärretä tarpeeksi ja ei vaan kertakaikkiaan ole tarpeeksi tietoa sanoa mitään puolesta tai vastaan. Eli ihan karrikoidusti en minä pysty vaikkapa aikamatkustamiseen. Mutta en mä myöskään vedä siitä johtopäätöstä, että se olisi mahdotonta.

Niin kyllähän se on jo tälläkin sivustolla käyty läpi, että suuriosa peltokuvioista on ihmisen tekemiä. Vaikka saa muuten olla aika mestari joka käy puimurilla tekemässä peltokuvion :wink: .

Mutta laitan tähän linkin tuonne Tapanin tipsaamaan Martin Keitlin sivustoon. Siellä on kattava peruspaketti peltokuvioista. Kaveri jopa antaa ohjeet niiden tekoon ja kertoo itsekin olleensa joskus sellaista tekemässä.

http://www.martinkeitel.net/cropcircles/index-suom.html
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
patela

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja patela »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Patela, siis mikä oli Piikkiön miehen ovien liikuttelun luonnollinen selitys? Ilmanpaine? 5 metrin päästä? Luonnollisesti luonnollista?!

lTapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Jahas, tämä ovien liikuttelija ei ole Piikkiöstä vaan ihan tuosta minun naapurista lähes 650 kilometriä Piikkiöstä pohjoiseen.

Kaveri oli ensin itse ihmetellyt, miksi hänen istuessaan WC:ssä sen ovi avautui siihen koskematta. Sitä tapahtumaa ihmeteltiin ensin pienemmän ja sitten pikkusen isommankin porukan kesken. Kaveria pidettiin naapurustosta lähes maagisena taitonsa ansiosta. Myöskään matkaa ei ollut viittä metriä vaan reilu metri, siis pieni matka wc-pöntöltä wc:n oveen. Kieltämättä homma näytti uskomattomalta.

Sitten joku ehdotti, että selittämättömästä tai yliluonnollisesta kyvystä maksetaan palkkio. Tutkijaryhmä tulikin paikalle ja sen jälkeen asiaan ei liittynyt enää yhtään mitään yliluonnollista eikä maagista. Ilmanpaineen vaihtelu oli sekä koehenkilön, että tutkijaryhmän yksimielinen päätös.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

skoone kirjoitti:
Ehkä pitäisi sulkea tämä biologinen ulottuvuus ulkopuolelle, ehkä elämää voi olla ilman ruumistakin. Siis ajatus, tunne jne olisivatkin vain lähinnä fysikaalisia tai jossain määrin kemiallisia ilmiöitä. Ehkä tällaista "elämää" on jossain muualla? Ehkä siellä mitä uskonnolliset ihmiset kutsuvat "taivaaksi"?
Väittäisin, että kaikkein todennäköisintä on juuri se, että elämä muuallakin universumissa olisi samojen luonnonlakien alaista kuin täällä. Se olisi myös loogisin selitys siihen, ettei noita muukalaisia täällä parveile.

Itse uskon siihen, että universumissa toteutuu kaikki, mikä on mahdollista. Eli universumilla on ominaisuus, sitä voisi kutsua vaikka vakioksi, tuottaa elämää. DNA-molekyyli on niin monimutkainen, ettei se voi syntyä vahingossa, 9000 miljardia aminohappoparia. Elämää tuottavilla alkuaineilla täytyy olla tietty "mieltymys", tiede taitaa puhua affiniteetista, tuottaa elämää.
Herkkis
Jane Marple

patela kirjoitti:
Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

lTapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Jahas, tämä ovien liikuttelija ei ole Piikkiöstä vaan ihan tuosta minun naapurista lähes 650 kilometriä Piikkiöstä pohjoiseen.

Kaveri oli ensin itse ihmetellyt, miksi hänen istuessaan WC:ssä sen ovi avautui siihen koskematta. Sitä tapahtumaa ihmeteltiin ensin pienemmän ja sitten pikkusen isommankin porukan kesken. Kaveria pidettiin naapurustosta lähes maagisena taitonsa ansiosta. Myöskään matkaa ei ollut viittä metriä vaan reilu metri, siis pieni matka wc-pöntöltä wc:n oveen. Kieltämättä homma näytti uskomattomalta.

Sitten joku ehdotti, että selittämättömästä tai yliluonnollisesta kyvystä maksetaan palkkio. Tutkijaryhmä tulikin paikalle ja sen jälkeen asiaan ei liittynyt enää yhtään mitään yliluonnollista eikä maagista. Ilmanpaineen vaihtelu oli sekä koehenkilön, että tutkijaryhmän yksimielinen päätös.
PWNT! Nähdään taas mitenkä tällaset pienet ihmetyksen aiheet paisuu ja muuttaa muotoaan! Lisää vettä myllyyn sen puolesta, että parapsykologian ihmiset liioitelevat ja ottavat kaikki juorut totena, vai?

Jos siis Patela puhuu totta :)
I am an African!
karra
Sofia Karppi

Minulla kävi n.10 vanhana niin ikävästi,että naapurin vittumainen,minua silloin paljon isompi jätkä kuristi niin,että menetin tajuntani.

Kuristusote oli tällä jätkällä semmonen,että roikotti minua selkäpuoleltaan ja hänen käsivartensa oli minun kaulan ympäri.olimme siis selät vastakkain,ja minä pienempänä tietty jalat irti maasta ja tää kuristaja hieman eteenpäin kumarassa.

Noh,sen muistan,kun rupes taju irtoon,niin tunsin saavani kuin kovia sähköiskuja pari kertaa,tämän jälkeen lähdin kiitään helvetin nopeeta vauhtia kohti avaruutta,jossa tähdet loistivat hyvin valoisasti.

no,minä kiidin aikana ,enkä tuntenut mitään senkummempia tuskantiloja.

sitten heräsinkin maasta ykskas,ja tää kuristaja nauroi ivallisesti tapahtunutta.

No joo,että kaikkee sitä voi pienelle ihmiselle tapahtuakkin :wink: ....Noin 8 vuotta myöhemmin tapasin tään kuristajani eräällä tanssipaikalla ja kuinka ollakkaan sattui tulemaan mieleen tää nuoruuden tapahtuma jostain kumman syystä.,,,,,,no joo ,eippä siitä sen enempää,mutta voin sanoa,että kuittasin moisen kuristamisen korkojen kera tasantarkkaan.
karra
Sofia Karppi

Niin piti sanomani tuohon tajuttomuuteeni,että olin siellä avaruudessa kiitäessäni täysin oma tietoinen itseni ja se tuntui helveeetin aidolta kokemukselta. :wink:
patela

PWNT! Nähdään taas mitenkä tällaset pienet ihmetyksen aiheet paisuu ja muuttaa muotoaan! Lisää vettä myllyyn sen puolesta, että parapsykologian ihmiset liioitelevat ja ottavat kaikki juorut totena, vai?

Jos siis Patela puhuu totta :)[/quote]

Puhuu ihan taatusti totta. Kaverin nimeä en tietenkään tähän palstalle luettavaksi laita.

Olen ollut molempien Tapanien, sekä Koivulan että Kuninkaan kanssa samoissa tilaisuuksissa, enkä epäile hetkeäkään väitteesi todenperäisyyttä. Mikä tahansa höpötarina on automaattisesti TAPAUS. Suurin osa on ihan silkkaa huuhaata ja sepitettyjä tarinoita, jotka kiertävät nopeasti ympäri maailman.

Olette varmaan kuulleet jokainen vähintään yhden city-legendan? Ufo-jutut ovat ihan sitä samaa; folkloristiikkaa.

Jonkun veljen kaverin siskopuolen kummitäti on tehnyt sitä tai tätä tai nähnyt sen ja sen.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että vieraan sivilisaation miehitettyjä avaruusaluksia olisi olemassa, mutta kun niitä ei ole. Piste. Ufot ovat tunnistamattomia lentäviä kohteita, ja niitä on paljon ja niillä ei todellakaan ole mitään tekemistä avaruusalusten kanssa.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Hei.

Puhumme todennäköisesti eri henkilöistä. Itse tarkoitin Utterin veljeksiä Piikkiöstä Turun naapurista - asuivat siellä ainakin muutama vuosi sitten, jolloin kävin tv-ryhmän kanssa heitä haastattelemassa. Heillä oven liikuttelu onnistui 5 metrin päästä. Heillä on myös varsin mielenkiintoisia ufokokemuksia.

Karran kuvaus ruumiista irtautumisesta vaikuttaa aivan aidolta. Hänellä todennäköisesti olisi edellytyksiä aloittaa OOBE-matkat suunnitelmallisesti ja kontrolloidusti.

On kolme tapaa perehtyä paranormaaleihin ilmiöihin:
1) kokea niitä itse
2) haastatella kokijoita
3) tutustua alan kansainväliseen kirjallisuuteen, johon sisältyy runsaasti aineistoa tieteellisistä kokeista (telepatia, selvänäkö, ennaltatietäminen, esineiden liikuttelu mielen voimalla todistettu jo monet kerrat).

On hyvä tähän lisätä vielä oma pohdiskelu, mutta kuten tämän osaston kirjoittajat todistavat, pelkkä mutu-funtsailu johtaa yhtä helposti ojaan kuin allikkoon...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
patela

[quote="Tapani Koivula"]Hei.

Puhumme todennäköisesti eri henkilöistä. Itse tarkoitin Utterin veljeksiä Piikkiöstä Turun naapurista - asuivat siellä ainakin muutama vuosi sitten, jolloin kävin tv-ryhmän kanssa heitä haastattelemassa. Heillä oven liikuttelu onnistui 5 metrin päästä. Heillä on myös varsin mielenkiintoisia ufokokemuksia.

On kolme tapaa perehtyä paranormaaleihin ilmiöihin:
1) kokea niitä itse
2) haastatella kokijoita
3) tutustua alan kansainväliseen kirjallisuuteen, johon sisältyy runsaasti aineistoa tieteellisistä kokeista (telepatia, selvänäkö, ennaltatietäminen, esineiden liikuttelu mielen voimalla todistettu jo monet kerrat).

Puhumme todellakin eri henkilöistä. Tämä minun "tapaukseni" on Oulussa.

Aivan ensimmäisenä kaiketi pitää uskoa paranormaaleihin ilmiöihin? Uskon asiat ovat vaikeasti perusteltavissa yleisesti ottaen. Omasta mielestäni olen hyvinkin avoin uusia mahdollisuuksia ja uutta tietoa kohtaa. Hankin tietoa, esim. olemalla läsnä ufotilaisuuksissa jne. 20 vuoden kokemuksella niissä ei ole mitään uutta. Ja mikä mielestäni on tärkeintä, yhtää varsinaista ufoa ei ole havaittu. Kaikki ufokuvaukset, tallenteet jne ovat olleet aika suttuisia ja helposti väärennettävissä.

Yhtään paranormaalia tapausta ei ole pystytty todentamaan. Huhupuheita, toisen käden tietoa, kansantarustoa jne. Ajassa liikkuminen tai ruumiista irtaantuminen on ihan huuhaata. Ei onnistu. Ryhdyn välittömästi koekaniiniksi.

Keskusteluketjussa vilahdellut Syötteen alue ei ole sen merkillisempi tai paranormaalimpi, kuin esim. Vehkalahti. Kummassakaan paikassa ei ole mitään paranormaalia tai sen paranormaalimpaa kuin missään toisellakaan paikkakunnalla.

Todistamisen riemu on väitteen esittäjällä. Jos minä esitän, että osaan lentää, niin minunhan se pitää todistaa oikeaksi, teidän tehtävänne ei ole todistaa sitä vääräksi.
Herkkis
Jane Marple

Patela on miun idoli! :D
I am an African!
Vastaa Viestiin