Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Tara »

ulkosuomalainen kirjoitti:^Sangyn petaaminen on tutkimusten mukaan pahasta -- polypunkit yms. tykkaavat kun paasevat lampimaan vallyjen valiin. Petaamattomuus on paljon terveellisempaa. :-)

Liika siivous ja antiseptisen steriili ymparisto ei ole muutenkaan lapsillekaan hyvaksi: oma immunitettijarjestelma ei kehity kunnolla, jollei ole koskaan mita vastaan taistella. Seurauksena on sitten astmaa ja allergioita ja autoimmuniteettitauteja kun toimeton immuniteettijarjestelma rupeaa ylireagoimaan pieniinkin arsykkeisiin.
Totta, kyllä ja luulisin, että nuo asiat ovat olleet Annelilla tiedossa. Helpotus minullekin, kun vilkaisen ilta-auringon viistossa valossa lattiaa, esim. Eipä ole ollut allergioita, eikä (toistaiseksi) astmoja eikä autoimmuunijuttuja tässä talossa.

Mutta ajatuskin jätesäkkikasoista, talousjätteitä, ja likaisia vaatteita, joista pullahtaa pölypilviä kun niitä nostelee ja kun vielä seassa varisee hiiren ja rotan pipinoita saa minut pidättelemään hengitystä, melkein yökkäämään..

Ulvilassa oli kirjaimellisesti saastaista. Mitä tauteja nuo pikkuotukset ihmiselle voivatkaan aiheuttaa, en nyt muista, mutta viruksia, bakteereja, loisia kuten punkkeja, kirppuja ym, levittävät. Kuivat, murenevat vanhat jätökset tupruavat saastaa.. Vähemmästäkin voi saada ties minkä taudin. Muuan naapuri edellisessä asuinpaikassamme (nuori mies) sai jonkun karsean nivelsairauden (siinä vaiheessa nivelissä) juuri jostain hiirenpaskoista, kun oli siivonnut autotallia eikä ollut huolinut hengityssuojaa.

Po lapset toivottavasti ovat kaikinpuolin terveitä, ...enkä menisi edes mitään psyykenjuttuja olettamaan. Suru on surua..Tuska tuskaa. Mutta yksin heitä ei ole jätetty. Maailmassa olisi paljon enemmän 'mielenvikaisia' jos ankealla lapsuudella olisi välittömiä seurauksia tai jotain lopun ikää vaikuttavia elämää varjostavia seurauksia - vaikka kauhulla olen heidän tilannettaan ajatellutkin, monta kertaa. Ei siitä niin kauaa ole kun lapset joutuivat vain kestämään eikä ollut mitään yhteiskunnan tukiverkkoja. Orvot pantiin huutolaisiksi, kun ei ollut edes lastenkoteja, kunnan huutokaupassa halvimman hinnan tarjonnut sai lapsen.. niin, usein ilmaisen lapsipiian tai lapsirengin.

Niin, tosiaan, Annelin hommiin kuului kuulema pyykinpesu - pyykkivuoria ei tarkastettu.. ihmekö, varmaan jo haisivat. Poliisit olisivat tarvinneet likaisen työn lisän.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

^^Jospa Annelin vaatteet olivat kaikki siella surmahuoneessa?

Re kotityot -- ainahan naita taydellisia naisia loytyy, jota pystyvat hoitamaan niin kodin, tyon, liudan lapsia kuin miehen mallikelpoisesti ja viela vasemmalla kadella leipomaan ja sailomaan itse orgaanisesti kasvattamansa marjat ja vihannekset. Jotkut aiemman sukupolven naiset tekivat lapsetkin pellon ojaan ennenkuin jatkoivat heinankorjuuta, lapsi selassa.

Musta on hienoa jos on kaikkeen tahan pystynyt -- tarkoitukseni oli vain puolustaa meita vahan epataydellisempia. Nainen on naiselle susi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Empä minä usko että ulkosuomalaisen huusholli tähtisentien huushollin kanssa on vertailukelpoinen vaan väitätkö että säilöt vanhat dödöpurkit ja roskat nurkkiisi.
Jukkahan siellä imuroitti, vessat pesi, tiskit hoiti ja rouvalta vain jäi oma osansa tekemättä. Kyllä se leipominen, pyykinpesu, tiskaus ja siivous nykyaikana helposti hoituu, kun joskus maailmassa on asunut huushollissa johon ei tullut juoksevaa vettä ei ollut koneita vaan sankolla kannettiin vedet sisään ja ulos, käsin pestiin pyykit ja taikinat tehtiin. Harjalla lakastiin lattiat ja luutulla pestiin. Siistiä oli vaikka meitä lapsia oli kymmenen kappaletta.
Jos Anneli olisi ollut kodin ulkopuolella töissä olisi pienoinen epäjärjestys täysin ymmärrettävää mutta tämä mitä sieltä on esiin tullut kertoo henkilön joko psyykkisestä tilasta tai sitten rouva on vain ollut patalaiska.
Hyvätuloinen perhe. Jos ei itse viitsi niin palkkaa jonkun tekemään. Kukaan ei tosissaan sikolätissä halua asua. Olisi pitänyt ne kissat hengissä niin hiiriongelmakin olisi hoitunut.
PS. Jos tulisit meille ja pyyhkisit valkoisella hanskalla ovien kamanoita tai taulujen reunoja niin varmasti hanska ei valkoisena pysyisi.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Tara -- mun mielesta noista kuvista ei ainakaan voi paatella, etta Ulvilassa oli kirjaimellisesti saastaista.
Pesuhuone nayttaa kuvassa puhtaalta ja Makinen taisi nain raportissaan sanoa. Toisaalta joku poliisi oletti, ettei talossa oltu siivottu puoleen vuoteen. Tiedossa ei mun mielesta ole kuitenkaan, etta nuo polyiset pussit kodinhoitohuoneessa olisivat nimenomaan jatesakkikasoja tai talousjatteita. Talo on pieni ja sailytystilaa ilmiselvasti vahan. Ties mita tarvikkeitaan Anneli tai Jukka niissa pusseissa sailytteli. Palautuspulloja? Kierratyskamaa?

Missaan ei myoskaan ole puhuttu rotista. Itse olen myos sen verran hellaluonteinen, etta olen jonkun kerran kieltanyt aviomiesta asettamasta hiirenloukkuja kun joku onneton metsahiiri on passyt sisaan ja yrittanyt sen sijaan saada hatyytettya sen takaisin ulos. Pelastan myos hamahakkeja uima-altaasta enka ole antanut myrkyttaa talossa, vaikka joskus pitkalta matkalta tullessa on skorpioni tai pari loytynyt lattialta tai ulkoa sisaan loytanyt pihatorakka kiipeillyt katossa.

Ihmiset on erilaisia ja ma pelkaan ja inhoan myrkkyja ja ansoja hiiria ja otokoita enemman.

Confucius
Airola
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Airola »

Sehän on se suomalaisten juttu, että sotkuista kotia ei haluta näyttää muille ja sitten siivotaan ja puunataan ja jynssätään, kun on vieraita tulossa. Ja kun vieraat tulee, niin sanotaan, että "voi anteeksi nyt kamalasti, kun täällä on niin sotkuista." :D
ulkosuomalainen
Michael Knight

annijatta -- kun olen ollut seka toissa palkkolaisena, etta tehnyt kotona omassa firmassa toita lasten ollessa pienia, tiedan kokemuksesta, etta toissa kayminen oli mielettomasti helpompaa ja mukavampaa.
Rankimmat ajat mun elamassa oli kun oli taaperon ja koliikkisen vauvan kanssa kotona. Sen rinnalla ymparivuorokautiset tyomatkat ja vaativa kansainvalinen tyo olivat mukavaa laiskaa aikuistenleikkia.

Eika mun kokemus ole mitenkaan ainutkertainen: varsinkin alykkaat johtavassa asemassa olleet naiset usein kokevat kotiin lasten kanssa jaamisen hurjan vaikeaksi kun lapsia ei voi organisoida eika johtaa siten kuin alaisia toissa.

Kaksi alle kouluikaista ei myoskaan hoida toisiaan silla aikaa kun aiti keskittyy hommiinsa. Sita voi viela hammentaa puurokattilaa yhdella kadella, lapsi lanteilla ja toinen farkunpuntissa roikkumassa, mutta hiirta (sellaista muovista, ei papanoivaa) ei enaa samaan aikaan liikuta.

Ei mulla ole tyhjia ketsuppi tai dodopurkkeja kaapeissa mutta en ollut aikonutkaan askarrella niista joulutonttuja. Ja huushollikin on nykyisin siina kunnossa, ettei vieraille tarvitse raivata ulko-ovelta polkua, etta paasee peremmalle. Melkein saat tulla valkoisten hansikkaidesi kanssa tarkistamaan. Mun pointti on yksinkertaisesti se, etta ihmiset priorisoivat eri lailla. Ja aika aikaa kutakin.

Kuten olen aiemminkin sanonut, yksinkertaisesti vain muistan millaista kotona lasten kanssa saattaa olla. Aviomies muistaa myos: korjasi ainakin kaksi ovea, jotka halkaisin kiinni paukauttamalla. Johonkinhan se turhautuminen piti purkaa.

Confucius
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Annelin olisi kenties kannattanut kuunnella omia tuntemuksiaan sen suhteen, haluaako olla kotiäiti vai päätoimisesti Perhekerhoa pyörittävä tai kodin ulkopuolella työssä käyvä uranainen..

No, ottamatta sen syvällisemmin kantaa ylläolevaan, haluaisin siirtää keskustelua takaisin valehteluun. Tämän päivän hehsarin Tiede-sivulla oli juttua siitä, että lontoolaiskaverit Wright, Berry & Bird ovat tulleet tutkimuksessaan tulokseen, jonka mukaan parhaiten valheita toisten puheissa tunnistavat henkilöt, jotka itse ovat hyviä valehtelemaan. Näin ollen he päättelivät, että kyky pettää ja kyky tunnistaa, milloin toinen pettää, liittyvät yhteen. Tutkimus, joka julkaistiin Frontiers in Human Neurosciencessa, ei kuitenkaan nähnyt yhteyttä valehtelun ja toisaalta älykkyyden ja emotionaalisen kyvykkyyden välillä. Valehtelun ja sen paljastamisen kyvyn nähtiin vaihtelevan yksilöiden kesken.

Tämä johdattaakin mielenkiintoiseen pohdintaan: oliko Porin poliisi liiankin rehellistä tunnistaakseen Annelin valehtelun? Millaisia valheenpaljastajia poliisilaitos tarvitsisi palkkalistoilleen? Tutkimuksessa ei tosin selvitetty sitä, voiko valehtelua ja sitä kautta sen paljastamista opetella vai onko kyky siihen osin synnynnäistä? Vai ovatko valehteluun mestarillisesti kyvykkäät sellaisia, jotka ovat jo lapsuudesta saakka altistuneet olosuhteille, jotka ovat joko pakottaneet heidät kehittämään valehtelutaitoja tai saattaneet heidät vaikkapa mielikuvituksen lennokkuutta tavalla tai toisella edistäneitten puuhien kautta taitaviksi tarinoiden sepittelijöiksi?

Tätä voisi pohtia Annelin osalta: mikä saattoi edesauttaa hänen mahdollisia valehtelutaitojaan? Tätä voisi pohtia myös meidän 'valheenpaljastelijoiden' osalta: kenellä on taito nähdä Annelin kertomusten lävitse? Ja mitä se kertookaan 'meistä' itsestämme? Mitä voi päätellä henkilöistä, jotka henkeen ja vereen puolustavat Annelia ja kieltäytyvät näkemästä tuohon valheiden verkkoon?

Puuttumatta sen tarkemmin henkilökohtaisella tasolla kenenkään 'kykyihin', varsinkaan omiini, heittäisin ilmalentoon kysymyksen siitä, pystyykö valehteluun kykenevä valheenpaljastelija erottelemaan toisen puheesta myös sen, milloin toinen puhuu totta. Nähdäkseni olisi erittäin keskeistä kyetä poimimaan valehtelijan eväskorista myös ne oikeat 'herkut'.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

ulkosuomalainen kirjoitti:Tara -- mun mielesta noista kuvista ei ainakaan voi paatella, etta Ulvilassa oli kirjaimellisesti saastaista.
Pesuhuone nayttaa kuvassa puhtaalta ja Makinen taisi nain raportissaan sanoa. Toisaalta joku poliisi oletti, ettei talossa oltu siivottu puoleen vuoteen. Tiedossa ei mun mielesta ole kuitenkaan, etta nuo polyiset pussit kodinhoitohuoneessa olisivat nimenomaan jatesakkikasoja tai talousjatteita. Talo on pieni ja sailytystilaa ilmiselvasti vahan. Ties mita tarvikkeitaan Anneli tai Jukka niissa pusseissa sailytteli. Palautuspulloja? Kierratyskamaa?

Missaan ei myoskaan ole puhuttu rotista. Itse olen myos sen verran hellaluonteinen, etta olen jonkun kerran kieltanyt aviomiesta asettamasta hiirenloukkuja kun joku onneton metsahiiri on passyt sisaan ja yrittanyt sen sijaan saada hatyytettya sen takaisin ulos. Pelastan myos hamahakkeja uima-altaasta enka ole antanut myrkyttaa talossa, vaikka joskus pitkalta matkalta tullessa on skorpioni tai pari loytynyt lattialta tai ulkoa sisaan loytanyt pihatorakka kiipeillyt katossa.

Ihmiset on erilaisia ja ma pelkaan ja inhoan myrkkyja ja ansoja hiiria ja otokoita enemman.
US, olen kanssasi samaa mieltä. Minusta tuo asunnon siivottomuus on todella liioteltua! Lelut on laatikoissa ja lehdet jne kasoissa piironkien päällä... Ainoa paikka, mikä on pahemman näköinen on kodinhoitohuone. Ajatelkaa, että 6-henkinen perhe oli tullut hiljattain lomilta ja lomalla käytetyt vaatteet oli matkalaukuista tyhjennetty kodinhoitohuoneeseen. Minulle, joka asuu yksin, kertyy hämmästyttävän nopeaan pyykkiä ja likavaatekori täyttyy. Kaikki pyykki sen ulkopuolella näyttää todella epäsiistiltä;))

Ja nuo askarteluun säästetyt tyhjät purkit, lopettakaa jo ihmeessä niistä puhuminen. Jos perheessä askarrellaan on itsestään selvää, että ns ilmaisia askarteluvälineitä säästetään ja kerätään jopa muilta.

Olen elämäni aikana käynyt monessa huushollissa ja täytyy sanoa, että minulla soi hälytyskellot, jos asunnossa on liian siistiä ja steriiliä. Sekin voi nimittäin osoittaa aika paljon asunnon haltijasta. Eikä välttämättä mitään positiivista...

Onko nuo hiirenpapanat muuten todistettavasti löytyneet, vai ehkä olisi ollut vähän liiottelua? Onko ne analysoitu ja ehkä otettu niistä DNA;) ?
Muista lähdekritiikki!
A.W
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja A.W »

Hei mitä Annelistien blogeja te ootte lukeneet? Mä haluun kans nähdä, voisko joku laittaa linkkejä?
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Î

Oli sitä, jomman kumman, hiiren tai rotan. Luulisin että hiiren, koska hiiret eivät tule sinne missä on rottia, rotat syövät hiiriä.

Arkistosta, ketju 4:
Iltasanomat, huhtikuu 2011:

Todistaja 6: Rikosylikonstaapeli (eläkkeellä), kävi kolme kertaa rikospaikalla.

"Mieleen on jäänyt vielä semmoinen, kun tekninen tutkija totesi perushuoneesta, että täällähän on hiirenpaskaa."

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2A#p309191

Asunto oli melko epäsiisti kauttaaltaan ja saunan pukuhuoneessa oli kymmeniä muovipusseja sisältäen erilaista poisheitettävää tavaraa tai jätettä, ja muovipussien välissä oli
mm. hiiren tai rotan ulosteita. Pusseja oli noin metrin korkeuteen lattiatasosta ja muovikasseja liikuteltaessa nousi pölyä ilmaan.
(ETP 212 - 213, poliisi kertoo)
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annijatta
Javier Pena

No tästä valehtelusta näin yleensäkin ja sen paljastamisesta voisi kirjoittaa palstakaupalla, mutta kuten tutkimuksestakin on vain poimittu jotain, niin jotain voisin siitä tietää minäkin.
Lähtökohta meillä ihmisillä on että pidämme itsestämme yllä jotain ideaalikuvaa, kuvittelemme olevamme aika hyviä ihmisiksi.
Kaikki negatiivinen tai negatiiviset ominaisuudet torjutaan. En minä mutta kun se toinen, selitellään. Siihen peiliin on joskus hemmetin vaikea katsoa, mutta kun muistaa että hyvää ei tunnista jos ei tiedä pahasta, on paljon helpompaa tunnustaa vain olevansa ihminen, joka ei tunne itseään, eikä omia reaktioitaan eri tilanteissa.
Tiedämme vain sen mikä on henkilökohtaisessa kokemusmaailmassamme joko itse koettuna tai jonkun tuntemamme kokemana, sekä hankitun tiedon, jonkun kertomana tai paperille kirjaamana.
Tämä itsestämme luotu ideaalikuva, jossa pyrimme pysymään muistuttaa alitajuisesti virheestä, mutta faktinen minä ei salli meidän tunnustaa itsellemme että olemme poikenneet ideaalista, kun faktinen minä on tehnyt tietämättömyydessään jotain joka ei vastaa ideaalikuvan minää.
Etusijassa valehtelemme itsellemme säilyttääksemme luomamme minäkuvan, toissijaisesti muille saadaksemme vakuutuksen tälle minäkuvallemme.
Tätä voimme tehdä tietämättämme tai tietoisesti, aina kuitenkin motiivina oma paras kun motiivin syväluotaa.
On niin helppo nähdä se roska toisen silmässä, mutta niin vaikeaa malka omassa.
Tunne itsesi, tiedä koska itse valhettelet niin tunnistat myös toisen totuuden. Sitten on olemassa vielä niitäkin kokemuksia joista ei ole tietoinen omassa kokemusmaailmassa eikä ole koskaan kuullutkaan moisesta. Tämä ei tarkoita sitä etteikö tällaista voisi tapahtua, sille on vain löydettävä tutkimuksen kautta selitys ja lisättävä se rikkautena omaan tietoisuuteen.
Olen tällä palstalla täysin itsekkäistä syistä, tutkin tietoisuutta omaani ja kollektiivista, ymmärtääkseni paremmin kanssaihmisiäni ja heidän reaktioitaan.
Peilaamalla itseäni muissa opin paljon itsestäni, myöskin niitä negatiivisia puolia.
Minua kiehtoo tässä jutussa A.A:n sisäinen maailma ja tämä siksi että tunnistaisin itsessäni ansalangat ettei tarvitsisi miinaan astua.
Lähtökohta on aina se että kaikkea voi tapahtua kaikille, mutta tieto esim kartta miinakentästä tekee helpommaksi ja vaarattomammaksi mennä siitä lävitse ja näin välttää astumasta miinaan. Pelkkää itsesuojeluvaistoa.
annijatta
Javier Pena

skoone kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Tara -- mun mielesta noista kuvista ei ainakaan voi paatella, etta Ulvilassa oli kirjaimellisesti saastaista.

US, olen kanssasi samaa mieltä. Minusta tuo asunnon siivottomuus on todella liioteltua! Lelut on laatikoissa ja lehdet jne kasoissa piironkien päällä... Ainoa paikka, mikä on pahemman näköinen on kodinhoitohuone. Ajatelkaa, että 6-henkinen perhe oli tullut hiljattain lomilta ja lomalla käytetyt vaatteet oli matkalaukuista tyhjennetty kodinhoitohuoneeseen. Minulle, joka asuu yksin, kertyy hämmästyttävän nopeaan pyykkiä ja likavaatekori täyttyy. Kaikki pyykki sen ulkopuolella näyttää todella epäsiistiltä;))

Ja nuo askarteluun säästetyt tyhjät purkit, lopettakaa jo ihmeessä niistä puhuminen. Jos perheessä askarrellaan on itsestään selvää, että ns ilmaisia askarteluvälineitä säästetään ja kerätään jopa muilta.

Olen elämäni aikana käynyt monessa huushollissa ja täytyy sanoa, että minulla soi hälytyskellot, jos asunnossa on liian siistiä ja steriiliä. Sekin voi nimittäin osoittaa aika paljon asunnon haltijasta. Eikä välttämättä mitään positiivista...

Onko nuo hiirenpapanat muuten todistettavasti löytyneet, vai ehkä olisi ollut vähän liiottelua? Onko ne analysoitu ja ehkä otettu niistä DNA;) ?
No missähän välissä siellä askarreltiin kun todistajien lausunnot kertovat jotain muuta (lapset naapurissa tai pihalla omin nokkineen). Mitähän niistä dödöpurkeista tehtiin, ei ainuttakaan ohjetta ole perhekerhon sivuilta löytynyt. Kyllä se vain taitaa olla niin että A helpoimman mukaan jotakin itse teki ja puki lapsensa, laittoi poseeraamaan otti kuvat ja latasi koneelle. Olen työskennellyt päiväkodissa ja askartelun tulokset kertovat todelliset tekijät.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

skoone kirjoitti: Ajatelkaa, että 6-henkinen perhe oli tullut hiljattain lomilta ja lomalla käytetyt vaatteet oli matkalaukuista tyhjennetty kodinhoitohuoneeseen.
Vai mitenkäs se menikään? Eikö matkalaukut olleet edelleen tavaraa täynnä vai oliko ne sitten jo pakattu uudelleen, seuraavaa lomaa varten kenties?

Onhan siellä sotkuista, ei siitä mihinkään pääse. Mutta niin on monessa muussakin kodissa ja niissä kaikissa ei asu murhaajaa eli ei se sotkuisuus mitään tarkoita.
annijatta
Javier Pena

Kyllä se sotkuisuus jotakin tarkoittaa, jos ei tarkoittaisi kukaan ei olisi sitä maininnut vielä vähemmän siitä kirjoittanut.
Epäjärjestys ja sotkuisuus on kaksi eri asiaa. Kukatkin olivat kuihtuneet kastelun puuttesta ja tämän on poliisi merkinnyt muistiinpanoihinsa.
Kotia ei ole hoidettu. Kuitenkin Anneli on kotiäitien puolestapuhuja.
Epäjärjestys kertoo koko elämän olleen epäjärjestyksessä. Talossa oli pyykkikone. Lataa, napsauta päälle ja ripustele kuivaan. Ei tuntia ajasta vie (kone pesee pyykit itsekseen). Jos kuukausi sitten oli matkalta tultu niin kolmekymmentä koneellista olisi ehtinyt pesemään jos joka päivä yhden koneellisen olisi pessyt. Selitykset ontuvat. Kuinkahan hauskaa iskällä oli tulla kotiin iltaisin. Varmaankin harmoonisia koti-iltoja vietettiin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Veristi - samaa juuri tuossa eilen itse ajattelin: varas tunnistaa varkaan ja valehtelija valehtelijan.

Itse olen surkea valehtelija oikeassa elamassa, jopa niin etteivat valkoiset valheet ole aina tarvittaessa heti kielen paalla. (Vahan niinkuin miehet tassa suhteessa :-)) Silti minulla on vilkas mielikuvitus, joka lapsena purkautui fantasiointiin ja satujen kirjoittamiseen. Silloinkaan en kuitenkaan oikeassa elamassa muista valehdelleeni.

Taalla minfossa juttuja lukiessa on monta kertaa tullut mieleen, etta omat valehteluntunnistusanturit eivat varmaan ole siita herkimmasta paasta. Tai ehka ma osaan valehdella ja tunnistaa fibat vain paperilla. Koko Ulvila-juttu rupesi varsinaisesti kiinnostamaan kun Hake-puhelun litterointi tuli julkiseksi: se ekan repliikin sanavalinta (joku tappaja) oli niin outo. Videoilta Annelia katsellessa en valehtelijaa nae -- siitakaan huolimatta, etta olen noin 98% vakuuttunut, etta han Jukan surmasi. Ihmeko tuo sitten jos JJ tai sisotalo ja dokumentaristi naiseen uskovat.

Mielenkiintoisia juttuja joka tapauksessa.

Skoone -- olemme varmaan yhta mielta Einsteinin kanssa:
"If a cluttered desk signs a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?"

Confucius
Vastaa Viestiin