Ummm--ma en nyt seuraa sun logiikkaa ollenkaan mutta eipa tuolla liene valia. Itse olettaisin, etta vaatii jonkinlaisia perus "aanenkasittelyvalmiuksia", etta osaa vaikka siirtaa puhelimeen tallentuneen patkan tietokoneelle. Tai vaikka tajuaa Pardonin pointin, etta aanilahteessa tarvitsee kunnon kaiuttimet. Jollei jotain vastaavaa ole aiemmin tehnyt, tuskin sita rupeaisi juuri aviomiehen surmattuaan opettelemaan.Airola kirjoitti
Ja eikös syyttäjäkin ole yrittänyt vedota nimenomaan siihen, että tietokoneelta löytyy ääniä ja että Anneli on kiinnostunut ääntenkäsittelystä ja oli vielä se "pelasta äänet" -lappukin. Eihän noilla asioilla ole mitään tekemistä minkään kanssa, jos äänityksessä olisi vain käytetty jotain yhtä pitkää etukäteen nauhoitettua kuolinkamppailua. Luultavasti siis syyttäjienkin ajatuksena on se, että taustanauhan tekoon olisi käytetty useita ääniklippejä.
Toisaalta vastaavia valituksia yms. ei ole voinut aanittaa kuin murhayona ja tassa olen kylla Pardonin kanssa samaa mielta, etta ajatus jonkun koostenauhan tyostamisesta puukotuksen jalkeen kuulostaa aika absurdilta.
Jos millaan kannalla taustanauhasta olen, taidan kallistua tahan. Nainpa se taisi aanitutkijakin sen ajatella:Ja sinä olet sillä kannalla, että kaikki iskut ovat tapahtuneet ennen koko puhelua.
Näytteellä 26 uhrin ääntä ei kuulu enää 2:27 kohdan jälkeen ja soittajakin sen toteaa kohdassa 3:10. Jos uhrin äänet on tallennettu etukäteen, niin silloin uhrin hiljeneminen ei tapahdukaan näytteen 26 aikana, vaan se on voinut tapahtua jo aikaisemmin.