Irmelin sulhanen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Kyllä Sariolan kirjoitukseen:Kirjoitin jo tuolla toiseen kohtaan,että hänellä(P.P) oli kaikki mitä tällaiseen tarvitaan,motiivi:mustasukkaisuus,hän tiesi mihin retkeilijät olivat menneet eli Bodomille ja hänen alibinsa perustuu ryyppykaverien kertomaan. Hänen on täytynyt jokatapauksessa tuntea melkomoista vihaa saadessaan aikamoiset "rukkaset". Jos heillä on todellakin ollut vielä tuo Popeda ja näitä oli nähty kaksinkappailein seudulla niin mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Joskus olen miettinyt sitäkin,oliko Irmelillä kenties vielä enemmänkin näitä sulhaskandidaatteja. :?:
Olen korostanut sitä, että myös tämä vaihtoehto käytäisiin läpi samoinkuin muutkin. Tämä on jäänyt vähälle huomiolle, vaikka on tosiaan kaikkein sopivin olosuhteisiin nähden, kuten Patricia totesi.

Netissä ei ole aineistoa tätä koskien juuri lainkaan. Ei voi mitenkään tutustua lähemmin alibiin. Varmasti poliisi on tätäkin tutkinut ja siitä on pöytäkirjoja kirjoitettu. Tämä henkilö ei ole ollut niitä eniten epäiltyjä. Niitä pöytäkirjoja ei ole liitetty tähän oikeudenkäyntiin, ne ovat erillisiä tutkimuksia ja kuulusteluja. Tietoja ei ole. Paitsi Hessu 52:lla tuntuu olevan! :x
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Joskus olen miettinyt sitäkin,oliko Irmelillä kenties vielä enemmänkin näitä sulhaskandidaatteja. :?:
Ote mysteriosta:
On ilmeistä, että joku – ehkä hyvää tarkoittaen ja muistaen sanontaa ”kuolleista ei muuta kuin hyvää” – on jättänyt kertomatta jotain asiaan mahdollisesti vaikuttavaa varsinkin tyttöjen osalta, sillä tiedot osoittavat näiden vaihdelleen seuralaisia melko usein ja olleen ilmeisesti – nuoresta iästään huolimatta – jo tottuneita seurustelemaan miesten kanssa.

Tarkoittaako tämä sitten, että peittoa on heiluteltu yhden jos toisenkin kanssa vai ihan muuta kanssakäymistä, on tietenkin tulkinnanvaraista. Jos vielä pidemmälle haluaa tulkintaa viedä, voi nähdä myös lupauksia jatkosta annetun siinä sivussa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Sen olen ainakin lukenut ettei Irmeli ollut ainakaan enää neitsyt.
Toisaalta voisi kuvitella,että joku Irmelin sulhasista tms. olisi tuntenut myös tätä kautta hyvinkin tuon AM:n.Huomioitava on myös tapa jolla AM surmattiin,koskapa hänen päänsä päälle oli laitettu jotain ennenkuin oli lyöty,se todistaa sen että lyöjä/iskun aiheuttaja tunsi AM:n eikä voinut katsoa tätä lyödessään.Tämä on ihan silkkaa psykologiaa,näin vain ihminen toimisi jos tappaisi ikäänkuin syyttömän jonka jotenkin tuntee.Eli sanoisin AM oli väärään aikaan väärässä paikassa harmikseen. :roll:
Käsittääkseni Irmeli ja AM eivät olleet tunteneet kuitenkaan kuin noin vuoden verran,kuka muistaa tämän tarkemmin?
Totuus on tarua ihmeellisempää
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Kun skoone vastoin kaikkea rikostutkinnan sääntöjä sanoo useampien alibien heikentävän P.P:n uskottavuutta, ei voi kuin ihmetellä.

Kyllä se niin on, että mitä useampi henkilö todistaa sinun olleen kaukana murhapaikalta, niin sitä uskottavammalta se kuulostaa.

Skoone haukkasi taas syötin väärällä tavalla, kun menin onneton kirjoittamaan, että P.P:llä oli alibi monelta taholta, kun piti kirjoittaa henkilöltä.

Eipä silti, ei se tahosanakaan huonolta kuulosta, skoone haluaa vain ymmärtää väärin.
Hessu, hyvä, sinä taidat itse ymmärtää viestini väärin. No, otan esimerkin: minulla oli muinoin ystävä, joka ei laiskuuttaan halunnut osallistua työpaikkamme kokouksiin. Jotta hänen ei olisi tarvinnut tulla kokoukseen, hän keksi yhden selityksen siihen, ettei pääse tulemaan, mutta sitten hän ajatteli, että jospa tuo selitys ei riitäkkään, niinpä hän keksi toisen selityksen sille, ettei pääse tulemaan, ja kolmannen...
Viimeksi muokannut skoone, Ma Loka 15, 2007 6:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:**Huomioitava on myös tapa jolla AM surmattiin,koskapa hänen päänsä päälle oli laitettu jotain ennenkuin oli lyöty,se todistaa sen että lyöjä/iskun aiheuttaja tunsi AM:n eikä voinut katsoa tätä lyödessään.Tämä on ihan silkkaa psykologiaa,näin vain ihminen toimisi jos tappaisi ikäänkuin syyttömän jonka jotenkin tuntee.**
Mäen pää oli peitetty vasta veriteon jälkeen.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis meinaatko skoone sitä, että sata kapakan asiakasta on ikäänkuin liikaa, että 98 olisi sopivampi määrä?

Eiköhän poliisi ole kuullut niin montaa mahdollista silminnäkijää, kun vain on ilmoittautunut ja tutkinut myös näiden todistajien taustat.

En siis usko, että silminnäkijöitä olisi tarkoitamallasi tavalla liikaa ja että se lisäisi epäilyjä.

Luulisi sinullekin se riittävän, että nämä enemminkin poistaisivat epäilyjä.

Gusse on ainoa, joka Bodomin niemeltä on jäänyt henkiin ja on ainoa jolla on alibi ajankohdan ajaksi, eli murhapaikka ja aika.

Häntä vastaan ei kuitenkaan ollut tarpeeksi todisteita, joten Espoon käräjäoikeus julisti hänet syyttömäksi murhiin.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti: Mäen pää oli peitetty vasta veriteon jälkeen.
Onkohan tuo ihan selvä? Veriroiskeista näin voisi päätellä, mutta toisaalta todetaan Mäen päävammasta, että jotakin pehmeää on iskun ja pään välissä. Toisaalta Mäki saattoi itsekkin suojautua esim viltillä, kun jo näki, mitä oli tulossa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

konsta kirjoitti:
Onkohan tuo ihan selvä? Veriroiskeista näin voisi päätellä, mutta toisaalta todetaan Mäen päävammasta, että jotakin pehmeää on iskun ja pään välissä. Toisaalta Mäki saattoi itsekkin suojautua esim viltillä, kun jo näki, mitä oli tulossa.
Olen lueskellut tänään paljon aiheeseen liittyvää ja luin jostain(valitettavasti en muista nyt lähdettä) että lyönti olisi tullut juuri kankaan läpi.Siksi itselläni heti tuli ajatus kuten sanoin,toki on se voinut olla näinkin.

Mutta jos on niinkuin Loka sanoo,niin sitä paremmalla syyllä tekijä on todennäköisesti tuttu.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Patricia C. Itämaa kirjoitti: Mutta jos on niinkuin Loka sanoo,niin sitä paremmalla syyllä tekijä on todennäköisesti tuttu.
Tai sitten tekijän lähellä oli täysjärkinen, joka ei älynnyt tekijän tekevän mitään tällaista, järkyttyi ja peitti pään.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

konsta kirjoitti:
Patricia C. Itämaa kirjoitti: Mutta jos on niinkuin Loka sanoo,niin sitä paremmalla syyllä tekijä on todennäköisesti tuttu.
Tai sitten tekijän lähellä oli täysjärkinen, joka ei älynnyt tekijän tekevän mitään tällaista, järkyttyi ja peitti pään.
Kieltämättä ihmettelen,että apua on kutsuttu vasta klo 11 vaikka jo 9 seudussa on näitä katselijoita ollut,ainakin käsitin niin.
Tämä eräskin pariskunta.

Mitä konsta tarkoitit tuolla,jotain ulkopuolista vai teltan sisällä olijaa,sanoisin tuttavan kuitenkin olleen. :?:Mutta mikä olikaan tappamisjärjestys..
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:
Kosta konsta... Johan nyt on kumma, että verijäljet ja roiskeet jotka on valtakunnan spesialistit tutkineet, saa sinut laskemaan verijäljet Nisseä puoltaviksi syyttömyyden kannalta. Sitten kun tulee eteen mitään sanomaton (paitsi Nisseä tietysti syyllisyyteen puoltava) pajatus Mäen kasvoilla olevasta liinasta, se on sun mielestä "Onkohan tuo nyt ihan noinkaan selvä". :lol: Soot ihana. No, mutta asiahan on varmastikkin niin, että niin Tuulikin kuin muidenkin kasvojen ja astalon välissä on ollut telttakangas. :nyökytteliö: On se muuten jännä, että uusillakin kirjoittelijoilla tulee ensimmäisenä mieleen loogisin vaihtoehto, eli se että tekijä on halunnut peittää tuttavansa kasvot. Oisko Nissen ensimmäinen makuupaikka ollut Tuulikin kasvoja päin. Hymmm. Retorinen.
Patriisia kirjoitti: Olen lueskellut tänään paljon aiheeseen liittyvää ja luin jostain(valitettavasti en muista nyt lähdettä) että lyönti olisi tullut juuri kankaan läpi.Siksi itselläni heti tuli ajatus kuten sanoin,toki on se voinut olla näinkin.

Mutta jos on niinkuin Loka sanoo,niin sitä paremmalla syyllä tekijä on todennäköisesti tuttu.
Kyllä justiin näin. Tai sitten vaihtoehtoisesti viltti on lennähtänyt AM:n kasvoille motskarionnettomuudessa. Eheheh. Huono vitsi. No, yleensä ensimmäisenä mieleen tuleva on lähinnä loogisinta. Kannattaako lähteä bodomia edemmäs kalaan..?
Patricia C. Itämaa kirjoitti: Kieltämättä ihmettelen,että apua on kutsuttu vasta klo 11 vaikka jo 9 seudussa on näitä katselijoita ollut,ainakin käsitin niin.
Tämä eräskin pariskunta.

Mitä konsta tarkoitit tuolla,jotain ulkopuolista vai teltan sisällä olijaa,sanoisin tuttavan kuitenkin olleen. :?:Mutta mikä olikaan tappamisjärjestys..

Ensimmäisenä ollaan kuviteltu kännisen porukan nukkuneen, ottavan aurinkoakin, sanoi Urho. 8) Esko Johansson oli mies, joka hälytti apua.

Tappamisjärjestys ei kai ole ihan selkeä..? Mutta niille sijoilleen on kuollut SP ja IB, IB ylitapettu kuolemansa jälkeen. AM on elänyt kai hetkisen, kuitenkin kuollut vammoihinsa aika pikaseen. Neljäs, niin, neljäs jäi henkiin silmittömästä veriteosta ja tragediasta jossa ei voimia säästelty.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ei millään pahalla Patricia, mutta esitutkintamateriaalin läpikäynti olisi suotavaa ennen teoretisointia; itsekin tosin olen sitä mieltä, ettei kaikki ns. todistajien osalta kuultu ole totta, sillä tunnen asiaa paitsi isoisäni murha-aamuisten havaintojensa myös tätini minulle kertoman kautta.
Kun vaitiolosidonnaisuus KRP:ssä työskennelleen osalta on ikuista, en ole voinut tuoda kaikkea esiin.
Joka tapauksessa 60-luvun tutkimukset olivat sen aikaisen -ja tasoisen- poliisin tekemiä. Kuka nykyään teettäisi viranomaisharkintaa vajaamielisillä pois lukien Espoon poliisilaitos ?
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Patricia C. Itämaa kirjoitti: Mitä konsta tarkoitit tuolla,jotain ulkopuolista vai teltan sisällä olijaa,sanoisin tuttavan kuitenkin olleen. :?:Mutta mikä olikaan tappamisjärjestys..
Tuo viittasi "tajunnan laajentamiseen" eli onnettumuusteoriaan, johon voisi kuulua se, että paikalla oli useampia úlkopuolisia, yksi heistä sitten paniikissa vaiensi kirkuvan ja ulospyrkivän AM:n, mahdollisesti muiden tai toisen täydelliseksi yllätykseksi.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Loka kirjoitti: Soot ihana. No, mutta asiahan on varmastikkin niin, että niin Tuulikin kuin muidenkin kasvojen ja astalon välissä on ollut telttakangas. :nyökytteliö: On se muuten jännä, että uusillakin kirjoittelijoilla tulee ensimmäisenä mieleen loogisin vaihtoehto, eli se että tekijä on halunnut peittää tuttavansa kasvot. Oisko Nissen ensimmäinen makuupaikka ollut Tuulikin kasvoja päin. Hymmm. Retorinen.
Itsekkin olen taipuvainen uskomaan, että viltti joutui/laitettiin Tuulikin pään päälle jälkeenpäin. Mutta teltta kangas häntä ei enää tuossa iskussa suojannut, koska hän ollut roiskeiden perusteella jo ulkona teltasta. Iskija oli kuitenkin ennen tätä, eikä tiedetä edes astaloa(kumivasara).
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä olisit Loka mieltä sellaisesta ajatuksesta, jota täällä on joku aiemminkin tarjonnut, että kivi pyyhkeen tai Tuulikin uima-asun sisällä, olisi ollut astalo, jolla uhrit on kolhittu hengiltä.

Se selittäisi, että kaikkien kohdalla on astalon ja uhrin välissä ollut kangasta, sekä syyn pyyhkeen ja uimapuvun hävitykseen.

Naisten uima-asuthan eivät sen maailman aikaan olleet mitenkään verrattavissa nykyaikaisiin, jotka mahtuvat vaikka tulitkkulaatikkoon, mutta silti peittäisisivät koko vartalon.

Olen vakaasti sitä mieltä, että Tuulikki tunsi tekijän ja tekijä Tuulikin, jonka vuoksi tekijällä kaikesta hulluudestaan huolimatta oli jonkinlaista katumusta sen takia, että murhasi raaasti Tuulikin.

Siksi hän ei kestänyt kuolleen tytön kasvoja, vaan peitti kankaalla ne, ikään kuin anteeksi pyytäen.
Vastaa Viestiin