Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3587
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Minä kyllä tykkään lukea uutispostauksia ihan sellaisenaan. Sitä hienoutta ei tajua, ennenkuin lukee muutama vuosi vanhempia juttuja, joissa pelkät linkit ovat saattaneet kadota. Itseäni kiinnostavista aiheista klikkaan aina auki koko linkin, vaikka postaaja olisi siitä mielestään vain uuden asian palstalle tuonut. Sitä kun ei koskaan tiedä, mikä kenestäkin on uutta ja olennaista. Helpottaa laiskan elämää, jos koko uutinen on jo sillä samalla framilla.

Toisekseen, jos uutisessa on jo kirjoitettu kaikki olennainen, en näe mitään syytä lähteä siihen väen vängällä omia aatoksia lisäilemään. Eteenkin, jos uutinen jostain juuri tapahtuneesta, josta ei muutoinkaan tiedä yhtikäs mitään.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Sinäpä sen sanoit että helpottaa laiskan elämää. Valmiit linkit helpottavat yhden totuuden väittämää. Se joka haluaa etsiä totuutta, hakee niin monta eri lähdettä kun löytää, voidakseen muodostaa mielipiteensä monesta eri näkökulmasta katsottuna.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Killer Loop
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 8:48 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Killer Loop »

Ärsyttää niin sa......ti, kun muutama pölvästi kokee valaistumisen näissä "perhesurmien" keskusteluissa ja suuressa viisaudessaan vetävät ne (perhesurmat) yhteen metsästysharrastuksen kanssa. Voisi kyllä moderaattorit kiinnittää enemmän huomiota tähän. Metsästyskeskustelut ovat asia erikseen.
Sairas vääns sairas vääns, evripati nous tät sairas vääns....
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

taavetti kirjoitti:Minä kyllä tykkään lukea uutispostauksia ihan sellaisenaan. Sitä hienoutta ei tajua, ennenkuin lukee muutama vuosi vanhempia juttuja, joissa pelkät linkit ovat saattaneet kadota. Itseäni kiinnostavista aiheista klikkaan aina auki koko linkin, vaikka postaaja olisi siitä mielestään vain uuden asian palstalle tuonut. Sitä kun ei koskaan tiedä, mikä kenestäkin on uutta ja olennaista. Helpottaa laiskan elämää, jos koko uutinen on jo sillä samalla framilla.

Toisekseen, jos uutisessa on jo kirjoitettu kaikki olennainen, en näe mitään syytä lähteä siihen väen vängällä omia aatoksia lisäilemään. Eteenkin, jos uutinen jostain juuri tapahtuneesta, josta ei muutoinkaan tiedä yhtikäs mitään.
Sellainen joka käyttää minfoa uutissivustona ei varmaan haittaa/kiinnosta se että linkit jossain vaiheessa lakkaavat toimimasta mutta itse kyllä olen edelleen sitä mieltä että jos laittaa linkin niin kopioi uutisen tekstinkin koska se linkki on myöhemmin todennäköisesti täysin hyödytön ja uutisen tieto katoaa ketjusta.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3860
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Killer Loop kirjoitti:Ärsyttää niin sa......ti, kun muutama pölvästi kokee valaistumisen näissä "perhesurmien" keskusteluissa ja suuressa viisaudessaan vetävät ne (perhesurmat) yhteen metsästysharrastuksen kanssa. Voisi kyllä moderaattorit kiinnittää enemmän huomiota tähän. Metsästyskeskustelut ovat asia erikseen.
Vaan kun niillä metsästysaseilla tehdään rikoksiakin. Sehän se vetää metsästyksen mukaan keskusteluihin. Hyvinkäälläkin yskähteli myös hirvikivääri. Perheissä joissa metsästystä tai ammuntaa harrastetaan kun on vääjäämättä aseita ja ammuksia helpommin saatavissa kuin muissa ruokakunnissa. Tai paremminkin saatavissa ylipäänsä. Tämän kieltäminen on tosiasioiden torjumista. Muissa perheissä kun ei ole minkäänlaisia pyssyjä olemassakaan. Ei lyhyitä eikä pitkiä. Metsästysharrastus tuo aseet asuntoihin.

Aseiden säilytyksestä on toki pykälänsä olemassa mutta niiden täyttäminen ei kummoisia toimia tai kaappeja vaadi puhumattakaan siitä ettei valvontaa käytännössä ole. Säilytystapa vaihtelee huushollista toiseen.

Enkä minä ole huomannut että perhesurmakeskusteluissa yleensä metsästysharrastus vedettäisiin mukaan. Esimerkkeinä Tyrnävän ja Bulevardin tapaukset. Tietysti jos surmassa on paukkunut tuliase niin minä puolestani ihmettelisin miksei esiin nousisi mahdollinen metsästysharrastus johon tuliaseet olennaisesti liittyvät. Paremminkin kummastuttaa metsästäjien hipiän herkkyys tässä asiassa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Killer Loop
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 8:48 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Killer Loop »

Luupää kirjoitti:
Killer Loop kirjoitti:Ärsyttää niin sa......ti, kun muutama pölvästi kokee valaistumisen näissä "perhesurmien" keskusteluissa ja suuressa viisaudessaan vetävät ne (perhesurmat) yhteen metsästysharrastuksen kanssa. Voisi kyllä moderaattorit kiinnittää enemmän huomiota tähän. Metsästyskeskustelut ovat asia erikseen.
Vaan kun niillä metsästysaseilla tehdään rikoksiakin. Sehän se vetää metsästyksen mukaan keskusteluihin. Hyvinkäälläkin yskähteli myös hirvikivääri. Perheissä joissa metsästystä tai ammuntaa harrastetaan kun on vääjäämättä aseita ja ammuksia helpommin saatavissa kuin muissa ruokakunnissa. Tai paremminkin saatavissa ylipäänsä. Tämän kieltäminen on tosiasioiden torjumista. Muissa perheissä kun ei ole minkäänlaisia pyssyjä olemassakaan. Ei lyhyitä eikä pitkiä. Metsästysharrastus tuo aseet asuntoihin.

Aseiden säilytyksestä on toki pykälänsä olemassa mutta niiden täyttäminen ei kummoisia toimia tai kaappeja vaadi puhumattakaan siitä ettei valvontaa käytännössä ole. Säilytystapa vaihtelee huushollista toiseen.

Enkä minä ole huomannut että perhesurmakeskusteluissa yleensä metsästysharrastus vedettäisiin mukaan. Esimerkkeinä Tyrnävän ja Bulevardin tapaukset. Tietysti jos surmassa on paukkunut tuliase niin minä puolestani ihmettelisin miksei esiin nousisi mahdollinen metsästysharrastus johon tuliaseet olennaisesti liittyvät. Paremminkin kummastuttaa metsästäjien hipiän herkkyys tässä asiassa.
Valvontaa kannatan toki, mutta tuo höpinä siitä että metsästystä harrastavan aseet on jotenkin helpommin saatavissa on todella törkeä ja manipuloiva. Metsästystä harrastavia on reilusti yli 300 000. Miten voit yleistää joidenkin kaheleiden tekemiä ratkaisuja koko metsästäjäkuntaa halveksiviksi viesteiksi? Laittomilla aseilla/laittomasti haltuun saaduilla aseilla ne rikokset tehdään. Valvontaa täytyy tehostaa, se on selvä! Älä yleistä, tai onnistut kuulumaan niihin mainitsemiini pölvästeihin.
Sairas vääns sairas vääns, evripati nous tät sairas vääns....
dmm
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 6:19 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dmm »

Siru83 kirjoitti:Minua ärsyttää joidekin perussuomalaisten kannattajien tai peesaajien tapa, nyt viimeisimpinä nimimerkit ******** ja dmm, siteerata jatkuvasti muiden kirjoituksia/kolumneja/blogeja ym. Jos ette itse osaa argumentoida oman kantanne puolesta, niin olkaa hiljaa.
Että oikein perussuomalaisten kannattaja tai peesaaja. Olen kertonut tämän aiemminkin mutta en ole.

Argumentointi ei ole sinun vahvin osa-alueesi, joten älä ole huolissasi minun viesteistäni.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Killer Loop
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 8:48 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Killer Loop »

Muutamat näkyvät ylemmyydentunteessaan jakavan Minfossakin ihmiset ns. sossu-/parempiin piireihin. Ilmeisesti tuottaa valtavaa mielihyvää tehdä omissa kuvitelmissaan itsestään ns. parempi. Sen olen sivusta monesti nähnyt, että "paremmissa piireissä" kun sattuu, niin sattuu kovaa. Sitä sitten suvun vanhimmat piilotteelee suhteidensa avulla. Eli ei se ihminen muutu rahojensa määrällä paremmaksi. Rahalla on helpompi peittää jälkiä, mutta sama hätä sielläkin ihmistä kourii!
Sairas vääns sairas vääns, evripati nous tät sairas vääns....
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bias »

Joka-alan moniosaaja ja besserwisser, jolta löytyy kontekstia ja tilastoa asiasta kuin asiasta.
Ihan se vaan ärsyttää, kun itse en ole yhtä viisas ollut sen jälkeen kuin teini-ikä loppui.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Mua vähän ärsyttää, kun sain toissaviikon sunnuntaina viikon porttikiellon, syynä ylipitkä lainaus...

Ilmeisesti joku oli vasikoinut ja en oikein keksi mitä ja miksi; sekös ärsyttää. Viimeisin kirjoitukseni ennen sitä on edelliseltä torstailta ketjussa Halla-Aho liittyi perussuomalaisiin (po. Halla-aho liittyi Perussuomalaisiin). Siellä lainasin Siru 83:n hieman sekavaa kysymystä, rikkinäisillä lainauksilla, itse kokonaisuutena lainaten ja kysyin että mitähä?

En sitä tähän laita, jottei minua taas suljeta tästä ihanasta murhainfosta. Ja voihan syy olla muuallakin.

Mietin vaan, kun täällä usein lainaillaan miten sattuu muutenkin ja se on usein vahingossa tehtyä, kuten esimerkkitapauksessanikin, oletan. Ärsyttävintä on kun joku tekee aloituksen, niin kirjoittaja #2 lainaa koko aloituksen ja laittaa sitten "kommentin" tyyliin: Mielenkiintoinen tapaus. Eikä muuta. Sitten jos vielä seuraava lainaa tämän ja laittaa "vastineen" tyyliin: Onko tästä lisää jossakin juttua? Alkaa harmittaa, vähän.

Ärsytystä vähentää se, että keskikesän ja valon juhla sattui puolittamaan kakkuni; en olisi siis muutenkaan jorinoinut sen aikana, paremman tekemisen puutteessa. Joten otinkin omaa lomaa perään.

Paljonkin olisi ehkä ollut kommentoitavaa, kun kuitenkin satunnaisesti luin juttuja. Toisaalta se opetti taas, ettei jääräpäisten jankkaajien juttuja kannata kauheasti kommentoida. Joko he eivät suostu ns. kuuntelemaan tai sitten he keksivät vain lisää pikkuseikkoja saadakseen olla oikeassa, välittämättä totuudesta.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arlene »

waxl kirjoitti: Väittäisin että ongelmat pilee enempi nykykäytännössä pilleriä annetaan pienempiikin ongelmiin.
Nyt meni hermo lopullisesti tähän pillereistä höpöttämiseen!!! :twisted:
Punamusta
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 8:47 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Punamusta »

Nyt meni kuppi nurin lopullisesti erään nimimerkin suhteen erehdyttyäni lukemaan Itsemurhat laskussa-ketjua :twisted: eihän noita juttuja kestä enää kiljumatta!
hannu2hanhi
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 1:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu2hanhi »

Minua ovat alkaneet ärsyttää tietyt nimimerkit, jotka ovat äärettömän aktiivisia vapaan keskustelun ja lautamiehien puolella. Nämä tietyt samat nimimerkit taas oikeita rikoksia koskevissa ketjuissa kommentoivat muutamalla sanalla jotakin itsestään selvää eivätkä koskaan näe vaivaa perehtyä asiaan. Lautamiehissä nämä tietyt nimimerkit kuitenkin ylemmyyttä tuntien arvostelevat muita kirjoittajia.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että täällä saa pyöriä, vaikka ainoa mielenkiinnon kohde olisi kysellä mitä tahansa seuraavalta. Keskustellaanhan vauvapalstoillakin rikoksista. Itse pidän noita vapaan keskustelun ketjuja hyvinä, ei täällä tarvi käydä vain raskasta ja asiapitoista keskustelua. Ketään tarkasti sormella osoittamatta en kuitenkaan ymmärrä, miksi hankitaan plakkariin hirveä määrä kirjoitettuja viestejä, jos kiinnostus rikoksia kohtaan on täysin olematon.
-hannu hanhen apunikki (aika näyttää, onko lopullinen)
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Koska sinä olet Lukijana tyhmempi kuin vuotava vasemman jalan saapas, viestiisi vastaaminen vaatii siirtymistä lautamiesosioon.
Lukijana kirjoitti:Muistatko kun aiemmin tein vertailuja? Minkä takia nimenomaan Afrikasta tulleet olivat siinä listalla ykkösenä suurella erolla muihin? Mikseivät Euroopasta, Amerikasta tai muualta tulleet?
Täyttä paskaa jälleen. Afrikassa on 54 maata. Suomen raiskaajien joukossa on kenties 4-5 eri Afrikan kansan edustajaa vuosittain mukana: usein ei edes tätä määrää. Muutama afrikkalainen vuosittain raiskaa Suomessa, ja tästä meidän pitäisi tehdä jotain päätelmiä 54 maan edustajista Lukijanan mielestä.
Siru83 kirjoitti:Kyllä mustat ovat selvästi yliedustettuna.
Nk. tavallisista raiskauksista (forcible rape) mustat tekevät 32% ja valkoiset 65%. Mutta kaikista seksuaalirikoksista (mukaan laskettu mm. lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, sodomia, esineellä raiskaaminen ja kaikki muut seksuaalirikosten muodot lukuunottamatta tavallisia raiskauksia tai prostituutiota), valkoisten osuus on 73,3% ja mustien 24,5%. Mustia on ollut väestöstä 13,4% tuon tilaston mittaamisen aikaan. Mukaan on laskettu myös mustiksi itsensä identifioimat mustan ja valkoisen sekoitukset, joiden määrää en tiedä, mutta jälleen kerran kun vertaa mustien tekemien esim. omaisuusrikosten määrää seksuaalirikoksiin, niin he tekevät seksuaalirikoksia selvästi vähemmän. Valkoisilla taas alkoholirikosten, vandalismin ja tuhopolton jälkeen nimenomaan seksuaalirikoksissa osuus on korkein.

http://www.infoplease.com/ipa/A0004896.html

Kysymys on, miksi valkoiset tekevät suhteellisesti paljon enemmän lapsiin kohdistuvia seksuaalirikoksia kuin aikuisiin kohdistuvia?
While nearly 70% of those serving time for violent crimes against children were white, whites accounted for 40% of those imprisoned for violent crimes against adults.
http://www.yellodyno.com/Statistics/sta ... ester.html
Lukijana kirjoitti:25% of Somalis Immigrants speak English well enough to get a job, especially the young people. - Mahtawaa, jopa neljännes taitaa kielen! Kuinkakohan suuri osa kantaväestöstä?
Jos somalien työttömyys kyseisessä osavaltiossa on vain 5% korkeampi kuin kantaväestön (eli jotain 14% luokkaa), heistä täytyy silloin suuremman osan puhua englantia riittävän hyvin saadakseen töitä. Tuo tarkoittanee USA:han saapuvia maahanmuuttajia, ei siellä pidempään asuneita. Tämän ymmärtävät kaikki paitsi lukutaidoton lukijana.
Lukijana kirjoitti:More than One Thousand of Somali's are attending Ohio Colleges and Universities. - Mahtawaa, lienee surkeimpia prosentteja koko USA:ssa...
Noin 18-25-vuotiaat muodostavat collegeikäiset. Suuri osa Ohion somaleista asuu Columbuksessa, jossa on 11 000 rekisteröityä somaliäänestäjää. Somalialaisia on eniten Minnesotassa, jossa heitä on 25 000. Ohiossa on jonkin verran vähemmän, joten tuosta määrästä noin viittä ikävuotta edustavista ihmisistä 1000 on paljon.
Lukijana kirjoitti:Kerro nyt tarkasti mistä missä se 17% työttömyys kerrotaan, kun tuosta Ohion somalien sivulta en sitä löytänyt?
Se oli jossain v. 2008 uutisissa. 1/5 Amerikan somaleista asuu Ohion osavaltiossa, ja jos somalien työttömyys on siellä 5% korkeampi kuin osavaltion yleinen työttömyysprosentti, se on itse asiassa selkeästi vähemmän kuin 17% ollen 13%. Jos sinulla on jotain tilastoja, jotka viittaavat siihen, että muualla Amerikassa somalien työttömyys olisi merkittävästi korkeampi ja Ohio olisi jonkinlainen poikkeus joukossa, niin osoita ihmeessä sellaisia tilastoja sen sijaan, että itket ja ruikutat, kun somalit ovatkin Amerikassa menestyneitä, ja Suomessa korkeammat työttömyysluvut johtuvat syrjinnästä työmarkkinoilla.

Tässä Amerikan somalialainen poika poseeraa isänsä valokuvan edessä.

Kuva

Hyvä, että hän on päätynyt juuri Amerikkaan eikä rasistiseen Suomeen, jossa sairaalloisen somalipakkomielteiset miehet syrjinnällään vaikeuttaisivat hänen työllistymismahdollisuuksiaan.
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Siru83 kirjoitti:Täyttä paskaa jälleen. Afrikassa on 54 maata. Suomen raiskaajien joukossa on kenties 4-5 eri Afrikan kansan edustajaa vuosittain mukana: usein ei edes tätä määrää. Muutama afrikkalainen vuosittain raiskaa Suomessa, ja tästä meidän pitäisi tehdä jotain päätelmiä 54 maan edustajista Lukijanan mielestä.
Opettele lukemaan. En minä väitä yksittäisistä maista mitään. Puhuin maanosista. Afrikkalaiset ovat selvästi yliedustettuna muihin maanosiin nähden, et mahda sille mitään koska se on fakta jonka jokainen voi tarkistaa Tilastokeskuksesta.
Siru83 kirjoitti:
Lukijana kirjoitti:Kyllä mustat ovat selvästi yliedustettuna.
Nk. tavallisista raiskauksista (forcible rape) mustat tekevät 32% ja valkoiset 65%. Mutta kaikista seksuaalirikoksista (mukaan laskettu mm. lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, sodomia, esineellä raiskaaminen ja kaikki muut seksuaalirikosten muodot lukuunottamatta tavallisia raiskauksia tai prostituutiota), valkoisten osuus on 73,3% ja mustien 24,5%. Mustia on ollut väestöstä 13,4% tuon tilaston mittaamisen aikaan.
Niin. Mustat ovat siis selvästi yliedustettuna raiskauksissa ja muissakin seksuaalirikoksissa. Kyllä minä sen tiedän, että joitain muita rikoksia he tekevät vieläkin enemmän.
Siru83 kirjoitti:Jos somalien työttömyys kyseisessä osavaltiossa on vain 5% korkeampi kuin kantaväestön (eli jotain 14% luokkaa), heistä täytyy silloin suuremman osan puhua englantia riittävän hyvin saadakseen töitä. Tuo tarkoittanee USA:han saapuvia maahanmuuttajia, ei siellä pidempään asuneita. Tämän ymmärtävät kaikki paitsi lukutaidoton lukijana.
Ai nyt minä olen lukutaidoton... Voih. Kymmenien virheidesi korjailuun olen käyttänyt sen verran aikaa, että toivoisin sinun kunnioittavan panostani enemmän. Onhan omat väärät tietosi siinä vaihtuneet oikeisiin. Eikö oppiminen ole mukavaa?

Mutta joo, ymmärsit itse väärin. Sitä tarkoitinkin, että hassua kun he laskevat saavutukseksi sen, että tulijoista jopa neljännes oppii kielen työllistyäkseen. Mahtavia vahvistuksia! Itse olisin jättänyt mainitsematta.
Siru83 kirjoitti:Noin 18-25-vuotiaat muodostavat collegeikäiset. Suuri osa Ohion somaleista asuu Columbuksessa, jossa on 11 000 rekisteröityä somaliäänestäjää. Somalialaisia on eniten Minnesotassa, jossa heitä on 25 000. Ohiossa on jonkin verran vähemmän, joten tuosta määrästä noin viittä ikävuotta edustavista ihmisistä 1000 on paljon.
Itse laittamasi sivuston mukaan Ohiossa asuu yli 45 000 somalia. Miten Ohion 45 000 voi olla vähemmän kuin Minnesotan 25 000?! Sivuston luotettavuus taisi lentää romukoppaan, tyttömyysprosentteineen kaikkineen. Ja lukumäärä collegessa ei todellakaan ole paljon!
Siru83 kirjoitti:Se oli jossain v. 2008 uutisissa. 1/5 Amerikan somaleista asuu Ohion osavaltiossa, ja jos somalien työttömyys on siellä 5% korkeampi kuin osavaltion yleinen työttömyysprosentti, se on itse asiassa selkeästi vähemmän kuin 17% ollen 13%. Jos sinulla on jotain tilastoja, jotka viittaavat siihen, että muualla Amerikassa somalien työttömyys olisi merkittävästi korkeampi ja Ohio olisi jonkinlainen poikkeus joukossa, niin osoita ihmeessä sellaisia tilastoja sen sijaan, että itket ja ruikutat, kun somalit ovatkin Amerikassa menestyneitä, ja Suomessa korkeammat työttömyysluvut johtuvat syrjinnästä työmarkkinoilla.
Jaa jossain vuoden 2008 uutisessa ja sitten perään vakuuttavaa matematiikkaa. Tarkemmin, pliis, ei vakuuta. Minun ei tarvitse esittää tilastoja, koska en ole väittänyt että somalit olisivat huonosti työllistyneet USA:ssa. Sinä taas väitit että heillä on matala työttömyysprosentti, enkä edelleenkän usko sitä ennen kuin näen lähteen tuolle tiedolle.

Somalien korkeat työttömyysluvut täällä Suomessa johtuvat siitä, että somalit eivät itse kouluttaudu vaikka heille tarjotaan siihen kaikki samat mahdollisuudet kuin kantaväestöllekin. Osa toki kouluttautuu, mutta se on surullisen pieni osa. Somalinuoret on tilastojen mukaan Suomen syrjäytynein ryhmä.
Vastaa Viestiin