Surmavälineet: veitsi ja astalo
Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo
Kummeksun vieläkin sitä, miksi Anneli kiirehti tyhjentämään juuri pakastimen. Onkohan tässä nyt tapahtunut jokin sekaannus pakastimen ja jääkaapin kanssa, vai onko se todellakin ollut pakastinkaappi, jonka Anneli tyhjensi? Voisihan otaksua, että pakastinta kiirreellisempää olisi tyhjentää pikemminkin jääkaappi. Eihän siellä mikään ikuisesti säily; paremmin pakastin säilyttää (salaisuutensa?). Jäätelöt olisi voinut hakea myöhemminkin, mutta ne joulukuun alkuun mahdollisesti varatut lihat olisi voitu viedä pois homehtumasta. Puhumattakaan kaikista maitotuotteista ynnä muusta. Onko kukaan poliiseista tai perhetyöntekijä kiinnittänyt näihin huomiota, olisi mielenkiintoista tietää. Huomiokykyä löytyy kyllä, kun muistaa pitää silmät auki.
Perhekotityöntekijä kertoo pelkästään pakastimen tyhjentämisestä, että Anneli kantoi huolta siitä, että pakastin oli päällä. Näin molemmissa perhekotitt:n kuulusteluissa, toukokuussa 2009 sekä helmikuussa 2011.
etp 330-333
jääkaappijuttuista en muista enkä ehdi etsiä..
etp 330-333
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Joo, mutta KKO puhuu tuossa yhteydessä pakastinkäynnistä, ei muista.Tara kirjoitti:Mariackan postia vilkaistuani:
No hoh, onko tuo tosiaan KKO:n päätökseensä sanktioima väite:..Tosiasiassa asunnossa ei ollut tehty perusteellisia tutkimuksia ennen Auerin käyntiä asunnossa muutama viikko surman jälkeen, jolloin hän oli ottanut pakastimesta mukaansa tavaraa muovikassissa.
MUUTAMA viikko surman jälkeen????????? Oh-ho.. Vai niin![]()
![]()
Annelin käynnistä talossa on olemassa hänen mukanaan olleen Jukan veljen kuulustelu, jossa on päivämäärä 9.12.2006, etp-152-158. (veljen kuulust:n etp-numeroa en jaksa enää hakea, se on jo jossakin täällä) -
Ehkä Auer on tyhjentänyt sekä jääkaapin että pakastimen. Keittiössähän oli kaksi jää-pakastinkaappia vierekkäin (joista toinen rikki). Ehkä perhetyöntekijä on ajatellut, että toinen torni on ollut pakastin ja toinen jääviileäkaappi, mikä on tavallisempaa vierekkäin olevissa kylmälaitteissa. Ainakin oma jääkaappi-pakastintornini toimii yhdellä sähköpistokkeella.Veristi kirjoitti:Kummeksun vieläkin sitä, miksi Anneli kiirehti tyhjentämään juuri pakastimen. Onkohan tässä nyt tapahtunut jokin sekaannus pakastimen ja jääkaapin kanssa, vai onko se todellakin ollut pakastinkaappi, jonka Anneli tyhjensi?
Jos syyttäjällä ei ole (ollut) esittää dokumenttia tuosta "käynnistä eka kertaa surman jälkeen heti" niin silloin koko käyntiä ei ole olemassa. Pelkkä arvelu ei riitä todisteeksi. Jos taas todiste on, niin kumma että sitä ei ole käytetty.MollyMalone kirjoitti:Sossutädin eka vierailu Annelin kanssa on myös dokumentoitu ja sen mukaan Anneli on käynyt kodissaan ekaa kertaa surman jälkeen heti. Netistä tuota dokumenttia sellaisenaan ei löydy. Poliisilla ei taida olla Annelin käynneistä ihan eksaktia tietoa, onko heiltä edes kysytty lupaa ekoihin käynteihin. Annelihan ei ollut silloin epäilty vaan etsittiin huppua. Niinkuin jo kerran totesin tuolla tiedolla ei mitään konkreettista enää selviä mutta se antaa suuntaa siihen mitä sureva leski on tehnyt miehensä kuoleman jälkeen.
Jos näin on, niin pakastin voi hyvinkin olla myös AA:n omaa testausta. Jos olisi itse tuollaisessa tilanteessa, niin mieleen tulisi väkisinkin että on epäilty vaikka ei olisi mitään tehnyt. Jos pyrkisi taloon, niin voisi tulla mieleen että sitä voi joku vähän seurata. Että, jaa, se haluaa päästä taloon ja pakastimelle.Tara kirjoitti:Perhekotityöntekijä kertoo pelkästään pakastimen tyhjentämisestä, että Anneli kantoi huolta siitä, että pakastin oli päällä. Näin molemmissa perhekotitt:n kuulusteluissa, toukokuussa 2009 sekä helmikuussa 2011.
etp 330-333
Että kuten MollyMalonelle aiemmin todistelin, juttu on mahdoton todistaa. Jos pakastimessa olisi jotain, niin AA voisi toki havitella päästä sen kimppuun. Mutta ei kai sentään niin, että sossu vaikka soittaa poliisille ja kysyy, että kun tämä leskirouva haluaisi kovasti päästä pakastimelle, niin saammeko luvan mennä?
Jos pakastimessa taas ei olisi mitään, niin AA voisi hyvinkin mainita sen joko jonkin juonen takia tai sitten tosiaankin sen pakastimen takia. Ehkä hän haluaa säästää sähköä, tarkaneuron ihminen kun vissiin on. Tai ehkä hän haluaa päästä pakastimen varjolla kurkkaamaan sinne roskikseen, jos tilanne vaikuttaa sopivalta. - kaikki nämä selitykset ovat yhtä mahdollisia. AA on saattanut ottaa jotain raskauttavaa mukaansa myös jostain aivan muualta. Pakastin kuuluu ehdottomasti siihen osaan, mistä ei enää voi saada tietoa. Ellei aleta kaatopaikkaa kaivella.
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Mariackalle ja muillekin asiasta vouhottaville tiedoksi että Annelin käynnit Tähtisentiellä eivät ole tärkeitä, tutkittavien asioiden alla olevia juttuja joita olisi nyt erikseen tarkisteltu tai joista olisi pyydetty dokumentteja. Miksi olisikaan sillä mitä silloin on tapahtunut, onnko jotakin lähtenyt Annelin mukaan, niitä ei pystytä enää tutkimaan. SE mikä papereissa näkyy on Annelin vastaus tutkijan kysymykseen jossa yksi kohta kuului että milloin Anneli muistaa ekan kerran käyneensä Tähtisentiellä. Kyseessä ei ole siis mikään erikseen loppuun asti tutkittu tai tutkimuksen kohteena oleva yksityiskohta.
-
rantakoski
- Andy Sipowich NYPD
Se on kummallista, että koira ei saanut veitsestä vainua Anneliin, eli AA:n on täytynyt olla hyvin suojautunut hanskoja myöten. Mutta että jos sillä samaisella veitsellä, AA:n kertoman mukaan, olisi tuikattu Annelia, pitäisi siinä olla jokin verijäämä Annelista. Niin ei kuitenkaan ole. AA on siten pistänyt itseään jollain toisella veitsellä, esim. keittiön veitsitelineestä sopivasti puuttui yksi veitsi.
Olin lukevinani jostain näistä Taran postaamista kuulusteluista vai oliko Turren että kysyttäessä veitsestä tytöltä, siis kun se näki sen lattialla että ... se se oli vihree se pidin (kahva). Kiinnitti huomioni kun minun mielestäni kuvissa veitsessä on musta kahva. Oliko näitä ekoja heti murhan jälkeen en muista, mutta aika äskettäin niitä kuulemisia oli toisessa ketjussa. Koetan löytää jos Tara ei ehdi ensin, koska voi muistaa paremmin tytön kuulustelut.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Lapsen mukaan veitsen kahva oli 'vihreä tai musta'annijatta kirjoitti:Olin lukevinani jostain näistä Taran postaamista kuulusteluista vai oliko Turren että kysyttäessä veitsestä tytöltä, siis kun se näki sen lattialla että ... se se oli vihree se pidin (kahva). Kiinnitti huomioni kun minun mielestäni kuvissa veitsessä on musta kahva. Oliko näitä ekoja heti murhan jälkeen en muista, mutta aika äskettäin niitä kuulemisia oli toisessa ketjussa. Koetan löytää jos Tara ei ehdi ensin, koska voi muistaa paremmin tytön kuulustelut.
etp591
1.12.2006
...
P: Nii sä, puhuiks sä, et sää näit semmosen puukon tai veitsen siin lattialla?
L: Juu.
P: Olikse ihan outo veitsi? Oleks sää ennen.....
L: Se ei oo meiän. Mää en oo ikinä nähny semmosta meillä?
P: Pystyks sää kuvailemaan, mimmonen se veitsi oli?
L: Noo, aika suuri ainaskin. Ja sit mää en muista, siin oli joko vihree tai musta se mist pidetään kiinni. Mää en muista oliks siin verta.
P: Mimmonen se terä oli?
L: Mää en ihan muista.
P: Ei se mitään. Me vaan yritetään, jos sää pystyisit vähän kuvailemaan, olikse kauheen levee tai olikse kapee tai mitä. Mut josset sää muist, ni ei sil voi mitään. -- Mut sen sää kuitenki muistat, et puukko siel oli lattial?
L: Joo.
P: Ja se oli vieraan näkön ja musta tai vihree kahva? (L nyökkää) Joo, sekin on jo paljon ku sää muistat tapauskest.
P: Muistaks sää mitään muuta? Semmosta outoo esinettä?
L: En.
P: Tai oliko joku vääräs paikas, joku tavara?
L: E-e.
...
Lapsi oli jo tavannut äitinsä sairaalahuoneessa. Anneli oli kertonut yön tapahtumista lasten kuullen moneen kertaan, myös veitsestä Anneli oli kertonut, esim että se oli näyttänyt vääntyneeltä.. (vieraana olleitten sukulaisten kuulustelut).
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Muistelen että oli joku toinen kuulustelu jossa änkytti ja itse kertoi nähneensä isän lattialla ja veitsen ja vihree se pidin. Voi vitsi kun en muista missä ketjussa.
Ei silloin puhunut mustasta mitään. Kuultiin varmaan siitä huppumiehestä. Tivattiin oliskos mennyt piiloon tai jotain sellasta. Aika pitkä vastaus tytöltä kysymykseen ja se veitsi homma ei ollut pääosassa vaan huppumies ja sen poistuminen. yritän löytää
Ei silloin puhunut mustasta mitään. Kuultiin varmaan siitä huppumiehestä. Tivattiin oliskos mennyt piiloon tai jotain sellasta. Aika pitkä vastaus tytöltä kysymykseen ja se veitsi homma ei ollut pääosassa vaan huppumies ja sen poistuminen. yritän löytää
-
huippumies
- Roger Murtaugh
Kuulostaa keinotekoiselta, kun lapsi kieltää, ettei oo heidän kodin veitsi, ei oo ikinä ennen nähnyt. Kuinka moni 9-vuotias yleensäkään tietää, millaisia veitsiä kotoa löytyy varsinkin, jos siellä alalaatikossa oli jotain Jukankin vanhoja veitsiä!!??
No nyt löytyi ketjusta lasten kertomukset esikoinen: etp kuulustelut, 604.
Ketjussa omat väittämät omat faktat, sivu17. Turren viestissä lainaus etp:stä en osannut siirtää sorry.
Ketjussa omat väittämät omat faktat, sivu17. Turren viestissä lainaus etp:stä en osannut siirtää sorry.
Hakusanalla *vihre* löytyi, turumurren postista (Omat väittämät - omat faktat, Touko 07, 2011) etp-lainaus, etp604, 26.8.2009, ensimmäinen kuulustelu syksyllä 2009.annijatta kirjoitti:Muistelen että oli joku toinen kuulustelu jossa änkytti ja itse kertoi nähneensä isän lattialla ja veitsen ja vihree se pidin. Voi vitsi kun en muista missä ketjussa.
L: Sit mää en muista siin välis tais olla jotai tai se oli kai se viiminen kun mä olin iskä lattialla ja sitä ennen jossaivaihees mä kuulin sitä kaikkee kamalaa ääntä ja sit äiti oli menos soittaa hätänumeroo ja sit se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo ....
K: Entäs sen jälkeen
L: No sit kai siel sanottiin jotain ihmisii mitä oltiin en mä muista joo siel sanottiin jotain en mä muista mitä sanottiin puhelimes ja sit öö ja menin kattomaa ja näin iskän maas ja siin oli puukko vieres mä en muista oliks se siin vihreesee se pidin ja sit siit tuli se terä sit mä näin ku sielt ku siel oli semmonen pieni ku siin ei ollu ovee ku siin meni olkkarii ja sit mentiin makuuhuoneesee siin ei ollu ovee se oli niinku aukinainen ja sit mä näin mä seisoin siin rajal mis meni se makuuhuoneen ja olkkarin raja ni mä näin kun se murhaaja juoksi ve sielt kylppärist päi ja pääs sielt ikkunasta.
K: Joo ja sen jälkeen?
L: Sit mää menin kattomaan Axxxx kait sit vähänajan pääst poliisit tuli …(etp-kuulustelut,604)
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 88#p386488
Joo tämä mielenkiintoista. Tytär ainakin kahdessa eri kuulemisessa itse puhunut vihreestä veitsenkahvasta. Miksi??? Yhden kerran menee väärin muistamiseen, 2 kertaa ei voi olla sattumaa jos tytär ei ole värisokea.
Onkos joissakin puukoissa vihreä kahva??? Morassa on ainakin punanen, Marttiineissa puunvärinen mutta joissakin kirvesmiehen työpuukoissa löytyy vihreekahvasia. Onkohan tuo fileerausveitsikään oikea murha-ase???? Miksei sekin lavastusta
Onkos joissakin puukoissa vihreä kahva??? Morassa on ainakin punanen, Marttiineissa puunvärinen mutta joissakin kirvesmiehen työpuukoissa löytyy vihreekahvasia. Onkohan tuo fileerausveitsikään oikea murha-ase???? Miksei sekin lavastusta
Marttiineissa on kyllä vihreäkahvaisiakin puukkoja ja fileerausveitsiä. Ei tule kyllä äkkiä mieleen montaa muuta veitsimerkkiä vihreällä kahvalla...Melko tummalta näyttää, siihen päälle vielä verta ja huono valaistus = aika tumma, ehkä siitä se "musta" väri tuolle kahvalle.annijatta kirjoitti:Joo tämä mielenkiintoista. Tytär ainakin kahdessa eri kuulemisessa itse puhunut vihreestä veitsenkahvasta. Miksi??? Yhden kerran menee väärin muistamiseen, 2 kertaa ei voi olla sattumaa jos tytär ei ole värisokea.

Mitä tulee siihen terän ainakin mahdolliseen katkeamiseen pistojen aikana, veikkaan sen perusteella kyseessä olevan fileerausveitsi. Mahtuu myös pieneen koloon piiloon. Tosin kyllähän tukevankin terän luulisi menevän poikki, jos voimaa iskun takana on riittävästi, mutta silti.
- Silakka
Punaisen rinnalla "kulunut" musta voi hyvinkin näyttää vihertävältä. En usko, että asialla on oleellista merkitystä.