16.10.2011 12:33huippumies kirjoitti:Olen itse narsistin uhri ja yksi ystäväni on joutunut tappelemaan lasten huoltajuudesta narsisti-isän kanssa. Isä vie joka kuukausi sossu-tädeille kirjallisen listan, missä luettelee, missä äiti on tehnyt väärin ja miksi lapsia ei pitäisi antaa äidille edes lyhyttä tapaamista varten. Listalla on esim. sellainen, että lapsen yksi sukka on jäänyt palauttamatta viikonloppuvierailun jälkeen... Kirjallisesti! Narsut pystyvät puhumaan puolellensa kenet vaan, myös lastenvalvojat. Jos ei ole uhriksi joutunut, ei tätä ymmärrä. Narsisti pystyy perustelemaan noin vain vaikka lsh-jutut, uskokaa pois.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 10/1412270
Narsistit huijaavat viranomaisia ja läheisiään
Monia narsistien uhreja oikeudessa avustaneen asianajaja Markku Salon mukaan narsismi-käsitteen käyttöön julkisuudessa liittyy sekaannuksia, mutta asiassa sinänsä on kyse todellisesta häiriötilasta, jota suomalaiset viranomaiset eivät vieläkään tunnista riittävän hyvin.
...virkakoneisto itse asiassa sallii persoonallisuushäiriöisten pyrkimykset kaikessa hiljaisuudessa.
...Narsistille tunnusomaista on taito ohjailla ja käyttää muita ihmisiä hyväkseen.
...joskus jopa ammattijuristit tai sosiaalityöntekijät uskovat narsistin puheisiin ja tekevät niiden perusteella ratkaisuja esimerkiksi huoltajuuskiistoissa....
...Empatiakyvyn puute, epärehellisyys, usein suuruudenhulluus, täydellinen epäluotettavuus,
Parisuhteessa narsisti voi aluksi vaikuttaa rakastavalta ja huomaavaiselta kumppaniaan kohtaan, mutta tilanne muuttuu viimeistään naimisiinmenon tai lasten hankkimisen jälkeen. Usein narsisti osoittautuu sairaalloisen mustasukkaiseksi, väkivaltaiseksi ja kumppaniaan sekä lapsiaan eri tavoin alistavaksi ihmiseksi...
tuttuahan tuo kaikki jo on useimmille.. jotkut vaan uskovat, että e-hei, tuo ei voi koskea Aueria, ei vähääkään..