Tilasin perjantaina 6.7.2012 eräästä minulle entuudestani tuntemattomasta nettikaupasta t-paidan. (se tulee lahjaksi eikä kys. vaatebrändiä pahemmin Suomessa myydä). Googlella löysin siis tämän nettikaupan, se oli sillä ekalla sivulla jossaki aika alhaalla linkeissä. NO; kirjasin itseni sivustolle ja tilasin paidan. Hinnaltaan se oli samaa kuin Jenkkejen sivustolla, tämä mun sivusto oli mun käsityksen mukaan Britti tms. Sivuston alhaalla oli ne perus copyright yms. tiedot ja tän vuoden vuosiluku yms. tästä ajattelin mestan olevan luotettava. Sivusto oli XXXXXX(vaatemerkki)finland tms. ja sen etusivu oli selkeesti jollaki google tranlaattorilla suomenneltu, mutta ei nyt niin kökkö kuin oon joskus nähnyt. Lähinnä pari suomenkielen sanan taivutusvirhettä. NO; tein sitten sinne tilauksen ja summa veloitettiin välittömästi mun tililtä. Itse tuotteen hinta ja jotakin kuljetusmaksuja.
Nyt sitten toissapäivänä (eli torstaina 12.7.) uteliaisuuttani laitoin SUOMEKSI sähköpostikyselyä. (Aikoinaan sieltä oli suomeksi tullut se "kiitos tilauksestasi, tässä tosite tilaamistasi...."-viesti.) Mulle vastas aika pian ENGLANNIKSI sieltä joku Kevin juuri siihen asiaan, mitä kysyin. Tilaukseni on käsitelty ja laitettu tuleen. Tässä koodi ja sivusto, josta voit sitä seurata. Menin sivustolle, joka oli joku kansainvälinen postinseuraamis sivusto. Sieltä valitsin "Finland" ja naputtelin koodin kenttään. Itella ilmoittaa erroria. Ja listaa muutaman syyn, miksi pakettini ei siellä mahdollisesti näy. Yksi niistä oli, että heillä ei yksinkertaisesti vielä ole tilaustani.
ELI; olenko joutunut johonkin huijaukseen? Ja miksi Itellalla ei vielä näy mun paketti, vaikka tilauksestani on jo about viikko?