Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

Nooruska kirjoitti:Nyt tuota paitaa olen tuossa käännellyt ja väännellyt enkä osaa sanoa onko se piraatti vai ei. Siinä näytti olevan kiinaksi myös hinta, joka oli 926 kiinan rahaa.
Tilasit sitten kohtuu kalliin paidan. 926 Yuania tekee n. 120€ ja kun ajatellaan, että perus kiinalaisen kuukausipalkka on 65-70€ niin ei sieltä halvimmasta päästä. En tiedä paljon vastaava paita maksaa euroopassa mutta kiinassa vastaava vaate on varmasti aina halvempi, varsinkin jos se on vielä siellä valmistettu... Esim. aidot Guccin laukut ja vaatteet maksavat kiinassa vain n. 25-30% siitä mitä euroopassa pyydetään.

Toki olisi viisas veto kiinalaisilta laittaa nettikauppa pystyyn ja myydä vain eurooppalaisille omia halppistuotteita eurooppalaisin hinnoin...
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Tällä hetkellä en niinkään ole kalu otsassa tuosta hinta seikasta. Just nyt oisin ilonen jos saisin mahdollisimman helposti, mahdollisimman nopeasti sen oikean tuotteen itselleni. Vasta sitten voin alkaa märehtimään hinta-asiaa. :wink:

Luin viestisi uudelleen, maksoin euroina paidasta n. 35€! :o Jos tajusin tuon numeron väärin, se on sitten varmaan jokin koodinumero eikä kiinan hinta. :oops:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
RealPitti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Ed Hardyt tehdään Kiinassa, Thaimaassa sekä jenkeissä. (Vaikka lukeekin että MADE IN U.S.A niin ei se niin ole)
Aidon Hardyn tunnistaa siitä lapusta jossa on pesu-ohjeet, kannattaa käydä vertaamassa kaupassa toiseen samanlaiseen.

Mä voin myös kuvan perusteella tarkistaa että onko aito vai ei.

Meidän tilaamat Hardyn tuotteet tulee pääsääntöisesti aasiasta vaikka tilaus on tehty Jenkkeihin.

Mä tilasin yhdelle neitokaiselle Pradan laukun joka maksoi ~200€, ajattelin että on pakko olla feikki mutta kun laukku tuli suomeen ja vietiin sellaiselle joka työskentelee Pradan tuotteiden kanssa niin se paljastuikin aidoksi :shock:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

Emailini: [email protected]
Nooruska
Michael Knight

Nice to know! Mä kipitän tästä kurkkii sen pesulapun.
Nooruska
Michael Knight

Eli: Lappu on tuolla niskassa. Se on jotai 2-3 cm pitkä. Siinä päällypuolella lukee eka ylhäällä sellasella kaunofontin tyylisellä "ed hardy" ja pienellä vieressä "TM". Sit vähä sen alapuolella on suu auki oleva tiikeri, tän tikrun vieres lukee "size M" ja sit tikrun leuan alapuolella lukee "HOLLYWOOD".
Tän lapun takapuolella on ihan ylhäällä "www.donedhardy.com", vähän sen alapuolella 100% COTTON, sitten tulee "MACHINE WASH" ja tän alapuolella "COLD WATER". Sitten näiden alapuolella LAVER A LA MACHINE ja tän alla EAU FROIDE. Ja sit alekkain tän jälkeen: "IN THE USA CA#34460 RN 114182" ja alimmaisena sit noi pesuohjemerkit. :)
RealPitti
Sofia Karppi

Nooruska kirjoitti:Nice to know! Mä kipitän tästä kurkkii sen pesulapun.
Jos sulla se pahvinenkin tallessa niin hieno homma, auttaa asiaa.
Muistatko oliko se sellaisella "ketjulla" kiinni siinä paidassa?

Nooruska
Michael Knight

Siis siin oli sellanen pahvinen, jossa oli musta myös se tikru kita auki, mut se ollu ketjulla. Ihan vaan sellasella muovinaru-jutulla niinkuin hinnat on Suomessakin kaupois kii.

En tiä huomasiks, mut tolla aikasemmalla sivulla oon kuvaillu sen pesulapun. :)
RealPitti
Sofia Karppi

Nooruska kirjoitti:Siis siin oli sellanen pahvinen, jossa oli musta myös se tikru kita auki, mut se ollu ketjulla. Ihan vaan sellasella muovinaru-jutulla niinkuin hinnat on Suomessakin kaupois kii.

En tiä huomasiks, mut tolla aikasemmalla sivulla oon kuvaillu sen pesulapun. :)
En itse asiassa huomannut, täytyy katsoa kun meen illalla varastolla käymään että miten ne on kiinni.
Huppareissa on ainakin ketjuilla mikäli oikein muistan, ainakin joissain malleissa.
Jos viitsit niin laita privaan paidasta kuva, nurinpäin myös.

Noita Ed Hardyn tuotteita väärennetään paljon joten aika usein löytyy myös hyviä väärennyksiä mutta hinnan puolesta olettaisin että olisi aito kyseessä.

Nooruska
Michael Knight

Jep, pistin viestin kuvineen tuleen. :)
Nooruska
Michael Knight

Luupää kirjoitti:^ Vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä ollakseen totta. Mutta jospa sittenkin... :P
I knew it. Nyt "Kevin" sit ei vastaile. Laitoin pyydetysti kuvan ja ilmaisin haluamani sen tuotteen, minkä tilasin. Kummasti se vastausnopeus puolittui, kun itse siellä päässä mokattiin. :roll:
RealPitti
Sofia Karppi

Nooruska kirjoitti:
Luupää kirjoitti:^ Vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä ollakseen totta. Mutta jospa sittenkin... :P
I knew it. Nyt "Kevin" sit ei vastaile. Laitoin pyydetysti kuvan ja ilmaisin haluamani sen tuotteen, minkä tilasin. Kummasti se vastausnopeus puolittui, kun itse siellä päässä mokattiin. :roll:
Aika normaalia toimintaa, älä huolestu. Jollei ensiviikon aikana kuulu mitään niin laita sille sellainen viesti jossa uhkaat tehdä rikos-ilmoituksen ja kertoa netissä että kuinka huonoa palvelua sait :wink:
Johan alkaa taas luistamaan homma :)

Nooruska
Michael Knight

^ Jep, tuon aion tehdä! 8)

Olen aika varma, että olen alkanut saamaan tavallista enemmän roskapostia nyt, kun olen käynyt tämän "kevinin" kanssa keskustelua. :shock:
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Noissa kiinalaisissa nettikaupoissa, joissa myydään design-tuotteita (tai väitetään myytävän) on toisinaan ainakin tällainen linja: kuva esittää ihan aitoa tuotetta mutta myytävät ovat replikoita, feikkejä. Lisäksi sitä kiinalaisuutta ei mainita missään, se tulee ilmi vasta maksettaessa.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Tuosta tulikin mieleen, että olen tänä vuonna tilannut 8 kelloa ebaystä ja melkein kaikki paketit ovan seurantakoodien mukaan vielä lajittelussa USA:ssa vaikka olen jokaisen paketin jo saanutkin.
Nooruska
Michael Knight

OT: mutta miks kahdeksan kelloa? :shock:
Vastaa Viestiin