Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt
Re: Kyseenalainen nettikauppa
Ah, tuo selittää kaiken!
Nimimerkki: Kaapit täynnä korkokenkiä
Nimimerkki: Kaapit täynnä korkokenkiä
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Mä tilasin viime perjantaina jenkeistä hieman tavaraa, piti mennä 2 viikkoa ennen kuin tavara Suomessa ja tänään DHL kuriiri soitteli mulle että mihis aikaan voisi paketteja tuoda mulle. Varsinkin kun vielä tiistaina paketit oli vielä jenkkien sisäisessä postissa joten kohtuullisen nopeasti tuli tullien ja muiden läpi
Ennen meni 2-6vkoa että sai tavaraa sieltä, nyt tulee parissa päivässä joka lähes nopeemmin kuin posti kuljettaa suomessa tavaraa.
Ennen meni 2-6vkoa että sai tavaraa sieltä, nyt tulee parissa päivässä joka lähes nopeemmin kuin posti kuljettaa suomessa tavaraa.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
Emailini: [email protected]
Ah, tänään olin pahalla tuulella ihan muista syistä, mutta hyödynsin sen. Kirjoitin nettikauppaan oikein napakan meilin ja tiedustelin miksen ole saanut mitään vastausta ja haluan tuon oikean paidan itselleni. Uhkasin myös maineen mustaamisella ja erinäisillä viranomaisille tehtävillä ilmoituksilla. Jo helpotti vitutus. 
^ Juntturoivalla nettikaupalla saattaa siis olla tietyissä vaiheissaan myös terapeuttinen vaikutus. Nyt sujuu Nooruskan sunnuntai kepeämmissä merkeissä... 
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Jep, aivan varmasti sanonnan "jos elämä heittää sitruunoilla tee niistä mehua"-keksijällä oli juuri ollut ongelmia nettikaupan kanssa. 
Ah, tulihan se sieltä...vastausviesti. Siinä pahoiteltiin tapahtumaa, mutta oltiin niin katumapäällä ja anteliaita, että saisin tuon haluamani t-paidan jos maksan uudet postikulut. En todellakaan ajatellut maksaa 20€ tästä huvista, koska en itse ole mokannut mitään. Oisko tähän jotakin tippiä, että mitäs nyt pitäisi tehdä?

-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Suomen lakihan kaiketi sanoo että myyjän mokasta ei saa tulla asiakkaalle lisäkuluja mutta en tiedä miten asia on sitten kun kauppaa tehdään meren yli.Nooruska kirjoitti:Ah, tulihan se sieltä...vastausviesti. Siinä pahoiteltiin tapahtumaa, mutta oltiin niin katumapäällä ja anteliaita, että saisin tuon haluamani t-paidan jos maksan uudet postikulut. En todellakaan ajatellut maksaa 20€ tästä huvista, koska en itse ole mokannut mitään. Oisko tähän jotakin tippiä, että mitäs nyt pitäisi tehdä?![]()
Varmasti kannattaa ainakin vaatia että koska sinä et ole virhettä tehnyt niin se oikea tuote on sinulle lähetettävä välittömästi ja ilman ylimääräisiä, uusia kuluja. Ongelmaksi jää vielä se paita joka sinulle virheellisesti lähetettiin ja sen palauttaminen.. Lupasiko verkkokauppa ilmaisen palautuksen? Jos ei niin sen postikulut saattaa jäädä sinulle vaikka se ei oikealta tunnukaan kun virhe ei ole sinun.
Suomen laki ei päde, nettikaupassa sovellataan nettikaupan oman maan lakia.nuusku-nella kirjoitti: Suomen lakihan kaiketi sanoo että myyjän mokasta ei saa tulla asiakkaalle lisäkuluja mutta en tiedä miten asia on sitten kun kauppaa tehdään meren yli.
Varmasti kannattaa ainakin vaatia että koska sinä et ole virhettä tehnyt niin se oikea tuote on sinulle lähetettävä välittömästi ja ilman ylimääräisiä, uusia kuluja. Ongelmaksi jää vielä se paita joka sinulle virheellisesti lähetettiin ja sen palauttaminen.. Lupasiko verkkokauppa ilmaisen palautuksen? Jos ei niin sen postikulut saattaa jäädä sinulle vaikka se ei oikealta tunnukaan kun virhe ei ole sinun.
Helkkari jos Kiinassa kommunismi jyrää niiden nettikauppa laeissa. -.-
Siis tuosta palautuksesta ei ole vielä ollut mitään puhetta missään. Ilmoittelen miten tää asia tästä etenee. Eipä oo näin jänskää kesää ollu vuosiin!
Siis tuosta palautuksesta ei ole vielä ollut mitään puhetta missään. Ilmoittelen miten tää asia tästä etenee. Eipä oo näin jänskää kesää ollu vuosiin!
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Juu, näin mä hiukan ajattelinkin.RealPitti kirjoitti:Suomen laki ei päde, nettikaupassa sovellataan nettikaupan oman maan lakia.nuusku-nella kirjoitti: Suomen lakihan kaiketi sanoo että myyjän mokasta ei saa tulla asiakkaalle lisäkuluja mutta en tiedä miten asia on sitten kun kauppaa tehdään meren yli.
Edit. Koitin tavata tota ilmeisesti käyttämäsi nettikaupan sivua toimitus- ja palautusehdoista. Vaikeaa kun käännös on niin huono mutta näin siellä kuitenkin lukee: Paluu merenkulku on ostajan kustannuksella. Eli palautus on ilmeisesti sun kustannuksella.. Siinä ei mainita mitään miten toimitaan jos tuote on kokonaan väärä, puhutaan vain väärästä koosta tai väristä tai huonosta laadusta.
"huonosta laadusta"...hmmm, eli piraatti.
Voi vittujen kevät jos mä oon maksuvelvollinen tuossa asiassa. Tietenkin voisin tingata tuon haluamani paidan 20:stä vaikka 10 euroon ja maksaa tuon ja he saavat maksaa postikulut tänne ja pitäisin molemmat paidat.
Voi vittujen kevät jos mä oon maksuvelvollinen tuossa asiassa. Tietenkin voisin tingata tuon haluamani paidan 20:stä vaikka 10 euroon ja maksaa tuon ja he saavat maksaa postikulut tänne ja pitäisin molemmat paidat.
ei se välttämättä meinaa sitä että sun paitasi olisi piraattiNooruska kirjoitti:"huonosta laadusta"...hmmm, eli piraatti.![]()
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Jotain tuollaista kannattaa koittaa. Korostat vaan koko ajan et kyse on niiden virheestä ja ne on itse toimittaneet väärän tuotteen.Nooruska kirjoitti:"huonosta laadusta"...hmmm, eli piraatti.![]()
^ Yeah. Lähetin heille sähköpostilla kuvat tuosta väärästä paidasta paketteineen päivineen niinkuin he pyysivät.