Kivireki kirjoitti:No ammattitaidottomuuteen ehkä syylllistyivät. Mutta tuo ettei naisia järjestyspuolelle? Sä tunnet selkeesti eri sortin naisia ku mä...Durango kirjoitti:En näe, että konstaapelit syyllistyivät mihinkään rikokseen, ainoastaan heikohkoon asioiden hallitsemiseen. Mä oon jo pitkään sanonut, ettei naisia järjestyspuolelle!
Mutta joo. Ongelma ei ole voimankäyttö, vaan se ettei sitä osattu. Ei se ole fyysisestä voimasta kiinni. Mut ilmeisesti toi naiskyttä epäröi liikaa. Telarilla ku huitaisee reiteen ni se on siinä sit. Jos ei ni seuraava isku luun päälle sit. Tai patukka kurkulle ja kunnon kiskaisu ja heitto. Poliiseja ihan varmasti opetetaan voimankäyttöön mutta liian moni luottaa virkapuvun arvovaltaan.
Sattumalta seurasin vieressä kerran ku kolme stevaria ei saanu yhtä nistiä edes kumoon, saati hallintaan. Sen sijaan toisella kerralla kaljaa otettaessa yksi niistä steveistä oli paikalla ja kas kummaa ku heppu tapojensa mukaan suivaantui jostain juotuaan väkeviä niin mä, leppoisa siviilimiespalvelija, laitoin hepun nurin hallitusti, yksin. Ei muuten ihan simppeliä ku kämppä täynnä elektroniikkaa ja pitäis varoa hiukan ettei särje kaverin laitteita. Ja kyseessä kuitenkin kaveri jota en halua satuttaa. Mutta miten kouluttamaton pärjää koulutetulle? Sillä ettei epäröi. Tuossa nakupamputus-jutussa näki selkeästi että se nainen epäröi ja mies ei ollut tilanteen tasalla muuten vaan. En kyl tajua miten se nyt noin vaikeaksi meni, hallintaotteet on varmasti tuttuja noille ja niitä on helppo soveltaa. Otetaan kahdesta kohtaa kiinni ja laitetaan ne toisinpäin. Treenaamalla oppii miten sama tehdään yhdellä kädellä.
Kyllä se vaan aika pitkälle siitä on. Vaikka olis tekniikat hallussa, mutta ei ole voimaa tehdä suoritusta, ollaan heikoilla jäillä.
En sano, että myöskään pelkällä voimalla pärjäisi.
Nainen on fyysisesti, usein myös henkisesti tuollaisissa tilanteissa vain miestä heikompi. Suurinosa ammatti voimankäyttökouluttajista tietää/myöntää asian. Muistan harjoittelutilanteen jossa kolme(3) laajan voimankäyttökoulutuksen saanutta naista yrittää raudottaa jässikän. Tilanne päättyy kun jässikkä kävelee pois paikalta.