Mieltä askarruttavia kysymyksiä
Re: Mieltä askarruttavia kysymyksiä
Kun aina sanotaan että nettiin laitettu pysyy aina netissä killumassa, vaikka ei näkösällä, niin onko se totta? Eli jos nyt kirjoitan jotain johonkin ja vaikka poistaisin sen myöhemmin, niin onko se edelleen löydettävissä jollain keinolla? Vai katoaako osa sittenkin bittiavaruuteen?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Kyllä taitaa kaikki nettiin laitettu säilyä ikuisesti.
Tulevaisuuden sukututkimus tule olemaan pitkälti netin tutkimista, ja moni tutkija tulee yllättymään vanhempiensa/esivanhempiensa surffailemista sivustoista.
Tulevaisuuden sukututkimus tule olemaan pitkälti netin tutkimista, ja moni tutkija tulee yllättymään vanhempiensa/esivanhempiensa surffailemista sivustoista.
Kiitos Tapsa tästä vastauksesta! Tiedänpä siis että kaikki pajunköysi mitä minulle syötetään (ja jonka tiedän jo valmiiksi pajunköydeksi) on siis haettavissa esiin vaikka toinen meistä poistaisi tunnuksensa pajunköyden syöttöpaikastaTapsa K kirjoitti:Kyllä taitaa kaikki nettiin laitettu säilyä ikuisesti.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Miksi ns.urheilupyöräilijät eivät käytä pyöräteitä vaan pyöräilevät mielummin autojen seassa TODELLA kapeallakin pientareella? Tätä tulee ihmeteltyä päivittäin... 
Nopeasti liikkuvat kilpapyörät olisivat vaaraksi jalankulkijoille ja tavallisille pyöräilijöille varsinaisilla pyöräteillä jotka vain valkea viiva eroittaa jalankulkulku osuudesta. Luultavasti tieliikennelakiin on kirjattu kilpapyörien lupa liikkua autoteillä.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Keille toisille liikkujille ?
Monesti on niin, että noin kymmenen kilometrin matkalla (mikä kotoa kylille) ei pyöräteillä ole ketään liikkujaa ja silti nämä teidemme rohkeat pikkusamurait soppailee siellä liikenteen seassa, vaikka pyörätie menee vieressä. Ihme, että noita ei kauheasti kesässä kuitenkaan joudu auton alle. Yksi vissiin vasta tänä kesänä.
Seuraava kysymys ?
Mitä hienoa on rusketuksessa ? Miksi valkoihoinen haluaa olla ruskea?
Monesti on niin, että noin kymmenen kilometrin matkalla (mikä kotoa kylille) ei pyöräteillä ole ketään liikkujaa ja silti nämä teidemme rohkeat pikkusamurait soppailee siellä liikenteen seassa, vaikka pyörätie menee vieressä. Ihme, että noita ei kauheasti kesässä kuitenkaan joudu auton alle. Yksi vissiin vasta tänä kesänä.
Seuraava kysymys ?
Eikös rusketus ole kohtalaisen uusi 'in' -juttu, viimeisen sadan vuoden aikana virinnyt? Ennenhän ruskettuneita oli vaan köyhät, maatyöläiset yms. jotka joutui viettämään suurimman osan ajastaan ulkosalla. Oli fiinimpää olla kalpea 
Itsekin asiaa ihmetelleenä mieleen on tullut vain näiden trikoopöksy-kamikaze -pyöräilijöiden näyttämisen halu: "Hei kattokaa kaikki, oon tosi reipas, te vaan siellä autoissa istutte, mut tää urheilija pyöräilee!"Tiina kirjoitti:Miksi ns.urheilupyöräilijät eivät käytä pyöräteitä vaan pyöräilevät mielummin autojen seassa TODELLA kapeallakin pientareella? Tätä tulee ihmeteltyä päivittäin...
En sit tiiä liekkö vaan omaa kuvitelmaani...
Minulle on esitetty mielenkiintoinen miete aiheesta. "Miksi valkoihoiset ihmiset haluavat ruskettua, kun tummaihoisia (ulkomaalaisia) kohdellaan rasistisesti?"Tiina kirjoitti:Seuraava kysymys ?
En nyt itse aio ottaa tuohon kantaa suuntaan enkä toiseen^^
Minä en kuitenkaan suoraan sanottuna ymmärrä auringonpalvontaa. Kerran kahdesti olen "ottanut aurinkoa", enkä nauttinut kyllä yhtään. En rusketu helposti, mutta palan sitäkin helpommin. Rusketusraidat esim. kellosta tai bikinien nauhoista ovat myös hyvin ikävän näköisiä...
Onko olemassa laki, joka kieltää kiväärillä järvelle ampumisen?
Olen kuullut tarinaa hlöstä, joka ampui järvelle päin, ja luoti kimpoili vedestä osuen vastarannalla olleeseen hlöön. Lieneekö urbaanilegenda?
Olen kuullut tarinaa hlöstä, joka ampui järvelle päin, ja luoti kimpoili vedestä osuen vastarannalla olleeseen hlöön. Lieneekö urbaanilegenda?
en tiedä onko lakia mutta fysiikanlakien mukaan noin voisi käydä.... en ole kuullut tapauksesta
miten voi tulla tekstiviestejä puhelimeen jopa usean kuukauden takaa (siis uudestaan)??
miten voi tulla tekstiviestejä puhelimeen jopa usean kuukauden takaa (siis uudestaan)??
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Ymmärtääkseni metsästyslaki kieltää ampumisen toiselle vaaraa aiheuttaen ja erikseen on kielletty sorsalintujen kiväärimetsästys. Toisaalta hylkeenmetsästys tapahtuu kivääriasein.Leidi kirjoitti:Onko olemassa laki, joka kieltää kiväärillä järvelle ampumisen?
Se on totta että kiväärinluoti voi ottaa vedenpinnasta yllättävän kimmokkeen juurikaan menettämättä energiaansa.
Jenkeistä on ainakin tapaus jossa autoilija menehtyi jo energiansa menettäneeseen luotiin. Todettiin sen tulleen jostain hyvin kaukaa, yli 2-3 km päästä. En muista oliko siinä järveä/vesistöä välissä. Ampuja ei koskaan ilmoittautunut. Avoin autonikkuna koitui kohtaloksi, suljettu lasi olisi jo estänyt kuoleman. Columboon tai Matlockiin tästä tehtiin jakso mutta toki luoti tuli pienenpienestä takaoven sivulasista...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Kyseisessä tapauksessa oli luoti tullut ylhäältä päin eli ihan "normi" ohiammunta ei siis kimmokkeellaJack the Ripper kirjoitti:Ymmärtääkseni metsästyslaki kieltää ampumisen toiselle vaaraa aiheuttaen ja erikseen on kielletty sorsalintujen kiväärimetsästys. Toisaalta hylkeenmetsästys tapahtuu kivääriasein.Leidi kirjoitti:Onko olemassa laki, joka kieltää kiväärillä järvelle ampumisen?
Se on totta että kiväärinluoti voi ottaa vedenpinnasta yllättävän kimmokkeen juurikaan menettämättä energiaansa.
Jenkeistä on ainakin tapaus jossa autoilija menehtyi jo energiansa menettäneeseen luotiin. Todettiin sen tulleen jostain hyvin kaukaa, yli 2-3 km päästä. En muista oliko siinä järveä/vesistöä välissä. Ampuja ei koskaan ilmoittautunut. Avoin autonikkuna koitui kohtaloksi, suljettu lasi olisi jo estänyt kuoleman. Columboon tai Matlockiin tästä tehtiin jakso mutta toki luoti tuli pienenpienestä takaoven sivulasista...
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Millainen ihmistyyppi kehtaa varastaa hautausmaalta? Siis kynttilöitä, kukkia, koriste-esineitä ja kaikkea mitä siellä nyt yleensä haudoilla on?
Kehtaisitko itse viedä omaisesi haudalle joltain toiselta pöllimäsi esineen?
Tuli vaan mieleen, kun eilen yksi mummeli juuri oli suruissaan, kun oli ostanut lasisen kynttilälyhdyn miehensä haudalle ja kun seuraavalla kerralla meni, niin se oli ottanut jalat alleen.
Syksyllä oli juuri viety kanervatkin... 
Kehtaisitko itse viedä omaisesi haudalle joltain toiselta pöllimäsi esineen?
Tuli vaan mieleen, kun eilen yksi mummeli juuri oli suruissaan, kun oli ostanut lasisen kynttilälyhdyn miehensä haudalle ja kun seuraavalla kerralla meni, niin se oli ottanut jalat alleen.
Tiinaa askarruttavaan kysymykseen:
Itse tein eräänä syksynä enoni haudalle kukka-asetelman silkkikukista sen jälkeen, kun aidot kukat kuolivat. Asetelmatelineen vuorasin jäkälillä ja vihreillä lehdillä ja asettelin siihen kauniisti neilikoita. Äitini oli pian jälkeeni käynyt haudalla ja hän soitti kertoen, että jäljellä oli vain tuo pohja, kukista ei tietoakaan. Menin haudalle ja toden totta, kukat oli viety siitä huolimatta, että olin ne tukevasti asettanut ajatellen, ettei tuuli pystyisi niitä irrottamaan!
Eräs henkilö sanoi: jos ne on jänis vienyt.
Voihan se olla, että pupu oli ollut joronjäljillä ja vei puolisolleen tuliaisiksi silkkikukkia.
Uskottavamman selityksen sain toiselta henkilöltä. Hän kertoi, että lähellä hautausmaata on pultsareiden kämppä ja nämä ainakin oikaisevat hautausmaan läpi. Josko joku heistä olisi halunnut viedä tuliaisia jollekin naisihmiselle.
Rahallisestihan tuokaan nyt ei kallis juttu ollut, mutta pahaa mieltä siitä aiheutui niin itselleni kuin äidillenikin - niin ja tietysti lisätyötä, kun jouduin hankkimaan uudet kukat entisten tilalle. Ne säilyivätkin paikallaan!
Tällainen 'isompikin hautausmaavarkaus' on aikanaan tapahtunut (Helsingissä?). Nuorukainen oli muistini mukaan ollut hautausmaalla töissäkin ja saanut idean, että haudoilla on runsaasti arvokasta tavaraa, mm. muistomerkeissä arvometalleista tehtyjä koristeita. Nämä hän oli irrottanut ja jälleenmyynyt.
Mies oli jatkanut tätä hommaa useampaankin otteeseen kiinnijäämisestään huolimatta.
Itse tein eräänä syksynä enoni haudalle kukka-asetelman silkkikukista sen jälkeen, kun aidot kukat kuolivat. Asetelmatelineen vuorasin jäkälillä ja vihreillä lehdillä ja asettelin siihen kauniisti neilikoita. Äitini oli pian jälkeeni käynyt haudalla ja hän soitti kertoen, että jäljellä oli vain tuo pohja, kukista ei tietoakaan. Menin haudalle ja toden totta, kukat oli viety siitä huolimatta, että olin ne tukevasti asettanut ajatellen, ettei tuuli pystyisi niitä irrottamaan!
Eräs henkilö sanoi: jos ne on jänis vienyt.
Uskottavamman selityksen sain toiselta henkilöltä. Hän kertoi, että lähellä hautausmaata on pultsareiden kämppä ja nämä ainakin oikaisevat hautausmaan läpi. Josko joku heistä olisi halunnut viedä tuliaisia jollekin naisihmiselle.
Rahallisestihan tuokaan nyt ei kallis juttu ollut, mutta pahaa mieltä siitä aiheutui niin itselleni kuin äidillenikin - niin ja tietysti lisätyötä, kun jouduin hankkimaan uudet kukat entisten tilalle. Ne säilyivätkin paikallaan!
Tällainen 'isompikin hautausmaavarkaus' on aikanaan tapahtunut (Helsingissä?). Nuorukainen oli muistini mukaan ollut hautausmaalla töissäkin ja saanut idean, että haudoilla on runsaasti arvokasta tavaraa, mm. muistomerkeissä arvometalleista tehtyjä koristeita. Nämä hän oli irrottanut ja jälleenmyynyt.
Mies oli jatkanut tätä hommaa useampaankin otteeseen kiinnijäämisestään huolimatta.
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Nii no, en kyllä ymmärrä miten joku voi mennä hautausmaalle varastamaan jotakin, mutta yhtä hyvä kysymys on sekin, minkälaiset ihmiset menevät hautausmaalle hillumaan, kaatamaa hautakiviä ja jopa rikkomaan niitä. Ei aivan normaalia touhua.
Gods made heavy metal.