Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Anna Pihl kirjoitti:
Tässä tekivät yhden selkeän virheen,vaikka toimintasuunnitelma olikin huolellisesti aivoriihessä valmisteltu.
Mielenkiintoista! Onko tästä lisätietoja?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Kyllä ne ensin sky newsiin ensin soittivat.
Siellä on töissä joku Katen ystävä ja puhelu sinne oli soitetettu ennen 22:50, jolloin poliisi oli saanut ensimmäisen soiton.

En jaksa etsiä tuohon linkkiä,
No jos sellainen linkki on, niin eiköhän se löydy helposti! Ei huolta, kyllä me muut sen kohta löydämme.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Tässäpä tämä! Ja luotettavasta lähteestä eli portugalilaiselta lehdeltä ja portugalin vuotovapaa polliisikin kommentoi asiaa:

British TV channel Sky News was informed about Madeleine McCann disappearance 30 minutes before Portuguese Police received a phone call, according to “El País”, a leading Spanish daily . “Somebody from the McCann group called Sky News correspondent in Algarve, at 10.11 pm, in the night of the crime. We received a call reporting a missing child after that, at 10.40 pm”, a Portuguese police source told “El País”.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 623127.stm

Tuossa on nyt ensimmäisiä uutisia.
Toinen on 4.5. toinen pikkasen vanhempi.
Mutta en löytänyt sitä aitoa ensimmäistä ja alkuperäistä.
Etsin lähipäivinä. :wink:

Kyllä siitä Marski on ihan oikeakin tieto.
Mutta katso nyt vaikka tuo neljännen päivän juttu.
Tekstistä jo selviää, ettei se ole ensimmäinen uutinen.
Mä löydän vielä sen ensimmäisen, joka on 4.5. aamuyöltä.
Olen itse sen lukenut.

Ja jotta se on ehtinyt aamuyöllä lehtiin/ nettiin, täytyy olla soitettu jo yöllä.

Tuonkin jutun väsäämiseen on mennyt muutama minuutti ja kuvien hankintaan myös.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Jos todella on noin, että soittivat ensin lehdistölle ja vasta sitten poliiseille, se on kyllä erittäin kummallista. Tuolla tavalla ei kukaan normaali vanhempi toimi huomattuaan lapsensa kadonneen.
Mäkkännien prioriteetit tosin ovat muutenkin aika, öh, erikoiset.
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

En kommentoi tohon enempää että kelle on soitettu ekaks, mutta mielenkiintoista lukea noita vanhoja uutisia. Ilmoittautuiko mm. se pari joka kantoi lasta tienvierellä 6 aikaan seuraavana aamuna?

"Intriguingly, a Briton who runs a company in the Algarve has told police he spotted a couple carrying a young child early yesterday.

George Burke, from Liverpool, was driving home from nearby Lagos around 6am when he caught the two people in his car headlights. "I couldn't see them clearly because it was dark and windy. They scurried down a side road and out of sight."
"

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

omituinen uutinen tämä missä Kate valittelee näyttävänsä ihmisten silmissä syylliseltä, koska on hoikka...

Koska muistaakseni on tehty tutkimus, minkä mukaan hoikat ja viehättävät ihmiset näyttävät luotettavimmilta kuin ei niin viehättävät ja vähän pulskemmat ihmiset.

en nyt muista oliko tutkimuksessa käytetty poliitikkoja vai murhaajia esimerkkeinä, kuitenkin koehenkilöt valitsivat lähes aina sen hoikemman ja viehättävämmän henkilön myös luotettavammaksi

:roll: Kate ei kai sitten tästä tutkimuksesta ole kuullutkaan
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Kyllä siitä Marski on ihan oikeakin tieto.
Tätä odotellessa...

En siis epäile asiaa lainkaan. Kysyin vain onko näin. Ja toki mielellään näkisin asiasta faktaa, jos sellaista löytyy. :)

Ehkäpä McCanneillä oli oiva etiäinen siitä, että ainakaan Portugalin poliisi ei lasta tule löytämään ja että on parempi yrittää löytää lasta median avulla. ;)
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Loka 18, 2007 8:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:omituinen uutinen tämä missä Kate valittelee näyttävänsä ihmisten silmissä syylliseltä, koska on hoikka...

Koska muistaakseni on tehty tutkimus, minkä mukaan hoikat ja viehättävät ihmiset näyttävät luotettavimmilta kuin ei niin viehättävät ja vähän pulskemmat ihmiset.

en nyt muista oliko tutkimuksessa käytetty poliitikkoja vai murhaajia esimerkkeinä, kuitenkin koehenkilöt valitsivat lähes aina sen hoikemman ja viehättävämmän henkilön myös luotettavammaksi

:roll: Kate ei kai sitten tästä tutkimuksesta ole kuullutkaan
Joidenkin mielestä Kate näyttää narkkarilta ja siitä syystä epäilevät hänen käyttävän rauhoittavia ja mahdollisesti vähän muutakin. Eli kyllä tämä Katen laihuus saattaa aiheuttaa joissain negatiivisia reaktioita.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tuota minäkin ihmettelin, että Kate valitteli miten hänet tuomitaan huonoksi äidiksi ulkonäkönsä perusteella: jos olisi muodokkaampi yms niin olisi äidillisen näköinen.
Ikään kuin sillä, että hän käyttäytyi hyvin epä-äidillisesti jättäessään lapset hotellin päivähoitoon ja yksinään iltaisin ei olisi mitään merkitystä.. tai sitten tämä on hänen tapansa käsitellä syyllisyyttä. Mutta taas huomio siirretään johonkin pinnalliseen, ulkonaiseen.
Marsalkka
Horatio Caine

debbie kirjoitti: Ikään kuin sillä, että hän käyttäytyi hyvin epä-äidillisesti jättäessään lapset hotellin päivähoitoon ja yksinään iltaisin ei olisi mitään merkitystä..
Tämä toki vaikuttaa myös. Ja omalta osaltaan myös tuo laihuus, joka joidenkin mielestä saa hänet näyttämään narkkarilta.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Kate tosiaan unohtaa sopivasti että syytäkin hänen "hyvän äitiytensä" ihmettelyyn on... kun käy muutamalla brittifoorumilla tsekkaamassa niin gerryn eilinen takaisinveto ei oikein pistä ihmisiä luottamaan heihin yhtään sen enempää. samoin tämä "hyvännäköisyys-kampanja" ei ole tuonut bonus-pisteitä pariskunnalle. on aina huono juttu julkisesti tuoda esille että "kun mä oon niin hyvännäköinen niin kukaan ei tykkää musta". ihmiset haluaisivat kuulla mihin maddyrahastoa on käytetty mutta jostain syystä tiedottaminen noista asioista on niukkaakin niukempaa...on hyvin ymmärrettäää että ihmiset ovat näreissäään 80 000 kampanjasta "syrjäkyliin". espanjassa ja portugalissa ei ole niin pientä syrjäkylää johon maddyn katoaminen ei olisi kiirinyt...paikalliset ihmiset tekivät siellä suunnattomasti ilmaista työtä maddyn löytymisen hyväksi.

juu kate näyttää mun mielestä narkkarilta, mitä sitten, omien mielipiteiden esilletuominen ei ole kiellettyä. mutta ulkonäköä alkaa ajattelemaan vasta sitten kun ensin on perustanut mielipiteensä muiden tärkeämpien asioiden takia.

täällä ei kenenkään tarvitse erikseen vakuutella ketään jos annetut linkit ei kelpaa eikä viitsi itse tonkia enempää on se oma häpeä. mun mielestä ei ole tämän foorumin tarkoitus ruokkia nimimerkkiä joka selvästi ei ole kiinnostunut aiheesta vaan muiden kyykyttämisestä. en tiedä ketä se palvelee että jo kertaalleen käsitellystä asiasta aina uudestaan ja uudestaan täytyy etsiä linkkiä yhdelle henkilölle. täällä on hyvin laitettu linkkiä läpi ketjun. Uusien juttujen linkittäminen sen sijaan on musta hyvä juttu. musta marsalkka on lähinnä provo tässä ketjussa. ja tämä on minun mielipiteeni.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

cicero kirjoitti:. en tiedä ketä se palvelee että jo kertaalleen käsitellystä asiasta aina uudestaan ja uudestaan täytyy etsiä linkkiä yhdelle henkilölle. täällä on hyvin laitettu linkkiä läpi ketjun. Uusien juttujen linkittäminen sen sijaan on musta hyvä juttu. musta marsalkka on lähinnä provo tässä ketjussa. ja tämä on minun mielipiteeni.
Olen täysin samaa mieltä.
Muista lähdekritiikki!
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:juu kate näyttää mun mielestä narkkarilta, mitä sitten,
Eipä mitään... ;) Liittyi hieman tähän erääseen äsken käsiteltyyn asiaan. En missään nimessä tarkoittanut erityisesti sinua.
en tiedä ketä se palvelee että jo kertaalleen käsitellystä asiasta aina uudestaan ja uudestaan täytyy etsiä linkkiä yhdelle henkilölle. täällä on hyvin laitettu linkkiä läpi ketjun.
Suuri ongelma onkin siinä, että niiden jo kerran laitettujen linkkien sisältöä on usein törkeästi vääristelty mustamaalaamis tarkoituksessa. Tämä on mielestäni hieman halpamaista. Siksi joudun usein varmistelemaan, että olikohan se asia nyt varmasti ihan näin.
musta marsalkka on lähinnä provo tässä ketjussa.
Minä taas pidän provona sellaista nikkiä, joka vääristelee ja suomentaa tahallaan virheellisesti uutisia saadakseen niistä mieleisiään. En siis tälläkään viittaa kehenkään tiettyyn nickiin.

Mutta eipä tästä enempää. :) Takaisin aiheeseen!
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

katen ulkonäkö-jutusta vielä...eli kate (omien havaintojeni mukaan) ei poikkea muista hyvin koulutetuista brittiäideistä. Suurin osa pitää itsestään hyvää huolta.

marsalkka, puhutko itsestäsi. vääristelet usein linkkejä ottamalla sieltä osan tekstistä. Usein juttu täytyy lukea kokonaan jotta asia aukenee oikealla tavalla. Toisinaan linkki on yksi monista samana päivänä tulleista tai samaan asiaan liittyvistä ja usein kyseinen asia voi liittyä johonkin aikaisempaan asiaan jota kyseisessä linkissä ei enää ole niin perusteellisesti käsitelty.

olet ylentänyt itsesi moderaattoriksi vaikka olet ihan tavallinen kirjoittelija muiden tavoin. muutkin tekevät kysymyksiä ja epäilevät asioita mutta tekevät sen eri tavalla ja normaalisti näillä ihmisillä on joku ajatuskin mukana. Tämä ketju on spekulaatiota alusta loppuun ja on jokaisen oma asia uskooko vai eikö annettujen linkkien ja juttujen perusteella. Et voi todistaa mitään paskanjauhannaksi koska käytät samoja tietolähteitä kuin muutkin. Lehdessä lukeva tieto ei välttämättä sitten olekkaan oikeaa tietoa niinkuin virheellisesti väität. Et voi sanoa onko kyseinen juttu tullut mccannien, heidän ystäviensä tai puhemiehen pään sisältä, siitä meillä on vain lehdistön sana. Nämä linkit on täällä siski että jokainen saa tehdä omat johtopäätöksensä ja ymmärtää eri tavalla kuin joku muu. En tiedä millä oikeudella nostat itsesi muiden kirjoittajien yläpuolelle.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lukittu