Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kylläpä onkin ääliömäinen posti tuossa edellä. Mikä idea laittaa uudelleen esille mahdolliset bannin aiheuttaneet postit, kun tuo olisi ollut edes toinen kerta?? Muutama vittuimainen (kun selvästi yrittää panetella toista) sana ja pari linkkiä olisi ajanut saman asian. Ilmeisesti hän on TYYTYVÄINEN löytöönsä. Siinä kertauksen syy? Toivoisi näkevänsä lisää jotain vastaavaa, hänen mielestään bannin aiheita? No on ilot jollakin. Jotkut tosiaan tykkää tahallaan käyttäytyä naurettavalla tavalla, hieman ylimielistä, tympeää. Tietää varmasti mitä useimmat ajattelevat moisesta tavasta, mutta mitä väliä?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kyllä mää annanna sustakin tykkää - ei sitä tarvi joka välissä kerjätä. Ja hienoa, että voi aina luottaa, että ainakin annanna lukee viestini - hartaudella ja moneen kertaan. Hellyyttävällä hartaudella.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Vaikka lakkolippua etunenassa heilutinkin, se oli vain vihollisen hamaamiseksi: turha antaa toiselle puolelle joukkutuhoasetta (= saadaan yksi bannattua niin koko porukka vaikenee). Varsinkaan kun Kyopelin reagointiajasta ei tieda ja Valhallan banni oli vain viikon mittainen.

Itseani tuon vasikointinappulan vakiokayttajat arsyttavat sen verran , etten edes Sirpaa tai Niiloa viitsi silla itse vaientaa vaikka pitaisi. (Pidan vain sen verran isoa metelia, etta joku tekee likaisen tyon puolestani...)
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Olihan mulla jotakin tärkeääkin asiaa:

Ylenpalttisen Suuri ja Sydämellinen lomaltapaluutervetulotoivotus Turumurrelle.
Paaaljon isompi kuin noiden Valhallan srk-sisarten laittamat :lol: :lol: .
Viesti silloin tällöin tekee hyvää ja rauhoittaa mieltä :D :D :D :D

Ensiksi halua jakaa kaikkien kanssa eiliset fiilikseni. Netistä löytyi sellaisia uutisia, ettei sellaisia haluaisi koskaan netistä löytää. Ja toisaalta olin viime päivinä ollut jo aivan turhautunut, kun ei sellaisia uutisia nettimaailmasta ollut löytynyt. Meuhkasin ja mölysin pari päivää, tähän tapaan; "Minä olen hyvin, hyvin vihainen, jos ei läpikäydyksi ja ruodituiksi tule nuo rekojärjestelyt jossain vaiheessa. Helevetin monen muun asian lisäksi." Asioita oli jo laitettu vireille, tietämättäni. Hyvä, hyvä, hyvä. Kahden toimia tutkitaan, ja sitä ennen on kuultu uutisoinnin mukaan jo muutamaa muutakin. Vielä nuo rekoamisetkin läpikäydään, niiin uskon, toivon ja vaadin :) .

Ja uutispäiväni kruunasi Turumurren vilahtaminen palstalla.

Toisekseen pikkuraportti murrelle. Muutama hajanainen huomio.
Sisotalon mukaan syyskuun puolivälin jälkeen vasta jotakin oikeudenkäynti rintamalla voisi tapahtua. Katsotaan.
Täällä ketjuissa höpäjävät mitä höpäjävät, muutamalla ei ollenkaan yhdistä. Huvittavinta on, kun päpistään jostakin eristyksen pettämisestä, siis syyttäjän lausuntoja peesaten, ja tämän eristyksen pettämisen olevan yksinomaan JJ:den syytä, vaikka siis Auer on kotiutettu sairaalasta 4.12 ja tuolloin on ulkosuomalaisen jostakin löytämän "tiedon" mukaan JJ ollut siellä Turkkusessa päin organisaatioita uudistamassa tai polvileikkauksessa, no estyneenä joka tapuksessa. Niilokin johonkin väliin postaili tietoja Kuusirannan vetovastuusta alkuvaiheessa.

Eritoten Jmit -nikillä on mennyt lujaa tällä JJ-sektorilla. Kehnona keittiöpsykologina en osaa arvoida minkäsortin fantasioista on kyse kun nikki toivoo näkevänsä Joutsen lahden bussikuskina tai päiväkodissa töissä.

Onkohan kyseessä seksuaalifantasiat, joissa kuitenkin ennen aktia täytyy saada tää fantasian kohde jotenkin vähemmän "vaaralliseksi" ja helpommin lähestyttäväksi tai sitten haluttavammaksi. Taran tyyliin tajunnanvirtaa: "... ja sitten Juhis avaa dösän oven ja auringonkajo osuu värähtävälle käsivarrelle, sortsein verhotut miehekkäät sääret saavat minut aivan jäykäksi...".

Yhtä hyvin kyseessä voivat olla jotkin miehekkäät väkivaltafantasiat. Minä niistä mitään tiedä, mutta tuo kohteen heikommaksi (kuin komisario) fantasian avulla saattaminen ainakin voisi osua. Sitä en osaa päätellä fantasioiko itsensä sitten antavaksi vai saavaksi osapuoleksi. Tuntuukohan masseelta edes mielikuvitusmaailmassa, jos on turpiin vetänyt lastentarhan satusetää.

Vai luuleeko tää nikki, että Juhiksensa itsetunto romahtaisi bussikuskina tai lasten parissa työskennellessä. Hienoja ja vastuullisia ammatteja molemmat. Jokin hyvin outo syy saa aikuisen miehen keskustelupalstalle moisia nimeltä tunnistettavasta ihmisestä kirjoittelemaan. Tätä syytä olen pohdiskellut, kun on nuo nikin jutut ainakin minun mielestäni jo siirtyneet selväjärkisyyden tuolle puolen.
Valhalla
Watson itse

sisotalo kirjoitti:Lyhyeen se Ulvilan surman asiallinen ja tietysti erimielinen käsitely jäi. Nyt on on taas yksi ja sama täällä rähjäämässä. Yritän siirtää keskustelun paperimediaan, vaikka vaikeaa se on.
Valhalla tätä ennen kirjoitti:
...Ja vauhdista mukaan - jollakin tapaa. Tiedä tuosta dosentin avauksesta koska se unohtaa onnellisesti sen, että Anneli itse on sekoittanut tutkintaa perättömin ja ristiriitaisin lausunnoin. Samaten huomiotta jää väkivalta, hyväksikäyttö ja raiskaukset lapsia kohtaan. Edelleen dosentti olettaa, että lapset valehtelevat - eikä hänellä ole mitään näyttöä kannalleen. Hän myös olettaa, että Anneli puhuu totta - mikä puolestaan ei voi useassakaan kohdin pitää paikkaansa.

Poliisin tekemättä jättämisissä ja huonosti hoidetussa tutkinnassa kyllä riittäisi perattavaa ja ihan muotoseikkojakin lienee rikotun. Anneli kuitenkin kuten sanottu - on hieman jäävi vaatimaan parempaa tutkintaa. Jo pelkästää pitäytyminen yhdessä tarinassa olisi ollut lähtökohtaisesti oletus silminnäkijältä saati, että tämä on vaikuttanut myös muiden silminnäkijöiden lausuntoihin.
Että tämmöistä räyhäämistä taas. Isotalolta pyydetään perusteluja mutta se lienee kovin tungettelevaa ja ahdistavaa. Eikö voitaisi vain sopia, että lapset valehtelee - niitä sopii panetella ja, että Anneli on syytön. Säilyisi harmonia Isotalonkin kanssa.
Ja annanna: Tätä syytä olen pohdiskellut, kun on nuo nikin jutut ainakin minun mielestäni jo siirtyneet selväjärkisyyden tuolle puolen.
no sieltä katsoen selvempään suuntaan kuitenkin toisen suunnan annaanan jo loppuu käyttäneenä.

Annaanan mainitseman turunmurheen täällä käynnistä. Aika riipaisevaa, että turre roikkuu täällä viestejä lukien mutta näkee vaivan, että estää listautumisen. Eikä kuukausiin kommentoi. Otti koville nämä viimeaikaiset Annun casen käännökset - pahoinpitelyt ja raiskaukset, KKO:n käsittelyluvat ja muut. Kaveritkin luokkaa annaana, niilo, isotalo & co.
annaanna

Valhalla kirjoitti:Kyllä mää annanna sustakin tykkää - ei sitä tarvi joka välissä kerjätä. Ja hienoa, että voi aina luottaa, että ainakin annanna lukee viestini - hartaudella ja moneen kertaan. Hellyyttävällä hartaudella.
Siitä se lähtee. Ekasta viestistä. Positiivisen kettuilun taidon opettelu. Vähän lisää nokkeluutta ja hyvä tulee. Luontainen tosikkomaisuutesi tekee tämän lajin Sulle kyllä vaikeaksi, homma vaatii letkeyttä.

Tässä ois ollut saumaa tuota tyrkytettyä sielunpaimenen roolia jalostaa. Eksyneet karitsat esimerkiksi tai muuta uskonnollisväritteistä.

Koska maltoit mielesi, etkä provoiluun sortunut, niin täältäpäin loppuu noin typerät vihjailut per*versioihis. Kunnes taas sorrut sättimään ja nimittelemään jotakuta ja mulla herää halu.
Sokeata opastaa.

Ps. Tara se hallitsee ton tosiasiapohjaisen keskustelun höyrypäisen sekoviestittelyn sijaan. :lol: .
Ja ulkosuomalainen kilpeänsä kiilloittelee, erikoinen näkemys muuten tuo vasikoinnin asiattomuus. Vikkeläsormisten halvekseminen.
Keskustelupalstoja sentään koskevat jotkin lainsäädännön piiriin kuuluvat asiat. Nimeltä mainittujen tai asiayhteydestä selväksi tulevien henkilöiden kunnianloukkaukset muun muassa. Tekijänoikeuden alaiset asiat. Asiallista mielestäni rikkomuksista on infota ylläpitoa, etteivät joudu mihinkään hankaluuksiin.

...................................................................................................................
varmuudella en voi mennä murresta sanomaan, mutta oletan asioiden kiinnostavan enemmän kuin pakonomainen osallistuminen ja suunpieksentä aiheen vierestä, ja noiden asioiden olevan jo päähän päivittyneen eli faktoja selvillä sellainen määrä, että eipä tässä muutakuin kahtellaan mitä tuleman pitää, voi myös olla jokakesäisellä maailmanympäripurjehduksellaan (muumipapan tyyliin), joka tapauksessa maalle tai merelle:

... suotuisia tuulia!
Viimeksi muokannut annaanna, La Elo 18, 2012 11:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valhalla
Watson itse

annaanna kirjoitti:Kunnes taas sorrut sättimään ja nimittelemään jotakuta ja mulla herää halu.
:D tietääkö puolisosi tästä?
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Onkohan tässä ymmärrettävissä pientä lähestymistä. Rakkaudestahan se hevonenkin potkii :D
http://www.youtube.com/watch?v=Ub2ptmpm ... re=related
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Ai, se yks kirvesmies on tullut takaisin. Ihan sama - not.

Tässä mitään hempeilemään ruveta! Dalliance is for sissies.

Kuva
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Hhaha.. joku kysyi ihan tässä joku päivä sitten onks Milevaa näkyny.. Mulla on ajatuksia tästä. Kuka arvaa mitä.. :lol: se ei malta olla alkamatta opettaa.. voi meitä, maallikkoparkoja, kun emme ymmärrä mitä hovin päätös pitää sisällään, kuinka hyvin perusteltu se on. Justiinsa. Joku yrittää jälleen kerran istua kahdella tuolilla. Syystäkin tätä tyyliä sanotaan leväperäisyydeksi. Hyvä ettei taas ennen pitkää luisu jomman kumman tai molempien tuoliensa alle.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Heh,Tara. Like minds. Yksi muukin tahdenlento kavaisi mielessa mutta meni heti pois, ettei tulisi edes ajatussaantorikkomusta...

Confucius
annaanna

Jaaha. Seurakuntasisaret virittelevät täällä noitarovioitaan, on noitia näkynyt.
Savustus on alkanut.
Kaakatus luultavasti seuraavina päivinä yltyy infernaaliseksi. Pakkokin sen on, jotta kuuluu Kyöpelille asti.

Jokohan ylläpito on oppinut pitämään varansa teidän kanssanne. Vähänks oli noloo taannoin tuo naakan hätäinen bannaaminen ja seurannut tökerö armahtamiseksi verhottu pahoittelu tapahtuneesta. Anteeksiantamatonta Milevan palstalta poisto ilman selityksiä.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Valhalla kyökissä kirjoitti:Sen verran tarkennusta, että 3/3 tuomarista yhden eriävä mielipide ei ole täysin vastakkainen kahden muun kanssa vaan ei tue esitettyä tuomiota. Eriävä mielipide kohdentuu siis tuomioon ei sinällään syyllisyyteen vastakkaisena. Näin ollen 1/3 osa ei ole välttämättä kokonaisuudessaan vastaan eikä myöskään 33% syyttömyyden puolesta.

Toisekseen tuomareita on pariton määrä juuri siksi, että päätös syntyy. Tavoitteena on päätös ei yksimielisyys. Vaikka syyllisyydestäkin olisi yksimielisyys voisi rangaistuksen ankaruus tulla selvitetyksi enemmistökannan mukaan. Haetaan siis esitystä jolle saadaan enemmistökanta ja tullaan niin paljon kompromissiin, että päätös syntyy.

...you patronizing me? Mads, my mentor :oops:. No, sulle silmäni annan-nannan.

jokuvaan em. ketjussa kirjoitti: - - -
(Tässä Ulvilan käräjätuomion ´ratkaisuprosentissa´ ei tietenkään ollut kyse syyllisyyttä osoittavien todisteiden prosenttiosuudesta, vaan tuomareiden ratkaisuista).
- - -

Tuomio annettiin 2/3 tuomariäänin. Se nyt lienee selvää, että yksittäisten tuomareiden ratkaisut ovat useinkin kiikun-kaakun -juttuja. Siksipä laitoin tuon tarkennuksen. En yrittänytkään väittää, että yksi tuomari olisi pitänyt Aueria täysin syyttömänä ja kaksi satavarmana syyllisenä.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Yritas nyt Tupla hetken keskittya vaikka se onkin ilmeisen vaikeaa. Juurihan moitit minua kun en kayta vasikointinappulaa. Nyt vihjailet taysin valheellisesti Naakan omituisten bannien liittyneen jotenkin allekirjoittaneeseen. Tai Milevan karkoituksen. Myos taysi vale.

Viela kerran: ma en periaatteesta paljon vasikoi. Kyseessa sananvapausperiaate mun puolelta. Ainoat kerrat olen vasikoinut, kun sisotalo levitteli taalla suruttomasti alaikaisten lasten nimia. Eivat nimittain olleet taalla itse puolustautumassa. Ja silloinkin pyysin vain poistamaan lasten nimet, en bannaamaan. Sun allekirjoitus noilta ajoilta olisi ollut bannien arvoinen--ainoa syy miksen vasikoinut oli, etta taysin ala-arvoinen allekirjoituksesi olisi silloin saattanut jaada roikkumaan ansaitun lomasi ajaksi nakyviin. (Full disclosure: pari kertaa olen yrittanyt jotain vastaavaa viestia vasikoida mutta se oli jo vasikoitu.)

Toisin kuin sina, mina annan taysikaisten nikkien puolustautua ihan itse. Ja myos kerrottujen kukkien kukkia. Minkas sille toisaalta voi, jos jonkun kirjoitustyyli pistaa silmaan. Niinkuin sun ja okkopoikasi nuottien samankaltaisuus.

Et tainnnut muuten olla paikalla kun todistin aukottomasti voivani postata kahdessa ketjussa tasmalleen samalla kellonlyomalla. Harmi kun eivat nayta sekunteja taalla -- olisin viela nayttanyt sekunnilleen kuinka temppu tehdaan.

Confucius
Valhalla
Watson itse

Tuplaa kiinnostaa kyllä tavattomasti itse keskustelijat täällä vaikka itse aiheesta onkin totaalisen ulkona. Nimimerkit ja sukupuolet sun muut on yhtenään esillä. Luulisi tuohon tarkoitukseen löytyvän toimivammankin chatin kuin rikosportaalin. Tai sitten ihan oikea elämä sosiaalisine kontakteineen.
Vastaa Viestiin