MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)
Re: MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)
Tehnyt testin itsekin, jossain arkistojen kätköissä. Etsin hetken kuluttua.
Paukahti mieleeni eräs seikka murhayön tapahtumissa. A.A on kertonut nuorimman lapsen olleen sängyssä kun miehensä tuli kotiin. Lapsi on mennyt isäänsä vastaan ja ilahtunut näkemisestä.
Ovat sitten nukuttaneet lapsen viereensä ja isä kantanut pienen omaan huoneeseen nukkumaan.
En haluaisi hämmentää lasten osuutta sinänsä, mutta toiseksi vanhempi oli ollut hereillä nukkumaan menon jälkeen, mutta ei tiettävästi muista mitään tällaista. Vanhempi taas muistaa kuin jatkumona, kuulin ääniä ja seuraavaksi taasen nuorempi muistaa kuulleensa kuin astioita heitettäisiin.
Vanhemman lapsen liikkeet eivät oikein natsaa hyvässä unessa oleviin vanhempiin.
Jos joku on hämmentänyt mieltä niin kuulemisissa/ kuulusteluissa molemmat lapset ovat viitanneet muistamattomuuteen: kaksi tai kaksi - ja puolivuotta ; molemmat totesivat jossain vaiheessa.
Ihmettelen näinkin pienten lasten mahdollisuutta ymmärtää aikaa asian rajuuteen suhteutettuna.
Joku on puhunut ajasta ja muistista takuuvarmasti.
Muokkaus: riivatun vaikeaa löytää etsi toiminnolla hakusanoilla sitä mun testiä.
Omien viestien kautta etsiminen hämmästyttää ja hävettää yhtäaikaa, oonks se mä ?
Paukahti mieleeni eräs seikka murhayön tapahtumissa. A.A on kertonut nuorimman lapsen olleen sängyssä kun miehensä tuli kotiin. Lapsi on mennyt isäänsä vastaan ja ilahtunut näkemisestä.
Ovat sitten nukuttaneet lapsen viereensä ja isä kantanut pienen omaan huoneeseen nukkumaan.
En haluaisi hämmentää lasten osuutta sinänsä, mutta toiseksi vanhempi oli ollut hereillä nukkumaan menon jälkeen, mutta ei tiettävästi muista mitään tällaista. Vanhempi taas muistaa kuin jatkumona, kuulin ääniä ja seuraavaksi taasen nuorempi muistaa kuulleensa kuin astioita heitettäisiin.
Vanhemman lapsen liikkeet eivät oikein natsaa hyvässä unessa oleviin vanhempiin.
Jos joku on hämmentänyt mieltä niin kuulemisissa/ kuulusteluissa molemmat lapset ovat viitanneet muistamattomuuteen: kaksi tai kaksi - ja puolivuotta ; molemmat totesivat jossain vaiheessa.
Ihmettelen näinkin pienten lasten mahdollisuutta ymmärtää aikaa asian rajuuteen suhteutettuna.
Muokkaus: riivatun vaikeaa löytää etsi toiminnolla hakusanoilla sitä mun testiä.
Omien viestien kautta etsiminen hämmästyttää ja hävettää yhtäaikaa, oonks se mä ?
Viimeksi muokannut pikasso, La Elo 18, 2012 5:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
ulkosuomalainen kirjoitti: * US:n reko. Samaa todistuspainoluokkaa kuin Alpon animaatio...
Juuri näin!
Vähän tykkää ja vähän vois ottaa poiskin kuten alpokin tuossa yllä. 
pikasso kirjoitti:Tehnyt testin itsekin, jossain arkistojen kätköissä. Etsin hetken kuluttua.
Tarkoitatko tätä?
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 24#p432624
pikasso, Syys 30, 2011 9:49 am
Hakusanalla test* Etsi-toiminnosta oik ylh, nimimerkillä pikasso, ketjusta Arkisto
Niin tai sitten tehty jälki. Tein testin kylppärissä vedellä ja Sievin "puukengällä", jonka pohjat ovat kalanruotokuvioiset. Kuvio on tiheämpää kuin mallinnuksessa ja koko päkiäosa on täynnä ko. kuviota.
Sain kohtuu samanlaisen kuvion kun kastelin kengän (oikean jalan kenkä pikkuvarpaan puoleinen syrjä),
pallukat syntyivät ja ne vetojäljet. Kuvion koko leveys noin 5 cm ja pituus noin 8cm, huom ilman sitä ns. kämmenen kohtaa.
Mikä tässä testissä oli mielestäni mielenkiintoinen havainto niin juuri se, että kohtuullisella painalluksella ja vedolla tämä testikuvio syntyi. Nyt uskallan jopa väittää, että mahdollinen kenkä olisi kastettu vereen ja sipaistu kuvio lattiaan. Ne pallukat kuvion alussa viittaavat kastumiseen koko kuvion osalta ei yhdestä veripisarasta mikä olisi lattialla jo valmiina.
aattelin, ahaa, joo arkistossa se varmaan on. No siellä ei voi kovin monta pikasson test*-sanaa olla, joten en mennyt mihinkään Ulvila-ketjuun ollenkaan, vaan valitsin hakualueeksi pelkän Arkisto. 5 osumaa.
Niin, ja kun pikasso viittaa tuossa lasten hereillä olemiseen, ym.. niin tuli mieleen taas tämä mitä käly on kertonut sairaalahuoneessa käydyistä keskusteluista, Annelin puheista.
Anneli oli kertonut murha-aamuna, että vanhin lapsi oli ollut pahoillaan siksi, että nuorin oli se, joka näki viimeisenä isän elossa.
Menee aika monimutkaiseksi, jos tuo pitäisi paikkansa. Missä vaiheessa Jukka tässä tapauksessa olisi ollut jo kuollut, tai taju kankaalla? ....Tappelu alkanut sen jälkeen kun nuorin on viety omaan sänkyyn. Sitten nukuttiin, sitten tapeltiin, rikottiin ikkunaa, heiteltiin asioita, käsikähmää, veitsi, astalo. Tässä scenariossa vanhimman ei pitäisi nähdä Jukkaa enää seisaallaan, korkeintaan mahallaan ja selällään.. eih, en jaksa enää ajatella. Miksi ihmeessä veljen vaimo jotain tuollaista keksisi omasta päästään?? Siinä vaiheessa kun poliisi alkoi kysellä sairaalakeksusteluista, veli ja hänen vaimo tuskin vielä epäilivät Annelia..Muita juttuja mielessä, sahaamista, ruuvaamista, lintulautojen suunnittelua talvea ja oraviakin mielessä pitäen.
PS: Piti hakea tuo veljen vaimon kuulustelun päivämäärä..
löytyi: etp 326 Auerin veljen vaimo kertonut 9.3.2010.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kun vanhin tytär laskee lööperiä, sitä mitä on käsketty. Anneli oli tappanut jo Jukan ennenkuin herätti/haki vanhimman tytön avustamaan lavastuksessa häkepuheluineen. Koko tytön kertomus ukkosista ja pakkasista ja takkahuoneessa käynneistä, on ennalta sovittu juttu jota totena kerrotaan.
Kertomus muuttuu ja huppumiestä ei näy mailla ei halmeilla, vaikka ikkunasta on hyökimässä sisään ja iskä makaa lattialla mutta huppumies on piilossa. Ja missä hiivatin välissä häkenauhan aikana tyttö siellä takkahuoneessa juoksee kun ei askeleita kuulu. Ei oo tyttö ees kauhistunu, tulee puhelimeen ja sanoo että- mitä mä sanon. Hei haloo, huutas ees apua. Kirkus niin maan perusteellisesti että hupparin tärykalvot halkeis, mutta ku ei. Pannaas arvaten että siksi ettei nuorimmaiset herää häiritsemään.
Kertomus muuttuu ja huppumiestä ei näy mailla ei halmeilla, vaikka ikkunasta on hyökimässä sisään ja iskä makaa lattialla mutta huppumies on piilossa. Ja missä hiivatin välissä häkenauhan aikana tyttö siellä takkahuoneessa juoksee kun ei askeleita kuulu. Ei oo tyttö ees kauhistunu, tulee puhelimeen ja sanoo että- mitä mä sanon. Hei haloo, huutas ees apua. Kirkus niin maan perusteellisesti että hupparin tärykalvot halkeis, mutta ku ei. Pannaas arvaten että siksi ettei nuorimmaiset herää häiritsemään.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Tähän minäkin rupean jo kallistumaan. Tyttö on täysin juonessa mukana, kaikki ennalta sovittua, Anneli junaillut kaiken etukäteen. Jukka kuollut jo ennen kuin häkeen ees soitettiin. Vanhimman lapsen kertomuksilla ei ole mielestäni mitään painoarvoa.annijatta kirjoitti:Kun vanhin tytär laskee lööperiä, sitä mitä on käsketty. Anneli oli tappanut jo Jukan ennenkuin herätti/haki vanhimman tytön avustamaan lavastuksessa häkepuheluineen. Koko tytön kertomus ukkosista ja pakkasista ja takkahuoneessa käynneistä, on ennalta sovittu juttu jota totena kerrotaan.
Asiat ei stemmaa, kaikki tuntuu niin monimutkaiselta, koska sekä tytär, että äiti on kaiken juonitellut etukäteen.
Uskon, että tuon syyttäjä tulee vielä toteennäyttämään.
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
Laitetaan tähän vielä jatkoksi referoiden kuulustelusta 21.9.2009, Axxxx..
etp658
'oudosta huumorista'
Axxxlta on kysytty tilanauhalta kuuluneista erikoisista puheista,- ne Annelin jutut kotona lapsille että 'syödään itsemme kuoliaaksi' ja 'kirjoitetaan jäähyväskirje' (elokuussa, tai kesällä 2009, ennen kuin Anneli pidätettiin uudestaan). T sanoo, että ne oli vitsejä, että hän tiesi että ne oli vitsejä vain, että heillä on vähän outo huumori.
Sitten t:ltä kysytään mistä toiset lapset ovat puhuneet tai mistä oli kyse silloin, kun nauhalla kuuluu nuorempien puhetta, että jos t kertoo 'jotain poliisille niin äiti joutuu vankilaan'. T sanoo, ettei ymmärrä mistä sisarukset ovat puhuneet, tai että ehkä he ovat pelänneet, että hän ehkä voisi kertoa poliisille jotain sellaista, mitä voisi käyttää äitiä vastaan.
Muistan kyllä, että näille 2009 kuulusteluille ei ole annettu painoarvoa. Jotain tässä nyt kuitenkin on mitä missään muussa kuulustelussa ei ole ollut.
etp658
'oudosta huumorista'
Axxxlta on kysytty tilanauhalta kuuluneista erikoisista puheista,- ne Annelin jutut kotona lapsille että 'syödään itsemme kuoliaaksi' ja 'kirjoitetaan jäähyväskirje' (elokuussa, tai kesällä 2009, ennen kuin Anneli pidätettiin uudestaan). T sanoo, että ne oli vitsejä, että hän tiesi että ne oli vitsejä vain, että heillä on vähän outo huumori.
Sitten t:ltä kysytään mistä toiset lapset ovat puhuneet tai mistä oli kyse silloin, kun nauhalla kuuluu nuorempien puhetta, että jos t kertoo 'jotain poliisille niin äiti joutuu vankilaan'. T sanoo, ettei ymmärrä mistä sisarukset ovat puhuneet, tai että ehkä he ovat pelänneet, että hän ehkä voisi kertoa poliisille jotain sellaista, mitä voisi käyttää äitiä vastaan.
Muistan kyllä, että näille 2009 kuulusteluille ei ole annettu painoarvoa. Jotain tässä nyt kuitenkin on mitä missään muussa kuulustelussa ei ole ollut.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
-
jokuvaan
- Hätäpuhelulitterointi (turumurren postaama). Omat kommentit vihreällä.
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti. Auer tietää, että paikalla on tappaja, vaikka JSL käy vasta pystypainia ”hyökkääjän” kanssa. ”Huppumies” ei ole lähtenyt Auerin perään tappaakseen tämän, vaikka on ”puukottanut häntä rintaan”. JSL ei ole vielä kuollut (ehkä), joten ketään muutakaan ei ole tapettu. Teknisesti paikalla ei siis (vielä) ole tappajaa, vaikka tekijä olisi Auer itse.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää. Aivan. Joku ehkä tulikin riidan tuoksinassa ikkunasta sisään.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On. Yksitoista sekuntia on kulunut osoitetietojen antamiseen. Taustalta ei kuulu tappelun ääniä eikä huutoa.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu? Ollapa kärpäsenä katossa.
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu. Ei hakkaa, koska ääniä ei kuulu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla. Eipäs hakkaa. JSL on tikattu Auerin toimesta jo aikaa sitten.
Uhri: Auuu. No niin, nyt Anneli sai mankan päälle tai JSL alkoi tointua.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti. ´Jess, se toimii´ tai ´Ihan varmana menen heti hakkaamaan lisää´
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu) ´Hannuu, Hannuu?´
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta. Pimeetä on, mutta ”huppumiehen” tuntomerkit ovat tarkkoina Annelin mielessä. Auerilla ei ollut kertomuksensa mukaan mitään vaikeuksia hypätä arkun kautta ´turvaan´. Puhelimeenkin pääsi ihan häiritsemättä. Verta valuu; lattialle ja jalkaterälle tippuu pisaroita. Käsi hakeutuu rinnalle, lankapuhelimen luuri punertuu. On vaikea hengittää - not.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti. Lavastukset on tehty, niiden suhteen ei ole kiirettä. Pääsis vaan nopeesti unohtamaan koko jutun.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä. Sitähän sä kysyit. Kai ne siellä nukkuu. Ei niitä turhaan tartte herätellä. Puukottaja riehui parin metrin päässä. Lapsia ei tarvinnut suotta hakea huoneistaan, vaikka ”huppumies” juuri kuuli heitä olevan paikalla neljä. Lapsille ei myös turhaan tarvinnut kahteen kertaan sanoa, että juoskaa karkuun, koska johan Auer niin teki ennen hätäkeskukseen soittoa - tai sitten ei.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En. En myöskään tee mitään Jukan tai lasten eteen. Tässä olen, en muuta voi.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni). JSL raahautuu takkahuoneessa.
0:52 Epäilty: Nopeesti. Lopeta jo siellä päässä! Täällä on hommia.
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa") Niinpä niin. Eukko huijaa ja rankasti.
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa? Et kai sä kuule, kun mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh. Pääsinpäs pystyyn.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo? Nyt täytyi keksiä jotain sanomista, kun toi lapsi kävi kuikuilemassa.
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu). Ei se pystyssä pysyminen ollutkaan niin yksinkertaista. Perna repesi.
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen) Voiskohan tän hätäpuhelun jo katkaista?
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja). Lapsi käy taas takkahuoneen rajalla tai JSL haluaa tappaja-Annelin pois talosta. Uhri pyrkii pois takkahuoneesta, mutta hengitys ei kulje ja jalat eivät kanna.
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo? Nyt en kyllä ala ollenkaan. Eiks se saanu sitä asiaa vieläkään selväksi? Enks mä voi jo mennä?
1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto. Sairasauto, ambulanssi, joku. Tulkaa apuun!
Uhri: Oh. Eih. Voiko tämä olla totta? Tähänkö tämä päättyy?
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun. Selvästi sanottu.
Yhdeksän sekunnin hiljaisuus. Ei pystypainin, mäiskinnän, astaloinnin eikä lasin päällä kävelyn ääniä.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan) Ei kai ne vaan kuullu sitä Jukan hälytyshuutoo? Entä, jos se huutaa, et se olin minä? Pakko katkaista.
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan). Nyt tuli kiire. Oikeesti.
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon? Voinks mä kertoo, et te tappelitte, rikkositte sen ikkunan ja nyt siel on veitsi lattialla ja isillä hätä?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et... Anneli laittaa sormen suun eteen ja elehtii: Mä tiedän, et isillä on vaikeuksia siellä takkahuoneessa. Ole nyt vaan hiljaa ja kuuntele, mitä siellä sanotaan
1:46 Uhri: (pyyjääpää) (S--tanan) tyhjäpää.
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?) Häiriö hätäkeskuksen välitysjärjestelmässä.
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii. JSL näkee Annelin ja ajattelee, et kyllä tämä tästä. Voi tulla myös etukäteisnauhoitteelta.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus) Anneli auttaa JSL:n pystyasentoon, raahaa tämän sänkyä vasten ja suuntaa avoimesta ovesta pesuhuoneeseen. Voi kuulua myös nauhalta.
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni) Mä olen täällä pesutiloissa vaan ns. tarkistamassa, näkyykö ”huppumiestä”. Ei näy eikä kuulu. Aha, vielä ei kuulu pillien ääntä.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa. Älä mene sinne, vaan tule tänne auttamaan.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (Huutaa raivokkaasti kodinhoitohuoneesta:) Pitääkö (vielä auttaakin)!
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu). Anneli tulee keittiöön. Voi vitsi, kun on typerä ukko, ei osaa edes kuolla silloin, kun tarttis. Täytyy mennä olkkariin ja ottaa toi vasara tosta piirongin päältä – ja pyyhe suojaksi!
2:00 Uhri: Aagh (valittaa) Nyt se jätti mut tänne. Ei, apua, tuolta se tulee vasara ojossa!
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)![]()
2:05 (vaimea kopsahdus) JSL saa kuolettavan iskun.
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys) Anneli tönäisee uhria kohti pesuhuoneen ovea.
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää? Anneli kuljeskelee takkahuoneessa ja miettii, ehtiikö hävittää vasaran ja pyyhkeen.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta) Lapsi roikkuu puhelimessa, mutta kätösiin ei tule verta. Anneli tulee hiljaa takkahuoneesta ja puuhastelee välillä 2:08 – 2:42 eri huoneissa; hävittää todistusaineistoa ja huolehtii tallenteiden pyörimisestä.
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni). Häiriö hätäkeskuksen välitysjärjestelmässä tai repliikki etukäteisnauhoitteelta.
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole. Anneli touhuaa jossakin. JSL:n kengät päätyvät pussissa työhuoneeseen.
2:22 Uhri: Aiih. Etukäteisnauhoite pyörii tai JSL kykenee vielä valittamaan ja tajuamaan, että tappaja-Anneli ei lähtenytkään.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti). Anneli huutaa joko lapselle, JSL:lle tai vain hätäkeskukselle lavastaakseen hätää.
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon) Lavastustyöt jatkuvat.
Tuntematon: (Aja). Häiriö hätäkeskuksen välitysjärjestelmässä tai repliikki etukäteisnauhoitteelta.
2:26 Häke: Joo haloo. Lavastustyöt jatkuvat.
2:27 Uhri: (Se jäi). Uhrin viimeiset sanat tai repliikki etukäteisnauhoitteelta.
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia) Uhrin viimeiset valitukset tai ääniä etukäteisnauhoitteelta.
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte? ”Huppumies” on tehnyt tehtävänsä, muttei kävele lasin päällä eikä poistu ovi-ikkunasta.
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu. Lavastustyöt jatkuvat.
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu? Ei, koska sillä on vielä tekemistä.
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Astalo ja vasara menevät pakkaseen.
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus). Pakastimen ovi sulkeutuu.
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? Tärkeimmät on nyt tehty.
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se. Ei siitä mitään vaaraa ole. Jukka ei enää ääntele eikä ”huppumiehen” olinpaikasta ole mitään varmuutta, mutta lapsia Anneli ei vie turvaan eikä varoittele.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet. Liirum-laarum.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis. Mä olen tääl, mä juoksin äske ympäriinsä, toi lapsi vähän katteli mun perää, mut ei se tainnu paljoo nähdä. Mä menin takas takkahuoneeseen ja tapoin mun mieheni, se ei oo enää hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni. Joo, hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus) Lapsi näkee astaloidun isänsä.
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel. Yleisöä pyydetään pysymään poissa alueelta. Täällä ei ole mitään nähtävää.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa? Hoh-hoijaa.
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis. No todennäköisesti siin ihan luurin päässä.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni. Haa, they bought it!
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti. Kert jos siellä on joku ollut, niin ei oo ainakaan enää, koska ketään ei näkynyt.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai? She bought it too!
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva. I´m good at this.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle. Lievästi pikkuisen pullea setä, joka tarvitsee supistavaa kasvovetta. Semmotti.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti. Nyt täytyy hoitaa toi lapsi.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans? Täytyy tehdä jotain jälkiä itteensäkin. Jos vaikka rintaa vähän nirhasis.
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. (lapsi itkee taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
Auer on ennen hätäpuhelua puukottanut osin puolustuskyvytöntä (lepäävää) JSL:a riidan päätteeksi, lavastanut teon ulkopuolisen tekemäksi, hävittänyt todisteet, peseytynyt ja vaihtanut vaatteet. JSL on lojunut sängyllä vertavuotavana n. tunnin ajan.
Hätäkeskuspuhelun jälkeen Auer tarkistaa takkahuoneen tilanteen ja sulkee pesuhuoneen oven. Hän pesee kätensä ja kuvailee lapsille, kuinka ”siel ei isi ja äiti mitenkään riidelly, vaan ikkunasta tuli mustiin pukeutunut murhaaja”…”Se rikkoi ovi-ikkunan, tuli ja meni siitä, tappeli ja tappoi isin”…”Axxxxa näki, kuinka se ponnisti pois ikkunasta, koska se sanoi äidille ja poliisille, että ´joo, se lähti´” Sanoithan? Näithän? Näithän varmasti sen mustahuppuisen murhaajan? Se sulautui pimeään maisemaan, sitä ei oikeestaan nähny, mutta kyl se siit meni, eiks niin?”
Ennen poliisipartion kanssa käymäänsä puhelua Auer nirhaisee piilossa itseään toisella keittiöveitsellä kevyesti rintaan. Iskusta tulee tarpeettoman syvä. Auerin jalkapöydälle ja keittiöön tippuu hieman verta; sitä tarttuu myös puhelimeen, mutta sitä ei kulkeudu muualle asuntoon. Kengät Auer on piilottanut aiemmin työhuoneeseen. Ne ja pakastimessa olleet surmavälineet hän hakee ensimmäisenä tullessaan sosiaalivirkailijan kanssa ”jäätelönhakuun”. Sairaalassa Auer kertaa muistikuvia hätäkeskuspuhelun kulusta ja muista lavastusteorian kannalta oleellisista asioista.
Saisko animaation
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
No nyt mä sitten käsitin.
Olkoon tappotöihin ryhtymisen syyt ihan mitkä vaan, niin Aneli mahdolisesti syyllisenä olessaan ryhtyi tapotöihin virheellisen mielikuvan vallassa siitä, kuinka heloopa tappaminen on. Virheellisen mielikuvan vallassa siitä, että tuollaisesta itseään parikymentä sentiä lyhkäsemmästä ja kymmenen viisitoista kiloa kevymmästä saa hengen pois sen kun vaan silpaisee. Lavastushommin oli pakko ryhtyä siinä vaiheessa kun Aneli, mahdolisena tekijänä ollessaan, huomasi ettei se pienikän mies ihan helposti kuole. Ja kun ei kuollut ihan helposti, vaan helkkarinmoisen sodan kautta, niin osin lastenkin tähden oli ryhdyttävä lavastuksen. Annelin kannalta homa lähti pissaamaan kintuille siinä vaiheesa kun Jukka ei kuolutkaan niin helposti kun hän uskoi itseään pienemmän kuolevan.
Olkoon tappotöihin ryhtymisen syyt ihan mitkä vaan, niin Aneli mahdolisesti syyllisenä olessaan ryhtyi tapotöihin virheellisen mielikuvan vallassa siitä, kuinka heloopa tappaminen on. Virheellisen mielikuvan vallassa siitä, että tuollaisesta itseään parikymentä sentiä lyhkäsemmästä ja kymmenen viisitoista kiloa kevymmästä saa hengen pois sen kun vaan silpaisee. Lavastushommin oli pakko ryhtyä siinä vaiheessa kun Aneli, mahdolisena tekijänä ollessaan, huomasi ettei se pienikän mies ihan helposti kuole. Ja kun ei kuollut ihan helposti, vaan helkkarinmoisen sodan kautta, niin osin lastenkin tähden oli ryhdyttävä lavastuksen. Annelin kannalta homa lähti pissaamaan kintuille siinä vaiheesa kun Jukka ei kuolutkaan niin helposti kun hän uskoi itseään pienemmän kuolevan.
-
jokuvaan
Vaihtoehtoja:
1. Mykkä, pitkä, pönäkkä ja verinen ”huppumies” livahtaa äänettömästi ja sulavasti korkeasta ja ahtaasta ovi-ikkunasta surmattuaan uhrin naurettavalla fileerausveitsellä ja kadonneella, mukanaan kantamallaan astalolla silminnäkijöiden ja pikkulasten läsnäollessa; reaaliaikaisessa n. kolmen ja puolen minuutin ääniyhteydessä hätäkeskukseen. ”Huppumies” katoaa tuhkana Ulvilan tuuleen. Nurmelle ei jää jälkiä.
2. JSL on riidan jälkeen terassilla. Auer lukitseen oven. JSL hakkaa ovilasia ja terassille tippuu vähän verta. Kenkiin tarttuu muutama pisara, kun JSL kääntyy lähteäkseen etuovelle, autolle tai naapuriin hakemaan apua. JSL ottaa pari askelta kohti pihaa. AA raottaa ovea, jolloin JSL kääntyy takaisin. Kenkiin tarttunut veri on vähäistä, joten paluuaskelista ei jää verijälkiä.
3. AA on tikannut JSL:a veitsellä. Hän laittaa JSL:n kengät jalkaansa ja lavastaa verijäljet. Takkahuoneen ulko-ovea voi avata ja sulkea vapaasti, koska lasinsiruja on riidan jäljiltä lattialla vain vähän. AA ottaa lavastusreissun paluumatkalla kengät jalastaan ja liikkuu terassilla paljain jaloin. Jalkapohjiin tulee pieniä naarmuja. Sisällä AA kulkee enimmäkseen kengät jalassa. Säröillä olevan ikkunan AA rikkoo loppuun vasta vähän ennen hätäpuhelua. Lasinsiruja AA levittää laajalle; olohuoneen puolelle niitä sinkoaa reilusti yli 180 asteen ulko-ovelta aukeavan viuhkamaisen sironta-alueen.
Muovituolin Auer vetää ikkunan alle jollain kättä pidemmällä. AA poistaa lattiakaivon ritilän ja käyttää peseytymiseen suoraan lattiakaivon päällä pitämäänsä käsisuihkua. Lattiakaivon kuuluukin olla veden täyttämä. AA laskee vettä, kunnes siivottomassa kaivossa seisova vesi näyttää suhteellisen kirkkaalta. Lattian yksittäiset veritipat ja enimmät vesiroiskeet hän kuivaa pyyhkeellä. Kodinhoitohuoneen oveen jää yksittäisiä pisaroita, jotka yksi poliiseista myöhemmin havaitsee. Naispuolinen sosiaalityöntekijä havaitsee AA:n hiusten olevan kosteat. Kuvista kosteutta on vaikea havaita.
Veitsen AA pyyhki ja pudotti lattialle jo aiemmin, astalona toimineen ison vasaran hän pesee (kuten vihjaili tunnustuskertomuksissaan) ja piilottaa. Märillä ja verisillä tekstiileillä, nyppylähanskoilla ja JSL:n kengillä täytetyille pusseille löytyy helposti piilopaikkoja valmiiksi sekaisesta asunnosta. Pussit päätyvät pakastimeen, työhuoneeseen, autotalliin ja vanhimman lapsen sängyn alle. Tavaroita ei osata etsiä, koska AA:a ei pidetä surmaajana. Muuttofirma heivaa kaikki paikalta löytyvät nyssäkät Turkuun puuttumatta niiden sisältöön. Poliisi ei ole siinä vaiheessa kiinnostunut Auerista. Surmatyön jälkeen asuntoa ei eristetä eikä inventoida. Auer saa palata sairaalasta rikospaikalle ilman asianmukaista valvontaa.
Perhekerhon mäiskintäpeliä varten AA on tallentanut tietokoneelle tappelun ja huudon ääniä. Keskimmäinen lapsi kuulee, kuinka tallenteita kuunnellaan ja toistellaan ennen hätäpuhelua. Hätäpuhelun aikana AA ja/tai avustaja toistavat raitoja melko satunnaisessa järjestyksessä, äänenvoimakkuutta säädellen. Siksi hätäpuhelun taustaäänet ja repliikit ovat volyymiltään vaihtelevia ja hajanaisia. Hätäpuhelun aikana uhri ja AA eivät käy minkäänlaista dialogia. Välillä AA pyrkii reagoimaan tallenteelta kuuluviin ääniin. JSL saa AA:lta lopulliset, kuolettavat iskut hätäpuhelun aikana; muutama minuutti ennen virkavallan saapumista. Tällöin AA pitää edessään ja osin päänsäkin päällä olohuoneen kuntopyörän päältä ottamaansa pyyhettä. Jalalle ja olkapäille lentää kuitenkin uhrin verta. Itselleen AA tekee tahattoman syvän ja rinnasta sivuun luiskahtavan lavastuspiston hetkeä ennen ambulanssin tuloa.
Pesuhuone kuivaa pesun jäljiltä kymmenissä minuuteissa, koska lattialämmitys on poikkeuksellisen kovalla. AA:n suurin ongelma ovat nyt kaksi keskimmäistä lasta. Heidät on pidettävä hiljaisina keinoilla millä hyvänsä. Nuorin kuulee myöhemmin sisaruksilta pelottavia asioita äidistään ja isosiskostaan ja alkaa kysellä äidiltään ja muilta läheisiltä AA:n mielestä sopimattomia asioita. Myös nuorin lapsi joutuu vaiennustoimenpiteiden uhriksi.
Fantasiaa? Osatotuuksia? Teknisesti mahdollisia tapahtumakulkuja joka tapauksessa. Käräjäoikeuden tuomio tukee epäilyjä lasten kaltoinkohtelusta. Motiiveja surmatyölle Auer luetteli peruuttamissaan tunnustuskertomuksissa.
1. Mykkä, pitkä, pönäkkä ja verinen ”huppumies” livahtaa äänettömästi ja sulavasti korkeasta ja ahtaasta ovi-ikkunasta surmattuaan uhrin naurettavalla fileerausveitsellä ja kadonneella, mukanaan kantamallaan astalolla silminnäkijöiden ja pikkulasten läsnäollessa; reaaliaikaisessa n. kolmen ja puolen minuutin ääniyhteydessä hätäkeskukseen. ”Huppumies” katoaa tuhkana Ulvilan tuuleen. Nurmelle ei jää jälkiä.
2. JSL on riidan jälkeen terassilla. Auer lukitseen oven. JSL hakkaa ovilasia ja terassille tippuu vähän verta. Kenkiin tarttuu muutama pisara, kun JSL kääntyy lähteäkseen etuovelle, autolle tai naapuriin hakemaan apua. JSL ottaa pari askelta kohti pihaa. AA raottaa ovea, jolloin JSL kääntyy takaisin. Kenkiin tarttunut veri on vähäistä, joten paluuaskelista ei jää verijälkiä.
3. AA on tikannut JSL:a veitsellä. Hän laittaa JSL:n kengät jalkaansa ja lavastaa verijäljet. Takkahuoneen ulko-ovea voi avata ja sulkea vapaasti, koska lasinsiruja on riidan jäljiltä lattialla vain vähän. AA ottaa lavastusreissun paluumatkalla kengät jalastaan ja liikkuu terassilla paljain jaloin. Jalkapohjiin tulee pieniä naarmuja. Sisällä AA kulkee enimmäkseen kengät jalassa. Säröillä olevan ikkunan AA rikkoo loppuun vasta vähän ennen hätäpuhelua. Lasinsiruja AA levittää laajalle; olohuoneen puolelle niitä sinkoaa reilusti yli 180 asteen ulko-ovelta aukeavan viuhkamaisen sironta-alueen.
Muovituolin Auer vetää ikkunan alle jollain kättä pidemmällä. AA poistaa lattiakaivon ritilän ja käyttää peseytymiseen suoraan lattiakaivon päällä pitämäänsä käsisuihkua. Lattiakaivon kuuluukin olla veden täyttämä. AA laskee vettä, kunnes siivottomassa kaivossa seisova vesi näyttää suhteellisen kirkkaalta. Lattian yksittäiset veritipat ja enimmät vesiroiskeet hän kuivaa pyyhkeellä. Kodinhoitohuoneen oveen jää yksittäisiä pisaroita, jotka yksi poliiseista myöhemmin havaitsee. Naispuolinen sosiaalityöntekijä havaitsee AA:n hiusten olevan kosteat. Kuvista kosteutta on vaikea havaita.
Veitsen AA pyyhki ja pudotti lattialle jo aiemmin, astalona toimineen ison vasaran hän pesee (kuten vihjaili tunnustuskertomuksissaan) ja piilottaa. Märillä ja verisillä tekstiileillä, nyppylähanskoilla ja JSL:n kengillä täytetyille pusseille löytyy helposti piilopaikkoja valmiiksi sekaisesta asunnosta. Pussit päätyvät pakastimeen, työhuoneeseen, autotalliin ja vanhimman lapsen sängyn alle. Tavaroita ei osata etsiä, koska AA:a ei pidetä surmaajana. Muuttofirma heivaa kaikki paikalta löytyvät nyssäkät Turkuun puuttumatta niiden sisältöön. Poliisi ei ole siinä vaiheessa kiinnostunut Auerista. Surmatyön jälkeen asuntoa ei eristetä eikä inventoida. Auer saa palata sairaalasta rikospaikalle ilman asianmukaista valvontaa.
Perhekerhon mäiskintäpeliä varten AA on tallentanut tietokoneelle tappelun ja huudon ääniä. Keskimmäinen lapsi kuulee, kuinka tallenteita kuunnellaan ja toistellaan ennen hätäpuhelua. Hätäpuhelun aikana AA ja/tai avustaja toistavat raitoja melko satunnaisessa järjestyksessä, äänenvoimakkuutta säädellen. Siksi hätäpuhelun taustaäänet ja repliikit ovat volyymiltään vaihtelevia ja hajanaisia. Hätäpuhelun aikana uhri ja AA eivät käy minkäänlaista dialogia. Välillä AA pyrkii reagoimaan tallenteelta kuuluviin ääniin. JSL saa AA:lta lopulliset, kuolettavat iskut hätäpuhelun aikana; muutama minuutti ennen virkavallan saapumista. Tällöin AA pitää edessään ja osin päänsäkin päällä olohuoneen kuntopyörän päältä ottamaansa pyyhettä. Jalalle ja olkapäille lentää kuitenkin uhrin verta. Itselleen AA tekee tahattoman syvän ja rinnasta sivuun luiskahtavan lavastuspiston hetkeä ennen ambulanssin tuloa.
Pesuhuone kuivaa pesun jäljiltä kymmenissä minuuteissa, koska lattialämmitys on poikkeuksellisen kovalla. AA:n suurin ongelma ovat nyt kaksi keskimmäistä lasta. Heidät on pidettävä hiljaisina keinoilla millä hyvänsä. Nuorin kuulee myöhemmin sisaruksilta pelottavia asioita äidistään ja isosiskostaan ja alkaa kysellä äidiltään ja muilta läheisiltä AA:n mielestä sopimattomia asioita. Myös nuorin lapsi joutuu vaiennustoimenpiteiden uhriksi.
Fantasiaa? Osatotuuksia? Teknisesti mahdollisia tapahtumakulkuja joka tapauksessa. Käräjäoikeuden tuomio tukee epäilyjä lasten kaltoinkohtelusta. Motiiveja surmatyölle Auer luetteli peruuttamissaan tunnustuskertomuksissa.
Jospa AA ei olekaan tappaja, vaan hän suojelee jotain läheisistään, joka oli tappaja? Kuka se läheinen voisi olla?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kukaan ei ole niin pöljä, että ottaisi riskin elinkautisesta toisen puolesta. Ei edes AA.
Ainoa mahdollisuus on se, että surmaaja uhkaisi AA:n lapsia ja hän suojelisi heitä.
Mutta, mutta...viimeisten syytösten/tuomioiden myötä sekin kuulostaa aika epätodennäköiseltä.
Ainoa mahdollisuus on se, että surmaaja uhkaisi AA:n lapsia ja hän suojelisi heitä.
Mutta, mutta...viimeisten syytösten/tuomioiden myötä sekin kuulostaa aika epätodennäköiseltä.
Nuotio & Äreät Tiput
Mulle ei tule mieleen kuin yksi, mutta toisaalta tämä henkilö on ollut niin pieni ja heiveröinen, ettei olisi voinut millään tehdä tuota yksin... Toki olisi voinut sysätä alulle esim veitsellä ja annu saanut siitä kilarit ja pisti miehen kokonaan kylmäksi. "...ja pysyt sitten tarinassa tai sä joudut vankilaan loppuelämäkses, mä tapoin isin vain suojellakseni sua"Chili kirjoitti:Jospa AA ei olekaan tappaja, vaan hän suojelee jotain läheisistään, joka oli tappaja? Kuka se läheinen voisi olla?
-
rantakoski
- Andy Sipowich NYPD
Jokuvaan, hyvää tekstiä tuo kolmas kohta. Itse pidän suurena mahdollisuutena sitä että AA:lla on ollut (runsaasti) aikaa myös mahdollisesti kuskata verisiä kankaita ja vaatteita ulos, eikä välttämättä ihan lähiroskiksiin vaan myös hieman kauemmaksi, esim 500 metrin päähän. Siihen reissuun menee n. 10 minuuttia.
Naapurin mukaan talossa paloi valot 01:00. HÄKEen soitettiin 2:43.
Sängylle ja patjaan oli imeytynyt suuri määrä verta.
Lattialla oli iso kuivunut verilammikko.
Haavojen synnystä lääkäri kommentoi että voi olla (1,5t) puolitoistatuntiakin aikaa.
Mitäs muita seikkoja on mikä puhuisi enemmän lähes kahden tunnin kuin 6 minuutin puolesta. Täytyisi lukea pöytäkirjoja uudestaan.
Ja onhan niitä:
Poika kertoi yön tapahtumien toistuneen kaksi kertaa, ja välissä oli ilmeisesti nukkunut.
Sosiaalityöntekijä puhui kostean näköisistä hiuksista. Muut eivät ole maininneet tästä - se ei tarkoita etteikö niin olisi ollut. Poliiseilla ja ambuhenkilökunnalla oli töitä täynnä, vain sosiaalityöntekijällä oli aikaa tarkkailla AA:a sivusta. Jos hiukset ovat näyttäneet kosteahkoilta tai juuri pestyn näköisiltä, kuinka paljon sitä voi kyseenalaistaa? Enemmän tai vähemmän kuin esim. naapurin kertomaa valot klo 01:00 tai pojan kertomaa yön tapahtumien toistoa?
Poika kertoi myös että uhri äänehti kuin rääkätty ja samaan aikaan/silti jatkui se ikkunan rikkomisen ääni - mitä tästä on pääteltävissä? Ei ainakaan että AA:n kertomus oli todenmukainen, huppari oli rikkonut jo ikkunan kunnes kävi uhrin päälle. Enemmän se kuulostaa taustanauhoitukselta -ikkunaa rikottu samaan aikaan kun toisella kädellä kuunneltu nauhaa? Taustanauhaäänittäminen ja editointi mahtuu tuohon 01:00-2:43 väliseen aikaan.
Naapurin mukaan talossa paloi valot 01:00. HÄKEen soitettiin 2:43.
Sängylle ja patjaan oli imeytynyt suuri määrä verta.
Lattialla oli iso kuivunut verilammikko.
Haavojen synnystä lääkäri kommentoi että voi olla (1,5t) puolitoistatuntiakin aikaa.
Mitäs muita seikkoja on mikä puhuisi enemmän lähes kahden tunnin kuin 6 minuutin puolesta. Täytyisi lukea pöytäkirjoja uudestaan.
Ja onhan niitä:
Poika kertoi yön tapahtumien toistuneen kaksi kertaa, ja välissä oli ilmeisesti nukkunut.
Sosiaalityöntekijä puhui kostean näköisistä hiuksista. Muut eivät ole maininneet tästä - se ei tarkoita etteikö niin olisi ollut. Poliiseilla ja ambuhenkilökunnalla oli töitä täynnä, vain sosiaalityöntekijällä oli aikaa tarkkailla AA:a sivusta. Jos hiukset ovat näyttäneet kosteahkoilta tai juuri pestyn näköisiltä, kuinka paljon sitä voi kyseenalaistaa? Enemmän tai vähemmän kuin esim. naapurin kertomaa valot klo 01:00 tai pojan kertomaa yön tapahtumien toistoa?
Poika kertoi myös että uhri äänehti kuin rääkätty ja samaan aikaan/silti jatkui se ikkunan rikkomisen ääni - mitä tästä on pääteltävissä? Ei ainakaan että AA:n kertomus oli todenmukainen, huppari oli rikkonut jo ikkunan kunnes kävi uhrin päälle. Enemmän se kuulostaa taustanauhoitukselta -ikkunaa rikottu samaan aikaan kun toisella kädellä kuunneltu nauhaa? Taustanauhaäänittäminen ja editointi mahtuu tuohon 01:00-2:43 väliseen aikaan.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Voisiko lasinpalojen hajontakuvio selittyä sillä, että ainakin osan aikaa rikkomistapahtumasta ovi olisikin ollut enemmän tai vähemmän auki. Voisiko oven osittainen (tai jopa täydet 90 kulma astetta)auki oleminen jommalla kummalla särkemiskerralla selittää hajontakuvion. Onko asiaa aiemmin edes mietitty ?