Auto ajoi moottoripyöröilijän päälle tahallaan Sipoossa 2012

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
misantropic
Susikoski

Re: BMW kuski ajoi tahallaan HD-kuskin päälle ja lähti karkuun

Viesti Kirjoittaja misantropic »

jostain tuossa eilen olin lukevinani et tuo HD-kuski sanoi ajelleensa 80km/h,kunnes nopeusrajotus tippui 60km/h,tätä noudattaen tiputti nopeutensa siihen sallittuun,bemu ei,vaan tuli päälle....

vanhalla porvoon tiellä ei oo missään vaiheessa sallittua ajaa 120km/h,ei ees 100km/h...
RealPitti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

misantropic kirjoitti:jostain tuossa eilen olin lukevinani et tuo HD-kuski sanoi ajelleensa 80km/h,kunnes nopeusrajotus tippui 60km/h,tätä noudattaen tiputti nopeutensa siihen sallittuun,bemu ei,vaan tuli päälle....

vanhalla porvoon tiellä ei oo missään vaiheessa sallittua ajaa 120km/h,ei ees 100km/h...
Ajan sitä tietä 4 krt viikossa mennen tullen, tiedän ettei ole sallittua mutta aika moni ajaa siellä 100-120km/h. Itse kun ajan +80km/h niin sieltä tulee autoja ohi, eikä edes poliisit piittaa siitä 100km/h :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

Emailini: [email protected]
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

misantropic kirjoitti:jostain tuossa eilen olin lukevinani et tuo HD-kuski sanoi ajelleensa 80km/h,kunnes nopeusrajotus tippui 60km/h,tätä noudattaen tiputti nopeutensa siihen sallittuun,bemu ei,vaan tuli päälle....

Täähän onkin aika jännä muuten kun ilmeisesti pyörä ja bemari on jonkun aikaa ajaneet suht samaa vauhtia peräkkäin ja bemari ollut lähellä pyörää (jos se m3-merkkikin sieltä on erottunut) ja sitten kuitenkin bemari on muka törmätessään ajanut 120 km/h.

Hieman ontuu toi tarina että pyöräkuski siis olis rajotusten mukaan ajanut. Vai jättäytykö se bemari ensin jälkeen että sai tarpeeks vauhtia?

Sitten ihmettelen kyllä sitäkin että miten siinä pyörässä ei oo enempää jälkiä kaatumisesta kovasta vauhdista? Jos kuskikin oikeen "lensi" talon pihaan niin ei kai se pyöräkään niille sijoilleen vaan kipannut? Pölynen se on siinä kuvassa mutta en näe naarmua tai vääntynyttä metallia.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

piti se minunkin sitten kommentoida, kun luin tuon niisku-millan kommentin:
Millasella innolla ja resurssilla poliisi nyt yleensäkään tutkii tällasia liikennerikkomuksia joissa selvitään loukkaantumisella ja (verrattain) pienellä rahallisella vahingolla?
niin tässä tapauksessa hd mies, eli uhri meinasi kuolla. eikä nuo uudet pyörätkään kovin halpoja ole.

toiseksi vois sanoo, että jos on kolari käyny, niin miksi bemuhomo lähtee pakoon? se on varmaan ihan normaalia piiska-mellin mielestä.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
misantropic
Susikoski

Viesti Kirjoittaja misantropic »

nuuska-nella... katoppas niitä kuvia pikkasen tarkemmin,esim tangon vasen puoli on melko luonnottomassa asennossa,niin kun tuo rekisteri kilpikin..ja kaikki vääntymät ei noissa kuvissa varmastikkaan näy,koska ne on napattu epäsuotuisista kulmista niitä ajatellen..

ja mitä tulee tohon rikosnimikkeeseen,oma peruskoulu pohjainen lakioppi kertoisi sen olevan taponyritys (jos tahallisuus joskus todistetaan) vähintäänkin,mutta nuo on sitten poliisin tehtäviä tutkia,ja syyttäjän päätettävissä jos sinne asti juttu etenee..tiedotushaluttomuus voi johtua monestakin eri syystä,posliinilla voi olla melko vankkaakin tietoa tekijästä,ja sitä ei haluta säikäyttää maan-alle..esim..

nää nyt on mun omia spekuja,ei kannata liikaa takertua niihin
nuusku-nella
Adrian Monk

misantropic kirjoitti:nuuska-nella... katoppas niitä kuvia pikkasen tarkemmin,esim tangon vasen puoli on melko luonnottomassa asennossa,niin kun tuo rekisteri kilpikin..ja kaikki vääntymät ei noissa kuvissa varmastikkaan näy,koska ne on napattu epäsuotuisista kulmista niitä ajatellen..

ja mitä tulee tohon rikosnimikkeeseen,oma peruskoulu pohjainen lakioppi kertoisi sen olevan taponyritys (jos tahallisuus joskus todistetaan) vähintäänkin,mutta nuo on sitten poliisin tehtäviä tutkia,ja syyttäjän päätettävissä jos sinne asti juttu etenee..tiedotushaluttomuus voi johtua monestakin eri syystä,posliinilla voi olla melko vankkaakin tietoa tekijästä,ja sitä ei haluta säikäyttää maan-alle..esim..

nää nyt on mun omia spekuja,ei kannata liikaa takertua niihin
Joo, tuota tankoa en huomannut ennen kuin huomautit.
Hans-Peter Haulikko kirjoitti:piti se minunkin sitten kommentoida, kun luin tuon niisku-millan kommentin:
Millasella innolla ja resurssilla poliisi nyt yleensäkään tutkii tällasia liikennerikkomuksia joissa selvitään loukkaantumisella ja (verrattain) pienellä rahallisella vahingolla?
niin tässä tapauksessa hd mies, eli uhri meinasi kuolla. eikä nuo uudet pyörätkään kovin halpoja ole.

toiseksi vois sanoo, että jos on kolari käyny, niin miksi bemuhomo lähtee pakoon? se on varmaan ihan normaalia piiska-mellin mielestä.
Asiallista sanottavaa ei ilmeisesti juurikaan ole kun täytyy väännellä nimimerkkiä, oletpa kekseliäs.

Enkä minä kirjoittanut että mitään vahinkoa ei sattunut. Kuski loukkaantui eli selvittiin loukkaantumisella. Ja rahallinen vahinko on verrattain pieni vaikka varmaan kallis pyörä onkin. Ymmärrätkö mitä nuo lauseet tarkoittaa?

Missään kohtaa en ole rikosta vähätellyt tai bemarikuskia puolustellut.
jokuvain
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja jokuvain »

nuusku-nella mistäs osaat tuossa kuvassa päätellä oliko rahallinen vahinko pieni? On kuitenkin laillasta ajella tuollaistakin pyörää pelkällä liikenne vakuutuksella jolloin mopon korjaukset jää itselle makseltavaksi, vai netkö jostain tuossa kuvassa että esim pyörän runko ja kone on ehjänä?
Random Nick
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Random Nick »

Jännä juttu mutta väärässä paikassa. Pitäiskö siirtää vaikka juuri nyt -osastoon?
1. Näytä harmittomalta
2. Näytä siltä, niinkuin sinun kuuluisikin olla siellä, missä olet
3. Poistu kävellen, älä juokse
nuusku-nella
Adrian Monk

jokuvain kirjoitti:nuusku-nella mistäs osaat tuossa kuvassa päätellä oliko rahallinen vahinko pieni? On kuitenkin laillasta ajella tuollaistakin pyörää pelkällä liikenne vakuutuksella jolloin mopon korjaukset jää itselle makseltavaksi, vai netkö jostain tuossa kuvassa että esim pyörän runko ja kone on ehjänä?
Voi hyvät ihmiset, minä kirjoitin verrattain pieni! Osaatteko suomen kieltä ja ymmärrättekö mitä tarkoittaa? Tarkoitin siis että ei nyt kuitenkaan puhuta miljoonista, tuskin edes sadoista tuhansista.
jokuvain
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja jokuvain »

Juu ymmärsin pointin. mutta näin harraste ajoneuvoja omistavana ottaa vaan päähän tuo vähättely jota usein esiintyy että eihän se oo kuin rautaa ja vähällä selvittiin.... No joo ei menny henkiä mikä pää asia toki, mutta ei niitä aineellisia ja henkisiä vahinkoja pidä vähätellä.
Antsah
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Antsah »

Toki pienkin kolahdus on motoristille kohtalokas. Itse vain lähinnä tuota ihmettelin, että jos HD:n vauhti on 60km/h ja auton 120km/h niin luulisi, että pyörä olisi paljon rumemmassa kunnossa.
nuusku-nella
Adrian Monk

jokuvain kirjoitti:Juu ymmärsin pointin. mutta näin harraste ajoneuvoja omistavana ottaa vaan päähän tuo vähättely jota usein esiintyy että eihän se oo kuin rautaa ja vähällä selvittiin.... No joo ei menny henkiä mikä pää asia toki, mutta ei niitä aineellisia ja henkisiä vahinkoja pidä vähätellä.
Tarkoitukseni ei ole ollut vähätellä kuskin tai pyörän vahinkoja. Kyse oli siitä että miten poliisi yleensä tällaisessa tapauksessa toimii? Soittelee läpi kaikki tietynlaisen auton omistavat ja pysäyttelee liikenteessä? Tuskin. (Toki tällaisiä, väitetysti tahallisia, kolarointeja tapahtuu varmaan melko vähän eli veratilupohjaa ei välttämättä ole) Ymmärrän asianomaisen turhautumisen poliisin toimiin tai toimettomuuteen lähinnä mutta en usko että tuo nyt kovin epätavallista on.
Antsah kirjoitti:Toki pienkin kolahdus on motoristille kohtalokas. Itse vain lähinnä tuota ihmettelin, että jos HD:n vauhti on 60km/h ja auton 120km/h niin luulisi, että pyörä olisi paljon rumemmassa kunnossa.
Kaikista jännintä on minusta edelleen se miten HD joka kulkee ensin 80 ja sitten 60 km/h ja bemari joka kulkee 120 km/h voivat ajaa peräkkäin niin kauan että HD:n kuski ehtii havaita sen M3-merkinkin. Lievää ristiriitaa kun omaa kilpeä kiillotetaan ja vakuutetaan että ajoi nopeusrajoituksen mukaan. Jos bemari on törmätessään ajanut 120 km/h niin hetkeä aikasemmin pyörä ja bemari on ajaneet peräkanaa ehkä 100 km/h tai sitten molemmat tuota 120 km/h ja pyörä himmannut vauhtia.
Antsah
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Antsah »

Jossakin uutisessa taisi lukea, että bemari oli tullut perässä jo pidemmän aikaa. Eli onhan se M3-merkki toki voitu havainnoida vaikkapa liikennevaloissa tai risteyksessä. Vähänkään jos on autoharrastaja tai nämä jutut kiinnostaa niin tuollaisiin kiinnittää kyllä (itse ainakin) heti huomiota.

Erikoista, että edelleenkään iltapäivälehdissä ei ole poliisitahon kommentteja asiaan liittyen.
V.V.82
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

¨Pekkarisen mukaan onnettomuuspaikan lähellä on omakotitalo, jonka omistajalla on valvontakamera.

- Juttelin isännän kanssa, katsottiin video. Siinä näkyy poliisi- ja paloauto, ja kolme autoa, joista yksi on Bemari. Rekisterinumeron pystyy tarkentamalla saamaan videosta esille. Poliisilla on sellaiset laitteet, mutta minulla ei, Pekkarinen sanoo.¨

Pyrskähdin... Luuleko toi oikeesti että zoomailemalla saa rekisterinumeron näkymää. :lol: Elokuvissa kyllä onnistuu tarkentamaa vaikka hyttysen horisontista.

En tiedä onko motoristi joku liivimies eikä sillä merkitystä olekkaan mutta huomannu olen miten kyseiset tyypit ajelevat rinnakkain toinen keskiviivalla, eli eipä hekään niin muista liikenteessä olevista aina piittaa... ja mistä sen tietää oliko törmäys tahallinen, autokuskilta hetken herpaantuminen ja hups hipaisi mopoilijaa, ei vain uskaltanut jäädä paikalle jos pelkäsi harrikamiehen olevan joku näistä helvetin perkeleistä. :) Kolarista on jo sen verran aikaa että tuskin jää bemaristi kiinni.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Uskoisin tuon M3-logon (tai pelkkä M BMW-logo) olevan tuttu lähes kaikille, joita jossakin vaiheessa on jonkinlaiset moottoriajoneuvot kiinnostaneet muinakin kuin kulkuneuvoina aastabeehen. Niin tuttu, että sen tunnistaa kaukaakin, kun tietää sen värityksen ja mallin ja auton tunnistaa bemariksi nokasta.
Vastaa Viestiin