Alussahan jo mainitsin, että mun kohalla tää alkaa meneen vainoamiseks.Noista Nooruskan analyyseistä... Ei pahalla mutta aika väkisin täytyy vääntää että noista saa kaivettua jotain epäilyttävää.
Enkeli-Elisan tapaus
Re: Enkeli-Elisan tapaus
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Lyhensin vähän. Minäkään en epäile etteikö MT ois ollut kiusattu, minusta peilaa itseään niin vahvasti Elisaan että uskon kyse olevan omakohtaisesta kokemuksesta, omista teini-iän ajatuksista ja sen ajan uudelleen elämisestä tietyllä tavalla. Ja kuten olen aiemmin kirjoittanut niin kiusaajalle "kostamisesta" kun tämän (kuvitteellinen) lapsi joutuu kiusatuksi ja tekee itsemurhan jonka jälkeen kiusaaja saa apua oloonsa suurelta ja mahtavalta Minttikseltä. Uskon siis että siellä on ihan oikeat kokemukset ja oikeat ihmiset taustalla. (Ja sitten sekin että kuka ulkpuolinen varmuudella pystyy sanomaan ketä kiusataan ja ketä ei? Joskus se on väkivaltaa ja näkyvää mutta ei aina, kiusaaminen on oikeastaan aina subjektiivinen kokemus, ei ole ehdottomia rajoja) Vaikka tiedän että täällä on ihmisiä jotka hyppisivät riemusta kun jostain ilmestyisi joku MT:n vanha koulukaveri kertomaan että ei sitä kiusattuCettu kirjoitti:Mielestäni alkaa mennä vähän yli nämä arvelut, että ei MT ollut kiusattu ja jos olikin, niin se oli oma vika, ja ainakaan ei ole ollut oikeasti masentunut...
--------
Noista Nooruskan analyyseistä... Ei pahalla mutta aika väkisin täytyy vääntää että noista saa kaivettua jotain epäilyttävää. Kyllä moni on jo lapsena ollut masentunut ja suunnitellut itsemurhaa, tiedän kun olen tällaisten ihmisten kanssa puhunut. Ihminen ei myöskään ole kykenemätön seksuaaliseen kanssakäymiseen masentuneena, vaikka halut voivat olla välillä poissa. Tämänkin tiedän omasta kokemuksesta, kun olen seurustellut ihmisen kanssa, jonka diagnoosina oli vaikea masennus, ja meillä oli seksiä.
Ei minusta ole mitään syytä epäillä, etteikö MT olisi ollut koulukiusattu. "Oma vika?" Vähän inhottava asenne, että muita ärsyttävä lapsi olisi syyllinen omaan kiusaamiseensa. Kai teidän mielestä myös seksikkäästi pukeutuva nainen on syyllinen omaan raiskaukseensa.
Edelleenkin olen toki sitä mieltä, että Enkeli-Elisa-keissi oli harvinaisen vastenmielinen temppu Minttikseltä. Näin outoa toimintaa vaan selittää hyvin mielenterveysongelmainen tausta, ja mielenterveysongelmia selittää hyvin koulukiusaaminen.
Nooruska varmasti itekin tiesi kirjoittaessaan ettei asiat aina mee ihan niin yhteen kun kirjoitti, hakemalla ja vääntämällä kaikesta saa vääristeltyä valheen ja kamaluuden. Minäkin tiedän lapsia, siis ihan oikeasti alakoululaisia jotka on ääneen puhuneet että haluavat kuolla tai kertoneet suunnitelmastaan joutua onnettomuuteen tms. Ei siinä tietenkään ole takana samaa suunnitelmallisuutta ja päättäväisyyttä kuin aikuisella itsemurhaa suunnittelevalla mutta kyllä lapsilla voi olla tuollaisia ajatuksia. Ja joku tuollainen ajatus voi hyvinkin säilyä muistissa aikuisuuteen asti hyvin kirkkaana ja selvänä hetkenä.
Ja vaikka masentuneesta ihmisestä on monenlaista stereotypiaa niin oikeassa elämässä kirjo on suuri, lievä masennus voi jatkua vuosia ja vuosia valtaamatta ihmistä kokonaan. Kirjoittaminen ja nettimaailma voivat hyvinkin olla asioita joihin masentunut ihminen yllättävällä tarmolla heittäytyy koska niihin uppoutuessa ei tarvitse ajatella sitä omaa tilannetta ja masennusta. Jotkut masentuneet juo, jotkut pelaa ja jotkut koukuttuu johonkin muuhun. On ihan tavallista masentuneelle ihmiselle paeta tilannetta jollain tavoin ja MT:lla se on hyvinkin voinut olla kirjoittaminen ja sen jatkona tämä hahmojen kehittely ja ihan toisen elämän eläminen netissä.
Seksiäkin masentuneet harrastaa. Onhan sekin stereotypia että raskauden jälkeen nainen ei halua seksiä kun imettää mutta onnistuu ne monet saamaan useamman lapsen ihan peräkkäinkin, ei kai se sen suurempi mysteeri ole miten MT on onnistunut lapsia saamaan. Lapsen saaminen kun ei vaadi aktiivista, tervettä, iloista ja ihanaa seksielämää, se vaatii vain yhdyntää.
Ja sekin vielä etteikö todella masentunut ihminen voisi itse hakea ja vaatia apua. Hah, kyllä voi ja usein niin tekeekin. Tottakai samaan aikaan on paljon masentuneita jotka eivät sitä tee mutta minusta se johtuu enemmän ihmisen persoonasta kuin masennuksesta. Toiset hakee apua ja toiset ei, ei tarkoita sitä että ne jotka hakee apua olis jotenkin terveempiä kuitenkin. Ehkä tarkoittaa vaan sitä että heillä on matalampi kynnys mennä lääkäriin muutenkin tai ehkä heillä on huomaavaiset ja aktiiviset läheiset. Kenties heillä on lapsia ja suuri suojeluntarve jolloin ymmärtävät että lapset kärsii ellei apua tule jne.
Mutta nämä nyt on asioita jotka Nooruskakin varmaan tiesi, kaikkien nämä pitäis tietää ja ymmärtää että hyvin harvassa tilanteessa on ihmisellä vain yhtä ja ainoaa "oikeaa" toimintapaa. Yksilöitä kun ollaan. Ja tämä ei ollut Minttiksen puolustuspuhe. Kenties vähän sellainen puhe että annettaisko sairaan ihmisen jo olla vaan.
-
Michelangela
- Neuvoja-Jack
- Viesti:
Ymmärrän sekä Nooruskan että nuusku-nellan pointit. Joudun itsekin toisinaan muistuttamaan itseäni, että kyseessä on todennäköisesti sen verran sairas ihminen, ettei tämä itsekään sitä tarpeeksi hyvin tajua. Vaikka minua ärsyttäisi kuinka paljon tahansa. Sen muistaminen on ehkä saanut mm. minut jättämään kirjoittamatta kaikista kärkevimmät kommenttini, mitä välillä päähän on kuitenkin putkahtanut. Että siinä mielessä kannatan tuota, että annetaan sairaan ihmisen olla. Mutta silti, mielestäni tässäkään viestiketjussa ei ole kuitenkaan syyllistytty mihinkään oikeasti ikävään. Minttis itse jatkaa koko aika tuon samankaltaisen sisältönsä tuottamista internettiin, joten miksipä me kaikki muutkin emme saisi juuri netissä keskustella tästä aiheesta hyvinkin laaja-alaisesti. Minttis itse on tehnyt pelin avauksen, ja jatkaa ja jatkaa toimintaansa. Pallotellen teemoilla, jotka herättävät meissä monissa todella voimakkaita tunnereaktioita. Miksi emme olisi oikeutettuja kommentoimaan vapaasti netissä, näin asialliseen tyyliin kuin vaikkapa me täällä Minfossa? Emmehän ole osoittamassa näitä kommenttejamme suoraan Minttikselle, emme lähettämässä postia emmekä meiliä, emme soittamassa hänelle saatikka menossa oven taakse näitä puhumaan? Minusta pitää olla oikeus voida ruotia tätä koko tapahtumasarjaa, vaikka samalla on hyvä pitää mielessä, että kyseessä taitaa tosiaan olla vähän ehkä jo syyntakeettomankin sairastunut ihmisparka.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Ihan pakko pariin kohtaan mainita tässä. Ei niinkään Minttistä puolustaakseni,vastenmielinen ihminen hän,vaan yleisellä tasolla.Nooruska kirjoitti:Tämäkään ei ole absoluuttinen totuus, mutta yksikään mun läheinen ei koskaan hakenut itse apua. Kyllä ne sinne muualta laitettiin/vietiin.Itkin paljon ja hoidin vauvaa siinä sivussa. Asuimme pääkaupunkiseudulla, joten soitin paikkakuntamme kriisikeskukseen ja pyysin apua.
En nyt tiedä sanoa kuinka virkailijat noissa kohtelee ihmisiä, mutta liekkö tälle virkailijalle tullut sama mielee heti ekalla tapaamisella kuin mulle tästä jutusta "laiska nainen, huomionkipeä, haluaa sääliä ja ei se lasten hoito kiinnosta niin yhtään".Virkailija tiedusteli, eikö minulla ollut sukulaisia tai tuttavia, jotka olisivat voineet tulla auttamaan lastenhoidossa ja arjen askareissa. En ollut uskoa korviani. Tässäkö oli yhteiskunnan apu ihmiselle, joka yritti sitä saada?
Kaikilla psykologiankursseilla missä olen istunut on noussut esille, että masentuneena ei ne seksuaaliset halut mm. ole ennallaan...miten Minttis onnistu tekeen noi lapset? Jos joku tietää paremmin niin ois kiva kuulla.Kävin muutaman kerran juttelemassa mielenterveystoimistossa. Siellä minulle sanottiin, että jos olisin ollut sillä hetkellä työelämässä enkä kotona lasteni kanssa, minulle olisi luultavasti kirjoitettu sairauseläkepaperit.
1. Itse olen tavannut useankin ihmisen,joka on hakenut itse apua ja tätä myöten oikeasi hoitoon. Olen huomannut,että jos lähipiirissä on oikeasti ollut mielenterveysongelmia (masennusta),niin jos itse joskus tuntee tarvitsevansa apua,se on helpompaa.
2. En tiedä tässä tilanteessa,mutta joskus kyllä ehdottavat,että eikö joku tuttusi tekis sitätätätuota,jos/kun et itse jaksa.
3. Omakohtainen kokemus: masentuneena halut ovat olleet joskus normaalit. Yksi mahdollisuus on myös,että ajattelee,että annan,etten loukkaa tuota toista. Kyllä sitä siinä lahnana makaa ja antaa toisen jyystää...
Nämä nyt tälläisiä maallikon lässytyksiä.
Sitä en ihmettelisi,vaikka MT olisi vain huomiota hakenut... Sen verran häiriintyneeltä vaikuttaa...
Alussa ja pitkin mun tekstiä jo sanoin, että noi on vaan mun juttuja. Ei mitään absoluuttisia totuuksia vaan mun omaa tulkintaa, jossa mukana tän sen kusetuksen mukana tuomaa ärsyyntyneisyyttä. Mutta edelleenkin oon sitä mieltä, että niin makaa kuin petaa. Minttis itse päätti hoitaa asian näin ja kestäköön seuraukset. Hän tulee loppuelämänsä kaikessa kirjallisuusyrityksissään olemaan poika, joka huusi sutta hiukan liian monta kertaa.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Tuo kirjailijan sivun moderaattorina toimiva T, niin hänkin on ollut osallisena tässä kusetuksessa ja nyt on sitten kanttia nimitellä ihmisiä "hyeenoiksi". Hohhoijaa, ihana ihminen.. 
-
debbie
Tässä on jotain infantiilia tässä "Minttiksen" touhussa. Kerrotaan enkelisatuja ja sepitetään valhetta valheen perään, jotta ei jäätäisi kiinni. Henkiseen aikuisuuteen kuuluu vastuuntunto. Ei tästä ihmisestä ole puhumaan kiusattujen lasten ja nuorten puolesta. Ajatelkaa,mitä tällainen julkisuus hänen omille lapsilleen tekee, tai paremminkin: miksi hän, Minttis ei voinu itse ajatella sitä
Toimittajat olisivat voineet myös tehdä taustatyönsä paremmin, olihan koko alkuasetelma epäuskottava.
Toimittajat olisivat voineet myös tehdä taustatyönsä paremmin, olihan koko alkuasetelma epäuskottava.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Hyvä pointti. Radiosta tuli eilen ohjelma netistä, jossa haastateltiin toista kk-liitteen tekijöistä, Hanna Nikkasta. Hänen mielestä on väärin, että toimittajien osuus tästä jupakasta on nyt jäänyt kaiken muun alle.debbie kirjoitti:
Pakkohan se on taas lusikkaansa lykätä tähän soppaan.
Ihan ensin, en epäile hetkeäkään etteikö minttis saattaisi olla ollut hyvinkin masentunut jossain kohtaa lapsen saatuaan. Se, mitä en usko, on väite jonka mukaan mielenterveystoimistossa olisi sanottu että jos hän ei olisi lasten kanssa kotona hänelle kirjoitettaisiin todnäk sairaseläkepaperit. Kukkua kans. Eläkepaperit on suht hankalat saada, jopa ne jotka oikeasti ovat työkyvyttömiä jonkin sairauden vuoksi saavat taistella usein vuosia saadakseen eläkepaperit.
Tuo minttiksen omakertoma "kaupasta saa eineksiä ja likaiset pyykit on likaisia vielä aamullakin" särähtää jokseenkin korviini. Aivan erityisesti nyt kun on käynyt selville että minttis on kirjoittanut useampaa blogia, kirjaa, päiväkirjamerkintöjä ja vaikka mitä samaan aikaan kun on "ostanut eineksiä" ja todennut aamuisin ettei keijukaiset olekaan pessyt pyykkejä öiseen aikaan. Siis oikeasti. Ja tähän perusteena on siis ollut masennus, ei ne useat blogit, päiväkirjamerkinnät tai kirja, vaan nimenomaan masennus.
Kieltämättä ihminen joka perustaa kaiken valheille ja samaan aikaan suoltaa JPK-n kaltaista kostoromaania, sellaiseksi minä sen tulkitsen, menettää herkästi kosketuksen normaaliin aikuisten elämään mutta ei se masennuksesta kerro.
Minäkin olen melkolailla vakuuttunut siitä että JPK perustuu pitkälti minttiksen omiin kokemuksiin joita hän on sitten vielä suurennellut reippaalla kädellä kirjaan. Se, minkä koen hyvinkin huolestuttavaksi minttiksen suhteen on juuri tuo "paha saa palkkansa"-ajatus. Kun kuitenkin koulukiusatutkin kasvavat aikuisiksi ja aikuisiksi kasvettuaan kasvavat myös ohi sen "silmä silmästä, hammas hampaasta"-ajattelun.
Aika harva lapsena kiusattu jaksaa enää nelikymppisenä toivoa että kunpa tuo menettäisi kaiken tai kuolisi tai tuolle tapahtuisi jotain järjettömän kamalaa sillä kiusasihan se minua kun koulussa oltiin. Toki, en väitä, varmasti se jos kuulee että kiusaajalla ei mene hyvin elämässä kun oma elämä on reilassa aiheuttaa lapsena kiusatussa jonkinlaista tyytyväisyyttä asioiden tilaan mutta että hän systemaattisesti toivoisi pahaa kiusaajilleen? Tai että hän kokisi mielihyvää jos jonkun kiusaajan lapsi päättää omat päivänsä kiusaamisen tuloksena? Enpä oikein usko...
Mitä taas tulee minttiksen facebook-sivuun. En epäile hetkeäkään etteikö tätä Tiinaa ole olemassa. Sen sijaan olen kokolailla varma siitä että moderointia hoitaa sittenkin ihan itse minttis ja allekirjoittaa kommenttinsa Tiinan nimiin. Sitä, tietääkö Tiina minttiksen käyttävän hänen nimeään vastauksissa vaiko ei, en tiedä mutta jo kieliasu kertoo vastausten olevan minttiksen kynästä.
Niin, ja lisäksi. Pitää olla todella huomionkipeä ihminen kyseessä että pitää kommentointimahdollisuuden facebook-sivuillaan auki tässä tilanteessa. Tavallinen tallaaja olisi aikaa sitten sulkenut moisen mahdollisuuden ihan jo siksi ettei kukaan pääse suoltamaan sivuille mitä sattuu.
Ihan ensin, en epäile hetkeäkään etteikö minttis saattaisi olla ollut hyvinkin masentunut jossain kohtaa lapsen saatuaan. Se, mitä en usko, on väite jonka mukaan mielenterveystoimistossa olisi sanottu että jos hän ei olisi lasten kanssa kotona hänelle kirjoitettaisiin todnäk sairaseläkepaperit. Kukkua kans. Eläkepaperit on suht hankalat saada, jopa ne jotka oikeasti ovat työkyvyttömiä jonkin sairauden vuoksi saavat taistella usein vuosia saadakseen eläkepaperit.
Tuo minttiksen omakertoma "kaupasta saa eineksiä ja likaiset pyykit on likaisia vielä aamullakin" särähtää jokseenkin korviini. Aivan erityisesti nyt kun on käynyt selville että minttis on kirjoittanut useampaa blogia, kirjaa, päiväkirjamerkintöjä ja vaikka mitä samaan aikaan kun on "ostanut eineksiä" ja todennut aamuisin ettei keijukaiset olekaan pessyt pyykkejä öiseen aikaan. Siis oikeasti. Ja tähän perusteena on siis ollut masennus, ei ne useat blogit, päiväkirjamerkinnät tai kirja, vaan nimenomaan masennus.
Kieltämättä ihminen joka perustaa kaiken valheille ja samaan aikaan suoltaa JPK-n kaltaista kostoromaania, sellaiseksi minä sen tulkitsen, menettää herkästi kosketuksen normaaliin aikuisten elämään mutta ei se masennuksesta kerro.
Minäkin olen melkolailla vakuuttunut siitä että JPK perustuu pitkälti minttiksen omiin kokemuksiin joita hän on sitten vielä suurennellut reippaalla kädellä kirjaan. Se, minkä koen hyvinkin huolestuttavaksi minttiksen suhteen on juuri tuo "paha saa palkkansa"-ajatus. Kun kuitenkin koulukiusatutkin kasvavat aikuisiksi ja aikuisiksi kasvettuaan kasvavat myös ohi sen "silmä silmästä, hammas hampaasta"-ajattelun.
Aika harva lapsena kiusattu jaksaa enää nelikymppisenä toivoa että kunpa tuo menettäisi kaiken tai kuolisi tai tuolle tapahtuisi jotain järjettömän kamalaa sillä kiusasihan se minua kun koulussa oltiin. Toki, en väitä, varmasti se jos kuulee että kiusaajalla ei mene hyvin elämässä kun oma elämä on reilassa aiheuttaa lapsena kiusatussa jonkinlaista tyytyväisyyttä asioiden tilaan mutta että hän systemaattisesti toivoisi pahaa kiusaajilleen? Tai että hän kokisi mielihyvää jos jonkun kiusaajan lapsi päättää omat päivänsä kiusaamisen tuloksena? Enpä oikein usko...
Mitä taas tulee minttiksen facebook-sivuun. En epäile hetkeäkään etteikö tätä Tiinaa ole olemassa. Sen sijaan olen kokolailla varma siitä että moderointia hoitaa sittenkin ihan itse minttis ja allekirjoittaa kommenttinsa Tiinan nimiin. Sitä, tietääkö Tiina minttiksen käyttävän hänen nimeään vastauksissa vaiko ei, en tiedä mutta jo kieliasu kertoo vastausten olevan minttiksen kynästä.
Niin, ja lisäksi. Pitää olla todella huomionkipeä ihminen kyseessä että pitää kommentointimahdollisuuden facebook-sivuillaan auki tässä tilanteessa. Tavallinen tallaaja olisi aikaa sitten sulkenut moisen mahdollisuuden ihan jo siksi ettei kukaan pääse suoltamaan sivuille mitä sattuu.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Koulukiusattu ja masentunut tai ei - pidän silti Minttistä hyvin itsekkäänä ihmisenä. Hän olisi voinut heti "Enkeli-Elisan" levitessä käsiin myöntää valehdelleensa ja vedota mediaan jättämään lastensa takia jutun siihen. Sen sijaan Minttis kuitenkin levitteli ultra-aikojaan netissä lehdille, valitti fb:ssä kun häntä kutsuttiin kohukirjailijaksi, sillä "eihän toimittajaakaan saa kutsua kohutoimittajaksi" ja pitkitti mylläkkää valehtelemalla lapsellisesti valheen perään näyttäen täydeltä idiootilta, sillä totuushan oli jo väistämättä tulossa esiin. Itseäni mietityttää, millaisen vastaanoton lapsiparat ovat saaneet palatessaan kouluun. Mahtaa ihmetys ja häpeä olla suuri. Minttis vielä vaikuttaa sellaiselta huomionkipeältä henkilöltä, joka on "EE":tä mainostanut lasten kavereiden vanhemmillekin, joten kaikilla taitaa olla jupakka hyvin tiedossa mediakohun lisäksikin. Kummallista ajattelemattomuutta ihmiseltä, joka toisaalta tuntuu olevan (tai on olevinaan) niin huolissaan lastensa kohtelusta koulussa.
-
Michelangela
- Neuvoja-Jack
- Viesti:
Sikäli osaan kuvitella, että Minttixellä on voinut olla vaikeaa masennuksensa kanssa. Julkisella puolella ammattiauttajat aika usein kysyvät tuosta oman ns. tukiverkon auttamiskyvystä. Kaikilla ei sitä vaan ole. Jos on tosiaan ollut vaikkapa koulukiusattu, ei välttämättä ole niitä lapsuuden ystäviä, ja muutenkin on voinut olla hankalaa yrittää solmia syvempiä ystävyyssuhteita. Kaikkien lapsuus ei ole muutenkaan ollut kovin onnellinen, tai muista syistä omat vanhemmat, mahdolliset sisarukset tms. eivät yleensä auta ja tue, ainakaan tarpeeksi. Onneksi luultavasti iso osa ammattiauttajista on myös tajunnut tämän, ja kunhan kysyvät, varmuuden vuoksi.
Eläkkeellehän ei tosiaan pääse noin vain. Minulla on ollut diagnooseina mm. vakava ja toistuva masennus, vai mitä ne nyt nykyään taas ovatkaan, ja vuosia sitten, pitkien sairauslomien jälkeen (olin aina välillä osastohoidossakin) siirryin puoleksi vuodeksi Kelan kuntoutustuelle. Sen jälkeen olisi ollut sitten mahdollista alkaa sitä eläkkeelle päätymistä harkitsemaan. Ei olisi ollut varmaa senkään jälkeen, että eläkkeelle olisi päässyt. Minä tsemppasin ihan hurjana ja verenmaku suussa, ja yhä olen kiinni työelämässä, vaikka välillä on kaduttanut, että en kokeillut sitä eläkkeelle pääsyä. Onkohan tilanne mennyt siis jotenkin tähän tapaan, että Minttis on huolissaan tai toiveikkaana puhunut jotakin eläkkeelle päätymisestä, johon hoitsu todennut, että sellaista alettaisiin pohtia vasta sitten jos olisit työelämässä. Ja siitä Minttis sitten vääntänyt tuon että olisi laitettu eläkkeelle, jos olisi ollut töissä? Mene ja tiedä.
Kirjoittaminenhan on aika mainio tapa viettää sairauslomaa. Mun mielestä siinä ei ole sinällään mitään outoa. Mutta olisi nyt hemmetissä edes siinä ns. Miksun blogissaan, saatikka tuossa "Jonakin Päivänä Kaduttaa"-kirjassaan maininnut että kyseessä on täysin fiktiivinen tarina. Eihän siinä silloin olisi ollut mitään ongelmaa, ainakaan minun mielestäni. Kirjoitelkoot niitä Miksu-, Onerva- sun muita juttujaan niin paljon kuin sielu sietää, mutta minusta pitäisi olla sen verran selkärankaa, että ilmoittaa suoraan, että henkilöt ja tapahtumat ovat fiktiivisiä. Sen sijaan Minttis on häärinyt pitkin nettiä tekeytyen milloin keneksikin. Ja yhä ennen kaikkea kiemurtelee ja valehtelee kaiken suhteen. Se minuakin tässä toisinaan korpee. Ei se, miten hän on elämäänsä elänyt, minkälaista hänellä on ollut noiden mahdollisten kiusaamis-historiansa ja masennuksensa suhteen. Minttixellä on kuitenkin ollut tässä ilmeisesti avioerokin, ja kai vielä sen jälkeen, kun elämä näytti ensin hymyilevän muutettaessa Helsingistä Somerolle. Se olisi kenelle vaan rankka tilanne, mistä lähtökohdista tahansa. Mielestäni ei ole kovin aiheellista yrittää spekuloida sillä, että onko Minttis mahdollisesti ns. huono äiti vaiko ei.
Lyhyestä virsi kaunis: mielestäni edelleenkin Minttis on lapsellinen hupsu, ja harhaisella tavalla sairas, mutta millään tiedossa olevilla seikoilla ei ole puolusteltavissa hänen kaikki valehtelunsa - mutta toisaalta mielestäni ei ole mitään päteviä syitä myöskään paisutella tapahtumia saatikka sen suuremmin mustamaalata ihmistä. Sattuuhan näitä, eikä ole edes pahimmasta päästä, lähimainkaan.
Eläkkeellehän ei tosiaan pääse noin vain. Minulla on ollut diagnooseina mm. vakava ja toistuva masennus, vai mitä ne nyt nykyään taas ovatkaan, ja vuosia sitten, pitkien sairauslomien jälkeen (olin aina välillä osastohoidossakin) siirryin puoleksi vuodeksi Kelan kuntoutustuelle. Sen jälkeen olisi ollut sitten mahdollista alkaa sitä eläkkeelle päätymistä harkitsemaan. Ei olisi ollut varmaa senkään jälkeen, että eläkkeelle olisi päässyt. Minä tsemppasin ihan hurjana ja verenmaku suussa, ja yhä olen kiinni työelämässä, vaikka välillä on kaduttanut, että en kokeillut sitä eläkkeelle pääsyä. Onkohan tilanne mennyt siis jotenkin tähän tapaan, että Minttis on huolissaan tai toiveikkaana puhunut jotakin eläkkeelle päätymisestä, johon hoitsu todennut, että sellaista alettaisiin pohtia vasta sitten jos olisit työelämässä. Ja siitä Minttis sitten vääntänyt tuon että olisi laitettu eläkkeelle, jos olisi ollut töissä? Mene ja tiedä.
Kirjoittaminenhan on aika mainio tapa viettää sairauslomaa. Mun mielestä siinä ei ole sinällään mitään outoa. Mutta olisi nyt hemmetissä edes siinä ns. Miksun blogissaan, saatikka tuossa "Jonakin Päivänä Kaduttaa"-kirjassaan maininnut että kyseessä on täysin fiktiivinen tarina. Eihän siinä silloin olisi ollut mitään ongelmaa, ainakaan minun mielestäni. Kirjoitelkoot niitä Miksu-, Onerva- sun muita juttujaan niin paljon kuin sielu sietää, mutta minusta pitäisi olla sen verran selkärankaa, että ilmoittaa suoraan, että henkilöt ja tapahtumat ovat fiktiivisiä. Sen sijaan Minttis on häärinyt pitkin nettiä tekeytyen milloin keneksikin. Ja yhä ennen kaikkea kiemurtelee ja valehtelee kaiken suhteen. Se minuakin tässä toisinaan korpee. Ei se, miten hän on elämäänsä elänyt, minkälaista hänellä on ollut noiden mahdollisten kiusaamis-historiansa ja masennuksensa suhteen. Minttixellä on kuitenkin ollut tässä ilmeisesti avioerokin, ja kai vielä sen jälkeen, kun elämä näytti ensin hymyilevän muutettaessa Helsingistä Somerolle. Se olisi kenelle vaan rankka tilanne, mistä lähtökohdista tahansa. Mielestäni ei ole kovin aiheellista yrittää spekuloida sillä, että onko Minttis mahdollisesti ns. huono äiti vaiko ei.
Lyhyestä virsi kaunis: mielestäni edelleenkin Minttis on lapsellinen hupsu, ja harhaisella tavalla sairas, mutta millään tiedossa olevilla seikoilla ei ole puolusteltavissa hänen kaikki valehtelunsa - mutta toisaalta mielestäni ei ole mitään päteviä syitä myöskään paisutella tapahtumia saatikka sen suuremmin mustamaalata ihmistä. Sattuuhan näitä, eikä ole edes pahimmasta päästä, lähimainkaan.
"Kirjailija Minttu Vettenterä
Sivu on aikanaan perustettu kirjoittamiseni esittelyyn ja tiedottamiseen. Nyt kaikki asia hukkuu samojen asioiden jauhamiseen, toisteluun ja ihmisten keskinäiseen keskusteluun aivan asian vierestä. Tästä syystä sivu tullaan sulkemaan. Voitte jatkaa keskustelua esim. vauva.fillä, kaksplussalla tai jossain muussa laaturyhmässä, jossa vapaa keskustelu on sallittua.
-- minttu"
Sivu on aikanaan perustettu kirjoittamiseni esittelyyn ja tiedottamiseen. Nyt kaikki asia hukkuu samojen asioiden jauhamiseen, toisteluun ja ihmisten keskinäiseen keskusteluun aivan asian vierestä. Tästä syystä sivu tullaan sulkemaan. Voitte jatkaa keskustelua esim. vauva.fillä, kaksplussalla tai jossain muussa laaturyhmässä, jossa vapaa keskustelu on sallittua.
-- minttu"
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Todella hyvin kirjoitettu tämä!kanelia kirjoitti:Koulukiusattu ja masentunut tai ei - pidän silti Minttistä hyvin itsekkäänä ihmisenä. Hän olisi voinut heti "Enkeli-Elisan" levitessä käsiin myöntää valehdelleensa ja vedota mediaan jättämään lastensa takia jutun siihen. Sen sijaan Minttis kuitenkin levitteli ultra-aikojaan netissä lehdille, valitti fb:ssä kun häntä kutsuttiin kohukirjailijaksi, sillä "eihän toimittajaakaan saa kutsua kohutoimittajaksi" ja pitkitti mylläkkää valehtelemalla lapsellisesti valheen perään näyttäen täydeltä idiootilta, sillä totuushan oli jo väistämättä tulossa esiin. Itseäni mietityttää, millaisen vastaanoton lapsiparat ovat saaneet palatessaan kouluun. Mahtaa ihmetys ja häpeä olla suuri. Minttis vielä vaikuttaa sellaiselta huomionkipeältä henkilöltä, joka on "EE":tä mainostanut lasten kavereiden vanhemmillekin, joten kaikilla taitaa olla jupakka hyvin tiedossa mediakohun lisäksikin. Kummallista ajattelemattomuutta ihmiseltä, joka toisaalta tuntuu olevan (tai on olevinaan) niin huolissaan lastensa kohtelusta koulussa.
Tuo tyyli millä tämä Minttis on nyt päättänyt sivustonsa on kyllä kaiken kertova. Hyvin tylysti ilmoittaa, että menkää muualle kirjoittelemaan. Siellä on kuitenkin ollut mukana ihan asiallisiakin keskustelijoita. Ja mikä oli motiivina sille, että ensin annettiin ihmisten päiväkausia kirjoitella ja joku Tiina siellä yritti päteä samalla. Ja nyt sitten yhtäkkiä kaikki hanat kiinni.
Tämä mielestäni kertoo siitä, ettei tämä ihminen tule koskaan myöntämään tehneensä mitään väärää.
Siellä Kirjailija Minttu Vettenterän sivustolla oli myös selkeästi Mintun yhdistykseen kuuluvia kirjoittajia. Ja ainakin Vauva-palstaa seuratessa saa sellaisen kuvan, että yhdistyksen jäseniä on kohdeltu todella kylmästi. Se kertoo aikamoisesta välinpitämättömyydestä.
Pitäisi varmaan ihan tilata se kuulustelupöytäkirja ja lukea itse mitä siellä kuulustelussa onkaan puhuttu. Mutta tuskin Minttu myöntää edes silloin, jos kuulustelupöytäkirja julkaistaisiin ihan kokonaisuudessa.
Tämä mielestäni kertoo siitä, ettei tämä ihminen tule koskaan myöntämään tehneensä mitään väärää.
Siellä Kirjailija Minttu Vettenterän sivustolla oli myös selkeästi Mintun yhdistykseen kuuluvia kirjoittajia. Ja ainakin Vauva-palstaa seuratessa saa sellaisen kuvan, että yhdistyksen jäseniä on kohdeltu todella kylmästi. Se kertoo aikamoisesta välinpitämättömyydestä.
Pitäisi varmaan ihan tilata se kuulustelupöytäkirja ja lukea itse mitä siellä kuulustelussa onkaan puhuttu. Mutta tuskin Minttu myöntää edes silloin, jos kuulustelupöytäkirja julkaistaisiin ihan kokonaisuudessa.
-
Michelangela
- Neuvoja-Jack
- Viesti:
Joku voisi tosiaan tilata sen, ja julkaista täällä. Varmaan moniakin kiinnostaisi.