Tatuoinnit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
ketsku
Christopher Lorenzo

Re: Tatuoinnit.

Viesti Kirjoittaja ketsku »

No daa, 3 PIENTÄ söpöä tähteä = söpöjä kiltille tytölle! En mä mitään pääkalloja ole tatuoimassa. Olen nyt ottamassa kohta seuraavaa tatuointia, eläinaiheinen pieni söpö (siihenkin tulee sydämiä). Mulla on myös söpöjä lävistyksiä 8)
Jarno-T
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Jarno-T »

No joo, siis tarkotus ei ollut todellakaan dissata naamatatuointia tai jeesustella, itelläni on monta kasvojen alueella & olen yksi niistä ketkä suomessa naamatatuointeja suostuu tekemään, siis ammattilaisena :) naamatatuointi vaan on tatuoinneista ehkä paheksutuin & helposti vaikuttaa sosiaaliseen elämään/ työelämään. Ei millään pahalla mutta jos sulla on vasta pari kuvaa niin en kyllä lähtis sulle naamaan tekemään edes niitä pieniä tähtiä & en usko että kukaan vastuuntuntoinen ammatinharjoittajakaan. Eläkä ota nyt nokkiis :)
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

YLEkin tarttui naamatatuointiaiheeseen.

http://yle.fi/uutiset/meikkitatuoinnit_ ... in/6256912
Meikkitatuoinnit vaikeita laserillekin

Tämä kesä on ollut kiireinen tatuointien poistoja tekevälle lääkärille. Reissulta saatetaan tulla saman tien poistattamaan matkamuistoksi otettu tatuointi.

Kasvoihin otetut niinsanotut meikkitatuoinnit ovat hankalia poistaa. Naiset ottavat kasvoihin esimerkiksi rajauksia, luomiväriä ja kulmatatuointeja, joiden poistaminen voi vaatia jopa kymmenestä kahteenkymmeneen poistokertaa.

- Niissä värityyppi on erilainen kuin tavallisissa tatuoinneissa, kertoo ihotautien erikoistuva lääkäri Toni Karppinen.

Tatuointeja on aiemmin poistettu kirurgisesti ja hiilidioksidilaserilla. Nyt käytössä ovat uudenaikaisemmat laserit.

Säteilyturvallisuudenkin vuoksi tatuointiliikkeillä ei ole lupa käyttää luokan 4 lasereita kuin terveydenhoitohenkilökunnan läsnäollessa. Aina tatuointi ei katoa edes laserkäsittelyssä.

- Keltainen ja punainen väri ovat hankalimmat. Aallonpituus on sama rubiinilaserissa kuin näissä väreissä. Joskus tumma punainen saadaan häivytettyä, mutta keltaisen kohdalla asiakas joutuu päättämään ottaako hän riskin, että se jopa tummuu käsittelyn seurauksena, kertoo Karppinen.

Valkoinen väri on myös vaikea. Väri voi käsittelyn jälkeen muuttua mustaksi.

Tatuoinnin poistaminen on kallista. Pienenkin kuvan poistaminen maksaa paljon enemmän kuin sen ottaminen. 10x10:n senttimetrin kokoisen kuvan poisto maksaa jo satoja euroja.

Harkinta säästää rahaa

Tatuointien poistoja kaksi vuotta tehnyt ihotautien erikoistuva lääkäri Toni Karppinen kehottaa harkitsemaan tatuoinnin ottamista.

- Kymmeniä vuosia vanhoja tatuointeja tullaan poistamaan, ne ovat voineet häiritä koko niiden olemassaolon ajan. Eläkeiän kynnyksellä poistetaan ne ensimmäisen ihastuksen nimikirjaimet. Nämä asiakkaat ovat kovin tyytyväisiä, kun tatuointi poistetaan.

Joskus saattaa ihminen tulla viikon ulkomaanmatkan jälkeen samantien poistattamaan matkamuistoa.

- Kasvojen alueelle tai humalassa otettuja tatuointeja kadutaan kovasti, kertoo lääkäri.

Ainakin pari päivää kannattaa miettiä ennen tatuoinnin ottamista.

- Että onko tämä ihastus juuri se, jonka nimeä haluan kantaa ihossani lopun elämääni.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Jarno-T
Nikke Knatterton

Pitää muistaa että noi kosmetologin tekemät "tatuoinnit" on aivan eri asia kuin oikea tatuointi, väri laitetaan ns.pintaan, minkä takia se kuluu itsekseen pois. Kosmetologit vetää hirveitä summia esim.kulmien "tatuoimisesta", ekan käsittelyn jälkeen väri pysyy n.6kk, jonka jälkeen sama homma uusiks ja tyytyväinen asiakas maksaa lisää. ja noita ei ensinnäkään poisteta edes laserilla koska väri on liian pinnassa, typeryyttä ja ammattitaidottomuutta ko.lääkäriltä edes puhua tollasta.
Jarno-T
Nikke Knatterton

nii ja nykyään sitä laseria ei saa käyttää ku siihen erikoistunut terveydenhoitoalan ammattilainen, ei niitä enää yhdessäkään liikkeessä saa käyttää vaikka ois jumala vahtimassa. Joko toimittajaa ei kiinnosta asiaa ollenkaan tai juttu on vuosi sitten tehty.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mulle onkin nyt tatska- aika varattu mutta ei tule nassuun :D
Kilta
Susikoski

Re:

Viesti Kirjoittaja Kilta »

tulikukka kirjoitti:Miettinyt olen monta vuotta lapsesta saakka rakkaan jääkiekkoseuran logoa vasemman rinnan päälle.
Miksikö?
Koska elämässäni on vaihtunut kaikki: miehet, eläimet, musiikkimaku jne jne. Vain vanha kunnon Tappara on ja pysyy elämässäni kuolemaani asti
Samoilla linjoilla ollut kuva idean suhteen aikanaan, mutta sitten tuli otettua pikkuisen isompi kuva vasemman rinnan päälle kun Tapparan logo, eli reunasta reunaan... 10 vuotta suunnittelin rintakuvaani, ja toteutin sen -04, sattu toi Viikinkiaihe osuun vielä vähän paremmin kuin Tapparan logo...empä kyllä ole osunut tähän ketjuun kirjoittamaan aikaisemminkaan, mutta just laskin että about 20 kuvaa löytyy, ja pienin A4 kokoa...eli muutama hassu pikku täplä...
"Missään suut eivät sulkeudu yhtä tiukasti, missään ihmiset eivät häviä niin jäljettömiin kuin sillä alueella, joka Paavalin kirkon tornista näkyy..."
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Jarno-T kirjoitti:nii ja nykyään sitä laseria ei saa käyttää ku siihen erikoistunut terveydenhoitoalan ammattilainen, ei niitä enää yhdessäkään liikkeessä saa käyttää vaikka ois jumala vahtimassa. Joko toimittajaa ei kiinnosta asiaa ollenkaan tai juttu on vuosi sitten tehty.
Jutussa kyllä lukee että:
"Säteilyturvallisuudenkin vuoksi tatuointiliikkeillä ei ole lupa käyttää luokan 4 lasereita kuin terveydenhoitohenkilökunnan läsnäollessa."
tarkoititko jotain muuta?
Jarno-T
Nikke Knatterton

siis tarkoitan sitä että nykypäivänä noita laitteita ei saa käyttää TATUOINTILIIKKEESSÄ vaikka olisi lääkäri vahtimassa, eli tolla jutun kirjottajalla on vanhaa tietoa.
TriplaJ
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TriplaJ »

Tavallaan yksi tatuointi, joka on full body suit.
Älä oleta mitään. Ole valmis kaikkeen. (Samurai Chant)
Mikset vain istu alas ja ole hiljaa? (Dainin Katagiri Roshi)
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Aika harva asiantunteva artisti duunailee omassa studiossa mtn lazer-projektia...siihenhän tarvitsee ajanvarauksen kyseisestä terveyskeskuksesta/yksityinen.se onkin sitten lompakossa lievä reikä...esimerkkinä yksi immeinen poisti kyseisellä menetelmällä ööbaut stidi askin kokoisen ex-kumppanin nimen(kuka harva asiantunija edes pistää nahkaan),kokemus oli vierestä seuranneena erittäin hupaisa,toinen on hampaat irvessä ja toisella on hymy korvissa.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Iitami
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Iitami »

Ikipäivänä en ottais kumppanin nimeä/syntymäaikaa tms. Mulla olkavarressa susi joka ulvoo kuuta, oon koira-ihminen ja susi niiden esiaste, siksi kyseinen kuva.
Jarno-T
Nikke Knatterton

tattooed fucker kirjoitti:Aika harva asiantunteva artisti duunailee omassa studiossa mtn lazer-projektia...siihenhän tarvitsee ajanvarauksen kyseisestä terveyskeskuksesta/yksityinen.se onkin sitten lompakossa lievä reikä...esimerkkinä yksi immeinen poisti kyseisellä menetelmällä ööbaut stidi askin kokoisen ex-kumppanin nimen(kuka harva asiantunija edes pistää nahkaan),kokemus oli vierestä seuranneena erittäin hupaisa,toinen on hampaat irvessä ja toisella on hymy korvissa.
Siis ennen lakimuutosta oli täysin sallittua tehdä poistoja laserilla tatuointi-liikkeessä, edellyttäen että oli käyty ko. Laitteen käyttämiseen vaaditut koulutukset suomessa. Toki kovin montaa laitetta ei suomessa liikkeisiin hommattu, iha vaan jo hinnan takia (5000-25000e) & sellanenkii pointti on että 99% tekijöistä mieluummin peittää vanhan, huonon kuvan kuin että rupee kikkailee minkää paholaisen laserin kanssa millä saa varmasti taitamattomissa käsissä ihosta vielä huonomman näköisen.
RealPitti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Mun tietääkseni Valviralta ei ole tullut minkäänlaista ohjeistusta noihin lasereihin?
Kyllä mä oon poistattanut ihan tatska liikkeessä kuvaa laserilla vielä, he muistaakseni vielä mainostavatki tekevänsä niitä :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

Emailini: [email protected]
Hamil
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hamil »

RealPitti kirjoitti:Mun tietääkseni Valviralta ei ole tullut minkäänlaista ohjeistusta noihin lasereihin?
Kyllä mä oon poistattanut ihan tatska liikkeessä kuvaa laserilla vielä, he muistaakseni vielä mainostavatki tekevänsä niitä :roll:
Säteilyturvakeskuksen (STUK) sivuilta löytyy tietoa:
Tatuoinnin poistoon käytettävää suuritehoista, luokan 4 laserlaitetta voi lain mukaan käyttää ainoastaan lääkäri tai yrittäjä, joka tekee toimenpiteet lääkärin lähetteellä ja valvonnassa. Vastuu tällaisen laitteen käytöstä on siis lääkärillä. Luokan 4 laserlaitteen säde on niin voimakas, että se voi polttaa iholle hetkessä palovamman.
Sekä Lasereiden turvallisuudesta:

Miksi laserit voivat olla vaarallisia?
Vastaa Viestiin