16-vuotias Sigrid Schjetne katosi Oslossa

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Smirre
Jack Bauer

Re: 16-vuotias Sigrid Schjetne katosi Oslossa

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Mä olen monta kertaa tuolla yksin pelätessä kaivannut sellaista puhelinta,että sais koko ajan lähettää "tukihenkilölle" videokuvaa,jos uhkaava tilanne on päällä.Nyt pitäis ens hakee kuvaus ja sit kuvata ja tallettaa ja hakee nimi ym.Komppania kerkeis marssiin yli.Vai onko mun puhelin täysantiikkia jo?Ja sillä pitäis syyllistyä syyttömän vesilinnun pahoinpitelyyn?No oikeesti:pelkkä turvahälytin ei kerro tekijän näöstä mitään,mutta jos reaaliaikainen lähetys kännykällä KOKO AJAN KUVATEN onnistuisi-ja jos ei heti kukaan sitä ole vastaanottamassa,tietenkin jäisi kuin lukematon viesti puh muistiin ja näkyy kun puh avataan-olisi helvetin monta kiinnijäänyttä enemmän ja liikkuminen olisi PAAALJON turvallisempaa.Ja vaikka sen kännyn sit sais uhrilta pois,olisi siihen asti kuvattu video jo lähtenyt.Tuskin on teknisesti mahdotonta.Kait tätäkin jotkut intimiteetisuojalakiin ja yksityisyyden suojaan vetoovat elämästäerkaantuneet pumpuliverhoilluisssa torneissaan olisivat torppaamassa.Onhan kait noita tietokonesysteemejä,mut eiks nekin toimi päinvastoin että tieto;kuva ja hälytys saadaan kännykkään,mutta kännykästä ei tietsikalle reaaliajassa? Ja kun täällä jotkut siitä kommentoi,että miten noin pian lähti isä etsimään;onko tänä päivänä jotenkin outoo,jos tyttölapsi ihan oikeesti noudattaa tarkkaan kotiintuloaikaa,ja vanhemmat luottaa tyttäreensä,että ei jää omille teilleen ?Onhan "kunnon" tyttöjäkin vielä.Ja jos joku sarjaraiskaaja on liiskuskellu oslossa,niin kyllä se helpolla valvottaa ja huolettaa vanhempiaan.Saattanut ajatteluttaa Sigridiäkin,jonka takia ehkä ilmoittanut sijaintiaan.Mutta mutta:jos tekijöitä onkin useampi,ja on etukäteen jäänyt siellä rauhallisemmalla osuudella joku kyydistä,ja auto tulee Sigridiä vastaan(ehkä ajanut ohi aiemmin),hän ei ehkä tule ajatelleeksi,että joku on kohta vastassa...Eikä muuten auton ovi paukahda kuuluvasti,jos väliin jää jotain,kangasta ym tarpeeksi-tai ei vaan sovi kiinni!
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Lundia kirjoitti: Eli tästä voisi päätellä, että kuva on ollut pakko lähteä jollekulle listalla olevalle, eikä kellekkään ihan randomille henkilölle ja kyseisen ihmisen on ollut pakko nähdä se ainakin sekunnin verran. Ja kyseinein ihminen on tiennyt, että kuvaviesti on tullut Sigrdiltä. Onko siis tosiaan voinut koko kuvaviesti mennä joltakulta niin ohi, ettei pysty sanoa edes saaneensa sitä (vai oliko vastaanottaja tiedossa) tai edes ole pientä havaintoa mitä kuvassa on ollut.
Sen verran mitä itse tuota nyt kokeilin, niin siitä olen aika varma, että täysin ohi viesti ei voi mennä. Vaikka kuva menisi ohi, niin senkin jälkeen viestilistassa näkyy keneltä kuvia on saanut (ja mikä päivä ja mikä kellon aika), vaikka kuvia ei enää voisi avata. Eli jos joku nyt vahingossa on onnistunut avaamaan kuvaviestin näkemättä sitä, niin ainakin hänellä pitäisi näkyä tiedot, että kuvan on saanut päivämäärineen jne.

TOKI esimerkiksi minulle ei tullut ilmoitusta, että olin saanut kuvan. Kun avasin tuon sovelluksen, niin vasta sitten tiesin saaneeni kuvan. Täten kuva voisi periaatteessa mennä saajalta ohi, jos ei ko. sovellusta aukaise ja on samat asetukset kuin minulla (en ole vielä onnistunut asetuksia muuttamaan kröhöm, joten en tiedä millaisia muita vaihtoehtoja on, jos on). Mutta olettaisin, että kaikki Sigridin ystävät ovat tarkastaneet ovatko kuvan saaneet varsinkin katoamisen jälkeen, vaikkei siitä erillistä ilmoitusta olisikaan tullut.

Tuohon sovellukseen voi kirjautua esim facebookin kautta ja täten kun sovelluksella etsii muita, joilla tuo sovellus on, niin se voi ilmeisesti poimia myös facebook listasta kavereita, vaikka näiden puhelinnumeroa ei olisikaan. Täten siis lista, kenelle kuva on voinut mennä, voi olla pitkäkin. En tiedä miten suosittu tuo sovellus on esim. norjalaisten nuorten keskuudessa.
Naattori
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Kadonneen Sigridin mysteeri:
Poliisi pidätti miehen valheesta

Torstai 30.8.2012 klo 04.53

Yksi mies on pidätetty liittyen elokuun alussa kadonneen 16-vuotiaan Sigridin tapaukseen, kertoo Norjan TV 2.

Sigrid katosi lauantaina 4. elokuuta palatessaan ystävänsä luota kotiin Oslossa. Tytön kohtalo on yhä mysteeri, mutta tutkinnassa on nyt sattunut uusi käänne, kertoo Norjan TV 2.

TV 2:n tietojen mukaan poliisi on pidättänyt miehen, jota epäillään väärän todistuksen antamisesta Sigridin katoamistutkinnan yhteydessä. Mies on ollut yksi todistajista katoamistapauksessa, mutta nyt poliisi uskoo hänen valehdelleen kuulusteluissa.

Oslon poliisin edustaja ei kiistänyt eikä vahvistanut TV 2:n väitettä.

- On selvää, että näin suuressa tutkinnassa tarkistamme huolellisesti todistajien kertomukset, muotoili poliisitarkastaja Hanne Kristin Rhode tv-kanavan haastattelussa.

TV 2:n tietojen mukaan miestä ei epäillä Sigridin katoamisesta. Hänen tarkka roolinsa tapauksessa ei kuitenkaan ole kanavan tiedossa.

Poliisi on saanut runsaasti vinkkejä liittyen Sigridin katoamiseen, mutta toistaiseksi ne eivät ole johtaneet tytön jäljille. Viimeinen varma havainto Sigridistä on katoamisyöltä hieman kahdentoista jälkeen, kun hän lähetti ystävälleen tekstiviestin. Sigridin puhelin löytyi laajoissa etsinnöissä vain 300 metrin päästä tämän kotoa.

STEFAN LEPPÄNEN
[email protected]
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201208 ... 1_ul.shtml
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Mielenkiintoinen uutinen. Toisaalta: miksi valehdella, jos ei ole asiassa mitään salattavaa? Toivottavasti päivän mittaan selviää, kuka on kyseessä, kaikkia kuultujahan meillä täällä ei varmasti tiedetä, mutta mieleen tulee nämä autoissa olijat, toinen näistä kahdesta, jotka ovat ilmoittautuneet, lähtöpään perheen isä( jos häntä on olemassa edes, voihan kyseessä olla yksinhuoltajaperhe) Päiväkodin pihassa videoineet pojat, mutta syytä en keksi, Sigridhan oli silloin jo kadonnut ja silloinhan pidätettyjä olisi paremminkin ehkä kaksi, jos esim. ajasta olisi valehdeltu. Oma isä?

Aika salassa asiaa nyt pidetään, mutta pidättäminen valheesta on aika rankka juttu, jos ei syyllisyyttä epäillä, toivottavasti se saadaan myös todistettua. Enpä usko, että ihan heti ketään valkoisen valheen lipsauttelijaa häkkiin pistettäisiin.
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Minulle tulee mieleen ensimmäisenä se nuori mies, joka oli "murtautunut" Sigridin tietokoneelle. Tai sitten ne tosiaan ne pojat, jotka ovat videokameralla kuvanneet.

Itse en pidä mitenkään erikoisena tuota, että isä on lähtenyt tyttöään etsimään, isä on saanut ajatella että menee yksinkertaisesti vastaan kun on jo pimeä ja kello on paljon. Sen sijaan pidän yhä erikoisena, että vanhemmat ovat antaneet lapsen liikkua tuohon aikaan yöllä yksin, varsinkin jos on jotain sarjaraiskaajia ollut liikenteellä.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

elli72 kirjoitti:Minulle tulee mieleen ensimmäisenä se nuori mies, joka oli "murtautunut" Sigridin tietokoneelle. Tai sitten ne tosiaan ne pojat, jotka ovat videokameralla kuvanneet.

Itse en pidä mitenkään erikoisena tuota, että isä on lähtenyt tyttöään etsimään, isä on saanut ajatella että menee yksinkertaisesti vastaan kun on jo pimeä ja kello on paljon. Sen sijaan pidän yhä erikoisena, että vanhemmat ovat antaneet lapsen liikkua tuohon aikaan yöllä yksin, varsinkin jos on jotain sarjaraiskaajia ollut liikenteellä.
Ei, en enää itsekään pidä tuota vastaan menoa epäilyttävänä tai outona, kun on selvinnyt, että vanhemmat olivat yrittäneet saada tyttöä puhelimella kiinni useamman kerran- näin olen ymmärätänyt. Ei isä enää ole minunkaan pääepäiltyni, ei enää edes top 10:ssa, vaikka 100% varmuudella ei häntä tässä vaiheessa voi sulkea poiskaan, kuten ei ketään muutakaan.

Kyllä, itsekään en antaisi tyttölapsen kulkea edes paria kilometriä yksin yöllä, jos sarjaraiskaaja on liikkeellä. Tosin tässä tapauksessa en oikein usko hänen olevan syypää katoamiseen.

Tuo koneelle murtautuneen pojan olinkin unohtanut, voisi siis olla hänkin, joka pidätetty.

Toistan toki itseäni, mutta sanon, että luulen tekijän olevan entuudestaan Sigridille tuttu. Saisi tämä tapaus jo ratketa, ei voi kuvitella edes, miten raskasta tämä on omaisille. erikoista sinäänsä, että ruumis on ja pysyy piilossa kaupunkialueella, mutta onhan näin käynyt myös meilä täällä Suomessa.
brann
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja brann »

Kyseessä oli ensimmäinen kerta kun Sigrid sai olla ulkona näin myöhään. Sekin osaltaan selittää tuota vanhempien huolestumista.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

elli72 kirjoitti:Minulle tulee mieleen ensimmäisenä se nuori mies, joka oli "murtautunut" Sigridin tietokoneelle. Tai sitten ne tosiaan ne pojat, jotka ovat videokameralla kuvanneet.

Minä pohdin, että vanhemmat eivät välttämättä ole olleet tietoisia sarjaraiskaajasta. Ei niistä nyt yleensä ihan hirveällä isolla haloolla kerrota joka kadun kulmassa. Ja joku lehtiuutinen voi mennä herkästi ohi.
brann kirjoitti:Kyseessä oli ensimmäinen kerta kun Sigrid sai olla ulkona näin myöhään. Sekin osaltaan selittää tuota vanhempien huolestumista.
Mistä tällainen tieto?
sannalain
Susikoski

Viesti Kirjoittaja sannalain »

Voihan tuo fb-tilille kirjautunut poika olla ihan random kaveri, joka on vain kiinnostunut tästä katoamistapauksesta. Mutta nyt kyllä alkoi mietityttään että mitähän ne kaks tyyppiä siellä päiväkodin nurkilla oikein kuvas.
mä oon hyvien puolella.
Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

Mies joka on syytteessä valehtelusta asuu oletetun tapahtumapaikan lähistöllä. Hän on vajaa 30 vuotias ja on tuomittu aiemmin törkeästä raiskauksesta eräässä toisessa kaupungissa. Hän juoksi ulkona naisen perässä ja eräässä tunnelissa sai naisen kiinni ja pakotti hänet alasti ja raiskasi, samana vuonna hänet tuomittiin myös itsensa paljastamisesta.
Oden
Alokas

Viesti Kirjoittaja Oden »

Olen seurannut tätä mysteeriä jo yli viikon verran.

Itsellä kävi sellainen mielessä, mitä en ole vielä täällä nähnyt kenenkään mainitsevan(?), eli päälleajo. Mitä jos joku(ilmeisesti se punainen auto) onkin ajanut kovaa vauhtia huomaamatta tietä ylittänyttä Sigridiä. Sigrid selaa kännykkää eikä huomaa lähestyvää autoa kun vasta viimehetkellä. Hän kiljaisee kovaa säikähdyksestä ja törmäys tapahtuu. Kännykkä lentää kädestä ja kengät lähtevät jalasta. Toinen sukka jää jalkaan. Peloissaan oleva, ehkä jopa humaltunut kuljettaja nousee autosta, heittää kengät ja kännykän autotieltä sivuun päiväkodin viereen ja ottaa Sigridin kyytiinsä.
Tuosta tietenkin voisi jonkinlaista meteliä syntyä auton nopeasta jarrutuksesta ja tytön paiskautuessa konepellin päälle. Myös auton osia ja verta saattaa ehkä jäädä tielle, jos törmäys on ollut voimakas. Autoon kuitenkin on täten jonkinnäköisiä vaurioita jäänyt. On vaan hankalaa etsiä punaista autoa, jossa on muutama lommo edessä, kun ei merkkiä tiedetä. :?
Kuulostaa hieman kaukaa haetulta, muttei mahdottomalta! :)

Olen kuitenkin sitä mieltä, että tässä on tekijänä joku Sigridille tuttu.
Harmittava tapaus, joka antaa paljon erilaisia vaihtoehtoja...
Toivottavasti tyttö löytyy.
JiiJoo
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja JiiJoo »

Säteri kirjoitti:Mies joka on syytteessä valehtelusta asuu oletetun tapahtumapaikan lähistöllä. Hän on vajaa 30 vuotias ja on tuomittu aiemmin törkeästä raiskauksesta eräässä toisessa kaupungissa. Hän juoksi ulkona naisen perässä ja eräässä tunnelissa sai naisen kiinni ja pakotti hänet alasti ja raiskasi, samana vuonna hänet tuomittiin myös itsensa paljastamisesta.
Tämä tyyppi kuulostaa aika mielenkiintoiselle :|
Mitkähän lie syyt valehtelulle... onkohan muuten vain oman nahkansa pelastaminen taustojensa takia vai onko tullut tehtyä jotain samankaltaista taas :?
kun kuitenkin aina on elämä laina
Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

mies on valehdellut olinpaikastaan tapahtumien kulun kannalta ratkaisevana aikana. Asuu aivan Sigridin kodin lähiympäristössä
sannalain
Susikoski

Viesti Kirjoittaja sannalain »

The Localin sivulta löytyy juttu aiheesta:

http://www.thelocal.no/page/view/sex-of ... ase-police
mä oon hyvien puolella.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minulla on muutama sivu tätä ketjua lukematta enkä tiedä, onko tätä jo spekuloitu mutta olenko ainoa jota perheen käytös oudoksuttaa? Nythän epäillään Sigridin kadonneen kotimatkalla, mutta mitäs jos hän ehti kotiin?
Ei ole ihan normaalia että 16-vuotiaan tytön vanhemmat alkavat hälyyttää virkavaltaa noin nopeasti ja että tyttö olisi ollut tuona iltana ensimmäistä kertaa pidempään ulkona. Sigrid on kuitenkin 16, ei 12. Minusta vanhempien reaktiot ovat täysin liioiteltuja. Tyttöhän voisi tuossa iässä jo muuttaa muualle opiskelemaan. Ei hän mikään heikkojärkinen holhottava ollut.
Onko tietoa yrittivätkö he soittaa Sigridille? Normaali reaktio myöhässä kotiin tulevaan teiniinhän on soittaa ja komentaa kotiin. Varsinkin kun kyseessä on kiltti tyttö jonka ei odoteta huumeilevan, juopottelevan tai muhinoivan poikien kanssa. Ymmärtäisin jos tarkkailussa olevaa ongelmateiniä vahdittaisiin kuin iltalomailevaa vankia, mutta eivät normaalit vanhemmat pillastu puolen tunnin myöhästymisen vuoksi.
Minä mietin että mitä jos Sigrid ehti kotiin. Hän on ollut ulkona, lähtenyt kavereiden luota kesken ja ehkä protestoi tiukkoja sääntöjä joita ei ole muilla kavereilla. Seuraa jomman kumman vanhemman raivari, kotrollin menetys ja tyttö on kuollut. Ruumis piiloon, vähän tavaroita lähimpään pusikkoon ja hirveä meteli ja hätä kuin tyttö olisi kadonnut. Ei sinä yönä ruumiskoiria tuoda paikalle. Etsinnät keskittyvät Sigridin kotimatkan varrelle ja sinne mistä tavaroita löytyy. Ruumiin ehtii dumpata rauhassa piiloon johonkin. Ehkä sen varjolla että ajelee epätoivoisesti tyttöä etsimässä.
Kuten on usein jo todettu, satunnaisten vastaantulijoiden tekemät henkirikokset ovat Pohjoismaissa hyvin harvinaisia. Lapset ja nuoret kuolevat useimmiten oman perheenjäsenen käsien kautta. Voisiko syy poliisin hiljaisuuteen olla siinä että hekin tietävät tämän. Mutta jos he kävisivät koko maan empatiseeraaman perheen kimppuun eivätkä löytäisi mitään, seuraisi kamala kalabaliikki.
Vastaa Viestiin