Tämmönen löytyi netistä, toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa:
http://asianoikealaita.vuodatus.net/
asian oikea laita
06.09.2012 - 10:58
Ajattelin vihdoinkin avautua asiasta joka on varmasti puhuttanut monia, nimenomaan Facebookissa pystyssä oleva Etsintäkuulutus sivun ylläpitäjästä ja yliajon uhrista. Monet ovat varmaan saaneet paljon paskaa niskaansa jos ovat bemarin sattuneet omistamaan. Niin kävi myös minulle. Omistin vanhan pallovalobemarin jonka myin jo alkukesästä. Minä aloin saamaan kaikenmaailman viestejä missä kyseltiin autosta kaikkea, ja vastailinkin niihin. Sanoin myyneeni auton aikoja sitten, ja tämä henkilö pyysi saada uuden omistajan numeron, en halunnut sotkea mitenkään uutta omistajaa tähän asiaan, ainakaan suoranaisesti. Annoin rekisteritunnuksen ja ID numeron nettiautoon jotta voi katsoa että kyseessä on aikoja sitten myyty auto.
Tosiaan olen kestänyt jo paljon muutakin. Tätä "piinaamista" on jatkunut jo pidemmän aikaa mutta muiden tietämättä. Lopulta homma alkoi mennä siihen että kys. henkilö tulee työpaikalleni uhkailemaan minua ja perhettäni ja sanoi tekevänsä vaikka ja mitä. Töistä päästyäni tajusin että hän oli murtautunut taloomme, puhkonut ainakin kahdeksan auton renkaat ja pirstaloinut jenkkimme renkaat ja takalasin. Oli henkilö myös näyttänyt puukkoa hieman perävaunullekkin. Suutuin tästä ja soitin poliisit paikalle ottamaan vaurioista valokuvat. Sanoin myös poliiseille pelkääväni hevosteni puolesta, ja pelkäsin niille käyvän jotakin. Asiasta kirjattiin rikosilmoitus ja todisteet kyseisestä henkilöstä löytyivät.
Asia ei loppunut tähän, vaan henkilö lähetteli aseen kuvia ja sanoi kirjaimellisesti "tästä se lähtee". Kaikki viestit mitä saapuivat säilytettiin. Eräänä aamuna klo 6 heräsin puhelimen soittoon. Poliisit olivat napanneet kiinni irralla olleet hevoseni. Paikanpäällä juttelin toisen poliisin kanssa, ja tämä ehdotti tutkimaan mistä hevoset ovat tulleet ja miten. Hevosten aitauksesta oli tolpat revitty maasta ja aitalangat katkottu luultavasti veitsellä. Otin kuvat tapahtumapaikasta. Hevoset oli luultavimmin ajettu metsään, ainakin jäljet menivät sinne. Jos hevosemme olisivat itse karanneet, eivät langat olisi olleet väärään suuntaan ja hevoset olisivat juosseet kotipihalle eikä metsään. Eräs hevosista pelkää lähellä olevaa autiotaloa eikä sinne yksin menisi. Hevoset on mitä luultavemmin ajettu metsään ja ne ovat eksyneet isolle tielle kun eivät kotiin ole päässeet tiheän metsän läpi. Hevoselleni tuli vaurioita kys. tapahtumasta, mutta paranee kuitenkin. Kävin tekemässä tästäkin rikosilmoituksen kuvien kera.
Perjantaina 31.8 olin saanut uhkausviestejä yöllä, tosin huomasin ne vasta aamulla. Uhkaili että hakkaa minut niin etten kävele enään ja että joku meistä kuolee. Menin taas poliisiasemalle sanomaan että tälle asialle on tultava päätös. Kirjasimme taas rikosilmoituksen asiasta ja henkilö napattiin kiinni.
Henkilöltä löytyi aseita, joten uhkausviestit olivat oikeasti varteenotettavia. Henkilö pääsi kuitenkin viikonlopun jälkeen vapaaksi ja johan tuli viestejä heti ulospäästyään, mm. "kiitos vasikoinnista". Epäilen ettei kys. henkilö kovin mielissään asiasta ole, mutta tälle asialle on tehtävä päätös.
Kaiken tämän ja vähän muutakin jouduttu kestämään. Ja tosiaan olen itse ala-ikäinen, ja ihmettelen kummasti miten aikuinen mies kehtaa kiusata lapsia tai naisia ylipäätään. Ajattelin tämän avartavan teidän kaikkien "kymppitonnin metsästäjien" ajatusmaailmaa. Otin iltalehteen aluksi yhteyttä jotta ihmiset saisivat tietää millainen kys. henkilö todellisuudessa on. Mutta asialle ei tullut kaikua.
Ja osa oli arvellut että kys. henkilön laiton uhkaus oli nostettu jonkun bemaristin toimesta, no kai niinkin voi sanoa mutta olen tosiaan ex-bemaristi tällähetkellä, ja alaikäinen.
0 kommenttia
kommentoi