viljamaria kirjoitti:Olen kyllä täysin samaa mieltä MissHolmesin kanssa. Lisäksi ihmettelen sitä, että ihmisiä päästetään yksinään selkeästi vahvassakin humalatilassa harhailemaan kohti kotia/mitä ikinä. Toki tällasia sattumia tapahtuu, mutta itselleni on ihan esiteinistä asti painotettu sitä, että kaveria ei jätetä ja toisista pidetään huolta kun lähetään juhlimaan. Mulla se on ainakin iskostunut päähän aika lujasti, ja vähänkin enemmän humalaisesti ystävästä huolehditaan sitten taksiin taikka kotiinkin asti.
Tietenkin joskus on vaikea arvioida että miten kännissä se kaveri on, ja omatkin menot vie mukanaan, mutta kuitenkin. Miten monta katoamista ja ''turhaa'' kuolemaa olisikaan estetty, jos mukana matkalla ois ollut ''saattaja''. :/
Kerroppa mitä tehdään niissä tapauksissa kun ihminen on juhlimassa yksinään,eli seurana ei ole yhtäkään kaveria,tuttua?Kenen baarista pitäisi lähteä saattamaan?Niinpä..Totuus vaan myöskin on että aikuisen ihmisen on pystyttävä pitämään huolta itsestään,pitää juoda sitten sen verran minkä tietää pystyvän kestämään,niin että pärjää kotiinsa asti,on sitten taksilla tai kävellen jne..
Eri asia on tietysti josta olen samaa mieltä että jos kaveriporukalla ollaan liikenteessä ja huomataan että joku aivan surkeassa kunnossa niin sellaista ei saisi päästää yön selkään yksinään,sellaisesta kaverista on huolehdittava.Mutta kuten sanoin,yksinäisen juhlijan on itse pärjättävä.
lepää rauhassa mikko,omaisille kuitenkin hyvä että selvisi tapaus pian.