Kirjoitusvirheitä ja muita häiriötekijöitä :)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Doctor Lecter kirjoitti: Jos mainitsen, että on helpompi lukea, jos viesti on kirjoitettu oikein eikä sisällä mitään koodikieltä ym. paskaa, niin vastaus siihen on mitä todennäköisemmin, että "vittuuks sit täällä roikut saatanan kääpä jos et lukemaas ymmärrä ja valitat jostain oikein kirjottamisest mä oon sentää vittu jo 23 ja oon ollu muka kaikis talonvaltauksis ja sit mä opiskelen viel 10 vuotta ku sit saa niit apu rahoi". .
Ne apurahahakemukset joutuu kyllä kirjoittamaan ihan itse... Laitetaan nyt vielä selvennykseksi, että en tiedä, onnistuuko taiteen puolella rahanhaku tuolla kielellä, mutta tieteen puolella tulosvastuu on nykyisin todella kova. :P
Every ship must sail a world.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

empä, sydämmellä yms. ärsyttää ihan älyttömästi ja tietenkin omana lukunaan teinixin kirjoittaminen...ei ole tottunut sellaiseen soopaan, joten ei sitä myöskään osaa lukea....aaarrrggghhhh!!!!!! Mutta itse syyllistyn isojen alkukirjainten välttelyyn, joten jokainen tyylillään.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Doctor Lecter kirjoitti:
cicero kirjoitti:heh. minä olen juuri näitä huonokäytöksisiä eli kirjoitan pienillä kirjaimilla lähes kaiken jne...se ei kuitenkaan tarkoita että "normaalielämässä" sitä harrastaisin. olen ottanut vapauden kirjoittaa tällä tavalla, usein kun sylissä voi olla vauva istumassa tms. aikaa myöten foorumeille kirjoittaessa tästä on tullut tapa... :oops:

työjutut ja sensellaiset kirjoitetaan eri tyylillä...siksi en itse tee kovasti päätelmiä muista kirjoittajista ja heidän osaamisistaan kirjoitustyylin perusteella, se ei aina kerro kirjoittajastaan yhtään mitään...sisältö merkitsee enemmän 8)
Siis tarkoitat sanoa, että tänne kelpaa hieman "vähempiarvoinen" ilmaisu? Muualle sitten paremmin, mutta sille murha.infon porukalle kelpaa kunhan on "sinne päin".
ei vaan yleisesti ottaen kirjoitan näin mille tahansa foorumille kun tämä on ihan mun omaa vapaa-aikaa :D Lisäksi normaalisti puhun englantia nykyään ihan kotioloissakin, suomenkieleni kuulostaa nykyään kuulemma todella hassulta enkä voi sitä kieltääkään sillä se on sekoitus porin sekä turun murretta+ sanojen miettimislisä, ajatelkaa rikkonaisia nopeita sanoja hitaalla turun murteella ja kaikki sanat ei edes tule mieleen heti vaan täytyy funtsia... :oops: Joten olen sillä tyylillä sitten tänne foorumeillekin kirjoitellut...Olen kyllä huomannut että täällä on paljon hyviä kirjoittajia ja hyvällä "kielellä" En missään nimessä aliarvioi murhainfon kirjoittajakuntaa. Sitäpaitsi viihdyn täällä oikein hyvin joten kaipa se kertoo jotain minustakin...NIINKU ...:roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Mä muokkasin tota ekaa viestiä vähän siihen suuntaan että tänne eksyvä ei pelästy näitä muita juttuja. :D Ja voisi tämän siirtää lautamiehiinkin mutta kun en osaa/pysty.. Moderaattorit...? :?:

Asiaan... Mä käytän aika paljon hymiöitä, koska niillä saa yleensä asian helpommin perille niin ettei toinen käsitä ainakaan väärin. (Siis kun äänenpainoa, ilmeitä tai eleitä ei voi käyttää... )

Toki niiden liikakäyttöäkin tapahtuu, mutta yritän ainakin omasta puolestani välttää turhia hymiöitä sellaisiin paikkoihin missä viesti menee "oikeankuuloisena" perille ilman niitäkin. 8)

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

cicero kirjoitti: ei vaan yleisesti ottaen kirjoitan näin mille tahansa foorumille kun tämä on ihan mun omaa vapaa-aikaa :D Lisäksi normaalisti puhun englantia nykyään ihan kotioloissakin, suomenkieleni kuulostaa nykyään kuulemma todella hassulta enkä voi sitä kieltääkään sillä se on sekoitus porin sekä turun murretta+ sanojen miettimislisä, ajatelkaa rikkonaisia nopeita sanoja hitaalla turun murteella ja kaikki sanat ei edes tule mieleen heti vaan täytyy funtsia... :oops: Joten olen sillä tyylillä sitten tänne foorumeillekin kirjoitellut...Olen kyllä huomannut että täällä on paljon hyviä kirjoittajia ja hyvällä "kielellä" En missään nimessä aliarvioi murhainfon kirjoittajakuntaa. Sitäpaitsi viihdyn täällä oikein hyvin joten kaipa se kertoo jotain minustakin...NIINKU ...:roll:
Totta. On paljon hyviä kirjoittajia, mutta monien sanoma ikävä kyllä häipyy tuon epäselvyyden taakse, jolloin kiinnostavuus aiheeseen - ainakin minulla vähenee ja sitä kautta myös mahdollinen innostus selvitellä asiaa lisää.

En sinua, cicero, pidä suinkaan minään "ongelmakirjoittajana", vaan kun itse ilmoittauduit sellaiseksi, niin tavallaan jäit tulilinjalle. Asiaahan sulla (useimmiten) on. Et sillai niiku.

Toki nyt täytyy näitä omia tekstejä tarkkailla siihen malliin, ettei virheitä tule. Palautetta saattaa tulla välittömästi pienestäkin virheestä. "Ähhähää nyt se mulkku mokasi ite" -tyyliin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Ed
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Ed »

Kumpaa ketjua tässä nyt käytetään tämän asian puimiseen?
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Ed kirjoitti:Kumpaa ketjua tässä nyt käytetään tämän asian puimiseen?
Sori, en tajunnut että joku oli lautamiehiin avannut toisen ketjun eri otsikolla. Ajattelin että tämän olisi voinut siirtää sinne. En tiedä.. :oops:

*poistuu paikalta vähin äänin*

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

meneehän se aika näinkin, kun kirjaillaan kahteen ketjuun. josko noi modet osaisi siirtää tämän ketjun toisen jatkoksi, niin päästäisiin kaikki helpommalla...mutta pitää varmaan itsekin opetella noiden isojen alkukirjainten käyttöä, koska huomasin omaa tekstiä lukiessani, että se ehkä helpottaisi sanoman ymmärtämistä jonkinverran...Tai siis niinku... :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Doctor Lecter

ABC kirjoitti: Ne apurahahakemukset joutuu kyllä kirjoittamaan ihan itse... Laitetaan nyt vielä selvennykseksi, että en tiedä, onnistuuko taiteen puolella rahanhaku tuolla kielellä, mutta tieteen puolella tulosvastuu on nykyisin todella kova. :P
Tuon tiedän, mutta tarkoitin - huonolla esimerkillä, tätä ikuisten opiskelijoiden määrää opintorahan, asumismahdollisuuden ym. verukkeiden varjolla. Vaikkapa hän, joka on nyt 41 ja edelleen opiskelijana. Välillä taukoa ja taas käydään ilmoittautumassa...

Ei minkäänlaista työkokemusta, teoriaa sitäkin enemmän.

Apurahojen jaosta kulttuurille on oma keskustelunsa osoitteessa is.fi/keskustelu.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Hyvä huomio, Loka, mutta tuollainen mainitsemasi kirjoitustyyli ei suinkaan aina ole tarkoituksellista. Joillakin keskustelupalstoilla on joskus ollut sellainen bugi (nörttikieltä, pyydän anteeksi - siis suomeksi häiriö, vika tms.), että joidenkin kirjoittajien viestit ovat menneet tuollaisiksi, vaikka ne olisikin kirjoitettu ihan normaalisti.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Doctor Lecter kirjoitti:
ABC kirjoitti: Ne apurahahakemukset joutuu kyllä kirjoittamaan ihan itse... Laitetaan nyt vielä selvennykseksi, että en tiedä, onnistuuko taiteen puolella rahanhaku tuolla kielellä, mutta tieteen puolella tulosvastuu on nykyisin todella kova. :P
Tuon tiedän, mutta tarkoitin - huonolla esimerkillä, tätä ikuisten opiskelijoiden määrää opintorahan, asumismahdollisuuden ym. verukkeiden varjolla. Vaikkapa hän, joka on nyt 41 ja edelleen opiskelijana. Välillä taukoa ja taas käydään ilmoittautumassa...

Ei minkäänlaista työkokemusta, teoriaa sitäkin enemmän.

Apurahojen jaosta kulttuurille on oma keskustelunsa osoitteessa is.fi/keskustelu.
Vähän faktatietoa pohdintojen tueksi:
- opintorahaa yliopisto-opintoihin saa yksi ihminen yhteensä 55 kk koko elämänsä aikana
- opintorahaa ei tule, jos tietty opintopistemäärä lukukaudessa ei ylity
- asumislisä liittyy opintorahaan, joten sitäkään ei saa jos ei opinnot etene
- asumisoikeus opiskelija-asuntoon loppuu tietyn ajan kuluttua, jos ei enää opiskele päätoimisesti
- oikeus opintorahaan ja kaikkiin opiskelijaetuihin kuten alennuksiin päättyy, kun henkilö täyttää 30 vuotta
Every ship must sail a world.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kyllä opintorahaoikeus yms. säilyy 30v täyttäneilläkin.
Ennen oli näitä ikuisia opiskelijoita, jotka uusivat opiskelukorttinsa joka vuosi ja kävivät mm syömässä yliopiston kuppilassa opiskelijahintaan.
Ne ajat ovat kai ohi.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
CrissAngel
Martin Beck

Re: Kirjoitusvirheitä ja muita häiriötekijöitä :)

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

tre_1982 kirjoitti:Ketju sisältää keskustelua, vääntöä ja esimerkkejä kirjoitusvirheistä, väärinilmaisuista ja ärsyttävistä kirjoitustavoista...

Listaa eräästä emailista jonka sain 'kiertokirjeenä':

● Meillä ei kiskota munista!
Ruokakaupan ilmoitus Kouvolan Sanomissa 20.2.2006

● Miehet ovat tyytyväisiä muniinsa. Olavi Ala-Nissilä ja Jorma Haaranen pitivät maalauskokemuksesta.
Kuvateksti Turun Sanomissa 14.4.2006

● Ahkerat talkoolaiset keittivät kahvia väen lisääntyessä.
Tyrvään Sanomat 23.2.2006

● Onko syytä olla maksamatta TV-lupaa, kun digi ei näy ja anaalinen on siinä ja siinä.
Tekstari Lapin Kansassa 13.10.2006

● Pahoinpitely aiheutti aivovamman ja vei työkyvyttömyyden.
Otsikko Länsi-Suomessa 4.10.2006

● Pysäköitynä ollut henkilöauto syöksyi läpi autokatoksen tiiliseinän Joensuussa.
Helsingin Sanomat 19.6.2006

● Avoauto syöksyi rajusti tieltä katolleen.
Otsikko Ilta-Sanomissa 12.7.2005

● Mies ajoi ojaan luvatta Hyvinkäällä.
Otsikko aamupostissa 4.7.2005

● Väki vanhenee nopeimmin Etelä-Savossa.
Otsikko Helsingin Sanomissa 21.9.2006

● Myydään puinen perämoottori ilman moottoria syyshintaan.
Ilmoitus Etelä-Saimaassa 19.8.2006

● 37-vuotias helsinkiläismies kaatui maahan ja loukkaantui, kun hänen oikea etujalkansa jäi ilmeisesti bussin pyörän alle.
Iltalehti 4.10.2006

● Karviassa väkiluku laski 49 hengellä. Nettomuutto oli –36. Kuolleita oli 19 enemmän kuin elävänä kuolleita.
Ylä-Satakunta 31.1.2006

● Liukkailla keleillä liukastumisriski on tavallista suurempi.
Kuopion Kaupunkilehti 25.11.2005

● Laihian uimahalliin lämpimän veden päivä.
Otsikko Pohjalaisessa 26.8.2005

● Kansanedustaja Jari Vilén muistuttaa, että rasismia ja suvaitsevaisuutta vastaan on toimittava kaikin mahdollisin tavoin.
Iltalehti 4.8.2005

● Epäilty seurusteli 1977 kuolleen miehen kanssa ja oli vuotta aiemmin kuolleen kanssa ainakin kaveruussuhteessa.
Pohjalainen 8.4.2006

● Hirvi tuli oikealta noin satasen vauhtia Joensuuta kohti edenneen henkilöauton eteen. Hirvi kuoli voimakkaassa törmäyksessä, jossa myös auto vaurioitui.
Karjalainen 20.7.2006

● Lapuan yläasteella alkaa tänä syksynä uudenlainen koulupoliisikokeilu, jonka toivotaan tekevän yhä useammista nuorista poliisin vanhoja tuttuja.
Ilkka 11.8.2005

● Vuonna 1962 syntynyt pianonsoitonopettaja löydettiin juhannuksena kuolleena Helsingin Kontulasta. Helsingin poliisin mukaan mies otettiin kiinni keskiviikkona asunnoltaan Vantaalta. Hän ei tehnyt vastarintaa.
Aamulehti 7.7.2006

● Poliisi sai vielä tiistai-iltana vihjeen, jonka mukaan nainen olisi nähty Sysmän matkahuollossa. Tuolloin hän oli jo varmuudella menehtynyt.
Ilta-Sanomat 20.7.2006

● Elvis Presley heräsi eloon Malmin kirkossa.
Otsikko Helsingin Sanomissa 15.12.2006

● Ohikulkijoilta tuli yhdentoista aikaan aamupäivällä ilmoitus joessa kelluvasta vedestä.
Iltalehti 4.8.2006

● Mies suistui tieltä Inarissa.
Otsikko Helsingin Sanomissa 30.4.2006

● Linja-auto metsään, kuusi loukkaantui.
Otsikko Metrossa 7.6.2006

● Lehmä lensi auton tuulilasiin.
Otsikko Keskisuomalaisessa 22.7.2005

● Invalidiliitto kaipaa uusia jäseniä.
Otsikko Nokian Uutisissa 29.8.2005

● Ulos nopeasti ja rauhallisesti! Pursisalmella harjoiteltiin hätäulosteiden käyttöä ensimmäisen kerran.
Kuvateksti Pietarsaaren Sanomissa 9.9.2005

● Alumiinirunkoinen kelkka paloi reitin varteen aivan poroksi eli vain sarvet jäivät jäljelle.
Lapin Kansa 7.2.2005

● Kuntapomo sai sakot vesijuopumuksesta.
Otsikko Savon Sanomissa 25.1.2006

● Lapsi oli tyttö, ei poika, kuten palstalla kirjoitettiin. Toimitus pahoittelee virhettä. Poika syntyi siis 16. elokuuta ja hänen painonsa oli 2635 grammaa ja pituus 47 senttiä.
Pielavesi-Keitele 31.8.2005

● Runsas viikko aikaisemmin hän ruhjoi traktorilla liikkuvan poliisin partioauton lähes lunastuskuntoon.
Ilta-Sanomat 14.6.2006

● Synnyttävien äitien kuolemat ovat Suomessa hyvin harvinaisia. Todennäköisyys on melkein lottovoiton luokkaa.
Turun Sanomat 2.4.2006

● Autosta myös löytyi tarkastuksen yhteydessä vähäinen määrä huumausainetta ja siitä oli jätetty verot maksamatta ja omistajanvaihdos tekemättä.
Mikkelin Kaupunkilehti 27.5.2006

● Palvelusuunnitelma on asiakkaan palvelutarpeen toteuttamiseksi tai hänen poistamiseksi tai vähentämiseksi tehty suunnitelma.
Helsingin kaupungin sosiaaliviraston asiakastietojen käsitemalli 27.5.2006

● Filosofian maisteri Antti Väihkönen väittelee Helsingin yliopiston teoreettisen fysiikan alalta perjantaina. Väitöksen nimi on suomeksi "Ei-gaussiset kosmologiset perturbaatiot hybridi-inflaatiosta ja preheatingistä".
Helsingin Sanomat 24.3.2006
Heh........
Tää ja se toinen sai nauraan ihan täpöllä.
Lisää näitä. :D
Child Of Scythe
Doctor Lecter

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kyllä opintorahaoikeus yms. säilyy 30v täyttäneilläkin.
No tätä mieltä olen minäkin sillä tunnen useamman ikiopiskelijan ja rahaa he jostain saavat.

Ei tästä ole kovinkaan kauaa kun joku poliitikko ehdotti opintojen kiiruhtamista ja siinä samassa puututtiin tähän "eläkkeelle saakka" opiskeleviin.

Ylläoleva ei kuulu enää alkuperäiseen aiheeseen. Pahoittelut!
CrissAngel
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Doctor Lecter kirjoitti:
Loka kirjoitti:Lisään että mua ärsyttää tyyli,
jossa hypitään riviltä
riville eikä käytetä
tilaa joka on mahdollista tekstilleen
käyttää.
Tähän tyyliin
onko mukava lukea?
Mä en
jaksa tälläistä joten
tiedoksi
että hypin
nämäkin ylitse vaivautumatta
lukemaan vaikka olisi
asiaa edes osittain.
Erittäin hyvä huomio!! CrissAngel on pahin mahdollinen tämän tyylin käyttäjä.

Loka! Pls! Siirrä tämä sinne Lautamiehet/Lautanaiset -osastoon, jossa aloitin jo keskustelun aiheesta!
Ai jaa.
Kiitos vaan. :D
Se nyt on vain mun tyyli kirjottaa.
Child Of Scythe
Vastaa Viestiin