Art Garfunkel on tunnettu lauluduosta Simon & Garfunkel.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a ... 5529674.ab
Art Garfunkel skulle spelat på Malmö Arena i går – men dök aldrig upp.
Nu hävdar evenemangspersonal att sångaren avvek från turnén redan i fredags.
– Vi tappade spåret efter honom i Göteborg, säger Julius Malmström på Julius biljettservice till Sydsvenskan.
Art Garfunkel är spårlöst försvunnen.
I går fick besvikna besökare på Malmö Arena beskedet att den kände sångaren hade ställt in spelningen på grund av sjukdom.
Försvann i Göteborg
Nu visar det sig att han har varit borta sedan i fredags, då han skulle ha spelat i Göteborg, men försvann strax innan han skulle gå på scenen, enligt Sydsvenskan.
– Det är otroligt dåligt. Jag har varit i branschen i 40 år och aldrig varit med om något liknande, säger Julius Malmström på Julius biljettservice till Sydsvenskan.
Som substitut fick Måns Zelmerlöw gå upp på scen i Malmö och framföra låten Änglahund av "Skånes Art Garfunkel" Hasse Andersson.
– Riktigt bra, det tackar jag Måns för, säger Julius Malmström till Aftonbladet.
Sjöng The Sound of Silence i bilen
Var Art Garfunkel håller hus är oklart, men personer ur turnésällskapet ska ha sett honom flanera runt i Göteborg kort innan han försvann.
– Men ingen har sett när han försvann, säger Julius Malmström
Vad tycker du om Art Garfunkels beteende?
– Mycket märkligt. Det är ett extremt stort kontraktsbrott. Jag var ute och åkte bil med honom i Stockholm dagen innan och då satt han och sjöng The Sound of Silence och Scarborough Fair, det var en enmanskonsert så att säga. Det var ju i och för sig roligt, men det hade varit ännu roligare om publiken hade fått höra, säger han.
Har du varit med om något liknande tidigare?
– Aldrig. Då har jag ändå jobbat i branschen sedan 1972. Men man ska vara med om allt.