elli72 kirjoitti:Toisaalta sitten taas kuulee tapauksia, joissa paljon pienemmästä syystä on lapset otettu huostaan. Se on varmaan aika kuntakohtaista touhua.
Kuntakohtaista joo, toisissa kunnissa paremmat resurssit.. tosin senhän me tiedämme, että Eerikan alueella on suomen parhaat resurssit, joten siitä ei ole kyse tässä tilanteessa.
Mä teen ite töitä jonkin verran lastensuojelun parissa, tai sanotaanko että lastensuojelupuoli ja sosku ovat yksi yhteistyötaho. Mun työhistorian aikana olen ollut löyhälti osallisena joissakin huostaanottotapauksissa, enkä pysty sanomaan että yksikään niistä olisi ollut aiheeton huostaanotto, tai syyt olisivat olleet mitenklään erityisen pieniä.
Kerran olen ollut myös sivusta seuraamassa tilannetta, jossa yhden perheen asioita hoidettiin neljän eri tahon voimin, mutta kukin teki sokeana omaa työntänsä, eikä kukaan loppujenlopuksi tehnyt yhtään mitään. Lapset (ja niitä oli monta) oli todella heitteillä ja tilanne oli ihan kaoottinen.. Suorastaan oksettavaa touhua, joka sai lopun vasta kun kerrassaan vaihdettiin perheen parissa työskentelevät viranomaiset toisiin. Sitten rupes tapahtumaan, tosin siinä vaiheessa jouduttiin perheen kanssa sotapolulle, eikä sekään ole pieni ongelma.
Lastensuojelupuoli on sellanen alue, että ei käy kateeksi heitä jotka sitä työtä tekevät.. Välillä tuntuu, että siellä ei voi tehdä oikein; joko toimitaan väärin, tehdään vääriä päätöksiä tai sitten ei toimita ollenkaan, eikä tehdä kertakaikkiaan mitään.
Ja hei, ennen ku joku vetää hernettä nokkaan, niin mun tarkoitus ei ole puolustella Eerikan tilanteessa toimineita lastensuojelutahoja tai muitakaan viranomaisia!

Eerikan kohdalla ei taida olla mitään, mikä puolustaisi ls-tahoa. Hommia ei tehty kunnolla, tai niitä ei tehty mitenkään. Ala-arvoista.