BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti: Siinä on voinut pikku "buugissa" hyvinkin teltasta ulostautuessaan, loikata alas ja kaatuessaan lyödä päänsä vaikkapa kiveen, jolloin leuat on murtunut.
Jokainen meistä tietää, että humalassa itsensä telominen ei ole mikään taiteenlaji. Siihen ei paljoa tarvita, että rumaa jälkeä tulee. Ko. tilassa ollessa on myös eräs erityinen piirre, vaikka kuinka vakavasti olet itsesi telonut, "olet elämäsi kunnossa." Isokaan vamma ei tuota suurta kipua. Henkinen kipu on se joka humalassa vie fyysiseltä voiton. Asiat paisuu ihmeellisiin sfääreihin ja pienikin itsetunnon kolaus voi saada aikaan raivotilan.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos vaan tämä ystävällinen ihminen, nimeltään Loka, saa auki noita minun kuviani, niin sieltä löytyy kuvaa myös näistä jyrkänteistä.

Laitoin uuden kirjainsarjan Loka, joten nyt vois toimia.

Syy on minun.

Taas.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Tässäpä taas Hessun loistavaa tutkivaa journalismia. Kuva suurenee kun niitä klikkaa. Kuvat siis Hessu52:n käsialaa.

Lintupoikien tarkkailupaikalta otettu. Niemestä päin otettu koivusta, johon Sepin pyörä nojasi. Eli Gussen pyörä ja teltta olivat vasemmalla puolella.
Kuva
O.K:n näkymä pyykkäriin.
Kuva
O.K:n näkymä klo 6 mieheen.
Kuva
O.K:n näkymä, jos on ollut lähempänä.
Kuva
Polun jatke niemestä teltalle, n. 5 m.
Kuva
Kuva teltan aukkopäädystä rantaan.
Kuva
Kuva jyrkänteen alapuolelta teltalle. Ääri oikealla koivu johon Gussen mopo nojasi.
Kuva

Nyt nukkumaan. Mutta mielenkiinnolla odotan näistä alkavaan keskustelua. Tokihan maasto on osittain ainakin kasvillisuudeltaan muuttunut?

Pehana, ei ne suurenekaan kun klikkaa... pistän huomenna suuremmat. Kello soi aamulla 05.30 joten ei enää tänään. :lol:
Viimeksi muokannut Loka, Pe Loka 19, 2007 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse

Kiitos kaunis näistäkin kuvista.

Itsellenihän nämä ovat ok. kun ne olen moneen kertaan nähnyt ja taitavat olla monille muillekin.
Hessu52
Watson itse

Sen verran olin sotkeutunut omissa harakanvarpaissani, että ensimmäinen iso kuva, on niemestä päin otettu koivusta, johon Sepin pyörä nojasi.

Eli Gussen pyörä ja teltta olivat vasemmalla puolella.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu, mikä toi OK:n näkymä "jos on ollut lähempänä" on?
Hessu52
Watson itse

Se on polku, joka tulee perimmäisen niemen tyvestä vesilaitoksen pumppuaseman taakse.

Siitä pikkasen matkaa eteenpäin ja vasemmalla alas, niin ollaan uimarannalla, josta siitäkin on kyllä oikeinkin hyvät kuvat, sillä käsi ei ole heilahtanut.

Kivilahden tarkkailupaikaltahan, ei oikeastaan näkynyt nykyään muuta, kuin risukkoa, eikä kesän alussa uuden kasvukauden koitettua edes sitäkään, vaan pelkkää vihreää, joten nykyaikana Kivilahti ei olisi nähnyt mihinkään.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Se on polku, joka tulee perimmäisen niemen tyvestä vesilaitoksen pumppuaseman taakse.

Siitä pikkasen matkaa eteenpäin ja vasemmalla alas, niin ollaan uimarannalla, josta siitäkin on kyllä oikeinkin hyvät kuvat, sillä käsi ei ole heilahtanut.

Kivilahden tarkkailupaikaltahan, ei oikeastaan näkynyt nykyään muuta, kuin risukkoa, eikä kesän alussa uuden kasvukauden koitettua edes sitäkään, vaan pelkkää vihreää, joten nykyaikana Kivilahti ei olisi nähnyt mihinkään.
Ei kun kysyin vaan sitä, että mikä idea tuolla kuvalla on ollut. Epäilitkö, että Kivilahti oli lähempänä?
Hessu52
Watson itse

Näin pähkäilin, koska siitä hänen "tarkkailupaikastaan" ei minun mielestäni olisi voinut erottaa kekiä niin tarkkaan.

Oikeastaan se on siinä ja tossa, olisiko sieltä nähnyt paljon muutakaan, joten kylla "Ollin" kurjuus, on pistänyt "Ollin" väkisinkin kävelemään ja jos on silloin nähnyt jotain?

Silloin olisi kyllä luullut tämän kello kuuden miehenkin havainneen Olavin, joten jos on ollut murhamies, niin miten olisi Olaviin suhtautunut?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Näin pähkäilin, koska siitä hänen "tarkkailupaikastaan" ei minun mielestäni olisi voinut erottaa kekiä niin tarkkaan.

Oikeastaan se on siinä ja tossa, olisiko sieltä nähnyt paljon muutakaan, joten kylla "Ollin" kurjuus, on pistänyt "Ollin" väkisinkin kävelemään ja jos on silloin nähnyt jotain?

Silloin olisi kyllä luullut tämän kello kuuden miehenkin havainneen Olavin, joten jos on ollut murhamies, niin miten olisi Olaviin suhtautunut?
No aikalaiset tiesivät kertoa, että rannan suunnassa oli lähes tie, jota ei peittänyt pusikko, kuten nykyään. Eli se oli muutaman harvan koivun reunustama eli kengät olisivat kyllä näkyneet.

Vaikka Kivilahti itse muuttikin havaintoetäisyydeksi 200 metriä, niin käytännössä se ei voi olla 100 metriäkään, ehkä 50 on aika lähellä. Sen voi kuka tahansa havaita käymällä Kivilahden väijypaikalla.
Hessu52
Watson itse

Joo, tässä ollaan konsta samaa mieltä, tai siinä mielessä erimieltä, että se 50 metriäkin voisi olla liikaa.

Maasto on nykyään melko kumpuilevaa, joten olikose silloin.

Mielestäni ei enkä usko, etteikö niemestä johtavat polut olisi olleet silloinkin näiden aluskavillisuuksien peitossa.

Jos polkua on reunustanut, sanotaan vaikka timotei heinikko, niin se noin puolimetrisenä olisi ollut sen verran korkeaa, ettei kulkijan töppöset olisi välttämättä näkyneet.

Ihmettelenkin, miksi Kivilahtea ei ole kuulusteltu ihan oikeasti näistä selvästi todistettavissa olevista puheista ja mikä on motiivi, että hän ei uskalla totuutta vieläkään kertoa.

Olisiko kivilahti kuullut murhan äänet ja mennyt niitä ääniä katsomaan, mikä on hätänä ja tavannut murhaajan, jolla ennestäänkin oli kädet täynnä ruumiita, joten yksi olisi saattanut olla jo liikaa.

Liekö "vaaleatakkinen" kello kuuden kulkija sittenkin murhaaja, joka on kovistellut nuorta hintelää poikaa ja sanonut, ettet sitten nähnyt minua muuten kuin hahmona, joka meni pois, tai olet itse ruumiina.

Näillä näppäimillähän näyttäisi sitten siltä, että murhaaja kulkee yhä vielä joukossamme ja sen takia O.K. ei ole uskaltanut kertoa vieläkään totuutta.
Hessu52
Watson itse

Tuo alin kuva olisi kait se paikka, johon lintupoikien näkemä hahmo olisi mennyt, joten ei sieltä ylhäältä olisi puskien läpi olisi voinut mitään nähdä, sen enempää takin väriä, kuin sukkienkaan.

Loka, kun kyselit olisiko minulla niitä lehtiä, niin täytyy vastata ettei ole, sillä ne ovat saaressa Kuusamossa, jossa meillä oli mökki vuosikymmeniä, enkä usko niitä enää sielläkään olevan.

Tuli toki viime kesänä siellä mökillä käytyä, mutta ei silloin tullut mieleen ne lehdet, joten olisi viisainta mennnä, tai kysyä suoraan Seralehden tai Avun toimituksista ko.lehtiä.

Oikein hyvän tarinan kun keksit, niin eiköhän nuo ne lähetä Sinulle ilmaiseksi, sano vaikka että kirjoitat jotain tarinaa tapahtumista, vaikka uskon monen muunkin sitä käyttävän, vanhoja lehtiä kärkyttyään.

Sinähän et tarvitse kuin tietyt leikkeet lehdistä, niin luulisi niiden ne antavan.

Neuvona se, että pyydä samointein kaikki jutut, mitä Nasusesta on kirjoitettu.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Kiitos vinkistä. Koitan saada lehdet käsiini tavalla tai toisella. Jos ei onnistu puhelimitse niin ainakin reittä pitkin, heh. :lol: Meilläkin on muuten mökki Kuusamossa, liekkö sama järvi kyseessä..?
Hessu52
Watson itse

No sepä sattuma, meinaan Kuusamo.

Olen ollut useinkin "porkkipoikana" nuotanvedossa kyseisellä järvellä, josta Kitkan viisaat nousevat.
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti:Joo, tässä ollaan konsta samaa mieltä, tai siinä mielessä erimieltä, että se 50 metriäkin voisi olla liikaa.

Maasto on nykyään melko kumpuilevaa, joten olikose silloin.

Mielestäni ei enkä usko, etteikö niemestä johtavat polut olisi olleet silloinkin näiden aluskavillisuuksien peitossa.

Jos polkua on reunustanut, sanotaan vaikka timotei heinikko, niin se noin puolimetrisenä olisi ollut sen verran korkeaa, ettei kulkijan töppöset olisi välttämättä näkyneet.

Ihmettelenkin, miksi Kivilahtea ei ole kuulusteltu ihan oikeasti näistä selvästi todistettavissa olevista puheista ja mikä on motiivi, että hän ei uskalla totuutta vieläkään kertoa.

Olisiko kivilahti kuullut murhan äänet ja mennyt niitä ääniä katsomaan, mikä on hätänä ja tavannut murhaajan, jolla ennestäänkin oli kädet täynnä ruumiita, joten yksi olisi saattanut olla jo liikaa.

Liekö "vaaleatakkinen" kello kuuden kulkija sittenkin murhaaja, joka on kovistellut nuorta hintelää poikaa ja sanonut, ettet sitten nähnyt minua muuten kuin hahmona, joka meni pois, tai olet itse ruumiina.

Näillä näppäimillähän näyttäisi sitten siltä, että murhaaja kulkee yhä vielä joukossamme ja sen takia O.K. ei ole uskaltanut kertoa vieläkään totuutta.

Huomenta Hessu & kaikki cyberetsivät

Pari kommenttia yo. juttuusi:
¤ Kun tarkemmin ajattelet, onko mielestäsi timotei tai mikään muukaan heinikko vielä puolimetristä 5.6. Etelä-Suomessakaan?
¤ Myöskään pensaat tai puut eivät ole täydessä lehdessä ja aluskasvillisuus vasta heräilemässä?
¤ Tuossa OK.-jutussa epäilen samaa kuin sinäkin: OK saattaa tietää.
Hänhän saattoi mennä katsomaan teltalle, mutta kun tunnisti siellä toimijat, häipyi vähin äänin kotiin/piiloon ja oli viikon ihan hiljaa.
Murhaaja saattaa paljastuakin, kun jotkut tietävät ns. potkaisevat tyhjää ja heidän jäljiltään löydetään jotain lisätietoa. Tämä koskee tietenkin vain yksinäisiä: muut joutuvat pelkäämään perheensä puolesta.

¤ Jossain aikaisemmassa viestissäsi sanoit jotenkin, että niemessä on pääsääntoisesti kaksi rantaa. Itse ajattelisin, että on kolme: voidaan kai ajatella, että niemenkärjessäkin on ranta.
Heikki S. 13.6.1960:"..Teltan takaa oli lähtenyt mies niemen itärantaan päin."
Kalevi H. 13.6.1960:"...Moottoripyörät havaittuaan Haapalainen oli nähnyt jonkun lähtevän teltan vierestä alas itärantaan. Koosta ja ruumiinrakenteesta Haapalainen päätteli kyseessä olevan mieshenkilön. Haapalainen arveli miehen pysähtyneen puiden ja pensaiden varjoon, koska jos tämä olisi lähtenyt kävelemään siitä maihin päin, niin Haapalainen olisi hänet varmasti havainnut."
*
Lukittu