Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Hangman kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt niitä naisia jotka lähettävät kirjeitä ja ihastuu esim. murhaajiin. Mikä ihme niissä oikein viehättää ja eikö ollenkaan pelota että mitä saattaa tapahtua jos lopulta ryhtyy suhteeseen jonkun vaarallisen tai taparikollisen kanssa. Kun kyseessähän yleensä on vielä ihan tavalliset naiset joilla ei itsellään ole rikollista taustaa ja muutenkin elämä on suht kunnossa.
Tässä mennään syvälle kaikkien feministien vihaaman sosiaalibiologian puolelle:
Alitajuisesti ajattelevat että vaaraallinen (siis mukamas muille) uros voisi suojella juuri heitä ja jälkeläisiään. Ja tarvittaessa todistetusti surmaa viholliset.

Hiukan samaa perää taitaa olla uniformu-ihastuksessa.

Metsään mennään vain siinä, että nämä tappajat ovat yleensä sosio/psykopaatteja, kykenemättömiä toimimaan ihmisyhteisössä vahigoittamatta muita.
Eläinkunnassa tälläiset yksilöt eivät ehkä elä kauan, tai ainakaan valikoidu suvunjatkamiskumppaniksi.
Eli näiden tätien "vaistot" on menneet hiukan metsään: Haetaan sitä vahvinta ja pelottavinta urosta, mutta osutaan "hiukan" valuvikaiseen.

OT: Siinä olisikin mielenkiintoinen tutkimusaihe. Voiko muissa nisäkkäissä edes olla sosiopaattisia yksilöitä, jotka ovat potentiaalisesti vaaraallisia kaikille lajitovereilleen. Vai onko tämä meidän ihmisten anti-evoluution tuotos?
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

kakkosurpo kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:
poikkeus kirjoitti:^^ olen ymmärtänyt että aikas moni vanki on ihan syyttä suotta tiilen päitä lukemassa. Ainakin omasta mielestään :lol: :lol: :wink:
Tiedän, siksi tuo olikin mun pakko tohon laittaa. :D

Nyt Nooruska kaiva itsestäsi draamaqueenin rippeet esiin ja mene pitämään nälkälakkoa syytömän puolesta USA:n suurlähetystön eteen, koska ilman muuta hän on täysin syytön kaikkeen. :wink:
Koska mulla ei oo varaa lentolippuihin niin meen tohon eduskuntatalonrappusille. :wink

Ja Marokon_kauhun viestiin sen verran täältä vielä huutelen, että en kuulu itse noihin naisiin. Kirjoitin puhtaasta uteliaisuudesta. :x
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nimby
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Nimby »

Hangman kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt niitä naisia jotka lähettävät kirjeitä ja ihastuu esim. murhaajiin. Mikä ihme niissä oikein viehättää ja eikö ollenkaan pelota että mitä saattaa tapahtua jos lopulta ryhtyy suhteeseen jonkun vaarallisen tai taparikollisen kanssa. Kun kyseessähän yleensä on vielä ihan tavalliset naiset joilla ei itsellään ole rikollista taustaa ja muutenkin elämä on suht kunnossa.
Mielestäni näille murhamiehiin rakastuville oli jopa ihan oma lääketieteellinen termikin, kun noiden naisten ajatuksenjuoksua on tutkittu. Marokon kauhu nimimerkki varmasti yllä oli jotensakin oikeilla jäljillä.

Sitten tulevat nämä muut rikolliset. Omien havaintojeni mukaan veikkaisin, että esim. huumerikollisissa se viehätysvoima perustuu osaltaan siihen, että pojilla saattaa olla ns. "pakat kunnossa". Kun tavallinen Pertti Perusinsinööri kituuttaa sen asuntolainan kanssa niin näillä on usein vähän enempi sitä käteispuolta hallussa ja tästä syystä naisille siinä sivussa mukava elintaso taattu. On matkoja, autoja, merkkivaatteita ja sen sellaista, koska harvemminhan noilla tuloilla saatuja rahoja mihinkään konkreettiseen ja näkyvään voi käyttää kuten omistusasuntojen hankkimiseen.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Nooruska kirjoitti:
Koska mulla ei oo varaa lentolippuihin niin meen tohon eduskuntatalonrappusille. :wink
Tuota, Helsingin sisäinen lentoliikenne tökkii, joten helpommalla pääset kun hyppäät eduskuntatalon edessä sporaan ja suuntaat itäiselle puistotielle, USA:n suurlähetystö taitaa edelleen majailla siellä.
Pidä lippu korkealla ja ääni kovana mielenilmaisussa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Nooruska
Michael Knight

kakkosurpo kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:
Tuota, Helsingin sisäinen lentoliikenne tökkii, joten helpommalla pääset kun hyppäät eduskuntatalon edessä sporaan ja suuntaat itäiselle puistotielle, USA:n suurlähetystö taitaa edelleen majailla siellä.
Pidä lippu korkealla ja ääni kovana mielenilmaisussa.
Oho. Ajattelin ties mitä USA:ssa olevia suurlähetystöjä. :oops: :oops:
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Nooruska kirjoitti:osaako kukaan sanoa paljonko tuo postitus täältä Kaliforniaan maksaa? Täältä olisi Helinä-keijuinen kirje odottelemassa...! :D
Osaahan joku sen sanoa. Enintään 50 gramman kirje menee tavallisella ykkösluokan merkillä Kaliforniaan asti eli 80 senttiä kustantaa. Jos haluaa nuukailla ja lähettää kakkosluokan postissa niin selviää 75 sentillä. Helinä-keijun kanssa tai ilman. :D

Postimaksut löytyvät - usko tai älä - postin sivuilta:

http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Nimby kirjoitti:
Mielestäni näille murhamiehiin rakastuville oli jopa ihan oma lääketieteellinen termikin, kun noiden naisten ajatuksenjuoksua on tutkittu. Marokon kauhu nimimerkki varmasti yllä oli jotensakin oikeilla jäljillä.
Luin jonkin aikaa sitten muistaakseni Hannu Lauerman artikkelin asiasta. Hän kertoi, että usein naiset etsivät turvaa näistä suhteista, eli siinä mielessä Marokon kauhu on varmasti oikeassa. Puhutaan myös naisista, jotka haluavat pelastaa rikollisen reppanan. Olisi siis aika yksinkertaista väittää, että syitä on vain yksi, tai kaikki ovat samanlaisia. Syitä ja niiden kombinaatioita on varmaan yhtä monta kuin ihmisiäkin. Osa näistä naisista on selviä "faneja", jotka eivät haluakaan miehen muuttuvan, osa taas esim. uskovia naisia, jotka uskovat miehen muutokseen. Heillä tuskin on samat syyt ja motiivit taustalla.

Lauerma puhui tuossa artikkelissa siitä, että joskus käy jopa niin, että hyvä parisuhde pelastaakin todella vangin, tai sitten se uskoon tulo. Harmi vaan etten nyt löydä tuota artikkelia enää.

Tuli mieleen vielä tuo legandaarinen sarja Oz. Vaikka se onkin fiktiota, niin siitä jäi mieleen se, että vankejakin on joka lähtöön. Osa on vankilassa vaikkapa valkokaulusrikoksista, osa sarjamurhista tai pedofiliasta. Ei kaikkia vankejakaan voi siis niputtaa yhteen ja samanlaisiksi.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Nooruska
Michael Knight

Luupää kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:osaako kukaan sanoa paljonko tuo postitus täältä Kaliforniaan maksaa? Täältä olisi Helinä-keijuinen kirje odottelemassa...! :D
Osaahan joku sen sanoa. Enintään 50 gramman kirje menee tavallisella ykkösluokan merkillä Kaliforniaan asti eli 80 senttiä kustantaa. Jos haluaa nuukailla ja lähettää kakkosluokan postissa niin selviää 75 sentillä. Helinä-keijun kanssa tai ilman. :D

Postimaksut löytyvät - usko tai älä - postin sivuilta:

http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/
Joo tänks. Ei taas noi postin sivut tullu mieleenkä! :oops: Kävin tänää itse postissa asiaa kysäseen, koska en ollut vielä täällä ehtinyt piipahtaa :wink: , ja juuri tuollaisen vastauksen sain. :)
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tietääkö kukaan, että miten se valkoisen enkelin ameriikan matka meni? Vieläkö rakkaus kukoistaa vai tuliko jo järkiinsä? :)
Nooruska
Michael Knight

Tiina kirjoitti:Tietääkö kukaan, että miten se valkoisen enkelin ameriikan matka meni? Vieläkö rakkaus kukoistaa vai tuliko jo järkiinsä? :)
Ei mitään käryä, mutta olen myös utelias kuulemaan! :shock: Käsittääkseni se(kin) blogi on ulkopuolisille kiinni?
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Nimby kirjoitti:Omien havaintojeni mukaan veikkaisin, että esim. huumerikollisissa se viehätysvoima perustuu osaltaan siihen, että pojilla saattaa olla ns. "pakat kunnossa". Kun tavallinen Pertti Perusinsinööri kituuttaa sen asuntolainan kanssa niin näillä on usein vähän enempi sitä käteispuolta hallussa ja tästä syystä naisille siinä sivussa mukava elintaso taattu. On matkoja, autoja, merkkivaatteita ja sen sellaista, koska harvemminhan noilla tuloilla saatuja rahoja mihinkään konkreettiseen ja näkyvään voi käyttää kuten omistusasuntojen hankkimiseen.
Niinpä, tuloja ei voi käyttää mihinkään konkreettiseen, joten vuokra, sähkölasku, puhelinlasku ja auton osamaksut täytyy maksaa joko tuilla - jos niitä saa - tai naisen pussista :) Ei kovin glamöröösiä. Tuollaisten rikollisten toimeentulo vaikuttaa ulospäin todellisuutta paremmalta juuri tuon käsittämättömän ja näkyvän törsäämisen takia. Itse olen ajatellut sen johtuvan tarpeesta osoittaa, että rahaa on. Monet rikollisiin piireihin ajautuvat tulevat alemmista sosiaaliluokista ja haluavat siksi päästä "nauttimaan" rahasta silloin kun sitä edes jossain määrin on. Eli kuluttamaan kaiken, kunnes mitään ei ole enää jäljellä.

Luulen että huumerikollisten viehätysvoima perustuu ihan samoihin juttuihin kuin kaikkien muidenkin, myös väkivaltarikollisten. Ja olen itse sillä kannalla, että kaikki rikolliset ja naisten motiivit ovat näiltä osin samanlaisia :lol: Mielestäni naisesta riippuen rikolliselta haetaan joko haastetta omalle hoivavietille tai turvaa ulkopuolisilta. Kyseiset naiset eivät vain tajua, että rikollisen elämäntavan omaksuneet ovat harvoin hoivan tavoitettavissa, ja että vaikka väkivaltainen mies pystyy tarjoamaan näennäistä turvaa ulkopuolisilta, ei mies kuitenkaan pysty suojelemaan itseltään.

Ymmärrän kuitenkin rikollisista huumaantuvia naisia paremmin kuin hyvin, vaikka sitä idioottimaisena pidänkin. Etenkään sitä en lakkaa koskaan kummeksumasta, miten kukaan voi pariutua puolisonsa surmanneen henkilön kanssa. Se vaatii jo niin uskomatonta sokeutta, ajattelemattomuutta ja naiviutta, että taustalla on oltava jonkinlainen mielenhäiriö.

Tuon Valkoisen enkelin matkasta minäkin kuulisin mielelläni, luin blogin läpi silloin kun se oli vielä kaikille avoin. Tekisi mieli jakaa vähän tarkempiakin mielipiteitä enkelistä vankilasiippoineen, mutten viitsi loukata ketään.
Ruu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Ruu »

http://cagetiger.blogspot.fi/ se näyttää olevan taas ihan luettavissa
Nooruska
Michael Knight

^ Voi jeessus kristus. :shock:
TheBride
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ No äläs ny! Ehkä me ollaan kaikki vaan liian kyynisiä, ehkä Enkeli ja Tiikeri ovat löytäneet jotain aitoa. :wink:

Nojoo, nähtäväksi jää. Jos tuo sälli istuu vielä jonku 30-vuotta, niin mun ymmärrys ei riitä.

Yksi toinenkin samaa aihetta käsittelevä, suht uusi blogi (joka oli myös jonkin aikaa kiinni) : waitingforyourletter.blogspot.fi

En tiedä, mutta mun mielestä on hiukka epätoivoista "matkia" Enkeliä & Häkkitiikeriä, Edeniä ja mitä näitä nyt oli. Että oikein etsimällä etsitään sitä rakkautta ja pystytetään blogi. :roll: Ei oikein mene jakeluun täällä päässä.

Olenhan tosiaan itsekin kirjoitellut lähes vuosikymmenen erään vangin kanssa, mutta ei mulla tulisi kuuloonkaan mitään blogia alkaa siitä kirjoittamaan. Niinno, ehkä se olisikin ihan pliisu blogi, kun kyseessä ei ole mikään vuosisadan rakkaustarina, eikä messissä ole mitään romanttista muutenkaan.

Toivon oikeasti Enkelille ja Tiikerille kaikkea hyvää, mutta tosiaan nähtäväksi jää kuinka heidän suhteelleen käy.
joey kirjoitti: Tekisi mieli jakaa vähän tarkempiakin mielipiteitä enkelistä vankilasiippoineen, mutten viitsi loukata ketään.
Mä ainakin haluaisin kuulla! Sulla on aina niin viiltävät analyysit ja fiksut pohdinnat muutenkin asioista, että kiinnostaisi kovasti. :) Tuskin Enkeli niistä loukkaantuu (mikäli täällä edes käy lukemassa). Vaikuttaa olevan kuitenkin suht fiksu ja täysjärkinen nainen kyseessä. Ja muistaakseni hän on myös sanonut, että ottaa asiallista kritiikkiä ihan mielellään vastaan.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Nooruska
Michael Knight

^ Ja todennäköisesti on sitä kritiikkiä jo niin kuullut, että on toi nahka jo sen verran paksuuntunut!
Vastaa Viestiin