Ihmiset ovat tyhmiä kahdesta syystä. Toiset ovat sitä syntymästään, eli ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. Sillehän ei kukaan voi mitään, jos ei ole hoksottimia suotu. He voivat silti olla hyvin herttaisia ja myös yhteisöllisesti ja yhteiskunnallisesti hyödyllisiä ihmisiä, kunhan löytävät oman paikkansa.
Sitten on näitä ihmisiä, jotka haluavat olla tyhmiä. He kieltäytyvät ajattelemasta mitään uutta eivätkä edes tahdo oppia uutta. Kaikki uusi ja erilainen pelottaa sekä on pahaa ja tuomittavaa. Jos jonkun toisen ihmisen näkemys poikkeaa omasta, se on automaattisesti väärä ja sen takana voi olla vain ongelmainen ja kieroutunut mieli tai
pahimmassa tapauksessa joku visiönääri joka haluaa uudistaa jotain ja näin keikuttaa venettä jossa on istuttu Kaisa-keisarinnan ajoista saakka. Mottona tuntuu olevan, että jos ei olla itse koettu tai nähty jotain, se voi olla vain hullutusta ja moraalisestikin väärin. Kyky asettua toisen asemaan tai nähdä asiat ennakkoluulottomasti tuntuu puuttuvan. Ei kaikkea tarvitsekaan hyväksyä ja maailmassa on paljon väärää, mutta jos kieltäytyy edes ajattelemasta asiaa, ei voi ikinä oppia mitään uutta. Esimerkkinä toimikoon ihminen, joka syö mämmiä kun on sitä aina syönyt, mutta kieltäytyy maistamasta mustaa makkaraa, koska se näyttää paskalta.
Sikainfluenssa-hysteria melkein tappoi minut. Sairastuin sinä pahimpana sikainfluenssatalvena. Olin itse sitä mieltä, että kyseessä on keuhkokuume, koska olin juuri ollut tekemisissä ihmisten kanssa joilla oli keuhkokuume. Lääkäri sanoi, ettei keuhkokuume juuri koskaan tartu, ja sikainfluenssaa se on. Jouduin sairaalaan, keuhko-osastolle eristykseen, jossa kotona aloitettu antibioottilääkitys puolitettiin. Kuume oli kuumetta alentavista lääkkeistä huolimatta jatkuvasti 41 asteen tietämillä. Lääkäri kävi joka päivä kierrolla, mutta esim tulehdusarvoja ei seurattu edes päivittäin. Lääkäri oli siis keuhkolääkäri, mutta hän ei edes kuunnellut keuhkojani. Odoteltiin vaan sikainfluenssatestin vastauksia.
Jossain vaiheessa en enää pystynyt seisoillani enkä jaksanut tehdä hengitystestejä. Kuumetta oli 41,8 astetta. Mietin vakavissani, että on aika tehdä testamentti. Olo oli sellainen, että tiesin, että elimistö ei enää kestä. Silloin hoitajat hätääntyivät, ja lääkäri kutsuttiin. Hän oli juuri saanut sikainfluenssatulokset, negatiiviset. Kuunteli keuhkot ja sanoi heti, että kuulostaa selvästi keuhkokuumeelta. Suonensisäinen antibiootti aloitettiin heti, kuume laski seuraavan 8 tunnin sisällä ja pääsin pois sairaalasta parin päivän päästä. Hoito, tai sen puute aiheutti kuitenkin sen, että koskaan eivät enää keuhkoni tule olemaan kunnossa. Mietin sitäkin, että tuolla systeemillä luodaan myös niitä antibiooteille resistenttejä keuhkokuumeita... Ainoa, mitä olisi tarvittu oli, että lääkäri olisi kuunnellut kierrolla keuhkot, mutta ei. Sikainfluenssaahan se oli, kun lehdissäkin siitä puhuttiin...
TheBride, Suomalainen kirjoitetaan isolla alkukirjaimella kun se on sukunimi, mutta suomessa asuva henkilö on suomalainen pienellä alkukirjaimella.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin