No jaa. Tilastollinen lähestyminenhän tuo oli mutta auttaa ainakin itseäni käsittämään miksi uhrin/tekijän lähipiiri usein vaikenee ongelmasta. Eikä tätä sovi soveltaa täällä nimimerkkeihin henkilökohtaisesti mutta tilastollinen totuus tuo on. Onhan tilastollinen totuus sekin, että täällä on rikosten uhreja ja rikosten tekijöitä ja että saitin luonteen vuoksi vielä normaaliotantaa enemmän. IP-tunnuksissa on kosolti osoitteita joiden määräpää johtaa vankeinhoitolaitoksiin. jneLähtöruutu kirjoitti:Nyt Valhalla taidat liikkua hieman rankoissa vesissä. Muiden kirjoittajien kategorisointi, vaikkapa tilastollisilla tai todennäköisyyksiin liittyvillä ominaisuuksilla voi olla räjähdysaltista puuhaa. Ollaan kuitenkin tekemisissä hyvin henkilökohtaisen ja herkän asian kanssa.
Lisäys. Uhrille ehkä ahdistusmielessä herkkää, pedofiilille taas räjähdysmilessä herkkää. Narsistinen loukkaus voi saada joillakin pedofiileilla aikaiseksi ihan oikean räjähdyksen. Olen kyllä hyvin tietoinen siitä, että tälläkin sivustolla liikkuu ihka oikeita pedofiileja.
Näissähän on se empatian puutetta muodostava piirre, että esim lsh ulkoistetaan muita koskevaksi ja itse vain harrastetaan aralla asialla. Ymmärtämättä, että lsh voi koskea keskustelukumppania tai kieltämällä että se koskee minua kirjoittajaa itseäni. Täällä voi kirjoittajissa olla lapsia tai ainakin lukijoissa joille kyseinen ongelma on täyttä totta. Silloin on tosi paskamaista tylyttää ilman näyttöä, että keskustelunaiheen lapsi esim valehtelee ellei sitten satu olemaan Isotalon kaltainen moukka. Epäilys äärimmilleenkin vietynäkin tarkoittaa mahdollisesti, että lapsen totuuden vierestä puhumisen takana voi olla vaikka kuinka kova tuska ja muu syy josta emme tiedä, mutta jonka tulkitsemiseen lapsen ahdistus ja kyky eivät anna hänelle mahdollisuutta. Siksi on oikeuspsy.set tutkijat. Ja tässä tapauksessa niitä on ollut iso liuta.
Tarkoitus on heilutella tilastolla sitä harhaa, että kaikki kirjoittajat Annelin blogi, isotalo ja muut vastaavat mukaanlukien vain harrastavat oikeuskoneistoarvostelua, dekkareita ja pöytälaatikkosalapoliisitoimintaa. Joidenkin vaikuttimet voivat ihan hyvin olla halu jatkaa tai kieltää lasten vahingoittaminen - ja vaikenemalla tai kritiikittä vain tuemme tätä toimintaa. Toki em kritiikkikin voisi olla tahdikasta.