Mies ampui naisen ja itsensä Karhulassa 22.10.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mind Over Matter
Martin Beck

Re: Karhulassa mies surmasi naisen ja itsensä.

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

NeitiEtsivä kirjoitti:No just tossa äsken kuulin et olis erään entisen ministerin poika. Nimiä en täällä rupea kertomaan, sen kertokoot joku muu.
Ministerin poika ja laivurin tytär. R.I.P.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mind Over Matter kirjoitti:Ministerin poika...
http://www.eduskunta.fi/thwfakta/hetekau/hex/hxent.htm
...ja sitä kautta kirjain K... ja edelleen... Lapset: ...Mika-Petteri 1973

Surmaaja odotti naista pihamaalla

Kuva

Surmatyö tapahtui silminnäkijöiden mukaan lähes välittömästi naisen tultua Isännänraitin kerrostalon pihamaalle. Kuvaaja: Kimmo Seppälä

Entisen avovaimonsa myöhään maanantai-iltana Kotkassa Helilässä surmannut vuonna 1973 syntynyt kotkalaismies odotti uhrin asunnon pihamaalla naista saapuvaksi kotiin.

Naisen tultua kello 22.30 aikaan autokyydillä kotiinsa, poistui hänen mukanaan ollut seurue paikalta miehen havaittuaan.

Surmatyö tapahtui silminnäkijöiden mukaan lähes välittömästi naisen tultua Isännänraitin kerrostalon pihamaalle.

Jutun tutkinnanjohtajan rikoskomisario Freddie Cederlundin mukaan nainen surmattiin useilla laukauksilla. Tämän jälkeen mies surmasi itsensä yhdellä laukauksella.

Kaikkiaan tapahtumassa ammuttiin 4-5 laukausta. Poliisi ei tutkinnan tässä vaiheessa kerro, minkälaisella aseella surmatyöt tehtiin. Surmaajalla ei ollut aseenkantolupia.

Entinen avopari oli eronnut vuosia sitten. Miehellä ja surmatulla vuonna 1972 syntyneellä naisella on kaksi teini-ikäistä, 14- ja 17-vuotiasta lasta.

Surmatöiden taustalta ei löydy aiempia väkivaltaisia perheriitatilanteita, joihin poliisin olisi pitänyt puuttua. Miehellä ei myöskään ole aiempaa rikostaustaa.

Rikoskomisario Cederlund pitää päällimmäisenä syynä naisen surmaan mustasukkaisuutta.
-Varsinaisesti teon syy ei ole selvinnyt tutkinnassa. Ja koska molemmat osapuolet saivat surmansa, ei motiivi välttämättä koskaan täysin selviäkään.

Mitään viestiä mies ei poliisin tämänhetkisten tietojen mukaan jättänyt jälkeensä.
-Olemme tällä hetkellä keskittyneet silminnäkijöiden kuulemiseen ja tätä jatketaan loppuviikon ajan, kertoo Cederlund.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2012/ ... 14332744/4
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Doctor Lecter kirjoitti:
Mind Over Matter kirjoitti:Ministerin poika...
http://www.eduskunta.fi/thwfakta/hetekau/hex/hxent.htm
...ja sitä kautta kirjain K... ja edelleen... Lapset: ...Mika-Petteri 1973
K? P:llähän tuo tytär isänsä sukunimen kertoo alkavan. Mika kylläkin etunimi.

Surullinen juttu! Tuo mustasukkaisuus on niin ihmeellinen sairaus. "Jos minä en sinua saa, niin ei saa muutkaan!" Monesti käy vain niin, että itsensä lopettaminen ei sitten loppuviimein onnistukaan ja joutuu vankilaan miettimään, kannattiko mustasukkaisuus hoitaa näin.

Voimia lapsille. Luin nuo blogin viimeiset kirjoitukset ja jotenkin paistaa läpi, että todellisuus ei ehkä vielä ollut tyttärelle paljastunut, shokkivaihe varmaan vielä päällä.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Niin toi K varmaan tarkoittaa äidin sukunimeä.
murjaani
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Tekijän äitihän ei kai liity ampumistapaukseen, mutta hänen sukunimensä ei enää ole sama kuin tekijän. Tämä nyt ihan vain tarkennuksena, jos joku täysin ulkopuolinen (entinen) ministeri sattuu omaamaan tekijän kanssa saman sukunimen.
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

Eihän tarvii kun googlettaa ministeri Piipari,sieltähän se löytyy. Tosi sillä tiedolla nyt ei tee yhtään mitään. En vaan jaksa jatkossa lukee montaa sivua väittelyä mahollisista nimikirjaimista ym sonnasta. Ylläpito on hyvä vaan ja poistaa tän viestin, jos kattoo sen loukkaavan jotakin. :oops: Silläkin uskalsin nimen laittaa, koska itse tytär on hyvin avoimesti laittanut sen omaan blogiin.. Lapsosille paljon voimia. Itse menetin isäni kymmenvuotiaana ja tiedän tasan tarkkaan miltä se tuntuu. :cry:
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Juu ja suoli24:ssäkin ollaan kommattu alkuvuodesta seuraavaa:

Asuin Matin ja Anna-Liisan kanssa samassa talossa 80 luvulla Kymenlaaksonkadulla. Olivat niin hienoa perhettä että eivät edes moikkailleet meille tavallisille duunareiden lapsille eik' duunari vanhemmille.Kun terveydenhoitaja eukosta tuli kansanedustaja ja ministeri niin kuljettiin nenä pystyssä eikä välitetty "tavallisesta rahvaasta" Se oli sitä aikaa kun Demarit elivät huumaa eivätkä pitäneet muita minään. Tyttärestä tuli samanlainen koppava nirppanokka. Toinen pojista(se vanhempi) on järkevä ja hyvin kirjoittava toimittaja.

...jep,jep.
Ei se niin helppoa aina ole olla julkisuuden henkilö... :?
sukka
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja sukka »

Mind Over Matter kirjoitti:
Count kirjoitti:Tämmöiseen blogiin törmäsin suomi24:n Kotka keskustelujen kautta:

Kyseessä on pariskunnan tyttären pitämä blogi jossa hän kertoo myös maanantai illan tapahtumista:
http://sellaistaelamaon-pazkaa.blogspot ... arted.html

---

Pisti kyllä isolta mieheltäkin palan kurkkuun. :(
Kiitos tästä. Samat sanat. 13-vuotias...
Voi :cry:

Se lapsi on kirjoittanut blogissaan kuukausi sitten näin: "Ja vielä tähän loppuun.. TEINIT! KUNNIOITTAKAA VANHEMPIANNE! Ai miksi? No koska: ne on kasvattanu teidät, ne on pitää teistä huoltaa niin kauan kunnes pärjäätte omillanne ja usein sitäkin pidemmälle, ne on teitä viisaampia yms. Nuoruus menee huomattavasti kivuttomammin ku kunnioitatte vanhempianne vaikka se kuinka tuhois teidän asemaa muiden teinien silmissä. Vanhemmat pitää teist kumminki huolta, vaikka te ette aina sitä ansaitsis.. Mäki myönnän et mä en aina ansaitsis edes sitä pientä holhousta mitä mun vanhemmilta saa.. mä en oo mikään unelma lapsi enkä mä ikinä melkeen tee mitä pyydetää tai jos mä teen mä unohdan aina jotain tai teen sen pyydetyn asian hutiloiden.. Mutta onko mun vanhemmat ikinä hylänny mua sen takia? Ei ole! Ja mä kunnioitan mun vanhempia 100%:sesti.
Oon kanssa miettinyt että suurin osa ihmisten vanhemmista joutuu loppujen lopuksi vanhainkotiin. Vaikka ne on jumalauta sentää on pitäny teistä huolta ja tehny töitä sen etee töitä että te saatte ruokaa ja katon päänne päälle! Musta kaikkien ihmisten vanhemmat ansaitsis paljo enemmän kunnioitusta ja kiitollisuutta ku mitä en tulee saamaan. Ihmiset! Älkää laittako vanhempianne vanhainkotiin vaan antakaa niitten tulla punkkaamaa vaikka teidän luokse.. Se on vähintä mitä niiden etee voi tehdä!"
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Hiljaseks vetää. Jälkeen jäi tytär, joka on ja tulee olemaan vielä pitkään ulkona tapahtuneesta ja kaiken tämän kamaluuden olisi ilmeisesti voinut estää sillä, että isä olisi saanut hoitoa masennukseensa. Eli jälleen tapaus, jossa ei puututtu asioihin tarpeeksi ajoissa...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
sukka
Lauri Hanhivaara

Monesti murhan motiivina on viha. Mutta onko vihainen (ja/tai mustasukkainen) ihminen välttämättä myös masentunut?

Googlettamalla löysin miehen sanomana myös tällaisen kommentin: M-P. P. "Aggressiivisen puheen ja aggressiivisen toiminnan välille ei parane panna yhtäläisyysmerkkiä sen paremmin kuin poliitikkojen lupausten ja toteutusten välille." Tuosta lauseesta voisi nyt Jungnerit ja Tuomiojat sekä kumppanit ottaa oppia!!!

Agressiivista toimintaa oli edeltänyt (tytön blogin mukaan) aggressiivinen puhe. Eli tässä tapauksessa yhtäläisyysmerkki oli aiheellinen. :(
LAWoman
Christopher Lorenzo

Re: Mies ampui naisen ja itsensä Karhulassa 22.10.2012

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

No sepä. Itse luotin tyttären kirjoitukseen masennuksesta. Ehkä siinä oli sitäkin taustalla ehkä ei, ero oli ilmeisesti kuitenkin saanut aikaan valitettavaa käytöstä joka oli ollut havaittavissa jo pidemmän aikaa.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Karhulan surmanlaukaukset ammuttiin luvallisella haulikolla

Kotkassa Karhulassa maanantai-iltana kahden ihmisen hengen vaatineet surmanlaukaukset ammuttiin luvallisella haulikolla.

Rikosylikomisario Bengt Brinkas Kymenlaakson poliisilaitokselta Kotkasta kertoo, että poliisi pyrkii ensi viikolla selvittämään, kuinka entisen avovaimonsa ja itsensä surmannut vuonna 1973 syntynyt kotkalaismies sai aseen haltuunsa.

Ase ei ollut peräisin ampujan lähipiiristä, eikä kotkalaismies tämänhetkisten tietojen mukaan edes tuntenut aseen laillista omistajaa.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2012/ ... 14354527/4

Niih, kuinkahan ampujavainaa sen tykin haltuunsa sai? Tehty luvallisella aseella, mutta varastetulla sellaisella. Siinäpä taas yksi knoppi asekeskusteluun. Vert. tapaus Hyvinkää, joskin sillä erolla, että aseen omistaja ei tuntenut ampujaa. Aseen omistajan vastuu noussee esille?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
sukka
Lauri Hanhivaara

Tytär on päivittänyt blogiaan lauantaina.
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Tietääkö kukaan muuten tästä blogissa mainitusta ampumisesta mitään??
Ja juttuahan on myös parinkymmenen vuoden takaisesta puukotuksesta mistä ei ilmeisesti sitte ainakaan tuomiota oo saanut jos kerran ei ollut aiempaa rikostaustaa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Ei tietoa. Mamman sukunimellä (siis jos lähisukulainen kyseessä niin ehkä myös sama sukunimi olisi veljellä) kun googlettaa, niin tulee yksi ampumistapaus Kotkasta, mutta se on tehty vuonna 2009 ja uhri jäi henkiin. Tekijä tuomittiin tästä vankilaan, koska oli ehdonalainen päällä. Mutta tuskin siis sama tapaus, kun 1981 syntynyt on tuskin vielä 20 vuotta sitten hillunut yhtään missään...tai no korkeintaan ostarilla räkimässä. :roll:
Vastaa Viestiin