HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä löysin kajarit: ei missään nimessä ulko-ovi. Ei minusta mikään ovi. Liian kevyt ääni. Enemmän kuin ohut kirja tai lehti putoaisi lattialle.

Muoks*
Tai ehkä lipaston laatikko. Mutta ei ovi.
Nuotio & Äreät Tiput
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Ummmm.... Ma en nyt jaksa taas kaivaa mita mielta ma olen ollut sun tuulikaappiteoriasta anno domini 2010. Kuten olen sulle toistuvasti todistanut, ma olen jo kauan myontanyt, etta sulla on takkahuoneelle ehtimisesta pointti, JOS voidaan todistaa, etta ovi aukeaa juoksun jalkeen ja on ulko-ovi. Tata ei ole vielakaan kukaan todistanut.

Ei oleellinen kyse ole siitä tuulikaapista, vaan siitä että todistettavasti Auer on ollut puhelimen lähellä/vieressä sinä alle minuutin aikana jolloin hän ei pitänyt luuria kädessään.
Alla kaavio jossa askelääniä on puhelimen lähellä (lisäksihän näitä askelääniä varmistaa kuulemamme puhelimen vieressä muodostetut sanat). Kaaviossa olevat vihreät palkit kuvaavat sekunteja/häkeaikaa jolloin Auer ei ole voinut olla takkahuoneessa Lahden vieressä astaloimassa, vaan korkeintaan 'matkalla'.
Noihin vihreisiin palkkeihin kuluvaa 'siirtymisaikaa' paikasta toiseen voi vertailla siihen kun rekopoliisitäti juoksi terassin oven edestä tuulikaappiin neljässä sekunnissa.
Aika ei siis riitä mihinkään surmaamisiin tuolloin, ja ei varsinkaan (K)UOLE-ajassa 2:03.

Ei se Valkama-Kulmala aina mikään tyhmä parivaljakko ole, taustanauha teoria on juurikin kehitetty sen takia kun he eivät millään muulla tavoin saa aikaa riittämään...

Kuva

*
Samoin osoitin sulle oliko se viikko sitten, etta olen pitkaan jattanyt kysymyksen viimeisten astaloniskujen antoajasta avoimeksi.

Tätä lopullista pään halkaisemista sopiikin miettiä, koska Lahti ääntelee vielä 2:46-2:50.

Hopsista. Hemmin ROOLI oli yrittaa vesittaa syyttajan vaite, ettei huppua kuulu nauhalla.

No eipäs Hemmi sortunut siihen että olisi lähtenyt yksilöimään liian tarkkaan kenen mikäkin ääni oli.
Olen myös esittänyt muutaman kerran sitä, että ehkä ne juoksuaskeleet ovatkin pojan askelia? Ja päätyvät lastenhuoneeseen. Ehkä poika oli kurkkimassa takkahuoneessa ja äiskä hätisti pojan pois sieltä?
Muista lähdekritiikki!
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

MissHolmes kirjoitti:Minä löysin kajarit: ei missään nimessä ulko-ovi. Ei minusta mikään ovi. Liian kevyt ääni. Enemmän kuin ohut kirja tai lehti putoaisi lattialle.

Muoks*
Tai ehkä lipaston laatikko. Mutta ei ovi.
Jos muistan oikein, eikö siinä lipastossa ollut sekä ovia että laatikoita? Tuskin poliisit (olettamuksella että tappaja on ulkopuolinen) tutkivat kaikki kaapit, laatikot yms. talosta. Työhuoneessa oli varmaan myös kaappeja? Keittiössä on montakin kaapinovea. Voihan tuollainen kevyt ääni olla myös vaatekaapista tms.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Oletko turre varma noista myohemmista aantelyista? Makin kuulin siina kohtaa jotain mutta mun mielesta kuulosti ihan silta kuin kuuluisi joku esim. poliisiradio tms. siina taustalla hetken.

Re: kaytettavissa oleva aika. Juu, lyhyt on. Senkin olen myontanyt koko ajan. Siksi olen pitkaan pitanyt muita vaihtoehtoja avoimina.

Mun kommentointia haittaa, etta olen kuullut nauhan vain Windowsin Media Playerilla. Enka todella vaita tuntevani aanialaa ollenkaan -- tai edes olevani hyva kuuntelija, noin niinkuin yleisesti ottaen. Kuuloni on sen sijaan erinomainen.

Huippumies -- yritys loytaa kopio jaettavaksikin on tyon alla. Eiko esim. nauhaton Naakka voisi kavaista Porissa lunastamassa? Kustannuksiin osallistujia uskon loytyvan. Itse ilmoittaudun joukkoon.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
MissHolmes
Ben Matlock

Kuva

ovia ja laatikoita on. Kuten myös tässä turren mallintamissa toisissa lipastoissa. Eteisen oviaukon oikealla ja vasemmalla puolella.

Kuva
Nuotio & Äreät Tiput
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti.

Ei tämä kirjoittamasi liittynyt lainkaan siihen mitä kirjoitin. Minä puhuin siitä, ettei joku ihminen voi puhua kahdessa paikassa yhtä aikaa, oli hän sitten syytön tai syyllinen.
Naakalle en viitsisi edes aloittaa kun tama taas ajaa pyrstoaan takaa. Jannasti nyt taalla esimerkiksi Obama puhuu MILJOONISSA paikoissa ihan yhta aikaa nyt -- ostoskeskuksen telkkarissa nayttaa olevan Floridassa ja samaan aikaan on kuitenkin Ohiossa. Uskotaanko me kristityt tammoiseen?
.
Älä viitsi antaa semmoista kuvaa, että olisin väittänyt, ettei lavastettu taustanauha ratkaise tuota ongelmaa. Pointti on se, ettet voi väittää AA:n olevan LIVENÄ kahdessa paikassa yhtä aikaa. Näin ollen siirtynet nyt sen taustanauhan kannalle vihdoin, kuten olen vuoden verran pyytänyt?=)

Kuten syyttäjä, joka nimenomaan järkeili asian juuri niin, ettei ihminen voi olla fyysisesti kahdessa paikassa yhtä aikaa. Koska he uskovat AA:n syyllisyyteen, ei jää muita mahdollisuuksia kuin etukäteen tehty taustanauha, joka vapauttaa AA:n toimimaan monin eri tavoin. Jos todellisuus ei toimi, voidaan aina sanoa, että todellisuus on lavaste, ja näin asiat helpottuvat=) Vaikka etukäteen tehty taustanauha on kiusallinen puolustettavaksi, sille kannalle kaikki anti-annelistit lopulta joutuvat menemään.

Minä olen jauhanut tätä jo yli kaksi vuotta. Uskotko jo?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kuva

Toisin kuin Turren mallissa, pohjapiirroksessa olohuoneen ja aulan valinen seina on merkitty ikaankuin siina kohtaa olisi myos eteisen kaappeja tms. Tai nain mina olen tuon suljetuksi merkityn tilan tulkinnut. Muita vaihtoehtoja?

Confucius
Kuolemannaakka

Elvis kirjoitti:Täällä on keskusteltu ties kuinka monta kertaa myös siitä, miksi Anneli "lähettää" tyttärensä katsomaan, onko tappaja vielä paikalla. Kyllä tämä kohta nauhallakin korvaan ottaa. Päivystäjän kysyessä, missä tappaja nyt on, vastaa Anneli täysin toteavalla ja melkeinpä huolettomalla äänellä "todennäköisesti siellä, jos ei lähtenyt jo". TODENNÄKÖISESTI?!? No, käypäs tyttö katsomassa, että onko vai ei! Ei huh huh, tätä en voi ymmärtää, jos tapahtumat ovat kulkeneet Annelin kertoman mukaisesti.
Niin tässäkö kohtaa se legendaarinen lähetys tapahtuu? Olen sitä kysellyt kymmeniä kertoja, eikä kukaan ole vielä kertonut, että missä vaiheessa lähetetään. Sinä kuulit semmoisen nauhalta? Mitä AA sanoo tytölle?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

"Toisin kuin Turren mallissa, pohjapiirroksessa olohuoneen ja aulan valinen seina on merkitty ikaankuin siina kohtaa olisi myos eteisen kaappeja tms. Tai nain mina olen tuon suljetuksi merkityn tilan tulkinnut. Muita vaihtoehtoja?"

Noin vaatekaapit piirustuksiin laitetaan. Se on nimenomaan kiinteä kaluste, koska on jätetty "värittämättä".
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kuolemannaakka kirjoitti
Pointti on se, ettet voi väittää AA:n olevan LIVENÄ kahdessa paikassa yhtä aikaa. Näin ollen siirtynet nyt sen taustanauhan kannalle vihdoin, kuten olen vuoden verran pyytänyt?=)
Ei jaksa . Ei jaksa. Palataan asiaan heti kun todistat, mista mihin Anneli juoksi/etta Anneli on tuulikaapissa kohdassa 2:00, ettei talosta loytynyt pitkapiuhaista puhelinta ja etta lapsi oli nimenomaan keittiossa kun hanen ohitseen juostaan tai kun Anneli tulee puhelimen lahelle kohdassa 2:08. Sen lisaksi sun pitaa todistaa mita sana "lahella" tarkoittaa.

Ja please -- ala viitsi kerrata sun ikiaikaista virhepaatelmaa, etta Annelin on ollut pakko juosta takkahuoneelta tuulikaapille koska kerran nain sanoi.

Tekisit mieluummin jotain yleishyodyllista ja kavisit hakemassa sen nauhan kopion oikeudesta.

P.S. Ma en ole edes itse asiassa viela taysin hylannyt edes ajatusta, etta Jukka sai kuolettavat iskut vasta Hake- ja poliisin puhelun valissa. Jos siina ajassa ehti hyvin taiteilla oven raosta kokeilemaan pulssia ja pesemaan kadet ja putsaamaan lavuaarin ( niin etta siihen ei jaanyt verta) ennenkuin meni kuistille poliisia vastaan, toki myos astaloida ja pesta kadet.

Ai juu se pitka tukka taas -- sehan se estaa kaikki tamanlaiset kuviot kun on aina yltapaalta veressa ja joudutaan kokonaan pesemaan....

Confucius
Kuolemannaakka

"Ovi oli joku muu kuin ulko-ovi" "Juoksuaskeleet olivat jonkun muun kuin Annelin".

Tämmöisiä tulee mieleen, kun yritämme miettiä, miten AA voisi olla syyllinen. Me tiedämme lopputuloksen, meillä on nauha, me tiedämme mitä on tutkittu, me tiedämme, mitä ei ole tutkittu, me tiedämme, mitä häke tulee tekemään, me tiedämme, mitä lapsi, AA ja Jukka tulee tekemään.

Mutta jos me olisimme AA Tähtisentiellä murhayönä, me emme tietäisi, mitä kukin tulee tekemään.

"Mä juoksin äsken ulos... mä meen sinne kattoon, se lähtee tulee mun perään." Tämä on minuutti juoksun perään Häkelle sanottuna, AA:n palatessa puhelimeen oletetun murhan jälkeen.

AA kertoi juosseensa ulos. Nyt kun mietitään alun väitteitä: "Ovi oli joku muu kuin ulko-ovi" "juoksija oli joku muu kuin AA"... AA kertoi juosseensa ulos, ja aivan hänen juoksuunsa sopivasti, pysähtymättä, sopivan pituisen juoksun jälkeen JOKIN MUU OVI aukeaa. Lapsikin vielä sattuu kertomaan, että AA juoksi ulos.
Anneli osasi puhelimesta lähtiessään mietiskellä päässään semmoisen juoksun, joka kuulostaa ihan siltä kuin hän juoksisi ulos ja hämää tytön kertomaan, että hän juoksi ulos, ja kertoo sitten saman tien Häkelle, että ulos juostiin. Vaikka oikeasti juostiin jotenkin ihan erilaisesti tappamaan mies ja joku toinen ovi avautui jossain. Vasta 6 vuotta tapahtuneen jälkeen alamme huomaamaan, että se oli joku toinen ovi.

Tai "juoksija oli joku muu", siis varmaan poika. POIKA juoksi jossain karkuun sanaakaan sanomatta, ja AA sai TÄSTÄ IDEAN kertoa minuuttia myöhemmin, että juoksi itse ulos, että hän oli itse tuo juoksija. Hän huusi raivoisasti ja kiljahti pelästyneesti ja juuri heti tämän perään poika lähtee juoksemaan ja juoksee juuri sopivan matkan, sopivaan suuntaan. Poika ei juokse puhelimen lähelle ja huuda, että äiskä tappaa isiä takkahuoneessa. Hän juoksee suoraan omaan huoneeseensa sanomatta sanaakaan, ja paiskaa oven kiinni, eikä enää kertaakaan huoneestaan poistu. AA:lla käy hyvä tuuri, ja hän tajuaa siinä silmänräpäyksellä, että voikin väittää pojan juoksua omakseen, koska omat huudot sopivat niin saumattomasti, ja onhan luontevaa lähteä huppumiestä pakoon ulos.

Niinpä hän menee puhelimeen, ja kertoo menneensä ulos huppista pakoon. Tyttökään ei sano pojasta sanaakaan, vaikka on varmasti nähnyt huoneeseensa tömistelevän pojan.

Onkohan nämä todennäköisiä skenaarioita? Eikö siinä ole jälleen kerran Annelilla aika jumalattoman hyvä tuuri? Silloin muinoin kun listasin niitä vähintäänkin kahtakymmentä uskomatonta sattumusta, joita AA:lle murhayönä tapahtui, tuastanauhaa ei vielä oltu edes käsitelty. Nauhan sattumukset tulevat kaiken päälle vielä.
www.shorturl.at/agoNS

MissHolmes
Ben Matlock

Anneli ei kehoita tyttöä ainakaan sanallisesti menemään katsomaan, mutta nauhalta käy erittäin hyvin ilmi, että ajassa 3:12 lapsi menee takkahuoneen ovelle ja AA parkaisee ''nyt hiljeni'', jonka alta alkaa sekunnin viiveellä lapsen nyyhkytys ja kirkaisu. Tai paremminkin rääkäisy.

Tämän jälkeen tulee se ''älä hei NN itke siel'' ja ajassa 3:30 alkaa häketädin ja AA keskustelu siitä missä tekijä on.
Ajassa 3:40 AA kysyy NN:ltä ''olik se viä siä?''
ja NN vastaa: '' Ei se lähti jo''

Naakka: Anneli ei juokse puhelimen ohi. Kuuntelen nyt kajareilla ja äänet jäävät puhelimen ''eteen''
Nuotio & Äreät Tiput
Elvis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Elvis kirjoitti:Täällä on keskusteltu ties kuinka monta kertaa myös siitä, miksi Anneli "lähettää" tyttärensä katsomaan, onko tappaja vielä paikalla. Kyllä tämä kohta nauhallakin korvaan ottaa. Päivystäjän kysyessä, missä tappaja nyt on, vastaa Anneli täysin toteavalla ja melkeinpä huolettomalla äänellä "todennäköisesti siellä, jos ei lähtenyt jo". TODENNÄKÖISESTI?!? No, käypäs tyttö katsomassa, että onko vai ei! Ei huh huh, tätä en voi ymmärtää, jos tapahtumat ovat kulkeneet Annelin kertoman mukaisesti.
Niin tässäkö kohtaa se legendaarinen lähetys tapahtuu? Olen sitä kysellyt kymmeniä kertoja, eikä kukaan ole vielä kertonut, että missä vaiheessa lähetetään. Sinä kuulit semmoisen nauhalta? Mitä AA sanoo tytölle?
Kysyy tytöltä hänen nimeään käyttäen, oliko se viel siellä. Vedän siis sanani takaisin, ei lähettänyt ainakaan tässä vaiheessa, mutta selvästi siis tietää, että tyttö kävi katsomassa. Pikemminkin siis ei estänyt menemästä katsomaan kuin että suoraan lähetti katsomaan.
MissHolmes
Ben Matlock

Juurikin näin.

Minä koen tuon, että AA kertoo häkeen ajassa 3:05 jonkun juuri tappavan miestään, mutta samalla päästää lapsen kohti kohdetta (3:12) kertovan aika selkeää, mutta karua kieltä siitä, ettei mitään ulkopuolista surmaajaa ole.

Taustalta ei AA: palatessa puhelimeen kuulu oikeastaan mitään. Mutta kuitenkin AA toteaa juuri ennen kuin NN ehtii näkölinjalle isäänsä ''nyt hiljeni''.
Minusta tuo kesken lauseen sanottu nyt hiljeni on pikemminkin ''peite'' lapselle: huoneessa ei kuulu olla taistelua, vain kuollut isä, koska lapsi tulee näkemään saman sekunnin murto-osan päästä.

AA puhuu niin kiihkeästi ja väleittä ettei oikeastaan voisi edes kuulla hiljeneekö vaiko eikö hiljene, koska nauhalle astikaan ei kantaudu mitään ääniä.
Ei kantaudu, vaikka niitä kantautuu liiankin kanssa silloin, kun AA on huoneessa ja NN puhelimessa.
Nuotio & Äreät Tiput
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

MissHolmes kirjoitti: Naakka: Anneli ei juokse puhelimen ohi. Kuuntelen nyt kajareilla ja äänet jäävät puhelimen ''eteen''

Eivät jää, juoksu on alla olevan kuvan kaltainen. Anneli juoksee tuulikaappiin jonka ovi osittain auki, tönäisee vauhdilla oven vaste seinään. Nauhalta on kuultavissa tämä tuulikaappiin juoksu, loppuklopausääni muuttuu hieman verrattuna suoraan kuuluvuuteen puhelimeen, loppuklopaus kuuluu tuulikaapsista siihen tilaan sopivine äänineen. Varsinainen juoksun kesto (tai se mitä siitä kuuluu) on tosi lyhyt, ajallisesti n 2s ja vähän ennen ollaan siinä lähimpänä puhelinta, tämän perään tulee se vauhdilla ryntääminen oven kohdasta klopauksineen. kaikkineen alle 3s.
Lisäksi tästä juoksusta kuulee että juostaan parketilla koko matka, tässä ei juosta kovalla keraamisilla keittiön laatoilla.

Kuva

ps. Nyt tuli hankittua huippu kuullokkeetkin, mallia-'tuijaniemi'... joten voin sanoa kuulevani...
Vastaa Viestiin