HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:Turrelle--
ma en tullut ajatelleeksi silloin kun tuon aiemman kommentin kirjoitin, etta sulla olisi kaytossasi joku esim. kannykalla kopsattu piraatti. Se tietysti selittaisi mikset kuule siita mitaan ja sisotalokin luulee Hake-virkailijaa kahdeksi eri ihmiseksi.

Se, etta alkuperaisesta nauhasta on mahdollisesti liikkeella loppukayttajien eri tavalla hankkimia versioita on ihan eri juttu kuin vihjailla, etta KKO:n arkistossa olisi kuultavana joku FBI nauha tai varsinkaan joku tahallisesti tohtoroitu versio-- niinkuin sina siina alkuperaisessa postissasi teit.

Ja mä taas ajattelen että sulla kun et mitään kuule... Minä kuulen erittäin selvästi...
En muuten ole koskaan noin vihjaillut että "KKO:n arkistossa olisi kuultavana joku FBI nauha",
mitä ihmettä taas sekoilet.. Siellä on "alkuperäinen" (jos näyte 32), se vaan että se ei tavallaan ole alkuperäinen vaan uudestaan hätäkeskustallenteelta käyty äänittämässä vuoden alussa, kuten aikaisemmin kerroinkin.
Näyte 26 on se 'alkuperäinen' josta Niemi suurimmaksi osaksi analyysinsä teki (ja oikeastaan se ihan aito alkuperäinen on se 1.12.2006- tallenne siellä hätäkeskuksessa).

Näytteen 26 ja 32 kesken on eroavaisuuksia, tosin pieniä Niemen mukaan. 32:sta puuttuu joku ääni ja on yleisesti ottaen vaimeampi.

Mutta erilaisia muita virallisiakin versioita voi olla liikenteessä, kukapa niistä aitoustodistuksen ja versionumeron allekirjoittaisi?

Patkit muuten harvinaisen arsyttavasti noita lainauksia, linkkia antamatta, niinkuin aina kun sulla on vahemman puhtaita jauhoja pussissa.

:!: Jaa, pitääkin tästä lähin katsoa että kirjoittamissasi lainausteksteissäsi on aina lainauslinkki annettuna... :!: harvemmin muuten olet toisen kirjoittajan lainaustekstiä linkittänyt. No, tästedes kirjoituksistasi varmaan aina löytyy.. (ellet sitten ole sanansyöjä).

Vanhana kirjoittajana sun pitäisi tietää että jos haluat kyseiselle sivulle mistä lainaus on niin kopsaat lausepätkän ja heität hakuun...ja Hoplaaa ...ulkosuomalinenkin löytää
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

ulkosuomalainen kirjoitti:Kertoisitteko sisotalo ja zem mista tuo teidan hankkima nauhaversio on saatu, ettei tarvitse kenenkaan epailla ----turren tavoin -- etta on joku omaparanneltu versio kyseessa?

Hienosti olette molemmat kaytannossa yht'aikaa (alle puolen tunnin sisalla) tehneet noin aarettoman tarkan huomion esim. kohdasta 0:49.10. Sisotalo ehti viela ensin vaikka aiemmin valitteli, ettei kolauksia kuule tai ei pitanyt niita millaan lailla merkityksellisina.

Hienosti kuultu joka tapauksessa kun kukaan muu ei ole tahan mennessa kuullut tuollaisia raskaita askelia!
Jannasti edes Finnvox ei sellaisia kaivanut esille --pelkan kumean huun jostain.
Tuota kuulemattomuutta minäkin olen ihmetellyt,
toisaalta tuli eteeni "mäsikeitä" tunnistettaessa
- ensin vain "jonakin äänenä" - vahvistettuna
olin ällikällä lyöty! Eli tosiaan, miksi ei aiemmin kuultu,
toisaalta ON JOKAISEN KUULTAVISSA, jolla on nauha ja alkeelliset välineet.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:Kertoisitteko sisotalo ja zem mista tuo teidan hankkima nauhaversio on saatu, ettei tarvitse kenenkaan epailla ----turren tavoin -- etta on joku omaparanneltu versio kyseessa?

Niin, sanoin että tulevaisuudessa tulee olemaan, osaat kaiketi oikein lukea postini?
Mutta kerrohan sinä siellä amerikoissa, mistä sinä sen sait. Kirjekyyhkykö toi, vai pullopostissa, vai kävikö kenties jo joulupukki? Muistaakseni kerroit ettet ainakaan mene Hejacista hankkimaan..
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ymmärränkö nyt oikein. Sekunnin aikana on nämä siihen paikallistaneet siihen askeleita ja mäiskintää. Sillä lailla.
On selvästi kuultavissa neljä asekelta 0: 49.10 - 0: 50.10
Sen sijaan vaikka kuinka sovittelen niin etukäteisäänitystä tai mitään muutakaan niin välissä 2"02 ja 2"07 en voi muuhun päätelmään tulla kuin, että Anneli antaa kahdet iskut Jukkaan joka molempien iskujen myötä valittaen reagoi niihin. Tuli sitten häkeen nauhalta tai livenä.

Olen sellaistakin ajatusta sovitellut, että jospa nuo muutamat kalloon kohdistuneet iskut olivat ne ensimmäiset. No Jukan tajunnan ja toiminnan taso kävi niiden jälkeen melko ailahtelevaksi ja Anneli koitti viimeistellä asiaa veitsellä eikä päinvastoin. Horjuva ja liikehtivä Jukka tuli näin puukotetuksi mikä syvemmälle mikä taas pinnalle. Tiedä sitten josko se viimeisin isku kuitenkin tuli taas astalosta kun veitsi ei tehonnut. Kallon vammat tai osa niistä saattoivatkin olla ne ensimmäiset.
Viimeksi muokannut Valhalla, Pe Marras 16, 2012 6:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

Valhalla kirjoitti:Ymmärränkö nyt oikein. Sekunnin aikana on nämä siihen paikallistaneet askeleita ja mäiskintää. Sillä lailla.
Täsmennän:

kaksi askelta ajasta 0:49:10 eteenpäin, kolmennen askelen aikana mäiskäys
ajassa 0:50.45 ja valitus ajassa n. 0:50.55.

Askelia saatta olla ennen tuotakin ajankohtaa - tarkistan asian myöhemmin.
Sillä lailla tällä lailla.
Valhalla
Watson itse

zem kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Ymmärränkö nyt oikein. Sekunnin aikana on nämä siihen paikallistaneet askeleita ja mäiskintää. Sillä lailla.
Täsmennän:

Huonekalun siirtymisiä ne minun korvaani ovat. Ei ainakaan askeleita eikä maiskintää. Kuunnellaankohan samaa nauhaa?
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

turumurre kirjoitti
Niin, sanoin että tulevaisuudessa tulee olemaan, osaat kaiketi oikein lukea postini?
Mutta kerrohan sinä siellä amerikoissa, mistä sinä sen sait. Kirjekyyhkykö toi, vai pullopostissa, vai kävikö kenties jo joulupukki? Muistaakseni kerroit ettet ainakaan mene Hejacista hankkimaan..
Tulevaisuudessa tuo nikki zemkin esim. kirjoitteli tuon sun alkuperaisen postin aikaan verrattuna. Sulla menee tuossa aikasukkuloinnissa nakojaan paivat sekaisin.

Meilla taalla ameriikoissa on kaytossa vahan uudenaikaisempiakin kuljetusmenetelmia kuin pulloposti. Postimieskin ajaa autolla. Ja nauhan sain loppujen lopuksi ihan vastikkeellisesti salaisen agentin avustuksella.

Mun nauhan alkuperalla ei ole muuten taas minkaanmaailman merkitysta kun ma en sita tuolla kohina-tasolla edes yrita analysoida. Nauhan alkupera on tarkea vain niiden osalta, jotka yrittavat sita jollain mains hum ja sekunnin kymmenesosa-tasolla kuunnella. Asiahan on helppo varmaan itse kunkin tarkistaa ja sitten kertoa taalla. Sitten ei kenekaan tarvitse kuluttaa taalla energiaa turhasta vankaamiseen.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Valhalla kirjoitti: - - -
Sen sijaan vaikka kuinka sovittelen niin etukäteisäänitystä tai mitään muutakaan niin välissä 2"02 ja 2"07 en voi muuhun päätelmään tulla kuin, että Anneli antaa kahdet iskut Jukkaan joka molempien iskujen myötä valittaen reagoi niihin. Tuli sitten häkeen nauhalta tai livenä.
- - -

Aika lailla sama mielikuva kuin Valhallalla. AA:n reagoinnitkin kuuluvat selvinä - etenkin ajassa 2:06. Olisiko siinä 2:02 - 2:07 välillä kuitenkin vain yksi isku - ja sitten vain se AA:n pidempi, vähän ´viivästynyt´ ähkäisy? Minusta JSL saa selvän iskun myös ajassa 2:29, jonka jälkeiset ´särähdykset´ ja ´kahahdukset´ ovat lapsen voimakasta hengitystä, joka rikkoutuu luuriin.
Kuva
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Mä kannatan omaa ajatustani ja ehdotustani siitä, että ulkosuomalainen ulkosuomalaisena laittaa tuon laillisesti ja sääntöjen määräysten mukaan hankkimansa nauhoitekopion yleiseen jakeluun. Sinne vaan yhdysvaltalaiseen palvelimeen suomenkielinen hätäpuhelu, siellä se on kuin hiekanjyvä erämaassa.

Tänne määrättiin keskustelemaan vaikkei mitään sanottavaakaan olisi, niin laitanpa ilmoille kyssärin. Onko kellään minkäälaista vertailuääntä edes muistissaan puukonpistojen aiheuttamasta äänestä tai toisaalta kallon murskaavien iskujen hertseistä ja desibeleistä. Kun siis tässä ketjussa annetaan arvioita asiasta. Perustuen mihin.

Riemukkaan pätkän Jokuvaan olet löytänyt Valhallan tämän hetken tutkimustuloksista. Allekirjoituskamaa!

Lisäys.
Ps. Sydämelliset palstalletulotoivotukset zem. Olisipa minullakin Sinun kuulosi.
(... ja tämän viestini jälkeen alkaa armoton spekulointi henkilöllisyydestäsi ja kaksoisnikkeilystä, yksi vaihtoehto on jättää kokonaan spekulointiin vastaamatta, se saisi ainakin muutaman nikin aivan sekopäiseksi)
Valhalla
Watson itse

jokuvaan kirjoitti: Aika lailla sama mielikuva kuin Valhallalla. AA:n reagoinnitkin kuuluvat selvinä - etenkin ajassa 2:06. Olisiko siinä 2:02 - 2:07 välillä kuitenkin vain yksi isku - ja sitten vain se AA:n pidempi, vähän ´viivästynyt´ ähkäisy? Minusta JSL saa selvän iskun myös ajassa 2:29, jonka jälkeiset ´särähdykset´ ja ´kahahdukset´ ovat lapsen voimakasta hengitystä, joka rikkoutuu luuriin.
Kuva
Nuo Annelin ähkäisyt tuovat mieleen tapahtuvaksi kahdet iskut joihin Jukan valitus. Sillä perusteella tuo mielikuva.

2"29 kaksi kopsahdusta kyllä. Jukka ei enää reagoi jos olivat iskuja.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

Valhalla kirjoitti:
zem kirjoitti:
Täsmennän:

Huonekalun siirtymisiä ne minun korvaani ovat. Ei ainakaan askeleita eikä maiskintää. Kuunnellaankohan samaa nauhaa?
Et siis kuule uhrin valitusta samanaikaisesti huonekalun siirtymisen kanssa?
Sitä edeltää "mäiskähdys", jota edeltää kaksi - kolme askelta.

Taidetaan tosiaan kuunnella eri nauhaa .)
jokuvaan

annaanna kirjoitti:Mä kannatan omaa ajatustani ja ehdotustani
- - -
Onko kellään minkäälaista vertailuääntä edes muistissaan puukonpistojen aiheuttamasta äänestä tai toisaalta kallon murskaavien iskujen hertseistä ja desibeleistä. Kun siis tässä ketjussa annetaan arvioita asiasta. Perustuen mihin.
- - -

Heureka; annaanna, sä keksit sen! Yleensä niiden omien ajatusten ja ehdotusten takana kannattaakin seistä, kun niitä ilmoille laittaa.

Tekivätköhän rekoja takkahuoneessa esim. jonkin isomman nisäkkään kallolla? :o Siitähän sitä olisi saanut niitä desibelejä vertailukohdiksi. Ja ei kun erilaisia astaloita käyttöön: vasaraa, sorkkarautaa, hiilihankoa,... Lisämausteeksi vähän nauhoituksia mankalle ja niiden toistoa eri sijainneissa. Sitten studioon vertailemaan desibelejä ja spektrejä. Tilannetta tietysti hankaloittaa se, ettei puhelimen tai uhrin tarkasta sijainnista ja iskuäänten reaaliaikaisuudesta ole mitään varmuutta. Rekoissa olisi todella paljon liukuvia muuttujia ja vaihtoehtoisia etäisyyksiä ja aaltoreittejä erilaisine pikkuesteineen ja pintamateriaaleineen. Taloudellisia resurssejakaan ei varmaan tutkijoilla ole enää hirveästi käytössä. Muilla malliäänillä ei oikein olisi vertailukohtina mitään merkitystä, kun kyse on kaukaisista monoäänistä.
jokuvaan

Valhalla kirjoitti: - - -
2"29 kaksi kopsahdusta kyllä. Jukka ei enää reagoi jos olivat iskuja.

Jos kyseessä on astalonisku (tai iskut), JSL:n (mahdollinen) reagointi voisi kyllä jäädä puhelimeen puhuvan tytön puheenkin alle. AA:n pikainen ähkäisy siinä mielestäni kuuluu perässä. AA on myös aika ´sopivasti´ lausunut edellä: ´Hei, lopeta!´ ja kopistellut (mahd. takkahuoneeseen). Juuri ennen iskua taustalta kuuluvat myös epämääräiset ´Aja´ ja ´Se jäi´, jotka kuulostavat joltain Stephen Hawkingin syntsaääniltä. Itse iskuäänikin on kyllä ´keinotekoisen´ kuuloinen. Sitä seuraava ähkäisy ja ´jälkikaiku´ kuuluvat nauhalta, mutta jäävät luonnottoman lyhyiksi.
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ihan ohimennen vain sellainen huomio, että Annelin korkea kimahtava "vittikö" kuulostaa mun korvaan "riittikö". Which makes sense.
Valhalla
Watson itse

Harpo kirjoitti:Ihan ohimennen vain sellainen huomio, että Annelin korkea kimahtava "vittikö" kuulostaa mun korvaan "riittikö". Which makes sense.
Näin minäkin olen tuon kuullut. Mitään todista mutta ainakin sitten samanlailla väärin.
Vastaa Viestiin