HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
jokuvaan

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Jos nyt ´zem´ ihan hypoteettisesti ajattelisit, että kuulemasi ´ulkopuolisen askeleet´ ja ´mäiskeet´ ovat ulkopuolisen askeleita ja lyöntejä vain sinun päässäsi - eivät faktojen maailmassa. Kyse on sinun subjektiivisista tulkinnoistasi ja niistä vetämistäsi, häilyvistä johtopäätöksistä. Äänten ei tarvitse tulla kasetilta tai videolta ollakseen uhrin kuolinkamppailun, lasten ja/tai Anneli Auerin tuottamia.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Audacity on ilmaisohjelma, jossa on mainioita ominaisuuksia. Meidän lapsetkin tekee sillä ihan hauskoja juttuja. Hidastus efekt on aika hyvä. Taajuuskorjain on kyllä ihan lelu...

vai, että 0:42 kuuluu lyöntiääni...Tuleeko makkarista, vai aivan AA:n vierestä?
Äänihän on erotteleva ja tulee aivan puhelimen liki.
Siinä mielessä kannattaa verrata ääntä ja sen kuvajaista vaikkapa lyöntiääniin 2:00 jälkeen.

Tuo ääni muistuttaa kovasti ns. mikrofonin puhallusääntä, jossa kartioon tulee ilmaa.
En väitä, että on...mutta siis "puukkoääni" tulee ihan selvästi puhelimeen ja uhrin valitus ihan hiljaa jostain kauempaa...älkääs nyt ihan kaikkea puppua syöttäkö!

miksiköhän edes kirjoitin tämän...
taitaa olla aika jättää tämä sivusto :(
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Älä Alpo lähde. Yritetään vain nyt kestää. Te ääniasiantuntijat olette tehneet hyvää työtä. Jos ei muuta lopputulosta, niin ainakin se, ettei huppista ole. Taustanauha on asia erikseen, mutta onhan se kiva tutkia, oisko se mahdollista.

Ja tähän taas muistutus Annelin tavasta vinkata asioita vähän etukäteen. Eli hänhän tämän taustanauhan itse toi esille. Kuten myös lsh-jutut. On se juu kauheeta, kun joskus lapset voi sellaisiakin keksiä...
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

alpo holisti kirjoitti:Audacity on ilmaisohjelma, jossa on mainioita ominaisuuksia. Meidän lapsetkin tekee sillä ihan hauskoja juttuja. Hidastus efekt on aika hyvä. Taajuuskorjain on kyllä ihan lelu...

vai, että 0:42 kuuluu lyöntiääni...Tuleeko makkarista, vai aivan AA:n vierestä?
Äänihän on erotteleva ja tulee aivan puhelimen liki.
Siinä mielessä kannattaa verrata ääntä ja sen kuvajaista vaikkapa lyöntiääniin 2:00 jälkeen.

Tuo ääni muistuttaa kovasti ns. mikrofonin puhallusääntä, jossa kartioon tulee ilmaa.
En väitä, että on...mutta siis "puukkoääni" tulee ihan selvästi puhelimeen ja uhrin valitus ihan hiljaa jostain kauempaa...älkääs nyt ihan kaikkea puppua syöttäkö!

Nyt vasta, kun luin Alpon postin, tajusin, mitä ääntä Zem ja kumppanit tarkoittavat. Ei voi olla totta! Jopa mun IPod ja kuulokkeet -mahtilaitteistolla on selvää, että tämä ääni tulee aivan eri paikasta kuin sitä seuraava huuto.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

alpo holisti kirjoitti: - - -
- - -

Viime aikojen minfosisällön (siso, suszem & al) valossa olen alkanut vakavasti miettiä samaa. Onhan tämä ihan hullun hommaa..., ei tätä kukaan selvänä kestä :wink: . Täytyy mennä (terästämättömälle) kahville, laittaa sitten luurit korviin ja alkaa kuunnella aitoa tallennetta. Ja väliin linnunlaulua Kotimaan linnut -cd:ltä, niin tulee vähän tilanteen nollausta väliin.

Erityisesti täytyy ottaa tarkkailuun niiden ´mäiskeiksi´ väitettyjen äänien etäisyydet ja spektrit..., vaikka onhan se sanomattakin selvää, ettei ne mainitut ´särinät´ sieltä takkahuoneesta tule - eivätkä etenkään veitseniskuista. Johan sen Harpokin edellä totesi.
huippumies
Roger Murtaugh

Itsekin kuuntelin taas nauhan. Anneli on tuikannut puukolla itseään vasta häkepuhelun jälkeen. Siksi varmistelee sitä ambulanssia. Ei ilmarintainen puhu noin eikä juoksentele yltympäriinsä. Tekoveitsi vain on kadoksissa, jos fileerausveitsestä ei A:n verta löytynyt.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

AlpoHolisti, ei, ei.. älä ihmeessä lähde. :cry: :cry:

Tai tule edes takaisin..kunhan taas tasaantuu.

Ei voi olla että tää väärentäjä jäisi tänne sotkemaan palstaa! Vaatii toisia alkamaan VERTAILLA omia kehitelmiään ja keksintöjään, äänenkäsittelytekniikalla yhteydestään irrottamiaan ja väkisin muuntelemiaan ääniä originaaleihin. Jumanauta eikö ole röyhkeydellä mitään rajaa. :twisted:

edit: kuuntelin minäkin tuon kohdan 0042. Se ääni tulee taatusti jostain aivan läheltä, voisi olla vaikka puhelimen tai luurin piuha, joka napsahtaa pöydän reunaan. Saman tapainen lähiääni, pieni kilahdus tai 'klip' kuuluu ensimmäisen sekunnin aikana samaan aikaan tai juuri ennen kuin Auer alkaa puhua.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
huippumies
Roger Murtaugh

Itsekin kuuntelin nauhaa nyt ammattilaisten ohjelmalla ja olenhan sentään puhetyön ammattilainen ja yrittäjäkin vielä, joten minulla riittää ammattitaitoa tähän, vaikka ihan vain Windowsin media playerilla kuuntelin. On se kumma, ettei silotalo ja zen kuule, mitä minä kuulen. Ihan selvästihän se menee näin:
- zen, aion tehdä sen nyt, pysythän linjoilla! Riittäkö Silotalo, että kopautan kerran vasaralla, hei vaan, lapsi, lopeta se parku nyt.

Mä meen vaikka valalle että nämä minä kuulin. Zen kertoi minulle.
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ehkä tähän tekniikka"keskustelun" keskelle sallitaan vielä yksi sisältöhuomio. Tämä kohta on hiertänyt, mutta valaistun vasta nyt, kun Zemin takia kuuntelin nauhaa uudelleen. Mikä mua tässä alussa mättää...

0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
ANNELIN KAKSI EKAA LAUSETTAHAN TULEVAT IHAN PUTKEEN, ENNEN KUIN HÄKE KESKEYTTÄÄ: TÄÄL O JOKU TAPPAJA TULKAA NOPEESTI JOKU TULI IKKUNAST SISÄÄ JA...
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
KESKEYTYKSEN JÄLKEEN ANNELI KUULOSTAA MELKEIN VIHAISELTA. ETUKÄTEEN PÄÄTETTY ESITYS EI ONNISTUNUT.
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
ANNELI PÄÄSEE TAKAISIN KÄSIKIRJOITUKSEEN JA SANOO TÄSMÄLLEEN SAMAN LAUSEEN, JONKA OLI SANOMASSA ENNEN KESKEYTYSTÄ. TÄSMÄLLEEN SAMALLA ÄÄNENPAINOLLAKIN. TODELLAKIN PALUU JOHONKIN ENNALTA HARJOITELTUUN /PÄÄTETTYYN PIENEN, HARMILLISEN HARHAPOLUN JÄLKEEN. AIKOIKO ANNELI ALUN PERIN VAIN PURSKAUTTAA PARI LAUSETTA JA LYÖDÄ LUURIN KIINNI, MUTTA HÄKEN RAUHALLISUUS JA TYLY SÄVY HÄMÄSI HÄNET?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.

Eipä näillä huomioilla ole todistusvoimaa toisin kuin ehkä teknisillä seikoilla, mutta itseäni "vuorosanojen" analysointi kiinnostaa.
huippumies
Roger Murtaugh

Sama olo mulle tuli tytön vuorosanojen kanssa. Ensin kun kukaan ei ole kuulemassa. Uudelleen, kun häke vastasi. Ne kuulostavat teennäisiltä, verrataan vaikka siihen, miten puhelu jatkui.
Tara
Horatio Caine

Vaikka ei olisikaan todistusvoimaa, niin minullekin tuli tuossa alussa aistimus kiukusta, ja vihaisuudesta, sellaisen nielaisu+'höh' hönkäisyn jälkeen kun häke keskeytti Auerin kailotuksen. Ihan kuin Annelilla olisi ollut mennä luu kurkkuun, mutta jatkoihan hän sitten aika ponnekkaasti selostustaan. Kumman nopeasti vaihtui tunnelma toiseksi. Ja se että Auer aloitti suoraan huutaa sinne häkeen, ei sekuntiakaan uhrannut siihen, että olisi kuunnellu onks siellä edes ketään! - Eikö siellä joskus ole häkessä tilanne, että kaikki linjat on varattu??

Se lapsen matala, se kirkas niih! ja se melkein tympääntynyt 'joo'..ja rauhallinen kysymys mitä mä sanon..ihmetyttävät yhä. Missä pelko? Annelia ahistaa, mutta mikä? Kiire on...mutta tekemään mitä?

Annelin lähdettyä kuuluu se mite mä pääsen linjoil, ja kohta se MITÄTÖN, ja sitä ennen kuuluu kuin litsari jonkun naamalle..juoksuaskeleet ja oven ääni - se voi aivan hyvin olla se poika joka siellä juoksee. Koko homma oli menossa myttyyn..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tara
Horatio Caine

..ja kun kuuntelin nauhaa eteenpäin, 'kokeiltuani ajatuksessani' pojan juoksuaskeleitten äänen menossa takaisin huoneeseensa, niin se huuto MITÄTÖN ja se KUOLE kuulostavat aivan hirveiltä. Entä jos Anneli ei huutanutkaan niitä Jukalle, vaan se oli huuto lastenhuoneeseen päin - :? ja siten Annelilla ei niin pitkä matka puhelimen lähelle olisi ollutkaan. Tuleeks sielt kettää.

Tuollaiset huudot voisivat hyvinkin kertoa perheen risatiriitaisuuksista sekä ulkopuolisille oudosta ilmapiiristä. Ei kylläkään mistään oudosta huumorista tällä kertaa.

Jukka valittaa ja huutelee nauhalla omia aikojaan, mutta nauha ei ole kovin onnistunut eikä sen säätelykään mennyt ihan nappiin.

Lapset olleet eriarvoisessa asemassa Annelille?? Mikäpä pahemmin ristiriitoja perheessä lisäisikään kuin yhden suosiminen ja toisen taas ei.

Pullamamman lohtu lapsille: syödään itsemme niin täyteen että kuollaan, kirjoitetaan jäähyväiskirje.

..tapetaan meiä sukulaiset.. mä hakkaa ne.. (lapsi)

Alkuvaiheen uutisissa kun tuli tämä viimeisin käänne, kerrottiin useissa lehdissä, että perheessä olisi ollut Annelin harjoittamaa väkivaltaa vsta 2004, sekä lapsia että Jukkaa kohtaan. Myöhemmin tuo vuosiluku on jäänyt näitä eri rikoksia koskevista uutisista pois. Tyhjästä tuo v 2004 tuskin on tullut. Jokin paperi esim terveyskeskuksesta löytynyt?? Tai jotain tapahtunut jonkun muun tapauksen yhteydessä, jonka lapset (joku heistä) yhä muistavat??

||ELOU KULLAT
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Hullu nauha, hullut repliikit. Itseasiassa voisi luulla, että häke-virkailijakin tietää ettei siellä mitään hupparia ole. Näyttelee nyt vain roolinsa vastentahtoisesti loppuun.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

huippumies kirjoitti:Itsekin kuuntelin nauhaa nyt ammattilaisten ohjelmalla ja olenhan sentään puhetyön ammattilainen ja yrittäjäkin vielä, joten minulla riittää ammattitaitoa tähän, vaikka ihan vain Windowsin media playerilla kuuntelin. On se kumma, ettei silotalo ja zen kuule, mitä minä kuulen. Ihan selvästihän se menee näin:
- zen, aion tehdä sen nyt, pysythän linjoilla! Riittäkö Silotalo, että kopautan kerran vasaralla, hei vaan, lapsi, lopeta se parku nyt.

Mä meen vaikka valalle että nämä minä kuulin. Zen kertoi minulle.
On syytä korostaa, että nimim. Sisotalo välittämäni kopio osasta
Hätäkeskus-nauhoitusta EI OLE VÄÄRENNÖS. On LOUKKAAVAA
väittää, että olisin luovuttanut tämän kunnioittamani nimimerkin ja henkilön
välitettäväksi laajemmalle kuulijakunnalle manipuloidun näytteen.

Kopio käsittää nauhoituksesta osapuilleen osan 0:48.15 .- 0:52.50.
Samat asiat on kuin ”luomassani” pätkässä ovat kuultavissa Häke-puhelun
kokonaisuudesta, kun rajaa kyseisen alueen ja panee sen looppiin.

Olen ainoastaan LISÄNNYT VOLYYMIA – hyvästä syystä, koska useampi
Murhainfon nimimerkki on ilmoittanut, ettei kuule kohdassa mitään.
Ja lisänneet, että ei myöskään sen paremmin äänitutkija Niemi-Laitinen, Hemmi
tai FBI ole kuulleet kohdassa mitään erityistä.

Minulta o kysytty: miksi? En tiedä.

Volyymin lisääminen lienee yleisimpiä ja käytetyimpiä äänitutkimuksen
menetelmiä, eikä se merkitse AINEISTON VÄÄRENTÄMISTÄ.

Sitä paitsi olen nimenomaan pyytänyt vertaamaan esiin tuomaani kohtaa
”alkuperäiseen” nauhoitukseen.

Eli pyydän ottamaan takaisin esitetyt väitteet ”väärennöksen” panemisesta
jakeluun. Ja pyydän myös kuuntelemaan kyseisen kohdan ja vetämään johtopäätökset:
talossa oli ”ulkopuolinen”.

PS: Kyseinen osa nauhOitusta on toimitettu valitsemilleni tahoille
sitä koskevan informaation kera. Kiinnostunet: Sisotalon sähköpostiosoitteesta.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Zem, sinä teet psykedeelistä taidetta jossa käytät audiovisualisuutta, muun muassa.

Ja nyt olet muka ratkaissut Ulvilan Murhamysteerin alle 10 viestillä täällä minfossa,
mutta ennen kaikkea harrastelijoiden ilmaisella Audacity ohjelmalla.

Suomessa on monia amiksen käyneitä audiovisualisen alan osaajia, ja he, kuten monet amiksen
käymättömätkin, osaisivat tuon väärennöksen tehdä jonka teit.

Ei ole temppu eikä mikään pätkiä muutama sekunti juuri siitä kohdasta kun AA on kätevästi
puhelimessa ja muokata muutama ääni kuulumaan yllättävästi ilmaantuneilta askeleilta ja
käänteentekevältä ulkopuolisen spottaamiselta. Paitsi että se on väärennös.

Ja valitettavasti psykedeelisen audiovisualisen taiteen tekijä ei oikeen vakuuta ammattilaiseksi
tässä nauhan analysoinnissa.

Mutta mutta, aiotko lähettää uuden kirjeen, nyt käräjäoikeudelle? Se edellinen oli riemukas! :D :D
Vastaa Viestiin